porucha pístů 05
Moderátor: Moderátoři
Podle mého názoru se jedná o odtavení pístů v důsledku vysoké teploty. Myslím, že písty nevydržely kompresní poměr potažmo teplotu, která se samozřejmě zvýšila v důsledku úpravy motoru.
Chudá směs by také mohla způsobovat zvýšení teploty, ovšem to spíš poškozuje ventily.
Chudá směs by také mohla způsobovat zvýšení teploty, ovšem to spíš poškozuje ventily.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- montér Kolja
- Příspěvky: 44
- Registrován: čtv říj 14, 2004 15:25
- Bydliště: Pardubice
Jak tedy dál?Snížit kompresní poměr?Marek píše:Podle mého názoru se jedná o odtavení pístů v důsledku vysoké teploty. Myslím, že písty nevydržely kompresní poměr potažmo teplotu, která se samozřejmě zvýšila v důsledku úpravy motoru.
Chudá směs by také mohla způsobovat zvýšení teploty, ovšem to spíš poškozuje ventily.
- montér Kolja
- Příspěvky: 44
- Registrován: čtv říj 14, 2004 15:25
- Bydliště: Pardubice
To auto není moje,ale dovedu si představit,že by mu Diesel z Mirafiori slušel.Vykoledovat si ovšem ještě větší starosti s chrochtomotorem je mimo oblast mého zájmu a nemohu tvůj návrh vyslyšet.Marek píše:Nebo na naftu !!!!!
K tématu.Objednal a koupil jsem v Autofóru nové ruské písty 82,0mm tř.B.Vizuálně jsou horší,než původní a nemají na sobě odlité logo BA3.Nové písty mají silnější stěnu a chybí díra mazání u čepu,což nepředstavuje problém.Na pístu se vyfrézují deflektory pro ventily,což napomůže snížení kompresního poměru.Dalšího snížení chci dosáhnout sfrézováním hlavy pístu o 0,4mm.Stupeň komprese se tak sníží z 9,6 na 9,15,nebo mám jít ještě níž
- montér Kolja
- Příspěvky: 44
- Registrován: čtv říj 14, 2004 15:25
- Bydliště: Pardubice
Osobně bych spíš šel do pístů ze samary 21083. Mají stejný průměr, deflektor upravený pro ventily a navíc jsou konstrukčně stavěné na stupeň komprese 9,9:1 (sériově), čili i Tvůj stupeň komprese by snáze snášely bez nutnosti jeho korekce.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
9,9:1 alebo 9,7:1 ? neviem s cim si to mylim...
ja ich mam na 10:1 a zatial 6500km drzia...
len trebalo dorobit zapichy na segerky.
a co je zaujimave ze monter kolia nemusel uberat zospodu z piestov aby nenarazali do klukovky...
ja ich mam na 10:1 a zatial 6500km drzia...
len trebalo dorobit zapichy na segerky.
a co je zaujimave ze monter kolia nemusel uberat zospodu z piestov aby nenarazali do klukovky...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
hmm, no ten kopresny pomer sa mi nezda ako dovod prehrievania, aspon nie ako jediny dovod. Kompresny pomer mam snad vsade vyssi a problemy som mal s kadecim, ale s tymto este nikdy. Skor sa tu scitalo mnozstvo faktorov, ktore sa tu uz postupne popisali/tenka stena valcov-horsie chladenie/nekvalitny material piestov/prevadzka na LPG/vyssi tlak-vyssia teplota/......................
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- montér Kolja
- Příspěvky: 44
- Registrován: čtv říj 14, 2004 15:25
- Bydliště: Pardubice
Píst pro Samaru 21083 je shodný odlitek jako píst pro Nivu 21213.Jestliže vydrží kompresní poměr 9,9:1 v motoru 21083 musí vydržet 9,6:1 v mém motoru.Vzhledem k tomu co jste zde nadnesli považuji snižování kompresního poměru za vývoj slepou cestou.Provedu jinou úpravu.Na soustruhu stočím obvod pístu o 0,1mm mezi první pístní drážkou a hlavou pístu.Tím bych měl zabránit vzniku podmínek pro zadírání vůlí.
Mimo to,mluvil jsem s dvěma majiteli autoservisů a ti spatřují příčinu v nekvalitním materiálu pístů.
Mimo to,mluvil jsem s dvěma majiteli autoservisů a ti spatřují příčinu v nekvalitním materiálu pístů.
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
S tím naprosto slouhlasím. A možná k tomu mohl i trochu přispět požadavek plného výkonu u motoru, který ještě nebyl prohřatý. Je třeba si uvědomit, že píst se prohřeje mnohem rychleji, než stěna válce. Ten pak tlačí proti této stěně válce a vytlačuje mazací film. A to je jenom velmi zkráceně populisticky řečeno. Jinak přepokládam, že při zvětšování vrtání se stěny válců honovaly a ne brousily. W.Majo píše:hmm, no ten kopresny pomer sa mi nezda ako dovod prehrievania, aspon nie ako jediny dovod. Kompresny pomer mam snad vsade vyssi a problemy som mal s kadecim, ale s tymto este nikdy. Skor sa tu scitalo mnozstvo faktorov, ktore sa tu uz postupne popisali/tenka stena valcov-horsie chladenie/nekvalitny material piestov/prevadzka na LPG/vyssi tlak-vyssia teplota/......................
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
myslim ze sem kdesi v prispevku cetl ze jsou videt stopy po honovani tak myslim ze hej...jinak souhlas, to je presne ono...je nutne brat v potaz prestupy tepla ktere nejsou mnohdy u upravovanych motoru doresene...Wolf píše:přepokládam, že při zvětšování vrtání se stěny válců honovaly a ne brousily
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.