Vynecháva 2. valec
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Vynecháva 2. valec
Skvěle vysvětleno Cory. Jestli se ještě neživíš i jako technický školitel, je nejvyšší čas začít.
Jaká škoda, že přesně tyhle úkony je v dnešní době málokdo schopen a ochoten správně udělat. Pak to člověk prasí doma na koleně po domácku vyrobenými přípravky, pokud to nechce vozit stovky kilometrů daleko.
Jaká škoda, že přesně tyhle úkony je v dnešní době málokdo schopen a ochoten správně udělat. Pak to člověk prasí doma na koleně po domácku vyrobenými přípravky, pokud to nechce vozit stovky kilometrů daleko.
Re: Vynecháva 2. valec
To akoze z fabriky vypustili taky motor? Ved to potom muselo uplne od novoty "kulhat" a ten strihnuty kolik na vacke bol iba bonus, ktory vlastne nesposobil ziadne poskodenie na tom motore. A preco boli tie tlaky aj na ostatnych valcoch take nizke, ked tam vsetky ventily tesnili? Alebo ustrihnuty kolik + pootocenie vackoveho kolesa oproti vacke a zmena casovania sposobili, ze motor mal zhorsene plnenie a tym padom aj kompresne tlaky, ale nebolo to dostatocne mimo na to, aby sa stretli ventily s piestami?Cory píše:Voditko a sedlo nemali spolocnu os.
Ja nerozumiem tymto "vylepseniam" ako vymena retaze duplex za simplex, hydrostely alebo hydraulicky napinak namiesto spolahliveho mechanickeho. Ved to nie je ani cost-cutting (okrem tej retaze), to je naopak drahsie a este aj nespolahlivejsie. Pritom je to taky problem raz za 10k km pozriet volu ventilov a napnut retaz? Znak dobreho motora je, ze sa v prevadzke a opotrebovanim vole nemenia (resp. co najmenej) a nie ze su tam mechanizmy, ktore zmeny tych voli kompenzuju.
Inak fakt dakujeme, Cory, za taketo edukativne prispevky! 06 ma pravdu, to je najzaujimavejsia vec na tomto fore.
Re: Vynecháva 2. valec
Áno, bola chyba to neodmerať v prvom rade ale kvôli tejto korona situácii to nebolo možné, každopádne keď som zložil vahadlá objavil som ďalšiu zaujímavú vec. Už dlhší čas som si všimol že zo zadnej časti ventiloveho veka sa ozýva klepkanie ventily boli nastavené správne a stále to klepkalo. Keď som zložil vahadlo na 8. ventile zistil som že koniec ventilu je zodraty a vahadlo tam kde dosada tiež, koniec vahadla je šikmý a vyzerá to aj šikmo zafrezovane. Takže vyfukovy ventil a vahadlo pôjde určite nové. Robil som znova skúšku tesnosti tento krát s acetonom a nalial som ho do spalovacej komory po asi hodine hodine boli ventily v kanalikoch mierne vlhké ale na každom valci rovnako čiže problém s 2. som ešte neobjavil vyberiem aj 2. piest už keď je tá hlava dole a pozriem sa na krúžky. Fotky:https://drive.google.com/folderview?id= ... HwAfKFpKiV
VAZ 2101 1974 1,7
VAZ 2101 1975 1,2
VAZ 2101 1975 1,2
Re: Vynecháva 2. valec
Nie je časNulašestka píše:Skvěle vysvětleno Cory. Jestli se ještě neživíš i jako technický školitel, je nejvyšší čas začít.
No neviem, toto som vyrobil z hrdzaveho profilu, nočnej lampy, odrezku z postele a stareho ložiskaNulašestka píše: Pak to člověk prasí doma na koleně po domácku vyrobenými přípravky,...
No, po naliati benzinu do kanala tesnili. Ale prakticky je to tlak 0,00 a ten udrzali. Ale 12 bar uz neudrzali. To je podobny pripad, ako s tymi ohnutymi ventilmi, ktory som popisoval vyssie. Vdaka voli vo voditkach ventily dosadli a pri merani tlakov udrzali 12bar. Ale cca 50bar pri zapaleni zmesi uz nie.Henry píše: A preco boli tie tlaky aj na ostatnych valcoch take nizke, ked tam vsetky ventily tesnili? Alebo ustrihnuty kolik + pootocenie vackoveho kolesa oproti vacke a zmena casovania sposobili, ze motor mal zhorsene plnenie a tym padom aj kompresne tlaky, ale nebolo to dostatocne mimo na to, aby sa stretli ventily s piestami?
