Stránka 3 z 6

Napsal: pát led 25, 2008 23:10
od Saša
Marek89 píše:kedy zistím, že mi ide viac štavy z baterky a môže vôbec nastať taký stav ?
Zjistíž to jedině měřením (ampérmetrem) jinak se to dá jen stěží odhadnout . A to že ti jde proudu z baterie a né do ní je scela normální a je to vždy pří snížení otáček a zapnutých nějakých spotřebičích .

Napsal: pát led 25, 2008 23:15
od Marek89
Čiže pokiaľ voltmeter nespadne do bieleho poľa, tak to je ok ?

Napsal: sob led 26, 2008 14:17
od Vašátor
Je potřeba vzít normální Voltmetr a měřit přímo na baterce. Měření se provádí při zapnutých potkávacích světlech a zvýšených otáčkách. Napětí by mělo mít hodnotu cca 14,2-14,5V, rozhodně ne víc jak 14,8V - to už je moc.
Palubní voltmetr je pouze orientační, navíc v síti vznikají občas i celkem solidní úbitky - proto měřit na autobaterii!

Napsal: sob led 26, 2008 14:28
od Marek89
Ja to zmeriam, ináč ak napätie pri vypnutom motore bude cca 11,9V a po naštartovaní na voľnobehu bude cca 12,... tak viem, že to dobíja altík. Proste ak je napätie stále vyššie ako základne napätie batérie, tak viem, že to ide altík a nie batéria.

Napsal: sob led 26, 2008 15:27
od Luděk Ondrůch
Vašátor píše:Napětí by mělo mít hodnotu cca 4,2-4,5V, rozhodně ne víc jak 4,8V - to už je moc.
Neuteklo ti někam 10 voltů? :lol:

Napsal: sob led 26, 2008 15:45
od Vašátor
Luděk Ondrůch píše:
Vašátor píše:Napětí by mělo mít hodnotu cca 4,2-4,5V, rozhodně ne víc jak 4,8V - to už je moc.
Neuteklo ti někam 10 voltů? :lol:
Jsem to psal ve spěchu :D

Pokud naměříš na baterce 12,x V (při nastartovaném motoru samozřejmě), tak je se nedá říct, že by alternátor dobíjel. Toto je velice málo, defakto by se dalo říct, že alternátor nedobíjí :!:

Napsal: sob led 26, 2008 16:48
od Honza 21061
Sice dobijí, ale tak málo, že se spotřeba proudu rozdělí mezi alternátor a baterii a to spíše větším dílem právě na ni, podle toho, kolik je zrovna zapnutých spotřebičů, takže stejně se z baterie vysává více energie, než se do ní dodá. Třeba u sebe při volnoběhu a vypnutých spotřebičích naměřím 14,1 V, při zapnutých světlech už je pokles na cca 12,7 V nebo tak nějak.
Zvýšením volnoběhu na 900/min, což není na škodu ani samotnému motoru a mazání (+ emisím), jsem v podstatě úplně vyloučil snížení intenzity světel a otáček ventilátoru, což se tu také někde řešilo.

Napsal: sob led 26, 2008 17:49
od Vašátor
Honzo, Tvůj pokles napětí při zapnutí světel na 12,7V byl zajisté způsoben tím, že při zapnutí světel je z alternátoru odebírán větší proud, alternátor je více zatížen a tím sníží lehce otáčky motoru. Navíc při otáčkách volnoběhu alternátor není schopen naplno dobíjet. Proto se dobíjení měří při zvýšených otáčkách :). Ale to zajisté víš ;-)

Napsal: sob led 26, 2008 20:00
od Honza 21061
No právě, mně šlo jen o to, popsat chování ve volnoběhu. Pokud lehce zvýším otáčky, naskočí to zase na těch 14,1 V a stabilně se to drží.
Otáčky po vypnutí světel vzrostou cca o 100- 150...

Napsal: sob led 26, 2008 21:32
od Trevor
cestou z invexu mi prestalo ist dobijanie a od bratislavy som siel na parkovackach alebo uplne bez svetiel :D pritom altik nieco daval ale bolo to velmi slabe. Po rozobrati sa ukazalo ze niekto predomnou asi zle zatiahol skrtuku co spaja stator s diodami a sa to poriadne vypieklo tak ze ze sa cin ktorym bolo priletovane ocko o tie droty roztavil. Altik daval nieco okolo 12V viac ani ked co.

Napsal: sob led 26, 2008 22:45
od Dusan
TAke neries altiky Favorit - felicia bezny jav povolene skrutky 3 kusy na mostiku a uz to nedobija :) Dotiahnut a zakapnut farbou.

Napsal: ned led 27, 2008 07:54
od Křečík Barbuška
Dusan píše:a zakapnut farbou.
A to prosím hustou acetonkou, syntetická neudělá tu správnou strukturu a hlavně místo aplikace odmastit.

Napsal: pát úno 08, 2008 16:39
od Marek89
Ako spoznám či mám menšiu remenicu na alternátore a či je nutné niečo prerábať ak chcem dať menšiu remenicu na alternátor.

Napsal: sob úno 09, 2008 11:22
od Dusan
Origo remenica je vyisok z plechu priemer je 7cm asi :) A inu tam nedas len vyrobit na sustruhu a ventilator zo skodovky. Pripadne kupit remenicu z faforita 6cm caa a urobid do nej nove vnutro aby si to napasoval na lada altik :)

Napsal: sob úno 09, 2008 13:10
od Marek89
Meral som napatia:

Svetla
voľnobeh = 12,2V
1500 ot./min. = 13,4V

Baterka (dobíjanie)
voľnobeh = 13,2V
1500 ot./min. = 13,4V

Hmlovky + Svetla
voľnobeh = 11,5 - 11,8V
1500 ot./min. = 13,3V

Diaľkové + Svetla
voľnobeh = 11,7V
1500 ot./min. = 13,3V

Baterka = 11,9V