Stránka 3 z 4

Napsal: úte bře 20, 2007 22:55
od Malda
Cory píše:A nenalepi sa potom na to kdejake svinstvo?
Proto tam je ta prachovka :D Ja to prostrikavam konkorem.

Napsal: úte bře 20, 2007 23:18
od Michal Pokorný
A nebo žáruvzdorná vazelína co se používá v pekárnách na promazávání koleček v pecích :thumbleft:

Napsal: stř bře 21, 2007 07:15
od Luděk Musil
Vašátor píše:Vyndej destičku, sundej prachovku brzdového válečku, lehce váleček vyšlap ven (pozor aby nevyjel moc), vyčisti ho, pořádně promaž olejem a rozhýbej (zasunout, vyšlapat ven a znovu dokud nepujde volně ...)
VIZ ČERVENÝ TEXT:
Na tuto akci doporučuji mít někde v šupleti založenou starou sjetou destičku.
Vyjmeš destičku, kterou máš v brzdách, nasadíš sjetou destičku a váleček vyšlapeš. Vyčistíš, namažeš, vyjmeš destičku, zasuneš váleček. Nasadíš destičku, vyšlapeš váleček, vyjmeš destičku, zasuneš váleček ................ dokud nepujde volně.
L.

Napsal: stř bře 21, 2007 09:41
od slavoj
Luděk Musil píše:
Vašátor píše:Vyndej destičku, sundej prachovku brzdového válečku, lehce váleček vyšlap ven (pozor aby nevyjel moc), vyčisti ho, pořádně promaž olejem a rozhýbej (zasunout, vyšlapat ven a znovu dokud nepujde volně ...)
VIZ ČERVENÝ TEXT:
Na tuto akci doporučuji mít někde v šupleti založenou starou sjetou destičku.
Vyjmeš destičku, kterou máš v brzdách, nasadíš sjetou destičku a váleček vyšlapeš. Vyčistíš, namažeš, vyjmeš destičku, zasuneš váleček. Nasadíš destičku, vyšlapeš váleček, vyjmeš destičku, zasuneš váleček ................ dokud nepujde volně.
L.
tak to sikovny napad ako to spravit bez tazkosti a rychlo.

Napsal: stř bře 21, 2007 21:37
od janci
prakticka rada sa vzdy hodi;)
na olej som nemyslel,lebo sa domnievam,ze to zmeni vlastnosti trochu tej brzdnej kvapaliny.ale skusim to,lebo som to mal vonka,a jakoze fakt z tuha ide

BTW ten valcek na 2101 sa neda vymenit,/nepamatam si to ako to vyzera,tak sa pytam/ za ten na obr.
Obrázek

Napsal: čtv bře 22, 2007 07:27
od Luděk Musil
Brzdové válečky (kat. č. 2101-3501180/430-430264 pravý vnější, 2101-3501181/430-430265 pravý vnitřní, 2101-3501182/430-430266 levý vnější, 2101-3501183/430-430267 levý vnitřní) jsou stejné pro všechny kulaté/hranaté modely (tedy 2101 - 07). L.
PS: Úmyslně uvádím 4 katalogová čísla, neboť válečky nejsou vzájemné záměnné.

Napsal: čtv bře 22, 2007 14:30
od janci
cize na tom strmeni sa to da vymenit,

ja som to mal vonku cele,ale to je davnoooo dva roky aj ..

Napsal: čtv bře 22, 2007 15:09
od Luděk Musil
janci píše:cize na tom strmeni sa to da vymenit,
Přesně tak ...... starý váleček vyjmeš ven za pomoci karboflexy a nový váleček po očištění třmene (strmena) lehce zasuneš rukou, či poklepáním kouskem měkkého dřeva. L.

Napsal: čtv bře 22, 2007 20:43
od Vašátor
A nezapomenout na pojistný čudlík!

Napsal: pát bře 23, 2007 00:44
od janci
Luděk Musil píše: Přesně tak ...... starý váleček vyjmeš ven za pomoci karboflexy a nový váleček po očištění třmene (strmena) lehce zasuneš rukou, či poklepáním kouskem měkkého dřeva. L.
karboflexy?
tak to vymenim,lebo tym,ze mi to stale sucha o ten disk,tak to aj na spotrebu vplyva,a derie pneumatika.
alebo z 2103 tam dam cely strmen,ale musim pozriet v akom su stave.