Co sa tyka tych roznych sirok dosadacich ploch - niekto zabrusuje ventily tak, ze stycna plocha ma aj 3mm. Ja to robim vyhradne na sirku cca 1mm. Berme do uvahy, ze ventilove pruziny drzia zavrety ventil konstantnou silou. A aky bude tlak vyvinuty touto pruzinou prostrednictvom ventilu na sedlo pri sirke 1mm a pri sirke 3mm? No samozrejme, ze pri 1mm bude podstatne väčší, a o to práve pri tesnosti ide - udrzat co najvacsi tlak.
K tomu strihnutemu koliku som sa dostal tak, ze ma volal zakaznik, ze mu nieco klepe a pri pridani plynu prestane. Klepavy zvuk vydavala vacka a to prave vtedy, ked sa uzatvaral niektory z ventilov a potlacil vacku dopredu - podobne, ako ked pretacate vacku zalozenu na hlave. Kolik bol strihnuty a pretoceniu zabranila ta poistna podlozka pod srobom vackoveho kolesa. Pri zvyseni otacok sa vacka dostala do zaberu a zatvarajuce ventily ju nestihali potlacat dopredu - klepanie zmizlo. Takze ano, tych 10 mohlo sposobit aj to casovanie, ale to velmi posunute nebolo, co je vidiet aj na vackovom kolese.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Vynecháva 2. valec
Zacinam mat pocit, ze ani tie voditka neboli menene. A boli vobec zabrusene ventily?Sajbo píše:Áno, bola chyba to neodmerať v prvom rade ale kvôli tejto korona situácii to nebolo možné, každopádne keď som zložil vahadlá objavil som ďalšiu zaujímavú vec. Už dlhší čas som si všimol že zo zadnej časti ventiloveho veka sa ozýva klepkanie ventily boli nastavené správne a stále to klepkalo. Keď som zložil vahadlo na 8. ventile zistil som že koniec ventilu je zodraty a vahadlo tam kde dosada tiež, koniec vahadla je šikmý a vyzerá to aj šikmo zafrezovane. Takže vyfukovy ventil a vahadlo pôjde určite nové. Robil som znova skúšku tesnosti tento krát s acetonom a nalial som ho do spalovacej komory po asi hodine hodine boli ventily v kanalikoch mierne vlhké ale na každom valci rovnako čiže problém s 2. som ešte neobjavil vyberiem aj 2. piest už keď je tá hlava dole a pozriem sa na krúžky. Fotky:https://drive.google.com/folderview?id= ... HwAfKFpKiV
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Vynecháva 2. valec
Sajbo: vyzera to na taku nejaku nizkorozpoctovu "GO". Ja by som to kludne tak v domacich podmienkach a pre seba urobil tiez, ale uz je trochu ine to poskytovat ako komercnu sluzbu a rucit za to ak uz nie financne, tak aspon svojou reputaciou. Koniec stopky ventilu vyzera byt odbruseny, asi tam bola jamka, tiez som to tak na niektorych ventiloch mal vyklepane. A vahadla som uz tiez videl v omnoho horsom stave a plnili svoju funkciu. Kazdopadne zaujimava tema, budem dalej sledovat, clovek sa nieco nove dozvie. Akurat mi nie je jasne, preco si tu GO dal robit nejakemu pochybnemu cloveku, ked ocividne si sam dostatocne zrucny na to, aby si si to spravil sam. Inak aj v casoch korony funguju e-shopy, chvilu sice musis pockat a stoji to navyse postovne, ale do par dni mas doma takmer cokolvek.
Cory: ja som sa vzdy tesil z homogenne zabrusenej sirokej dosadacej plochy sedla a ventilu (odhadom tak 2-3 mm), lebo som si to predstavoval nejako tak, ze cim vacsia kontaktna plocha, tym lepsie odvadzanie tepla z taniera (predovsetkym vyfukoveho) ventilu do sedla a do hlavy. Ale to co si napisal dava fyzikalne dokonaly zmysel (tlak ako velicina pomeru sily na plochu).
