světlo nefunguje
Moderátor: Moderátoři
To jsem si vzpoměl, jednou jsem měl taky v háji pojistku, na pohled vypadala dobře, vlákno přerušený nebylo ale prostě nevedla, tak jsem ji jen vyměnil.žež píše:Na zkrat bych to nevyděl, to by lítala pojistka. Spíše bych hledal nějaký studený spoj nebo špatnou kostru. Máš proud na pojistce?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Závadu jsem našel snadno, dva piny na konektoru pod pojistkami byly začouzené. Kuchnul jsem plošňák a je tam i steklý cín. Oškrabal jsem místo kolem cínového spoje, vyčistil splánený bordel v konektoru, znovu nasunul fastony a šlape to.
Jako minule, závada odstraněna, příčina neznámá...
Jako minule, závada odstraněna, příčina neznámá...
Dodge Avenger 2.0 VVT
Příčina známá . Takzvaný "studený" spoj . Skrátka ty fastony mněly malý přítlak . Když tudy teče proud tak v místě kde je "studeňák" vzniká úbytek napětí a ten se mění v teplo .tavri píše:závada odstraněna, příčina neznámá...
Chce to dokonale očistit a znovu zapájet .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Pojistkovku jsem nechal preventivně proletovat a dal si práci s nasazením fastonů.
Kontrolku na sdruženém panelu jsem vyřadil z činnosti.
Lada zase svítí tak jak má.
Kdybych se někdy objevil na nějakém srazu, tak bych si to nechal od nějakého dobrovolníka proměřit. Obrysovky jsou stále připraveny na původní zapojení.
Kontrolku na sdruženém panelu jsem vyřadil z činnosti.
Lada zase svítí tak jak má.
Kdybych se někdy objevil na nějakém srazu, tak bych si to nechal od nějakého dobrovolníka proměřit. Obrysovky jsou stále připraveny na původní zapojení.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Čtyři měsíce jsem měl natažený drát z pravého zadního obrysu do levého kam nešla šalina.
Provizorně. Měl jsem na to čas až teď. Spálilo se něco v "světelným" relátku.Pozice na tišťáku K1. Od pojistky proud šel a z relé už to bylo hluchý. Vyměnil jsem relé (545kč) a je po problému. To relé shořelo mou vinou, půjčil jsem si vozík a měl špatnou elektriku. Měl tam zkrat. Jednou praskla pojistka a podruhé už sfajrovalo relé. Od výroby je na pozici F1 a F11(obrysová světla + osvětlení přístrojovky atd.) 5A pojistka. Auto jsem koupil s tažným a mám tam pojistku o hodnotě 10A. Jakou hodnotu máte vy ostatní co máte kouli?? Možná kdyby tam byla slabší pojistka tak by to relé přežilo.
To spálené relé dám kámošovi (dělá do slaboproudu) třeba to opraví, je tam očuzenej nějakej "odpor". Dám vědět jak to dopadlo.
Díky za el. schémata:!:
[ Komentář přidal: Luděk Musil: čt listopad 06, 2008 07:54 ]
OT: koukám na bydlíště a vidím Křtiny .... to jsou ty u Jedovnic? Na sraz to má pár km a ani se nepřijde podívat . L.
Provizorně. Měl jsem na to čas až teď. Spálilo se něco v "světelným" relátku.Pozice na tišťáku K1. Od pojistky proud šel a z relé už to bylo hluchý. Vyměnil jsem relé (545kč) a je po problému. To relé shořelo mou vinou, půjčil jsem si vozík a měl špatnou elektriku. Měl tam zkrat. Jednou praskla pojistka a podruhé už sfajrovalo relé. Od výroby je na pozici F1 a F11(obrysová světla + osvětlení přístrojovky atd.) 5A pojistka. Auto jsem koupil s tažným a mám tam pojistku o hodnotě 10A. Jakou hodnotu máte vy ostatní co máte kouli?? Možná kdyby tam byla slabší pojistka tak by to relé přežilo.
To spálené relé dám kámošovi (dělá do slaboproudu) třeba to opraví, je tam očuzenej nějakej "odpor". Dám vědět jak to dopadlo.
Díky za el. schémata:!:
[ Komentář přidal: Luděk Musil: čt listopad 06, 2008 07:54 ]
OT: koukám na bydlíště a vidím Křtiny .... to jsou ty u Jedovnic? Na sraz to má pár km a ani se nepřijde podívat . L.
žež píše:To spálené relé dám kámošovi (dělá do slaboproudu) třeba to opraví, je tam očuzenej nějakej "odpor". Dám vědět jak to dopadlo.
Když to nedopadne , tak to nezahazuj . A Jestli Se ukážeš na nějakém srazu , tak bych se rád podíval jak to mají řešeno . Tuším že měří proud . Mám také kontrolní systém i s hlasovým výstupem (home made) ten ale vyžadoval úpravy elektro instalace . (Měří kostry přes vlákna žárovek).
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
For Žež , dotaz – je to relé v patici ,nebo je připájeno do tišťáku ? Chtěl jsem se na to podívat a „s citem“ mi nešlo vytahnout .
For Saša , také by mě to zajímalo ,hlavně co na tom stojí těch 545 Kč . Pro obrysovky tam podle mne stačí jazýčkové relé s dvěma vinutími (když obě žárovky svítí ,mg tok se vyruší a v případě ,že jedna praskne relé přitahne) , Pro brzdovky to bude sice složitější , asi proudový komparátor (a event výstup na třetí vinutí) . Marně jsem sháněl podrobné schema na netu .
