zadni pružiny 21061

Moderátor: Moderátoři

Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Dawid píše:No jen o delce to neni - vsechny pruziny by mely byt stejne dlouhe (kombik + sedan zvlast samo) A se od B lisi v delce az pote, co je zatizis predepsanou silou.. tudiz se lisi v krivce prubehu.
dokázal by jsi to nějak rozvést???. jako jakej teda vyplývá závěr (křivka průběhu) u skupin a-b.. dejme tomu že mě zajíma kombík..
Miso
Příspěvky: 69
Registrován: čtv črc 14, 2005 16:27

Příspěvek od Miso »

"Krivka priebehu" vyjadruje zavislost dlzky pruziny od na nu posobiacej sily (inak povedane jej tuhost [alebo tvrdost]). Zaver: skupina A je tuhsia ako skupina B.
Dawid
Příspěvky: 118
Registrován: ned dub 30, 2006 13:53
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dawid »

muzes si to predstavit tak, ze A i B je stejne delky, ale B je namotana z tenciho dratu - ktery bude jasne mit mensi silu. Akorat ze u tech pruzin to nebude silou dratu, ale jeho vyrobou. A to co zajimalo me, a zatim sem pribyl jen jeden subjektivni nazor, je, jak je tohle citit pri jizde, od nekoho, kdo mel na aute oba typy.
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

jako jasan.. já to tak nějak chápu.. (dělám to ve škole).. no.. s tim průměrem drátu to měl být jen jako příklad nebo to myslíš vážně.. ??..
Dawid
Příspěvky: 118
Registrován: ned dub 30, 2006 13:53
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dawid »

Little Red Riding Hood píše:jako jasan.. já to tak nějak chápu.. (dělám to ve škole).. no.. s tim průměrem drátu to měl být jen jako příklad nebo to myslíš vážně.. ??..
priklad
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

Dawid píše:
Little Red Riding Hood píše:jako jasan.. já to tak nějak chápu.. (dělám to ve škole).. no.. s tim průměrem drátu to měl být jen jako příklad nebo to myslíš vážně.. ??..
priklad
a nemuze to byt hustotou materialu dratu? kdyz bude met vetsi hustotu tak by ta pruzina mela bejt tuzsi. ale nevim :roll:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Myslím, že bude lepší zůstat u toho, že B jsou prostě měkčí než A, a tedy byť na stole vypadají stejně, při zatížení (samotnou hmotou vozu a dále nákladem) se prostě stlačí
A méně, a B více. Tedy prázdné auto na A bude nepatrně míň sedlé, a po zatížení bude rozdíl asi viditelnější. Jinak, co se kombíků týče, fa. pružiny MAD nabízí přídavné pružiny i pro 2104, eliminující sedání aut při vyšším zatížení.Detaily neznám, ale chystám se to prozkoumat.Cena je tuším někde kolem 3tis. Další variantou jsou vzduchové měchy, které se montují dovnitř zadních pružin, ale za to chtějí nějaké úplně šílené peníze-asi přes 10tis.(jen za ty měchy-bez kompresoru)
V dodávce,co s ní jezdím v práci(C.Jumper)mám přídavné měchy, a musím říct, že je to super věc.Bez nich si nedovedu představit, že by to auto mělo celkovou hmotnost 3850kg,někdy i víc(v papírech má tuším 2750 :lol: ) a při tom bylo schopné se normálně pohybovat. :)
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2205
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Zadné pružiny 21061

Příspěvek od FOMA »

Takže praxe na závěr:vymenil jsem staré za orig.sedanové tvrdší(se žlutým pruhem).Paradox po vymontování byly nové o cca 1cm kratší!!Nicméně jsou o o poznání -zanedbateně tužší a v konečném efektu se sv. výška zádě zvela o 5mm!!!Tudíš příště jen kombi,pokud možno nové a eventuelně o 1 závitit zkrátit.Toť vše.
Števo
Příspěvky: 298
Registrován: čtv říj 21, 2004 21:04
Bydliště: Veĺký Krtíš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Števo »

Ja som tam horko tazko narval struny z kombala, boli asi tak o jeden zavit dlhsie. Efekt asi taky , ze zadok mi viliezol asi o 8-10 cm vyzsie a je hovadzky tvrdy. Mozem nalozit do auta 300kg a klesne len o 2cm.
Lada 2105(1300), r.v.:1984. momentalne na dlhom spanku :(
Honda Civic(1500 V-TEC) r.v.:1998. seria, aspon zatial

CHATA 12 FOREVER
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5190
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

Števo píše:Ja som tam horko tazko narval struny z kombala, boli asi tak o jeden zavit dlhsie. Efekt asi taky , ze zadok mi viliezol asi o 8-10 cm vyzsie a je hovadzky tvrdy. Mozem nalozit do auta 300kg a klesne len o 2cm.
přesně tak,,mam to úplně stejné
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

a podotykam ze Stevo to montoval podla mojich rad - iba povolil na kazdej strane tlmic, spustil napravu dole, vybral pruzinu, narval pruzinu a nic viac nerozoberal. A ked mu tam vosli nove kombalove... :idea:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Majo píše:a podotykam ze Stevo to montoval podla mojich rad - iba povolil na kazdej strane tlmic, spustil napravu dole, vybral pruzinu, narval pruzinu a nic viac nerozoberal. A ked mu tam vosli nove kombalove... :idea:
ještě je chytré povolit brzdovou hadici co ti spojuje rozvodku na mostě s brzdovou trubkou vedoucí do omezovače...
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10587
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Little Red Riding Hood píše:ještě je chytré povolit brzdovou hadici co ti spojuje rozvodku na mostě s brzdovou trubkou vedoucí do omezovače...
To je velmi chytré ....... obzvláště u starších vozů to vede k tomu, že se potom (společně s výměnou pružin) vymění i příslušná brzdová trubka a hadice. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

:axe: suhlasim presne tak >|
Števo
Příspěvky: 298
Registrován: čtv říj 21, 2004 21:04
Bydliště: Veĺký Krtíš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Števo »

Hadicu netreba povolovat, ta to pusti. Horsie je to s obmedzovacom co je na naprave. Ten to tam drzi.
Lada 2105(1300), r.v.:1984. momentalne na dlhom spanku :(
Honda Civic(1500 V-TEC) r.v.:1998. seria, aspon zatial

CHATA 12 FOREVER
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“