Zhruba před necelým měsícem, co jsem udělal technickou prohlídku, tak jsem začal s implantací dalo by se říct stejnýho motoru. Sehnal jsem před pul rokem dva motory FIAT 125 ( italský stopětadvacítky myslím
). Jeden rozebral, udělal jsem generálku ( až na písty. nový jsem nesehnal, tak jsem tam dal nový kroužky ).
Co vím o těchhle motorech je to, že existujou 3 typy bloku válcu:
1. je FIAT 124 - vrtáni 80 / zdvih 71,5 nebo 79,5
2. je FIAT 125 - vrtáni 80 / zdvih 80 ( A-čkovej měl výkon 66kW, verze Special 74kW
3. je FIAT 132 - vrtáni 84 / zdvih 80
Dal jsem ho vcelku bez větších problému do motorového prostoru. Pár problému tám ale stejně bylo.
1. Odbrousit flexou na prvním dílu převodovky mezi horními šrouby uchyceni k motoru část ( 4 mm široký pruh ) hliniku.
2. Předělat vstup podtlaku brzd na sacím potrubí.
3. Předělat buď první díl výfukového potrubí ( mám to tak já, ale nedoporučuju ) , nebo radší udělat komplet nový svody.
4. Přizpůsobit ovládání plynu a sytiče.
5. Přizpůsobit hadice chlazení a topení. ( maličkost v porovnání s tim předchozím )
Další poznatky:
Dát velikej pozor na štelování ventilové vůle ( je docela velka 0,30-sací a 0,35výfuk ) . Jinak motor buď rachta jak traktor, nebo běží nepravidelně. Ventily se štelujou pomocí výměňování podložek požadovaný tloušťky. ( NENI TO AUTOMATICKÉ ŠTELOVÁNÍ )
Mám tam teď sériovej karburátor z 2106 takže ještě pořádně ani nevim, co se v tomhle motůrku skrývá koní, ale zatím se mi líbí jeho chuť jít do otáček, a hlavně jak najednou zabere od 3000rpm nahoru. Ještě to ale bude chtít trocha laborování a vylaďování.
ps: Dal bych sem i fotky, ale navim JAK. Poraďte!!!!!!!