For Saša , také by mě to zajímalo ,hlavně co na tom stojí těch 545 Kč . Pro obrysovky tam podle mne stačí jazýčkové relé s dvěma vinutími (když obě žárovky svítí ,mg tok se vyruší a v případě ,že jedna praskne relé přitahne) , Pro brzdovky to bude sice složitější , asi proudový komparátor (a event výstup na třetí vinutí) . Marně jsem sháněl podrobné schema na netu .
relé
Pokud to nepůjde opravit tak je tvoje Sašo.
Relé je v patici a drží jak vzteklí. Když jsem to relé doloval poprvé tak jsem měl celí tišťák vytažený na ponku a to světelný jsem tahal jako poslední aby se dalo pořádně chytit. Nové relé jsem kupoval v Brně na táborské. Paní prodavačka to relé chtěla vidět tak jsem ho doloval před prodejnou a šlo to. Sic blbě ale šlo!
Cena není tak hrozná ale doba dodání mě opravdu překvapila. 10 dní DĚS
Na Japonský nebo Německý auta se takové věci shání 3 max. 4 dny.
Vložil jsem pár fotek ale nikdy jsem to nedělal tak za výsledek neručím.
Relé je v patici a drží jak vzteklí. Když jsem to relé doloval poprvé tak jsem měl celí tišťák vytažený na ponku a to světelný jsem tahal jako poslední aby se dalo pořádně chytit. Nové relé jsem kupoval v Brně na táborské. Paní prodavačka to relé chtěla vidět tak jsem ho doloval před prodejnou a šlo to. Sic blbě ale šlo!
Cena není tak hrozná ale doba dodání mě opravdu překvapila. 10 dní DĚS
Na Japonský nebo Německý auta se takové věci shání 3 max. 4 dny.
Vložil jsem pár fotek ale nikdy jsem to nedělal tak za výsledek neručím.
- Přílohy
-
- PB060089.rar
- Relé po kuchnutí
- (587.68 KiB) Staženo 279 x
-
- PB060087.rar
- Relé druhá strana
- (684.4 KiB) Staženo 263 x
-
- PB060083.rar
- R. po výjmutí
- (564.08 KiB) Staženo 275 x
Díky . uvidíme jak to dopadne . Ono kdybych to opravil tak to zas předám někomu kdo to využije . Obrázky jsou v "rar" co můj PC neumí . Teda asi umí ale neumím to já .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Dík Zelvotrone za obrázky v *.jpg , i já jsem měl problémy s dekompresí *.rar , ale přirozená zvědavost mne hnala dál ,až jsem podle označení IO – ASXP194P našel datasheet tohoto obvodu , kde je i úplné schema zapojení v automobilu . Stačí vyhledat v Google označení IO . Potvrdilo se mi ,že jde o 5tinásobný komparátor (podle mého názoru řešení dokonalé ,ale složité). V originálním zapojení hlídá obvod varovná a brzdová světla . U našich vozů řešili rozumnější zapojení , kombinaci zadních obrysových a brzdových světel – obvod je totiž univerzální (při koupi vozu jsem se na tyto věci ptal a nedověděl jsem se jako obvykle nic) .Proto jsem to kontroloval před chvílí u své 2112 . Raduz někde psal ,že obvod hlídá i blinkry, takže není vyloučeno ,že u některých serií 211x tomu tak bylo .
Další důkaz toho ,že ve značkových servisech CS Lada vědí o elektrice a elektronice vozů této řady „kulový“ .
For Saša , oprava asi bude jednoduchá ,poněvadž IO má vstupy chráněny odporem a Zdiodou (takže je reálná šance že „přežil“) .Asi půjde jen o náhradu „suše zdestilovaného“ bočníku 50 miliohmů a event.opravu tišťáku pod ním .
Edit: Po podrobném "přelouskání bukev" jde o 2 x 2 komparátory - 2 diferenciální dvojice (jedna pro koncová světla a jedna je asi nevyužita) a jeden komparátor nesymetrický - porovnává napětí z děliče s úbytkem na bočníku brzdových světel.
Další důkaz toho ,že ve značkových servisech CS Lada vědí o elektrice a elektronice vozů této řady „kulový“ .
For Saša , oprava asi bude jednoduchá ,poněvadž IO má vstupy chráněny odporem a Zdiodou (takže je reálná šance že „přežil“) .Asi půjde jen o náhradu „suše zdestilovaného“ bočníku 50 miliohmů a event.opravu tišťáku pod ním .
Edit: Po podrobném "přelouskání bukev" jde o 2 x 2 komparátory - 2 diferenciální dvojice (jedna pro koncová světla a jedna je asi nevyužita) a jeden komparátor nesymetrický - porovnává napětí z děliče s úbytkem na bočníku brzdových světel.
Také díky . Obr. jsem si uložil pro případ kdyby to někdo chtěl opravit a odešel nějaký odpor a nebylo poznat co měl za označení .
"vot těchnika" Takovouhle "pokročilou" metodu a hlavně malé rozměry bych od Rusů nečekal .
"vot těchnika" Takovouhle "pokročilou" metodu a hlavně malé rozměry bych od Rusů nečekal .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
A asi by jsi se nedočkal . Tato "těchnika" je dílem fy Alfa ,dříve RRR (Radio Reciver Riga) ,ještě dříve Philips v Rize - Litva . Ale " východní globalizace" funguje už i zde.Saša píše:" ...vot těchnika" Takovouhle "pokročilou" metodu a hlavně malé rozměry bych od Rusů nečekal .
P.S. Určitě znáš komerční radiopřjimače fy RRR - Riga ,Banga ,Sokol atd . ,které byly ve své době o 2 generace před Teslou (soustředěná selektivita ,cívkové karusely a další "fajnovosti" ,které měla Tesla jen ve vojenské tachnice )