Air box neboli čistič vzduchu a jeho úpravy

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ondrej
Příspěvky: 75
Registrován: stř zář 01, 2004 22:20
Bydliště: Zb.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondrej »

Radek píše: To je Volumex, kompresor co se v osmdesátých letech používal v Itálii, montoval se tuším do Fiatů (nebo do jiných italských aut, to dá rozum)
Přesněji tento Volumex se montoval pouze do dvoulitrů do typů Fiat Argenta VX a Fiat 124 Spider 2000. Jinak je to opravdu doba první poloviny osmdesátých let.
V Argentě tento motor podával výkon 136 koní, ovšem kompresní poměr byl snížen z 9,0:1 na 7,5:1.
Kroutící moment slušných 206 n.M
Ve své době to byl nejvýkonnější Fiat vůbec- náhrada za šestiválec 3,2 z Fiatu 130

Pro Bartka:
Sehnat se dá, ale musí se hledat. Známý pro svoji F124 Spider sehnal právě VX z bourané Argenty za 20tkč...
1973 FIAT 125p 1300 ... bílý limuzín
1969 FIAT 125p 1300 ... bílý limuzín No.2
1969 FIAT 850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 FIAT 850 Special ... ex Vzpurník

Svatý Kryštofe, koroduj za nás...
Pool

Příspěvek od Pool »

Ondrej píše:za 20tkč...
:shock: :Hangman:
Uživatelský avatar
VaSek
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VaSek »

Pool píše: :shock: :Hangman:
:o :butthead:
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

20tacu co silite?
turbo sa da zohnat aj z nejakeho fiatu TIPO co bol diesel T 1,9 a podobne sragory mozna za 3t +2t za chladic a mozes experimentovat :wink:
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

turbo z oktafky 1.8 za 8000Kc u nas na vrakaci...klima tusim za 4.

pasuje airbox zo samary na klasiku OZON :?:
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

vy ste vazne experti - vsak za osmicku kupim cely motor aj s turbom(trebars Fiat Croma 2,0T i.e.), turbo vymontujem a motor znovu za osmicku predam(akurat ho medzitym umyjem) :D
Uživatelský avatar
Ondrej
Příspěvky: 75
Registrován: stř zář 01, 2004 22:20
Bydliště: Zb.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondrej »

Majo píše:vy ste vazne experti - vsak za osmicku kupim cely motor aj s turbom(trebars Fiat Croma 2,0T i.e.), turbo vymontujem a motor znovu za osmicku predam(akurat ho medzitym umyjem) :D
To sice ano, ale byl zde dotaz na kompresory- a Volumex je kompresor. Nebo pokud chceš, vylepšené Rootsovo dmychadlo.
S Volumexem bys měl božský zátah odspodu- s nějakým turbem z una se to naprosto nedá srovnávat :D :D
1973 FIAT 125p 1300 ... bílý limuzín
1969 FIAT 125p 1300 ... bílý limuzín No.2
1969 FIAT 850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 FIAT 850 Special ... ex Vzpurník

Svatý Kryštofe, koroduj za nás...
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

Ondrej píše:To sice ano, ale byl zde dotaz na kompresory- a Volumex je kompresor. Nebo pokud chceš, vylepšené Rootsovo dmychadlo.
S Volumexem bys měl božský zátah odspodu- s nějakým turbem z una se to naprosto nedá srovnávat :D :D
no hej, ale uz sa to tu miesa aj s turbami. zase kompresor Ti cast vykonu odobera - vo vyssich otackach je zase lepsie turbo.
i ked zohnat kompresor napr. z Mercedesa by nebolo od veci, ale to je skoro nemozne, ze :wink:
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

vono treba turbo kompresor jarda by vam povypraval co a jako ale co uz kdyze sme ho ukrizovali :lol:
Pool

Příspěvek od Pool »

Dnes jsem se pustil do úpravy air-boxu! Flexku mi naslibovali až bůhví kdy, tak jsem už nevydržel a řezal to pilkou na železo.. :Hangman: :) Asi 1hod pílení, ale bez problémů... (alespoň jsem něco udělal pro svoje zdraví :wink: ) Je to fakt bezva i s obyčejným papírovým filtrem! A sehnal jsem si GREEN, tak jsem zvědavej na zvuk a zátah motoru. Doufám, že to nejsou vyhozený "Love" (mimochodem GREEN je o 400,- levnější než K&N!)
Pool

Příspěvek od Pool »

Po pár zahřívacích jízdách s "open air-box" jsem si všimnul jednoho (snad) jediného záporu. Asice, že motor nyní nasává mnohem teplejší vzduch - což může výkon spíše srážet, než přidat. Je to poznat i na teploměru, ručička se nepatrně posunula výš. Chtělo by to rouru, najít vhodné místo pro nasávání studeného vzduchu a filtr jím ofukovat! 8)
BARTEK
Příspěvky: 47
Registrován: sob úno 26, 2005 22:51
Bydliště: hnojnik
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BARTEK »

Naporovy sani by to vyřešilo :lol:
Pool

Příspěvek od Pool »

BARTEK píše:Naporovy sani by to vyřešilo :lol:
jojo, kdyby tady neoxidovali policajti, tak jezdím rovnou bez kapoty :lol:
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

U nás v Planý měli dva zoufalci Uno s twinturbem (ani pořádně nevím, jak to vypadá, ale občas jsem je vídal). Lítali s tím jako hovada přes 200, pravda je, že na hodinu jízdy přišlo tak 2 hodiny seřizování, aby to bůbec nastartovalo. Víc nevím...tehdy mi bylo 17, což už je 9 let:-)

Já bych do toho nešel, ale rád si poslechnu reference:-)

Možná až budu mít tak 10ti násobný příjem 8)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

tak co je potom lepsie a co je potom take super ked to taha teply vzduch ako pises? ked to vazne saje teply vzduch tak je to hlupost spise vacsia picovina ako povodny airbox ne?
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“