Stránka 3 z 4
Napsal: ned led 28, 2007 22:22
od Sender
>AKUMY bouchají. .<
Byl u toho bezpečák,bylo velký šetření a závěr byl takovej že ty baterky údajně mají být konstrukčně řešený jinak.Při výbuchu mají údajně vystřelit do boku a pouze jedním směrem.
Baterky co bouchly tomu zaměstnanci,se rozletěly na malý kousky všemi směry.Byl to masakr.
Napsal: pon led 29, 2007 08:14
od JmJ
kde jsi to kupoval? v Akume na Husove namesti nebo nekde jinde? Me to pomalu ceka, tak premyslim, kam si pro baterku mam zajit
Napsal: pon led 29, 2007 18:14
od solo
JmJ píše:kde jsi to kupoval? v Akume na Husove namesti nebo nekde jinde? Me to pomalu ceka, tak premyslim, kam si pro baterku mam zajit
Jo na Husove naměstí(Krčmář).Koupil jsem JENOX 55Ah-říkal mi,že ji vyrábí na Slovensku,tak jsem ji vzal,stála 1300,-AKUMA stála přes 2000,-.Ale doma jsem z hrůzou zjistl že je z Polska a další hrůzy viz.nahoře
Napsal: pon led 29, 2007 18:49
od Miichaal
jako já bych šel do Varty....mam ji tam ted(sice už odrovnanou..naměřil sem na ni 8V...),ale prodělala se mnou veškeré zapojení elektriky..přičemž sem ji nezčetněkrát uplně vybil..pak zase nanabil..a takle xkrat dokola...a pak byla schopna nastartovat a jezdit:-)
Napsal: sob úno 10, 2007 20:01
od solo
Miichaal píše:přičemž sem ji nezčetněkrát uplně vybil..pak zase nanabil..a takle xkrat dokola...a pak byla schopna nastartovat a
Co jsem slyšel,tak baterka která se denně nabíjí a vybíjí,ti vydrží dýl,než když se použije jednou za měsíc.
Napsal: ned úno 11, 2007 12:02
od Honza 21061
To každopádně, baterce to svědčí rozhodně lépe, než když někdo po jízdě úzkostlivě vypíná veškeré spotřebiče předtím, než vypne motor a když mu motor náhodou zhasne třeba při rozjezdu, tak před opětovným nastartováním musí povypínat všechno možné elektrické.
Přitom kolikrát stačí pro mě za mě přepnout na parkovačky aby byl dostatek energie, já to dělám jen při studeném startu, když už mám plnou jízdní "konfiguraci" a motor zdechne. Jinak při teplém motoru vůbec, problémy jsem nikdy neměl a baterky nikdy nedobíjel jinak, než jízdou.
Pečliví konstruktéři Wartburgu ovšem napsali do servisní dokumentace pro 1.3 toto: "Je- li během 7 dní ujeto méně, než 50 km, je třeba akumulátor dobít 1x za měsíc mimo vůz". W 1.3 měl kapacitu AKU 44 Ah, takže si myslím, že by se podobného vodítka dalo použít i pro žigula a dle potřeby dobíjet, kdo tolik nenajezdí.
V žigulu jsem měl 9 let starou bat. zn. AFA, která odešla minulý měsíc, jak jsem zjistil, tak hlavní příčinou asi byla do půlky chybějící voda ve všech článcích, jinak by tahala určitě doteď.
Teď mám Vartu s otočeným pólem + jak už tady bylo zmiňováno a provedl jsem menší úpravy k plné spokojenosti, fotky můžu dodat.
Napsal: pon úno 12, 2007 16:44
od slavoj
JmJ píše:
kde jsi to kupoval? v Akume na Husove namesti nebo nekde jinde? Me to pomalu ceka, tak premyslim, kam si pro baterku mam zajit
a do bezudrzbovej tiez strcis srubovak?
Napsal: pon úno 12, 2007 19:51
od solo
slavoj píše:a do bezudrzbovej tiez strcis srubovak?
to chce klid bratře
Napsal: úte úno 13, 2007 13:24
od Marek
Akumy bouchají, u Varty se deformují desky, ................ S čím ještě přijdete ???
Za sebe můžu říci, že je úplně jedno, jako baterku koupíte. Užitná hodnota / cena je prakticky vždy shodná. A jestli někomu Akuma bouchla nebo Varta se zbortila, pak je to individuální záležitost a není správné odsoudit značku.
