Jsou dostupné náhradní díly Vesta SW Cross, máme ji koupit ?
Moderátor: Moderátoři
Re: Jsou dostupné náhradní díly Vesta SW Cross, máme ji koup
Za 530 k se da poridit i30 kombi takrka v plne vybave s motorem o vykonu 118kw tedy 160 koni (papirove). Vesta cross je zrejme vetsi a je to cross a je hezci. Jeste se tu casto bere jako vyhoda mpi atmosfericky motor. Myslite si, ze ten motor honeny pri sviznejsi jizde casto k maximu sveho vykonu bude nejaky nesmrtelny drzak? Kdyby to bylo od 2 litry vys, davalo by to uz vetsi smysl. I mezi mpi 1.6 je ten vykon slaby, natoz v porovnani s turbo motory. Bohuzel :-/
Jiste i jine automobilky budou mit jine modely, ktere by staly za zvazeni.
Mozna sem to prehledl, ale jak moc km ma to auto najezdit? Neni lepsi resit neco z ojetin z operaku ala skoda plusminus? Opet tyhle programy ma vetsina automobilek.
Btw wv mel ted dost nizke ceny, dalo se poridit levne zajimave veci.
Samozrejme dalsi vestu rad na ceste potkam ci na srazu uvidim, ale budme objektivni...
Jiste i jine automobilky budou mit jine modely, ktere by staly za zvazeni.
Mozna sem to prehledl, ale jak moc km ma to auto najezdit? Neni lepsi resit neco z ojetin z operaku ala skoda plusminus? Opet tyhle programy ma vetsina automobilek.
Btw wv mel ted dost nizke ceny, dalo se poridit levne zajimave veci.
Samozrejme dalsi vestu rad na ceste potkam ci na srazu uvidim, ale budme objektivni...
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Jsou dostupné náhradní díly Vesta SW Cross, máme ji koup
Na Bukové jsme si s Dukoem vyměnili auta a porovnali jak to jede. Duko má nachipovanou 1.6 s najetými 60.000km. Moje 1.8 má najeto 3.000km a je ve standartním nastavení. Ne že by nachipovaná 1.6 nejela hezky, to nemůžu říct půl slova, ale tak hezky jako nezaběhnutá 1.8 prostě nejede. Ve středních a vyšších otáčkách si to netroufám posuzovat, ale v nižších otáčkách motor 1.8 tahá znatelně lépe.Georgius píše:Spoiler: z 1.6 se dá dostat papírový výkon neupravené 1.8 ...
Pokud chcete vyzkoušet sw cross s motorem 1.8, bydlím v Brně. Stačí napsat SZ.Hrom píše:naše nejčastější trasy jsou Krasová -Brno, přes Křtiny
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Teepee
- Příspěvky: 4312
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jsou dostupné náhradní díly Vesta SW Cross, máme ji koup
Kde jsou ty časy, kdy jsme tu lepili starý krumply v ceně do 15 000,-Kč a LADA výborně řešila životní dilema: Jezdit můžeš, bydlet musíš.JmJ píše:Za 530 k ...
530 k je za auto půl milionu?! Kdyby vydrželo 25 let, bylo by to 20 000Kč na rok, to by ještě šlo. Peníze utracené za nové auto nejsou zrovna šikovná investice, a tak s tím souvisí rychlost propadu ceny ojetiny na trhu a její prodejnost. Jak je na tom Vesta v tomto ohledu?
A s výkonem? Vím, že záleží jak kdo, ale rychlostní limity platí pro všechny stejné, a využít větší výkon je jen o zážitku, pocitu a taky protizákonném překročení těchto limitů. A tak to má praktický smysl hlavně pro cestování na dálnicích v Německu.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Jsou dostupné náhradní díly Vesta SW Cross, máme ji koup
Teepee, spousta lidí, včetně Tebe, poukazuje jen na výkon. Ale mnohem důležitější je kroutící moment. Pravda, jde tak nějak ruku v ruce s výkonem, čili v podstatě čím větší výkon, tím větší krouťák (berme stejny typ motoru). A neřekl bych, že větší krouťák znamená automatické porušování rychlostních limitů
Apropo, před 23mi lety jsme kupovali fungl nový Opel Corsa, s priplatkem za autoradio, metalizu, zadní opěrky hlavy a cena se vyšplhala na 330.000kč. Pokud bych to přepočetl dle navýšení průměrné mzdy, stálo by to auto dnes 920.000kč a výbava nula nic. Takže pěkné a vybavené auto za 530.000kč je v přepočtu na dnešní platy za slušné peníze.
