Stránka 3 z 3
Re: Nahony tachometra
Napsal: čtv kvě 03, 2018 16:00
od dusin
Vysvětli jak pustit převodovku trochu dolů?
V normální poloze to totiž nejde vytáhnout(ověřeno v úterý) - je tam málo místa mezi bokem převodovky a tunelem a náhon je tak dlouhý, že to prostě nejde vytáhnout(cca o 2 cm)
Taky jsem špekuloval jestli prostě neodšroubovat kardan a vzpěru převodovky a nezkřížit to na silentblokách motoru ale vzhledem k pokročilé době a tomu že jsem to dělal ze země na heveru=rovná se nic moc místo), tak už se mi do toho nechtělo.
Re: Nahony tachometra
Napsal: čtv kvě 03, 2018 19:53
od Vašátor
Odšroubuju držák převodovky, tu samozřejmě prvně podložím heverem. Odšrouboval bych i držák ložiska kardanu, aby to šlo pěkně samo dolů. Převodovka by měla jít kus dolů i na bok.
Re: Nahony tachometra
Napsal: čtv kvě 03, 2018 20:03
od Jan Vaníček
Samozřejmě Vašku, že pokud uvolníš držáky a spustíš převodovku, je šance to vytáhnout
. Musíš na to mít ale podmínky, na heveru se to dělá blbě, to byl i můj případ. Navíc většinou ještě zlobí výfuk
. "Tvoje" převodovka je naštěstí suchá, ale teče olej z motoru a to mě fakt .... . Nejhorší, že to teče asi pod guferem, respektive uložením gufera v přírubě. Honza
Re: Nahony tachometra
Napsal: čtv kvě 03, 2018 20:06
od Křečík Barbuška
Cemu pomuze samotna demontaz vnejsi casti? To mas rozbitou jen tu? Vnitrni "zavitokrouzek" ti netreba menit?
Re: Nahony tachometra
Napsal: čtv kvě 03, 2018 21:53
od Vašátor
Jan Vaníček píše: "Tvoje" převodovka je naštěstí suchá, ale teče olej z motoru a to mě fakt .... .
To je ta seskládanina kol a hřídelí 4q do 5q těla? Jak se to chová za jízdy?
Re: Nahony tachometra
Napsal: pát kvě 04, 2018 08:48
od dusin
Vašátor píše:Odšroubuju držák převodovky, tu samozřejmě prvně podložím heverem. Odšrouboval bych i držák ložiska kardanu, aby to šlo pěkně samo dolů. Převodovka by měla jít kus dolů i na bok.
Hmm tak to vyzkouším,když sem ležel pod autem tak mi připadalo že mi to nebude stačit.
Když to proběhne tak napíšu výsledek.
Btw máš u mně v autě jakejsi obrovskej klíč 70mm
Re: Nahony tachometra
Napsal: pát kvě 04, 2018 14:41
od Jan Vaníček
To já si myslel Vašku, že už jsi to četl u mého auta
.
Co ti budu povídat, jsem v podstatě spokojený, a to já tak často nejsem. Pětka by mohla být nepatrně tišší, ale tam se asi dávala nová kola ( fakt už nepamatuji), tak se možná ještě zajede, vše ostatní funguje skvěle, bez připomínek. Protože už jsem si nepamatoval co a jak, tak jsem tam narval držák a silentblok 5Q a on nepasoval, je to na staré dobré 4Q, naštěstí jsem doma měl ještě jeden starší silentblok ( na rozdíl od as 4ks nových 5Q). Převodovka skvěle suchá, což jsem rád, na rozdíl od motoru, viz výše. Jen si nedovedu představit, ještě jednou tahat převodovku ven s mým chromým ramenem pod autem ... . Honza
Re: Nahony tachometra
Napsal: stř kvě 09, 2018 13:54
od Vašátor
dusin píše:
Btw máš u mně v autě jakejsi obrovskej klíč 70mm
Kecáš! Já to totiž nedohledal
Jan Vaníček píše: Pětka by mohla být nepatrně tišší, ale tam se asi dávala nová kola ( fakt už nepamatuji), tak se možná ještě zajede, vše ostatní funguje skvěle, bez připomínek.
