Stránka 3 z 6

Napsal: úte říj 16, 2007 15:13
od Štěpán
Dusan píše:Skus hviezdicu stiahnut a pootocit o kusok... najdi taku kombinaciu-polohu pri ktorej to nebude cinkat.
Tohle bych nedělal!!! Je to vyrážení klínu klínem. Vydrží to tak 50 km, a pak to rovnou můžeš vyhodit a koupit novej.

Napsal: úte říj 16, 2007 17:41
od Myso
Štěpán Getsko píše:Jelikož je ta fotka díky zmenšení mizerná, tak jsem poprosil Mysa, aby pár fotek z tý knížky hodil někam do knihovny, nebo někam na veřejně přístupný web.
http://www.ladaklub.com/www/manualy/diferak/index.html naozaj je mizerna, ani v tej knihovne sa to neda citat, tie ostatne stranky su fpoho, tak sa kochajte

Napsal: úte říj 16, 2007 20:25
od Wejra
Ahoj chlapi tak po dlouhé odmluce zase zpět, jezdím ted týdně okolo 500km a začínám pocitovat neduhy které nebyli doposavad cítit.....když jedu nad 80 tak se celé auto rozvibruje...vibrace vzrůstají a pak momalu zase přestanou....a pak znova tak že se chvěje, sice nepatrně ale celé auto......napadá mě že je to kardan, nebo to můžou dělat přední tlumiče? Pokud to je kardan co doporučujete? Nemám možnost se v tom hrabat....takže bych rád věděl jak nákaldná je tato oprava v servisu, nebo jestli mám sehnat kardana od dědy z jeho žíga který má nejto asi 50tis max 60km/hod.......nebo bude stačit vyměnit tlimiče za 500.....díky moc

Napsal: úte říj 16, 2007 20:26
od Wejra
ještě mě napadlo nemůže to dělat uložení motoru a převodovky? má to nalítáno 120tis díkec

Napsal: úte říj 16, 2007 20:56
od Cory
skus dat najskor vyvazit kolesa.

Napsal: úte říj 16, 2007 21:12
od Wejra
jelikož začala zimní sezona mám čerstvě přezuto a vyváženo takže tam bych problém neviděl

Napsal: úte říj 16, 2007 21:18
od Maysner
Wejra píše:jelikož začala zimní sezona mám čerstvě přezuto a vyváženo takže tam bych problém neviděl
zaclo to delat az po nasazeni tech zimaku? u feldy sem mel problem zue na zimnich vsechno v pohode ale po nasazeni letnich se zacal volant trast. pri rychlostech nad 50 to pozvolna mizelo. chyba byla v pneu. nak spatne vyrobeny nebo co :roll:

Napsal: úte říj 16, 2007 21:18
od Pajas
Jestli to, co jsi popisoval, se děje pouze při tahu motoru nebo pouze při jízdě na neutrál tak je to na 90% kardan, jestli to dělá pořád (není to závislé na síle přenášené kardanem) tak to kardan nebude. Snad jsem to napsal srozumitelně a snad s timto názorem všici souhlasíte :?

Napsal: úte říj 16, 2007 22:10
od Wejra
no jasný to jsem chtěl slyšet, zkoušel jsem vymáčknout spojku a pak to přestane a pak když se sníží rychlost jako když se doklepe (sníží se otáčky a začne házet) a pod 50km zase klid...co to na tom kardanu může dělat? jen ložisko? nevím jestli není jednodušší sehnat kardan celý a na co si dávat pozor, u tak masivní součástky těžko poznámvůle nebo je na to nějaký grif?

Napsal: stř říj 17, 2007 16:14
od Pajas
Může to dělat obojí, jak ložisko tak křížky, ono většinou to asi začne v křížkách a pokud se s tím hned nic neudělá tak to "rozvibruje" i ložisko, takže pak je nutné vyměnit obojí. Aspoň teda u mě to takhle bylo...
Vůli v křížkách poznáš snadno, na stojícím autě se zařazeným neutrálem chytneš jednou rukou část kardanu před křížkama a druhou rukou část za křížkama a zkusíš jimi kroutit proti sobě, musí chodit spolu, nesmí v nich být cítit vůbec žádná vůle. Mohla by být i vůle v zadních křížkách (u diferenciálu), ale myslím si (pokud se pletu tak mě někdo opravte) že pokud nebude vůle v předních křížkách, tak nebude ani v zadních. Ale na 95% budou špatné křížky, takže vyměnit oba dva, a na 60% bude špatné i ložisko... Výměnou křížků se zbavíš vibrací částečně, výměnou křížků i ložiska se vibrací s největší pravděpodobností zbavíš úplně. Toť moje zkušenost.

Napsal: stř říj 17, 2007 16:42
od Ivo
Pajas píše:Mohla by být i vůle v zadních křížkách (u diferenciálu), ale myslím si (pokud se pletu tak mě někdo opravte) že pokud nebude vůle v předních křížkách, tak nebude ani v zadních.
U Atexe jsme sundali kardan a zadní kříž byl rozsypaný a přední celkem v pohodě. Takže na toto bych se moc nespoléhal. Navíc, když už měním něco na kardanu a mám ho dole, tak vyměním všechno, ať to nemusím po pár kilemetrech zase sundávat.

Napsal: stř říj 17, 2007 17:08
od Acibuk
Ivo píše:
Pajas píše:Mohla by být i vůle v zadních křížkách (u diferenciálu), ale myslím si (pokud se pletu tak mě někdo opravte) že pokud nebude vůle v předních křížkách, tak nebude ani v zadních.
U Atexe jsme sundali kardan a zadní kříž byl rozsypaný a přední celkem v pohodě. Takže na toto bych se moc nespoléhal. Navíc, když už měním něco na kardanu a mám ho dole, tak vyměním všechno, ať to nemusím po pár kilemetrech zase sundávat.
můžu Ti ten kardan poslat poštou?:)

Napsal: stř říj 17, 2007 17:09
od Acibuk
No, dnes jsem to nafotil:

Napsal: stř říj 17, 2007 17:10
od Acibuk
jinak ta vůle je vidět na tom zakroužkovaném místě na prvním obrázku, od toho "ložiska" či co to je na fotce druhé se ozívá při té vůli takové mlaskání, až cinkání lahváčů, ale to cinkání spíš vydává celý kardan (dobře vede zvuk)

Napsal: stř říj 17, 2007 17:18
od Pajas
U mě cinkání lahváčů pocházelo od křížků... Po výměně obou křížků to přestalo.