Otázka: kde se připravuje směs?
Odpověď: v karburátoru.
no to nevím.... benál samozřejmě ano, ale LPG v reduktoru a v mixu ......
Otázka: při volnoběhu jsou v jaké poloze škrticí klapky?
Odpověď: obě škrticí klapky (1. i 2. stupně) jsou zavřeny.
To asi těžko, bavíme li se o Weberu či např solexu, ale u ozonu opravdu zavřené jsou
Otázka: kudy tedy jde směs (úmyslně říkám směs - je jedno, zda-li benzín, nebo plyn)?
Odpověď: přes kanály a trysky volnoběhu
Viz výše v ozonu ano, u weberu nebo solexu v žádném případě....jak by se tam asi LPG dostalo ?
Otázka: a když bude tryska nebo kanál ucpán, znečištěn nebo špatně nastaven?
Odpověď: tak nebude (minimálně správně) fungovat volnoběh [/quote]
u OZONU na obě paliva u Weberu a Solexu pouze při provozu na benzín
Karburátory Weber z dřívějších LAD a Solex ze samary mají množství vzduchu na voonoběh ovládané pootevřením škrtící klapky prvního stupně, pod klapkami je benál rozprašován do proudícího vzduchu a letí do sacího potrubí. bohatost se seřizuje šroubem s jehlou......OZON má na volnoběh pouze vlasovou mezeru aby se nevymílal karburátor zevnitř klapkou při přdání plynu Vzduch přichází do difuzoru, nad klapkou je ale extra vzduchový kanál do zvláštní dýzy, jež vypadá jako obstřikový modelářský karbec z MVVS 2,5 GRR. V této dýze se přivedený vzduch míchá s benálem, jehož množství je dáno zase reg. šroubem s jehlou . Další reg. šroub s širokým kuželem zalézá do oné dýzy a reguluje množství ( nikoli bohatost ) směsi a nahrazuje dorazový šroub škrtící klapky WEBERů...... Tudíž to co říkáš je pravda pravdoucí ale pouze pro karburátory OZON, WEBERY a SOLEXY mají při provozu na LPG trysky volnoběhu tzv. na háku, protože se do nich nemá plyn kudy dostat....... do trysky volnobehu se u těchto karbu můžeš dotat pouze z plovákové komory, tudíž je vyloučené aby v nich proudil LPG........navíc to mám osobně vyzkoušeno, že mi WEBER při provozu na benál reaguje standartně na ochuzení či předobření směsi regulačním šroubem bohatosti volnoběhu, ale na LPG mají vliv pouze dorazový šroub škrt. klapky na karbu a šroub volnoběhu an reduktoru. Se šroubem bohatosti voln. směsi na karbu si můžu kroutit jak s vodovodním ventilem a neudělá to vůbec nic ( na LPG ) Byl bych fakt moc rád kdyby konečně skončilo temné období fám a neúplných informací o fenoménu LPG..... kdo mi nevěří ať se podívá na techn. sekci , nejlépe lada v obrazech. Tam zjistí že Luďkův popis přesně sedí na OZONY, ale WEBER se při provozu na LPG chová jako pouhý zbytečně velký kus hliníku s dvěma dírama a škrtícími klapkami a právě tato informace tdy na fóru ještě nezazněla, i když je zřejmá a podle mě i podstatná.
No a závěr pro mě je jasný , mám li auto pozn. osazené weberem - bez problémů na LPG neznamená to že ho na benál vůbec natočím....... mám li ucpané trysky voloběhu, případně hlavní trysky, akcel pumpičku s prasklou membránou atp. , tak mi to na benál vůbec nepojede, ale na plyn bez problémů, pokud aspoň těsní těsnění pod karbem, víkem atp. a klapky chodí tak jak mají, nic ostatního nemá na LPG vliv u těchto jednoduchých karbů. Překombinovaný solex je v jiné situaci.
Druhá věc je hledisko praktické, chci li auto startovat na benál, a přepínat na LPG až po ohřátí, tak zejména v zimě musím mít seřízený karburátor jinak to auto ani nenatočím že....... další praktické hledisko je že pryžové součásti a pap. těsnění déle vydrží jsou li močeny benzínem. na fenomén vysoušení plynem nevěřím, stejně jako nevěřím tomu že benzín karburátor maže ( čili když chci lakovat kastli, musím ji nejdříve namazat benzínem, aby barva chytla ? ). Auto však na benzín projíždím kvůli životnosti membrán a těsnění...... no a to že společné věci jako zapalování a ventil. vůle mají vliv na obojí je jasná věc.