Věřím BANNERu, ale je mi to jedno. Životnost olověného akumulátoru je maximálně čtyřletá (počítáno od data prvního nabití a zformování !!!!!) a po této době již není zaručena spolehlivost. Jestli někomu vydržela olověná baterka šest nebo více let, měl prostě štěstí nebo uměl nastartovat na poprvé (potřetí by s tím možná už neotočila).
Na životnost baterky má vliv obrovská spousta faktorů. Především péče o baterku (výška a hustota elektrolytu), správné nabíjení a vybíjení baterky, provozní podmínky (častost startů, teploty, odběry spotřebičů, délka jízd, .....), kvalita a stav startéru, odpory motoru (provozní vůle, druh oleje, .....) a asi nejdůležitějším faktorem dlouhého spolehlivého fungování akumulátoru je postup při prvém nabíjení (formování). A to bohužel nikdo z nás ovlivnit nemůže.
Napsal: úte úno 13, 2007 15:59
od janci
my mame stastie na baterku co mame vo VW
ta je tam odkedy sme kupili auto a ani sme sa jej trosku nechytili.
Funguje ako hodinky uz 10rokov.
Podla mna vplyv na baterku ma aj elektricka sustava vozidla. Napr. Ziarovka H4 nam prdla po 65 000km a na fabiach menis ziarovky ako na vyrobnom pase.
Napsal: úte úno 13, 2007 20:25
od Miichaal
solo píše:Miichaal píše:přičemž sem ji nezčetněkrát uplně vybil..pak zase nanabil..a takle xkrat dokola...a pak byla schopna nastartovat a
Co jsem slyšel,tak baterka která se denně nabíjí a vybíjí,ti vydrží dýl,než když se použije jednou za měsíc.
to sice jo....ale ja ji vybil..pak nabil...tejden se s ni nic nedelali..a pak zase vybil...(aniz by se auto pohlo...)
bohužel ted už ji odzvonilo..a mám strach že za chvilku exploduje když ji dam na nabiječku..už je celá černá zevnitř atd:-))) a bez nabijecky neutahne ani kontrolky:-)
Napsal: úte úno 13, 2007 20:41
od mtx
The best of je EXIDE !!! (ULTRA al. EXTREME)
Sice cosi stoji, ale parametrami je super napr. 55 Ah dokaze vyvinut startovaci prud 600 A
Starky ju ma asi 4 roky a minulu zimu sa mu vybila a zamrzla na kost vyduta jak...
Myslel som ze je po nej! Po 1 dni ked rozmrzla skusil som ju pripojit na nabijacku aj za cenu vybuchu!! Nabila sa o odvtedy drzi a toci jedna basen! 100 bodov pre EXIDE!
Napsal: úte úno 13, 2007 20:48
od solo
mtx píše:minulu zimu sa mu vybila a zamrzla na kost vyduta jak...
To máš dobrý,že ti nepraskla a neteče kyselina.Kámošovi se to stalo.(baterka zamrzá jen pokud je vybitá, už od -11*C)
Napsal: úte úno 13, 2007 20:52
od mtx
solo píše:mtx píše:minulu zimu sa mu vybila a zamrzla na kost vyduta jak...
To máš dobrý,že ti nepraskla a neteče kyselina.Kámošovi se to stalo.(baterka zamrzne jen pokud je vybitá už od -11*C)
Tiez som bol z toho na makko
!!!
Napsal: stř úno 14, 2007 09:02
od slavoj
mtx píše:The best of je EXIDE !!! (ULTRA al. EXTREME)
Sice cosi stoji, ale parametrami je super napr. 55 Ah dokaze vyvinut startovaci prud 600 A
Starky ju ma asi 4 roky a minulu zimu sa mu vybila a zamrzla na kost vyduta jak...
Myslel som ze je po nej! Po 1 dni ked rozmrzla skusil som ju pripojit na nabijacku aj za cenu vybuchu!! Nabila sa o odvtedy drzi a toci jedna basen! 100 bodov pre EXIDE!
V tom sa zhodneme, mame ich na predajni mozem potvdrdit, ze su skutocne vyborne. Len jedna poznamka do Lady alebo podobnych vozidiel ti uplne staci Exide Excell 50Ah cca 2080,-Sk. Ultra alebo Extreme su pre narocnejsie podmienky prevadzky, napr. klima, plna elektro vybava atd.