porucha pístů 05

Moderátor: Moderátoři

Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Podle mého názoru se jedná o odtavení pístů v důsledku vysoké teploty. Myslím, že písty nevydržely kompresní poměr potažmo teplotu, která se samozřejmě zvýšila v důsledku úpravy motoru.
Chudá směs by také mohla způsobovat zvýšení teploty, ovšem to spíš poškozuje ventily.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
denis
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od denis »

Chudou směsí právě odkrágluješ písty-propálíš jue. Netvrdil bych to, kdybych to na vlastní oči neviděl. Pán dotahoval do kopců až dotáhnul. :lol:
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Uživatelský avatar
montér Kolja
Příspěvky: 44
Registrován: čtv říj 14, 2004 15:25
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od montér Kolja »

Marek píše:Podle mého názoru se jedná o odtavení pístů v důsledku vysoké teploty. Myslím, že písty nevydržely kompresní poměr potažmo teplotu, která se samozřejmě zvýšila v důsledku úpravy motoru.
Chudá směs by také mohla způsobovat zvýšení teploty, ovšem to spíš poškozuje ventily.
Jak tedy dál?Snížit kompresní poměr?
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

montér Kolja píše:Jak tedy dál?Snížit kompresní poměr?
Staci prejit na jedine spravne palivo - benzin - ten totiz ochlazuje :mrgreen: . W.
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Wolf píše:Staci prejit na jedine spravne palivo - benzin - ten totiz ochlazuje :mrgreen: . W.
Nebo na naftu !!!!! :lol: :lol: :lol:
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

Marek píše:Nebo na naftu !!!!! :lol: :lol: :lol:
Nafta patří do kamen!
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
montér Kolja
Příspěvky: 44
Registrován: čtv říj 14, 2004 15:25
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od montér Kolja »

Marek píše:Nebo na naftu !!!!! :lol: :lol: :lol:
To auto není moje,ale dovedu si představit,že by mu Diesel z Mirafiori slušel.Vykoledovat si ovšem ještě větší starosti s chrochtomotorem je mimo oblast mého zájmu a nemohu tvůj návrh vyslyšet.

K tématu.Objednal a koupil jsem v Autofóru nové ruské písty 82,0mm tř.B.Vizuálně jsou horší,než původní a nemají na sobě odlité logo BA3.Nové písty mají silnější stěnu a chybí díra mazání u čepu,což nepředstavuje problém.Na pístu se vyfrézují deflektory pro ventily,což napomůže snížení kompresního poměru.Dalšího snížení chci dosáhnout sfrézováním hlavy pístu o 0,4mm.Stupeň komprese se tak sníží z 9,6 na 9,15,nebo mám jít ještě níž :?:
Přílohy
spodní strana nového pístu má silnější stěny a chybí zde otvor pro odvod oleje z pístního čepu.
spodní strana nového pístu má silnější stěny a chybí zde otvor pro odvod oleje z pístního čepu.
hlava pístu,plánuji ji snížit o 0,4mm
hlava pístu,plánuji ji snížit o 0,4mm
z boku je patrná zesílená oblast uložení pístního čepu
z boku je patrná zesílená oblast uložení pístního čepu
Uživatelský avatar
montér Kolja
Příspěvky: 44
Registrován: čtv říj 14, 2004 15:25
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od montér Kolja »

starý píst vypadá takto:
Přílohy
slabší stěna,nechybí díry u pístního čepu
slabší stěna,nechybí díry u pístního čepu
oblast uložení pístního čepu je slabší
oblast uložení pístního čepu je slabší
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Osobně bych spíš šel do pístů ze samary 21083. Mají stejný průměr, deflektor upravený pro ventily a navíc jsou konstrukčně stavěné na stupeň komprese 9,9:1 (sériově), čili i Tvůj stupeň komprese by snáze snášely bez nutnosti jeho korekce.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

9,9:1 alebo 9,7:1 ? neviem s cim si to mylim...

ja ich mam na 10:1 a zatial 6500km drzia...

len trebalo dorobit zapichy na segerky.

a co je zaujimave ze monter kolia nemusel uberat zospodu z piestov aby nenarazali do klukovky...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Samara 1500ccm s motorem 21083 měla 9,9:1. Ale to je jedno. Myslím, že z hlediska výdrže jsou asi vhodnější než 21073 (21213).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

hmm, no ten kopresny pomer sa mi nezda ako dovod prehrievania, aspon nie ako jediny dovod. Kompresny pomer mam snad vsade vyssi a problemy som mal s kadecim, ale s tymto este nikdy. Skor sa tu scitalo mnozstvo faktorov, ktore sa tu uz postupne popisali/tenka stena valcov-horsie chladenie/nekvalitny material piestov/prevadzka na LPG/vyssi tlak-vyssia teplota/......................
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
montér Kolja
Příspěvky: 44
Registrován: čtv říj 14, 2004 15:25
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od montér Kolja »

Píst pro Samaru 21083 je shodný odlitek jako píst pro Nivu 21213.Jestliže vydrží kompresní poměr 9,9:1 v motoru 21083 musí vydržet 9,6:1 v mém motoru.Vzhledem k tomu co jste zde nadnesli považuji snižování kompresního poměru za vývoj slepou cestou.Provedu jinou úpravu.Na soustruhu stočím obvod pístu o 0,1mm mezi první pístní drážkou a hlavou pístu.Tím bych měl zabránit vzniku podmínek pro zadírání vůlí.

Mimo to,mluvil jsem s dvěma majiteli autoservisů a ti spatřují příčinu v nekvalitním materiálu pístů.
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Majo píše:hmm, no ten kopresny pomer sa mi nezda ako dovod prehrievania, aspon nie ako jediny dovod. Kompresny pomer mam snad vsade vyssi a problemy som mal s kadecim, ale s tymto este nikdy. Skor sa tu scitalo mnozstvo faktorov, ktore sa tu uz postupne popisali/tenka stena valcov-horsie chladenie/nekvalitny material piestov/prevadzka na LPG/vyssi tlak-vyssia teplota/......................
S tím naprosto slouhlasím. A možná k tomu mohl i trochu přispět požadavek plného výkonu u motoru, který ještě nebyl prohřatý. Je třeba si uvědomit, že píst se prohřeje mnohem rychleji, než stěna válce. Ten pak tlačí proti této stěně válce a vytlačuje mazací film. A to je jenom velmi zkráceně populisticky řečeno. Jinak přepokládam, že při zvětšování vrtání se stěny válců honovaly a ne brousily. W.
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Wolf píše:přepokládam, že při zvětšování vrtání se stěny válců honovaly a ne brousily
myslim ze sem kdesi v prispevku cetl ze jsou videt stopy po honovani tak myslim ze hej...jinak souhlas, to je presne ono...je nutne brat v potaz prestupy tepla ktere nejsou mnohdy u upravovanych motoru doresene...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Odpovědět

Zpět na „Nepovedené pokusy“