Stránka 3 z 6
Napsal: pát led 25, 2008 23:10
od Saša
Marek89 píše:kedy zistím, že mi ide viac štavy z baterky a môže vôbec nastať taký stav ?
Zjistíž to jedině měřením (ampérmetrem) jinak se to dá jen stěží odhadnout . A to že ti jde proudu z baterie a né do ní je scela normální a je to vždy pří snížení otáček a zapnutých nějakých spotřebičích .
Napsal: pát led 25, 2008 23:15
od Marek89
Čiže pokiaľ voltmeter nespadne do bieleho poľa, tak to je ok ?
Napsal: sob led 26, 2008 14:17
od Vašátor
Je potřeba vzít normální Voltmetr a měřit přímo na baterce. Měření se provádí při zapnutých potkávacích světlech a zvýšených otáčkách. Napětí by mělo mít hodnotu cca 14,2-14,5V, rozhodně ne víc jak 14,8V - to už je moc.
Palubní voltmetr je pouze orientační, navíc v síti vznikají občas i celkem solidní úbitky - proto měřit na autobaterii!
Napsal: sob led 26, 2008 14:28
od Marek89
Ja to zmeriam, ináč ak napätie pri vypnutom motore bude cca 11,9V a po naštartovaní na voľnobehu bude cca 12,... tak viem, že to dobíja altík. Proste ak je napätie stále vyššie ako základne napätie batérie, tak viem, že to ide altík a nie batéria.
Napsal: sob led 26, 2008 15:27
od Luděk Ondrůch
Vašátor píše:Napětí by mělo mít hodnotu cca 4,2-4,5V, rozhodně ne víc jak 4,8V - to už je moc.
Neuteklo ti někam 10 voltů?
Napsal: sob led 26, 2008 15:45
od Vašátor
Luděk Ondrůch píše:Vašátor píše:Napětí by mělo mít hodnotu cca 4,2-4,5V, rozhodně ne víc jak 4,8V - to už je moc.
Neuteklo ti někam 10 voltů?
Jsem to psal ve spěchu
Pokud naměříš na baterce 12,x V (při nastartovaném motoru samozřejmě), tak je se nedá říct, že by alternátor dobíjel. Toto je velice málo, defakto by se dalo říct, že alternátor nedobíjí
Napsal: sob led 26, 2008 16:48
od Honza 21061
Sice dobijí, ale tak málo, že se spotřeba proudu rozdělí mezi alternátor a baterii a to spíše větším dílem právě na ni, podle toho, kolik je zrovna zapnutých spotřebičů, takže stejně se z baterie vysává více energie, než se do ní dodá. Třeba u sebe při volnoběhu a vypnutých spotřebičích naměřím 14,1 V, při zapnutých světlech už je pokles na cca 12,7 V nebo tak nějak.
Zvýšením volnoběhu na 900/min, což není na škodu ani samotnému motoru a mazání (+ emisím), jsem v podstatě úplně vyloučil snížení intenzity světel a otáček ventilátoru, což se tu také někde řešilo.
Napsal: sob led 26, 2008 17:49
od Vašátor
Honzo, Tvůj pokles napětí při zapnutí světel na 12,7V byl zajisté způsoben tím, že při zapnutí světel je z alternátoru odebírán větší proud, alternátor je více zatížen a tím sníží lehce otáčky motoru. Navíc při otáčkách volnoběhu alternátor není schopen naplno dobíjet. Proto se dobíjení měří při zvýšených otáčkách
. Ale to zajisté víš
Napsal: sob led 26, 2008 20:00
od Honza 21061
No právě, mně šlo jen o to, popsat chování ve volnoběhu. Pokud lehce zvýším otáčky, naskočí to zase na těch 14,1 V a stabilně se to drží.
Otáčky po vypnutí světel vzrostou cca o 100- 150...
Napsal: sob led 26, 2008 21:32
od Trevor
cestou z invexu mi prestalo ist dobijanie a od bratislavy som siel na parkovackach alebo uplne bez svetiel
pritom altik nieco daval ale bolo to velmi slabe. Po rozobrati sa ukazalo ze niekto predomnou asi zle zatiahol skrtuku co spaja stator s diodami a sa to poriadne vypieklo tak ze ze sa cin ktorym bolo priletovane ocko o tie droty roztavil. Altik daval nieco okolo 12V viac ani ked co.
Napsal: sob led 26, 2008 22:45
od Dusan
TAke neries altiky Favorit - felicia bezny jav povolene skrutky 3 kusy na mostiku a uz to nedobija
Dotiahnut a zakapnut farbou.
Napsal: ned led 27, 2008 07:54
od Křečík Barbuška
Dusan píše:a zakapnut farbou.
A to prosím hustou acetonkou, syntetická neudělá tu správnou strukturu a hlavně místo aplikace odmastit.
Napsal: pát úno 08, 2008 16:39
od Marek89
Ako spoznám či mám menšiu remenicu na alternátore a či je nutné niečo prerábať ak chcem dať menšiu remenicu na alternátor.
Napsal: sob úno 09, 2008 11:22
od Dusan
Origo remenica je vyisok z plechu priemer je 7cm asi
A inu tam nedas len vyrobit na sustruhu a ventilator zo skodovky. Pripadne kupit remenicu z faforita 6cm caa a urobid do nej nove vnutro aby si to napasoval na lada altik
Napsal: sob úno 09, 2008 13:10
od Marek89
Meral som napatia:
Svetla
voľnobeh = 12,2V
1500 ot./min. = 13,4V
Baterka (dobíjanie)
voľnobeh = 13,2V
1500 ot./min. = 13,4V
Hmlovky + Svetla
voľnobeh = 11,5 - 11,8V
1500 ot./min. = 13,3V
Diaľkové + Svetla
voľnobeh = 11,7V
1500 ot./min. = 13,3V
Baterka = 11,9V