Napsal: pát dub 06, 2007 14:52
od Michal Pokorný
Po prohlídce stavu předních brzd jsem se poněkud zděsil stavu brzd. hadic, tak jsem se rozhodl, že využiju delšího víkendu a vrhnu se na to. Vyrazil jsem na nákup dílů, řekl jsem si, že když už se v těch brzdách budu vrtat tak rovnou promáznu přední brzd. válečky a vyměním na nich prachovky. Prachovky měli samozřejmě v sadě s manžetami do válečků a s čepičkami na odvzdušňovací šroubky. Ale při pohledu na vzhled balení té sady jsem pojal podezření že to asi nebude nejnovější výrobek - no nevím. V každém případě je z druhé strany napsáno : Použití pro SYNTOL HD 260. Brzdovou kapalinu měli ovšem pouze značky TECTANE (Den Braven)- DOT 4 červené barvy. Předpokládám, že je to jedno, ale raději se tu optám. Jediný rozdíl co znám je že brzdovka DOT 3 má bod varu 205°C a DOT 4 260°C , nebo ne? Ale už vůbec netuším jestli jsou nějak rozdílné chemickým složením takovým způsobem, že by mohla nějaká brzd. kapalina narušovat gumové manžety které jsou vyrobeny pro jiný typ. Nikdy jsem to totiž neřešil, prostě brzdovka byla brzdovka a hotovo, prostě mě jen zarazil ten nápis o tom SYNTOLu HD 260 . No, ty manžety stejně měnit nehodlám , jen prachovky tak je to jedno. Jen by mě prostě zajímalo proč to tam teda píšou?

Napsal: pát dub 06, 2007 20:48
od janci
je aj kopec od OMV
a od OMV som videl aj DOT 5
a segra teraz nejaku kupila v ciernom baline,uz neviem aka znacka

Napsal: pát dub 06, 2007 21:49
od Michal Pokorný
Mě šlo spíš o to proč na těch manžetách píšou použití pro Syntol HD 260 (to si myslím, že je také DOT 4), podle mě na tom moc nezáleží. I když je pravda, že mě trochu zarazilo, když v návodu na použití na Hondu Civic r.v.92 píšou - používat brzd. kapalinu DOT3, nepoužívat DOT 4. Vždycky jsem si myslel , že DOT 4 je prostě lepší a že jejím použitím není co zkazit :dontknow:

Napsal: pát dub 06, 2007 21:52
od M150
ja ako pravidelny zakaznik pri mojom trapeni s brzdami nakupujem Coyote DOT3 za nejakych 85 SK. DOT 4 je vraj agresivnejsia ale niektori hovoria ze to je jedno a ze sa mozu DOT3+DOT4 aj miesat...

ked som vyberal valceky boli suche a aj som ich tam suche napchal. teraz rozmyslam ci to moze byt pricinou pomaleho nastupu brzd - ale logicky by som skor cakal ze bude pedal skor tvrdsi lebo valceky prekonavaju vacsi odpor pri rovnakom tlaku kvapaliny...

Napsal: pát dub 06, 2007 22:02
od Michal Pokorný
M150 píše:nakupujem Coyote DOT3
Přesně to jsem kupoval i já, ale bohužel už neměli. Mě spíš nějak zarazila ta červená barva. Mám jen takový strach až to tam naleju, aby mě to nějak nerozleptalo gumičky v hlavním brzdovém válci, někde jsem také slyšel, že je ta DOT 4 agresivnější. Ale Coyote DOT 4 jsem dal do Favorita, kde původně byla Coyote DOT 3 - a v pohodě. Mísit šli bez problémů. Hm, ta chemie je věda :? Oni s tou brzdovkou nakonec budou takové složitosti jako s olejem :P Ale co, kašlu na to - nacpu to tam a uvidím co to udělá. No, i když brzdy jsou dost důležitá součást auta !