Apropo, před 23mi lety jsme kupovali fungl nový Opel Corsa, s priplatkem za autoradio, metalizu, zadní opěrky hlavy a cena se vyšplhala na 330.000kč. Pokud bych to přepočetl dle navýšení průměrné mzdy, stálo by to auto dnes 920.000kč a výbava nula nic. Takže pěkné a vybavené auto za 530.000kč je v přepočtu na dnešní platy za slušné peníze.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Teepee
- Příspěvky: 4312
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jsou dostupné náhradní díly Vesta SW Cross, máme ji koup
To je pravda, většinou se mluví o výkonu, ale hlavní je výkon jízdní, protože ještě hmotnost a průběh křivky motoru jsou třeba k tomu, aby o něm vznikla jakási papírová představa. Jenže zbývá podvozek, odhlučnění, celkový pocit a to se z papírů nevyčte. Pro úplně přesnou představu je třeba se svézt. U ojetiny pak i s konkrétním kusem, mám momentálně dvě téměř stejná auta a je mezi nimi propastný rozdíl při tachometrovém rozdílu cca 15%. Ale to jsou obecně známé věci, třeba to tu poučí někoho nezkušeného.
A pokud auto udrží hranici rychlostních limitů, tak to na přesuny prostě stačí. Stejně to vždycky někomu pojede líp, nebo vyprudí jiným způsobem, tak na co si trhat žíly. Nejlepší auto je stejně vždycky to, které právě řídíme.
Když přirovnám těch 530tKč k 229tKč které jsem dal za naší čtyřletou Octavii, pak mi to prostě přijde za auto hodně, protože za ty 4roky někdo vyhodil asi tak 300tKč. Za novou Vestu 380tKč je právě ta otázka, jaký bude mít vývoj na trhu ojetin, jaké jsou provozní náklady, mobilita=servis+díly, jaký s ní má člověk plány a jestli to auto prostě chce a může mít.
A pokud auto udrží hranici rychlostních limitů, tak to na přesuny prostě stačí. Stejně to vždycky někomu pojede líp, nebo vyprudí jiným způsobem, tak na co si trhat žíly. Nejlepší auto je stejně vždycky to, které právě řídíme.
Když přirovnám těch 530tKč k 229tKč které jsem dal za naší čtyřletou Octavii, pak mi to prostě přijde za auto hodně, protože za ty 4roky někdo vyhodil asi tak 300tKč. Za novou Vestu 380tKč je právě ta otázka, jaký bude mít vývoj na trhu ojetin, jaké jsou provozní náklady, mobilita=servis+díly, jaký s ní má člověk plány a jestli to auto prostě chce a může mít.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Jsou dostupné náhradní díly Vesta SW Cross, máme ji koup
No, u "normálního" auta za těch 300 kKč dostal plnohodnotný servis a záruku (=bezstarostné tři roky a spolehlivě hrazené záruční opravy). Je pravda, že u Lady kromě pocitu prvního majitele, toho že to zrezne o 4 roky později :mrgeen: a možnosti si to zajet po svém moc další benefity nejsou ... Ale to bychom se dostali ke známému evergreenu "ale v Rusku to stojí ...", což ale v důsledku jevrosajůzu není nikomu nic platné.Teepee píše:za ty 4roky někdo vyhodil asi tak 300tKč. Za novou Vestu 380tKč je právě ta otázka, jaký bude mít vývoj na trhu ojetin, jaké jsou provozní náklady, mobilita=servis+díly, jaký s ní má člověk plány a jestli to auto prostě chce a může mít.
Ale Vesta je prostě pěkná (za 3 roky jsem jen jednou slyšel, že se někomu Xkové výlisky na bocích nelíbí) a po jistých drobných úpravách mne prostě baví ji řídit.
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Jsou dostupné náhradní díly Vesta SW Cross, máme ji koup
Vaško s časti sa dá s tebou súhlasiť. Pre porovnanie: sestrina Toyota Corola(2017) 1,6 benzín sedan 97kW 156Nm pri 4400ot. versus Vesta sedan rozmerovo a váhovo takmer identické autá 78kW 148Nm pri 4200ot. Rozdiel 19kW a 8Nm...ale v tej Toyote to necítiš.Vašátor píše:Teepee, spousta lidí, včetně Tebe, poukazuje jen na výkon. Ale mnohem důležitější je kroutící moment. Pravda, jde tak nějak ruku v ruce s výkonem, čili v podstatě čím větší výkon, tím větší krouťák (berme stejny typ motoru). A neřekl bych, že větší krouťák znamená automatické porušování rychlostních limitů
Apropo, před 23mi lety jsme kupovali fungl nový Opel Corsa, s priplatkem za autoradio, metalizu, zadní opěrky hlavy a cena se vyšplhala na 330.000kč. Pokud bych to přepočetl dle navýšení průměrné mzdy, stálo by to auto dnes 920.000kč a výbava nula nic. Takže pěkné a vybavené auto za 530.000kč je v přepočtu na dnešní platy za slušné peníze.
