Stránka 3 z 4

Napsal: čtv úno 09, 2006 23:46
od dmatej
Nepsal, psal jsem o uchycení táhla hned u motorku.

Na zbytek je aspoň trošku vidět, tohle jsem dělal skoro po hmatu. Pravda, po dvou letech už si detaily nevybavuju ;-)

Napsal: pát úno 10, 2006 08:24
od Luděk Musil
Asi by bylo nejlepší celý mechanismus demontovat z auta. Potom se pěkně dostaneš ke všemu.
Demontáž spočívá v sejmutí stěračů, vyjmutí velkých matic, které drží stěračové hřídele nad karoserií, vyjmutí malých (asi dvou M6) matek, co drží základovou desku s motorem, a následně vyjmutí celého stěračového mechanismu stylem "ježek z klece ven".
Ten motorek drží na základové desce zespodu 3 šroubky M6 (desítka klíč).
Sejmutí "kliky" je snadná záležitost (tisícihran-hřídel) a na ní nějaká M6-8 matka.
Při montáži musíš dbát na to, aby jsi kliku nasadil ve správné poloze - jinak budou mít stěrače doběh někde jinde, než tomu bylo původně (prakticky to znamená udělat si rysku podle kliky na základové desce).
L.

Napsal: sob úno 11, 2006 22:15
od jirik
Diky chlapci za rady,sterace stiraji,ostrikovace ostrikuji.... :P Slo to docela snadno az na tu matku,ktera spojuje motorek a kliku.Musel jsem ji odsroubovat po hmatu.

Napsal: pát čer 16, 2006 23:28
od j.cernak
Ja mam taky problem-motorcek stieracov ma zavitovkovy prevod,zavitovkove koleso je z plastu a mne na nom odstrihlo zuby-motorcek sa toci naprazdno.Bol som v predajni LADA a tam tvrdia,ze sa to zavitovkove koleso kupit neda.Neviete mi niekto poradit,ci sa to da niekde kupit?

Napsal: sob čer 17, 2006 11:19
od Jelen
j.cernak píše:Ja mam taky problem-motorcek stieracov ma zavitovkovy prevod,zavitovkove koleso je z plastu a mne na nom odstrihlo zuby-motorcek sa toci naprazdno.Bol som v predajni LADA a tam tvrdia,ze sa to zavitovkove koleso kupit neda.Neviete mi niekto poradit,ci sa to da niekde kupit?
Měl jsem ten samej problém, vyřešil jsem ho tak, že jsem si z vrakoviště sehnal celej jinej mechanizmus za 100,- a bylo....

Napsal: pon čer 19, 2006 06:00
od Myso
na vrakaci tych koleciek je.... aj s celymi motormi. hladaj madarsky, je silnejsi a rychlejsi ako rusky...

Napsal: úte čer 20, 2006 21:32
od j.cernak
Vdaka,skusim sa spytat na ten madarsky.

Nefungují stěrače

Napsal: pát črc 20, 2007 17:20
od Blazzen
Ahoj lidi, potřeboval bych poradit nejdou mi u mé 2107 stěrače zkoušel sem měnit motorek i pojistky a nic, prostě na nic nereagují jen ostřikovače jdou! a to k tomu přestali fungovat úplně z ničeho nic to sem chtěl jednou pustit když pršelo a už nešli a před tím šli asi tak před týdnem! Můžete mi poradit čím by to mohlo být! Díky za pomoc

Napsal: pát črc 20, 2007 18:24
od Sender
Chtělo by to všechno proměřit.Začal bych asi u vypínače stěračů a postupně prošel cestu k motorku (proměřit cyklovač atd.)

Napsal: pon črc 23, 2007 12:44
od Luděk Musil
mě to kdysi dělalo podobně a problém byl v zoxidované patici. Tu najdeš někde vedle nádobky spojkové kapaliny. L.

stěrače

Napsal: úte srp 21, 2007 07:24
od Kewint
ahoj dají se nějako nastavit stěrače,myslím tím že když prší a já zapnu stěrače stíraj přestane pršet vypn je a oni se vypnou,ale jsou strašně nahoře a musím je rukou stahnout uplně dolu dají se něako nastavit?

Napsal: úte srp 21, 2007 07:32
od Luděk Musil
Jen dotázek: a ty stěrače se volně pohybují? Mají vůli na konci lišty větší než (řekněme) 2 cm? Pokud ano, jsou vyběhaná jejich uložení a je to vhodné na jejich výměnu - tedy na výměnu pohonu stěračů (té části, která je ukryta "pod čelním sklem".

Dále: ano lze celý mechanismus přestavět. Na motorku (resp. jeho převodovce) je "tisícihran" a na tisícihranu je nasazena klika. Posunutím kliky posuneš celý mechanismu stírání vpřed či vzad (jinými slovy změníš polohu, kde stěrače zastaví). L.

Napsal: úte srp 21, 2007 11:08
od Kewint
tak sem asi slepej nic sem nenasel

Napsal: úte srp 21, 2007 11:12
od Dobi
Kde se Ti ty stěrače při vypnutí páčkou zastaví? Pokaždé stejně nebo pokaždé jinde?

Napsal: úte srp 21, 2007 11:14
od Luděk Musil
Slepý nejsi :D ............. pouze nevidíš :wink: ! Tedy přesněji:
Ten výstup z převodovky (tisícihran a na něm "klika") je zespodu, takže při pohledu shora na el.motor stěračů vidět nebude. Takže ani přestavení kliky neuděláš bez demontáže stěračové soustavy. L.