Stránka 3 z 4
Napsal: ned bře 29, 2009 14:54
od Malda
Napsal: ned bře 29, 2009 14:59
od Saša
Šopování je povrchová antikorozní úprava materiálu (obyčejně po pískování) . Provádí se nejčadtěji hliníkem nebo zinkem . Je to vlastně nástřik žhavého kovu na podklad .
Do "pistole" vede acetylén a kyslík který hoří jako autogén, ten taví drát dodávaný jako u CO čka a proud vzduchu roztavený kov stříká . (obyčejně velice hlučně) .
Napsal: ned bře 29, 2009 15:07
od plavec
To je dobrý tohleto.
Díky za vysvětlení.
Takže když jim tam dám 4 disky že je chci opískovat, našopovat zinkem a prsknout na to nějakou barvu tak mě to vyjde tak na tisícovku?
Mimochodem mám zvolit zinek nebo nebo hliník? Se v tom absolutně nevyznám.
Napsal: ned bře 29, 2009 15:09
od Saša
Obyčejně to pak jde na Komaxit . Hliník by sežrala v zimně sůl . Já to mám 10 let hliník a navrch lak . a OK .
Napsal: ned bře 29, 2009 16:50
od Nulašestka
Dala by se takhle našopovat i kastle? Třeba hodit auto na kolíbku, otryskat a našopovat podvozek?
Napsal: ned bře 29, 2009 16:54
od Křečík Barbuška
Řekl bych, že je to spíše problém ekonomický než technický.
Napsal: ned bře 29, 2009 17:02
od plavec
což o to, ale nedokážu si představit to tryskání kastle.
Napsal: ned bře 29, 2009 19:00
od Hurikán
Není problém nechat opískovat úplně celou karoserii. Velké firmy na to mají velké boxy. Chce to ale aby byl box vybaven účinným odsáváním, protože jinak tryskané médium zatlouká špínu do ještě neotryskovaného povrchu.
Když se vrátím ještě k původnímu tématu disků, tak kvalitní opískování, našopování zinkem a nakomaxitování vyjde cca na 1500 - 2000 Kč za sadu 4 disků.
Napsal: ned bře 29, 2009 19:14
od plavec
Jasné, a ten komaxit, to už je jako vrchní barva? Že tak jak mi to daj, tak to bude hotový a jen si nazuju pneu?
Napsal: ned bře 29, 2009 19:19
od Hurikán
Ano. Komaxit je vrchní barva. V principu se jedná o roztavený plastový prášek, takže disk je potom "poplastovaný". Nevím, kam to budeš dávat, ale je lepší se ujistit, že použijou venkovní komaxit. Vnitřní nemá UV odolnost, takže rychleji degraduje a tyky má horší antikorozní odolnost.
Napsal: ned bře 29, 2009 19:57
od Nemo
Jinak, pokud vím, tak v Krči jen pískují a šopují. Barvy nedělají.
Komaxit v blízkosti např.
zděs
Krč a Vestec
Napsal: pon bře 30, 2009 06:23
od plavec
Tak to už mám asi lepší hodit to do toho Vestce a tam to udělaj vše pohromadě.
Napsal: pon bře 30, 2009 10:01
od Saša
Nulašestka píše:Dala by se takhle našopovat i kastle? Třeba hodit auto na kolíbku, otryskat a našopovat podvozek?
Koko Loko píše:Řekl bych, že je to spíše problém ekonomický než technický.
Bohužel i technický neb šopování se provádí za vysoké teploty a plechy se kroutí . Co se týče pískování celého auta tak u nás není problém . Já čekám jen na počasí . Kastle musí bejt ale úplně odstrojena (písek se dostane všude) .
Napsal: pon bře 30, 2009 13:18
od Cory
Aky je princip pieskovania? Nestretol som sa s tym, ale myslim si, ze sa pod tlakom strieka plech pieskom s vodou. Moze mi to niekto objasnit? dala by sa urobit nejaka pieskovacka aj v domacich podmienkach?
Napsal: pon bře 30, 2009 13:37
od Malda
Do proudu vzduchu sou privadeny castice - pisek (piskovani) nebo kovovy castice jako broky apod. (tryskani). Pistole na to prodavaj. Jeden problem je to, ze na piskovani se pouziva ostrej sklarskej kremicitej pisek, kterej je kurevsky drahej a druhej ten, ze tryskacky a piskovacky sou vicemene uzavrenej okruh, kdy se to medium cisti, cili to chvili vydrzi. To samy broky.