Páni položím vám jednu otázku. Vyskúšal si niekto z vás súčasné nové auto s atmosférickou 1,6? Pre porovnanie Mitsubischi ASX,Nissan Quasqai,Hyundai i30,iX20,Citroen Elizé,Peugeot 301 všetko autá s 1,6 atmosférou,ktoré mám buď v rodine alebo kolegovia v práci.VŠETCI SA ZHODNE VYJADRILI,že tie autá sú lemry lemravé s porovnaní s autami spred 10-15 rokov a rovnakým objemom motora. Citujem svojho kolegu,ktorý kúpil nový i30 1,6 a doma má starý Megan 1,6 55kW:Stano kone voľakedy a teraz už nie sú tie isté! Zamyslel sa niekto z vás nad týmto? Jednoznačne je to všetko udusené euronormami. V porovnaní s týmito menovanými autami Vesta v NIČOM nezaostáva a menované autá sú +/- na rovnakej úrovni a kvality. Vesta má však niekde menej,niekde viac navrch cenou. O SERVISNEJ SIETI SA BAVIŤ NEBUDEM,na SK je situácia diametrálne odlišná ako v CZ. Ku príkladu keď presadnem zo sestrinej Toyoty do mojej Kaliny cross,tak mám pocit,že som si sadol do 200koňového auta. Rozdiel v dynamike medzi Toyotou a Vestou 1,6 pocitovo nie je žiadny. Skutočne si to treba vyskúšať!
Čo sa týka ceny auta...niečo vám bonznem. Tie autá na SK sú všetko skladovky,ktoré boli dovezené pred vyše rokom a ku 31.8.2019 museli byť všetky kvôli emisiám prihlásené. Čiže kupujete rok staré auto v ktorom má niekto peniaze a chce ho predať. Čiže o cene sa dá jednať a vyjednať 350tKč za Vestu cross Ice by nemal byť problém. A tá cena je plne úmerná kvalite,jazdným vlastnostiam a komfortu auta.
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Re: Jsou dostupné náhradní díly Vesta SW Cross, máme ji koup
Myslim ze nikto nepocita s predajom auta ako je vesta, proste to musi jazdit 10r,a potom to uz je jedno aka je zostatkova cena.
Ked to niekto kupoval stym ze to po 3 rokoch preda, tak to boli dost vyhodene prachy.
Fabia ma 85kw a krutak takmer 200Nm,tak ze ti ide.....
A lada ma tu blbu rusku 5st prevodovku bez 4 stupna.
Coze mame 3 do 120 {ci kolko} a 4 do 200 cize nad 120km do kopca tam nieje co zaradit. Zitt sa stym da...
Ked to niekto kupoval stym ze to po 3 rokoch preda, tak to boli dost vyhodene prachy.
Fabia ma 85kw a krutak takmer 200Nm,tak ze ti ide.....
A lada ma tu blbu rusku 5st prevodovku bez 4 stupna.
Coze mame 3 do 120 {ci kolko} a 4 do 200 cize nad 120km do kopca tam nieje co zaradit. Zitt sa stym da...
Re: Jsou dostupné náhradní díly Vesta SW Cross, máme ji koup
Fabia má turbo a my sa bavíme o atmosférach.Dusan píše: Fabia ma 85kw a krutak takmer 200Nm,tak ze ti ide.....
A lada ma tu blbu rusku 5st prevodovku bez 4 stupna.
Coze mame 3 do 120 {ci kolko} a 4 do 200 cize nad 120km do kopca tam nieje co zaradit. Zitt sa stym da...
No a blbý sa akurát ty,nie prevodovka . Štvrtý stupeň tam je a je aj vhodne odstupňovaný od trojky a päťky. Prevodovke treba len ľahší stály prevod. Alebo motoru turbo. Tá prevodovka v crosske je ideálna na 1,6 turbo,čiže inšpiruj sa .
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Re: Jsou dostupné náhradní díly Vesta SW Cross, máme ji koup
Medzi 3 a 4 je 1000ot diera (pri 3000ot) to mi ako vhodne nepride
Re: Jsou dostupné náhradní díly Vesta SW Cross, máme ji koup
A koľko by si si predstavoval? Aby to bolo vhodné.Dusan píše:Medzi 3 a 4 je 1000ot diera (pri 3000ot) to mi ako vhodne nepride
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Re: Jsou dostupné náhradní díly Vesta SW Cross, máme ji koup
No 500,ako ma kazda prevodovka. Preto im to vychadza na 6 kvaltov.
