Stránka 3 z 15
Napsal: pon bře 14, 2005 21:07
od Ondrej
Radek píše: To je Volumex, kompresor co se v osmdesátých letech používal v Itálii, montoval se tuším do Fiatů (nebo do jiných italských aut, to dá rozum)
Přesněji tento Volumex se montoval pouze do dvoulitrů do typů Fiat Argenta VX a Fiat 124 Spider 2000. Jinak je to opravdu doba první poloviny osmdesátých let.
V Argentě tento motor podával výkon 136 koní, ovšem kompresní poměr byl snížen z 9,0:1 na 7,5:1.
Kroutící moment slušných 206 n.M
Ve své době to byl nejvýkonnější Fiat vůbec- náhrada za šestiválec 3,2 z Fiatu 130
Pro Bartka:
Sehnat se dá, ale musí se hledat. Známý pro svoji F124 Spider sehnal právě VX z bourané Argenty za 20tkč...
Napsal: pon bře 14, 2005 21:22
od Pool
Ondrej píše:za 20tkč...
Napsal: pon bře 14, 2005 21:26
od VaSek
Napsal: úte bře 15, 2005 06:58
od čmelák
20tacu co silite?
turbo sa da zohnat aj z nejakeho fiatu TIPO co bol diesel T 1,9 a podobne sragory mozna za 3t +2t za chladic a mozes experimentovat
Napsal: úte bře 15, 2005 08:33
od Myso
turbo z oktafky 1.8 za 8000Kc u nas na vrakaci...klima tusim za 4.
pasuje airbox zo samary na klasiku OZON
Napsal: úte bře 15, 2005 20:06
od Majo
vy ste vazne experti - vsak za osmicku kupim cely motor aj s turbom(trebars Fiat Croma 2,0T i.e.), turbo vymontujem a motor znovu za osmicku predam(akurat ho medzitym umyjem)
Napsal: úte bře 15, 2005 21:24
od Ondrej
Majo píše:vy ste vazne experti - vsak za osmicku kupim cely motor aj s turbom(trebars Fiat Croma 2,0T i.e.), turbo vymontujem a motor znovu za osmicku predam(akurat ho medzitym umyjem)
To sice ano, ale byl zde dotaz na kompresory- a Volumex je kompresor. Nebo pokud chceš, vylepšené Rootsovo dmychadlo.
S Volumexem bys měl božský zátah odspodu- s nějakým turbem z una se to naprosto nedá srovnávat
Napsal: úte bře 15, 2005 21:32
od Majo
Ondrej píše:To sice ano, ale byl zde dotaz na kompresory- a Volumex je kompresor. Nebo pokud chceš, vylepšené Rootsovo dmychadlo.
S Volumexem bys měl božský zátah odspodu- s nějakým turbem z una se to naprosto nedá srovnávat
no hej, ale uz sa to tu miesa aj s turbami. zase kompresor Ti cast vykonu odobera - vo vyssich otackach je zase lepsie turbo.
i ked zohnat kompresor napr. z Mercedesa by nebolo od veci, ale to je skoro nemozne, ze
Napsal: stř bře 16, 2005 17:21
od čmelák
vono treba turbo kompresor jarda by vam povypraval co a jako ale co uz kdyze sme ho ukrizovali
Napsal: čtv bře 24, 2005 20:24
od Pool
Dnes jsem se pustil do úpravy air-boxu! Flexku mi naslibovali až bůhví kdy, tak jsem už nevydržel a řezal to pilkou na železo..
Asi 1hod pílení, ale bez problémů... (alespoň jsem něco udělal pro svoje zdraví
) Je to fakt bezva i s obyčejným papírovým filtrem! A sehnal jsem si GREEN, tak jsem zvědavej na zvuk a zátah motoru. Doufám, že to nejsou vyhozený "Love" (mimochodem GREEN je o 400,- levnější než K&N!)
Napsal: pát bře 25, 2005 20:33
od Pool
Po pár zahřívacích jízdách s "open air-box" jsem si všimnul jednoho (snad) jediného záporu. Asice, že motor nyní nasává mnohem teplejší vzduch - což může výkon spíše srážet, než přidat. Je to poznat i na teploměru, ručička se nepatrně posunula výš. Chtělo by to rouru, najít vhodné místo pro nasávání studeného vzduchu a filtr jím ofukovat!
Napsal: pát bře 25, 2005 20:35
od BARTEK
Naporovy sani by to vyřešilo
Napsal: pát bře 25, 2005 20:42
od Pool
BARTEK píše:Naporovy sani by to vyřešilo
jojo, kdyby tady neoxidovali policajti, tak jezdím rovnou bez kapoty
Napsal: pát bře 25, 2005 20:44
od dmatej
U nás v Planý měli dva zoufalci Uno s twinturbem (ani pořádně nevím, jak to vypadá, ale občas jsem je vídal). Lítali s tím jako hovada přes 200, pravda je, že na hodinu jízdy přišlo tak 2 hodiny seřizování, aby to bůbec nastartovalo. Víc nevím...tehdy mi bylo 17, což už je 9 let:-)
Já bych do toho nešel, ale rád si poslechnu reference:-)
Možná až budu mít tak 10ti násobný příjem
Napsal: sob bře 26, 2005 13:29
od čmelák
tak co je potom lepsie a co je potom take super ked to taha teply vzduch ako pises? ked to vazne saje teply vzduch tak je to hlupost spise vacsia picovina ako povodny airbox ne?