Cory: ja som sa vzdy tesil z homogenne zabrusenej sirokej dosadacej plochy sedla a ventilu (odhadom tak 2-3 mm), lebo som si to predstavoval nejako tak, ze cim vacsia kontaktna plocha, tym lepsie odvadzanie tepla z taniera (predovsetkym vyfukoveho) ventilu do sedla a do hlavy. Ale to co si napisal dava fyzikalne dokonaly zmysel (tlak ako velicina pomeru sily na plochu).
- Teepee
- Příspěvky: 4317
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vynecháva 2. valec
Corymu opět moje poklona Za zkušenosti a sdílnost.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Vynecháva 2. valec
Na takove operace s motorem se zrejme nikdy nezmuzu, ale rad o tom ctu, zvlast, kdyz jsou u toho i obrazky . Ty diagnosticke postupy, to je jak doktor House .
Umet dobre a systematicky postupovat pri hledani priciny problemu neni jen tak. Vidim to dnes a denne u programatoru. Od klasicke chyby jako ze opravim 5 veci soucasne bez rozmyslu a pak vlastne nevim, kde byla chyba, pres odmitani si veci zmerit (napeti, vule, ci u sw napr cas, pocty volani) po chybne zavery o pricine a nasledku.
Vymenit kus motoru, nebo napsat kus kod, to umi "kazdy blb", ale efektivne hledat chybu, to je kumst.
Umet dobre a systematicky postupovat pri hledani priciny problemu neni jen tak. Vidim to dnes a denne u programatoru. Od klasicke chyby jako ze opravim 5 veci soucasne bez rozmyslu a pak vlastne nevim, kde byla chyba, pres odmitani si veci zmerit (napeti, vule, ci u sw napr cas, pocty volani) po chybne zavery o pricine a nasledku.
Vymenit kus motoru, nebo napsat kus kod, to umi "kazdy blb", ale efektivne hledat chybu, to je kumst.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Vynecháva 2. valec
Tak ventily sú už von pridavam aj fotky, vybral som aj ten piest a krúžky vyzerajú v poriadku je to tiež vo fotkách, vyfukove sedla a ventily majú čiernu celú dosadaciu plochu a vyzerá to tak že sú tam aj krátery, nevyznám sa veľmi do toho ako by to malo vyzerať na fotkách to pekne vidno, zabrusim ich a potom znova skontrolujem tesnost. Vole vo voditkach aspoň s tým mojím okomerom som nezistil ak áno tak veľmi minimálne že to skoro nieje ani cítiť. Fotky: https://drive.google.com/folderview?id= ... sTkBwwbw8s
VAZ 2101 1974 1,7
VAZ 2101 1975 1,2
VAZ 2101 1975 1,2
Re: Vynecháva 2. valec
Tak vyfukovy ventil na 2. valci je totalne mimo. Tie sedla snad ani pastu nevideli. Navyse ventil dosada koncom plochy, co je zle. Súca na lahší repas
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Vynecháva 2. valec
Po GO a pouhých 15.000Km? To snad jezdilo na uhelný prach .
Precizně očistit ventily , zkontrolovat sedla a rovinnost hlavy . Pak ventily zabrousit do sedel dát nová gufera .
Nevím jaká je kvalita nových dílů (ventilů) to Ti tu určitě poradí , jestli by nebylo lepší dát nové .
Precizně očistit ventily , zkontrolovat sedla a rovinnost hlavy . Pak ventily zabrousit do sedel dát nová gufera .
Nevím jaká je kvalita nových dílů (ventilů) to Ti tu určitě poradí , jestli by nebylo lepší dát nové .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Re: Vynecháva 2. valec
Ventily a sedla 2. Valca po zabruseni https://drive.google.com/folderview?id= ... SghZ_kRB3v neviem či je to takto správne.
VAZ 2101 1974 1,7
VAZ 2101 1975 1,2
VAZ 2101 1975 1,2
Re: Vynecháva 2. valec
Fungovať to bude Hlavne zapastuj vsetky.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Teepee
- Příspěvky: 4317
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vynecháva 2. valec
Příběh je krása, symfonie, těším se na pokračování a na finále.
Bílý LADA a okřídlená spol.
-
- Příspěvky: 1111
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Vynecháva 2. valec
Možná se mi ta dosedací plocha zdá až příliš dlouhá, ale … . Co bych ale rozhodně udělal a to před zabrušováním, že bych ty ventily očistil od karbonu. Myslím si, že na 15 tis. jsou až dost zakarbonované. Sice je to riziko, ale dal bych ještě kroužek do válce a podíval se na spáru. Zajímavá by byla i fotka vlastních válců.