Jojo Honzo, pětková kola jsou kompletně nová, se vším všudy. Zbylé 4 rychlosti jsou z převodovky 2105, kterou jsi mi dodal. Jsem rád, že to klaplo a převodovka funguje
Re: Nahony tachometra
Napsal: pon kvě 14, 2018 12:54
od dusin
Vašátor píše:dusin píše:
Btw máš u mně v autě jakejsi obrovskej klíč 70mm
Kecáš! Já to totiž nedohledal
Ale já jo...jen to nesmím zapomenout přesunout do žigula.Ale nějak nechápu co jsme na tom řešili?
Je to prostě 70 mm šestihran 1x v kruhu a 1x obyč klíč.
Re: Nahony tachometra
Napsal: pon kvě 14, 2018 19:29
od Vašátor
Šestihran? Já jsem ale blbec ... já to nezkontroloval. A možná jsem si to tehdá když jsme to se sousedem kreslili neuvědomil. On je to totiž osmihran
Ale šestihran najde využití na dílně.
Re: Nahony tachometra
Napsal: úte čer 09, 2020 13:19
od kartar
Ahoj,
zkoušel už někdo měnit jen ozubené kolo (č. 6) na vstupu náhonu? Jde mi o to, jestli je tam nalisované nebo našroubované a zda se to bez poškození dá vyměnit.
Nově zakoupený náhon (9 zubů) vydržel celých 5 km jízdy než se kousla výstupní hřídel, ale mám tu jeden s 12ti zuby tak si pohrávám s myšlenkou udělat ze dvou jeden funkční.
Dík za odpovědi
Re: Nahony tachometra
Napsal: stř čer 10, 2020 11:50
od Dusan
6 a 4 tvoria par, nejde kombimovat. 9z s 12z.
Acha uz chapem... Ta poreferuj, ci sa zadarilo, niejeto za tepla zatavene na polochy koniec osky.
Re: Nahony tachometra
Napsal: stř čer 10, 2020 11:56
od Vašátor
Dušane, ty jsi to nepochopil. Kolečko zůstává, mění se.nahon.
To kolečko určitě půjde sundat. Bude tam nejspíš s přesahem, nicméně rozebrane jsem to neměl.
Re: Nahony tachometra
Napsal: stř čer 10, 2020 12:37
od kartar
Vašátor píše: Kolečko zůstává, mění se náhon.
Přesně.
Jinak momentální poznatek je, že to ozubené kolečko je jen nalisované a zajištené pružným kroužkem. Drží ale bombově a není pořádně za co chytit. Bez pořádného vybavení prostě práce na dvě věci.
Momentální plán je:
1) Vytlouct výstupní hřídel včetně víčka - to jde vcelku jednoduše
2) Vytlouct vstupní hřídel včetně víčka, při tom se stáhne to vstupní kolo - to jde vcelku blbě
3) Vložit vstupní hřídel do náhonu a ve svěráku nalisovat "nové" ozubené kolo a zajistit kroužkem - to se uvidí
4) Montáž výstupní hřídele - snad pohoda
5) Na silikon zasadit a vyrovnat krycí víčka - třesnička na dortu
Jak se ukázalo skrývá se slabina náhonu v plastovém ozubení uvnitř. Takže navrh huj, uvnitř fuj. Zajímalo by mě jestli u starého provedení jsou kolečka taky plastová, nebo to je všechno ještě poctivé železné.
Re: Nahony tachometra
Napsal: sob čer 01, 2024 11:57
od LelaWarren
dusin píše: ↑čtv kvě 03, 2018 16:00
Vysvětli jak pustit převodovku trochu dolů?
V normální poloze to totiž nejde vytáhnout(ověřeno v úterý) - je tam málo místa mezi bokem převodovky a tunelem a náhon je tak dlouhý, že to prostě nejde vytáhnout(cca o 2 cm)
Jak zjistit, zda je zahraniční kasino bezpečné?
Taky jsem špekuloval jestli prostě neodšroubovat kardan a vzpěru převodovky a nezkřížit to na silentblokách motoru ale vzhledem k pokročilé době a tomu že jsem to dělal ze země na heveru=rovná se nic moc místo), tak už se mi do toho nechtělo.
Pokud máš k dispozici nějaké další zvedáky, můžeš je použít k tomu, aby převodovka zůstala stabilní. Odšroubování kardanu a vzpěry by mohlo pomoci, ale určitě si dej pozor na stabilitu celého systému, aby se něco nepoškodilo.