Ale ako v ravia v kazdom servise ked pridete otravovat, pardon reklamovat, to je vlastnost vozidla.
Ale ako v ravia v kazdom servise ked pridete otravovat, pardon reklamovat, to je vlastnost vozidla.
Naposledy upravil(a) Dusan dne čtv srp 06, 2020 19:33, celkem upraveno 1 x.
Re: Jsou dostupné náhradní díly Vesta SW Cross, máme ji koup
Tak sme trošku odbočili, a ja som sa zasníval, že tento náš pospolok je ako zrkadlo na druhom konci sveta pri Šejkovi v Arábii kde si raz za rok prejde garáž vzácnych tátošov na kolesách, áno sme to opačné zrkadlo, ale niečo vzácne máme čo nik nemá, dosnívané. Takže zase k dielom a podotýkam všetko sa dá opraviť keď sa chce. Vid, príbeh s Vestou 1.8 za trpezlivosť a bojovnosť zase vzdávam hold majiteľovi.
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Re: Jsou dostupné náhradní díly Vesta SW Cross, máme ji koup
Pro motor 1.8 je ta převodovka akorát, Dušane
Opravit se dá vše, když ji miluješ
Opravit se dá vše, když ji miluješ
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Jsou dostupné náhradní díly Vesta SW Cross, máme ji koup
Děkujeme za všechny příspěvky, které se tady sešly, i když občas jdou dost zajímavým směrem
To, že koně dnešních motorů nejsou totéž co koně motorů před pár lety, je zcela zjevné. V práci celkem dlouhodobá zkušenost s Hyundai iX35 s atmosférickým 2l (160 koní, ovšem ty se pásly někde na pastvinách, pod kapotou rozhodně nebyli, vůbec to nejelo). Dále v práci zejména Octavia 1.8 TSi (118 nebo 138 kW, vcelku to jede), nebo 2.0 TDI 150 koní, které taky nejedou. Nejsme stíhači/závodníci, ale když na naší zatáčkovité cestě domů chytneme nejrychlejší auto na světě (typicky Fabia, Thalia, Fusion, které je vždycky první) a do každé zatáčky si přibrzďuje na 50, tak je to k vzteku a chceme ho bez problémů předjet.
Auto vážně po pár letech prodávat nechceme, rádi bychom si ho nechali dlouhodobě, proto motor MPi, bez stop startu, bez "optimalizovaného dobíjení" a dalších EU nesmyslů. Takže neřešíme pád ceny vozu okamžitě po zakoupení.
Toho, že za cenu Vesty s 1.8 motorem se sežene "zajímavější" vůz, který je ovšem ale prolezlý EU "kurvítky" skrz na skrz, jsme si vědomi, ale Vesta stále vyhrává svou jednoduchostí a z toho snad plynoucí spolehlivostí a výdrží. Co tam není, to se neposere.
Od jednoho z prodejců jsme získali opatrný příslib, že na podzim by snad 1.8 mohly být za příznivější cenu, tak uvidíme.
S pozdravem
Jana a Jiří Hromkovi
To, že koně dnešních motorů nejsou totéž co koně motorů před pár lety, je zcela zjevné. V práci celkem dlouhodobá zkušenost s Hyundai iX35 s atmosférickým 2l (160 koní, ovšem ty se pásly někde na pastvinách, pod kapotou rozhodně nebyli, vůbec to nejelo). Dále v práci zejména Octavia 1.8 TSi (118 nebo 138 kW, vcelku to jede), nebo 2.0 TDI 150 koní, které taky nejedou. Nejsme stíhači/závodníci, ale když na naší zatáčkovité cestě domů chytneme nejrychlejší auto na světě (typicky Fabia, Thalia, Fusion, které je vždycky první) a do každé zatáčky si přibrzďuje na 50, tak je to k vzteku a chceme ho bez problémů předjet.
Auto vážně po pár letech prodávat nechceme, rádi bychom si ho nechali dlouhodobě, proto motor MPi, bez stop startu, bez "optimalizovaného dobíjení" a dalších EU nesmyslů. Takže neřešíme pád ceny vozu okamžitě po zakoupení.
Toho, že za cenu Vesty s 1.8 motorem se sežene "zajímavější" vůz, který je ovšem ale prolezlý EU "kurvítky" skrz na skrz, jsme si vědomi, ale Vesta stále vyhrává svou jednoduchostí a z toho snad plynoucí spolehlivostí a výdrží. Co tam není, to se neposere.
Od jednoho z prodejců jsme získali opatrný příslib, že na podzim by snad 1.8 mohly být za příznivější cenu, tak uvidíme.
S pozdravem
Jana a Jiří Hromkovi