Stránka 3 z 14
Re: GO motora 1700
Napsal: stř zář 30, 2020 11:25
od M150
- manometer ukázal, že budík ukazuje správne
- vymenil som čerpadlo, bez zmeny (použité z druhého motora, nerozoberal som ho)
...žeby mu nevyhovoval olej 15w-50?
Re: GO motora 1700
Napsal: stř zář 30, 2020 15:12
od Marek
Olej je v pořádku.
Máš správné šály na klice? Nevím, jestli je klika broušená. Ale pokud je, mohly by být špatné šály. Pak je klika uložená volně a masivně se ztrácí tlak oleje.
Dokonce stačí, aby jedna z osmnácti byla špatná.
Pokles tlaku oleje může stejně tak způsobovat volné uložení vačky, případně netěsná některá zátka mazacích kanálů.
Re: GO motora 1700
Napsal: stř zář 30, 2020 15:36
od M150
S klukou sa nerobilo nič. Šály som dal nové - základný rozmer. Žeby tam bol pes zakopaný...
Re: GO motora 1700
Napsal: stř zář 30, 2020 15:41
od Cory
Rozmer si síce základný dal, ale kluka mohla byť brúsená už predtým. Ak ide o opravný rozmer ložiska, väčšinou na opačnej strane je vyrazený rozmer, napríklad +0,25. Ak ešte máš staré ložiská, skús pozrieť. Môže to utekať aj cez náhon olejového čerpadla (pozícia 10, 11, 12). Treba na to prípravky a špeciálny výstružník.
Re: GO motora 1700
Napsal: stř zář 30, 2020 16:22
od M150
Takto vyzeraju stare - bez cisla - foto.
Re: GO motora 1700
Napsal: stř zář 30, 2020 16:32
od Cory
Ovalitu na kluke ste merali?
Re: GO motora 1700
Napsal: stř zář 30, 2020 16:44
od M150
Strojár čo robil výbrus mal u seba aj kluku.
Čítam dielenskú príručku a som debil z toho či regulačný a redukčný ventil je to isté - foto.
Re: GO motora 1700
Napsal: stř zář 30, 2020 19:50
od Marek
Pokud jsi měnil čerpadlo z jiného motoru a tlak oleje v motoru se nezměnil, nehledej problém v čerpadle.
Re: GO motora 1700
Napsal: čtv říj 01, 2020 11:06
od M150
- čerpadlo som vylúčil (jedine ten náhon ostáva otázny), z literatúry som pochopil, že žiadny iný regulačný / redukčný ventil mimo čerpadla nie je.
- asi málo pravdepodobné, ale napadlo ma, či by nemohol byť bordel v kanáli k čidlu oleja.
Ešte by ma zaujímal váš názor k tomuto:
- bol spravený výbrus z 82 na 82,8. Tesnenie pod hlavu išlo 82 - môže to mať na niečo vplyv? Narýchlo som iné ako základné 82 v ponuke nenašiel.
Re: GO motora 1700
Napsal: čtv říj 01, 2020 22:14
od Cory
S tlakom oleja nema vrtanie nic spolocne. Ani pouzive tesnenie.
Napadlo mi este - vacka je na tom ako? Mam na mysli ulozenie vacky v domceku.
Re: GO motora 1700
Napsal: čtv říj 08, 2020 19:22
od M150
Ďalší problém - namerané tlaky motora 8 atmosfér - s malými odchýlkami všetky 4 valce.
- podozrenie na zlyhanie momentového klúča pri montáži hlavy (už nefunguje, mysleli sme si, že vtedy bol ešte dobrý)
- ďalším krokom bude demontáž hlavy, výmena tesnenia, dotiahnutie na správne momenty
- uvažujem o výmene nastavovacieho ozubeného kolesa na vačke za originálne pevné - karburátor Solex a bezkontaktné zapalovanie sa nedarí celkom zladiť - podozrenie na nesprávne časovanie
Otázka: Vrch piestu by mal ísť po vrch bloku, alebo je tam nejaká daná vzdialenosť? Chcel by som to skontrolovať, keď bude dole hlava, aby som vylúčil možnosť, že sú tam z nejakého dôvodu kratšie ojnice a motor má preto nízke tlaky.
Ďakujem
Re: GO motora 1700
Napsal: čtv říj 08, 2020 21:11
od koprfilmtatra
Problém s mazáním třeba řešit v mazací soustavě - uložení kliky, ojnice, hřídel čerpadla a uložení vačky.
8 barů má za tepla nebo studena? Ventilové vůle jsou dobře nastavené? Ventily zabroušené? Otázka je, zda to časování je správné. Jak jsi to časoval?
Píst u 1700 má nedoběh 0,9mm, kratší ojnice, apod. je velmi nepravděpodobné.
Re: GO motora 1700
Napsal: pát říj 09, 2020 08:26
od M150
Ano, je to trochu nešťastne formulované - je jasné, že sú to dva problémy.
- tlaky 8 barov za tepla.
- ventily by mali byť ok, hlava bola spravená (len vodítka ventilov som vtedy tušim nezohnal)
- čo sa týka časovania, ventily boli nastavené + po cca 10h behu motora skontrolované. Je tam nastavitelné koleso na vačke, možno je tam problém, preto uvažujem, že ho vymením za originál pevné.
- keď budem mať rozobraný vrch, akým spôsobom skontrolujem, či je v poriadku uloženie vačky?
Re: GO motora 1700
Napsal: pát říj 09, 2020 13:58
od koprfilmtatra
A jakým způsobem jsi nastavil to nastavitelné kolo vačky?
Na uložení se přeměří tolerance mezi obalem a vačkou, která by měla být maximálně 0,1mm.
Re: GO motora 1700
Napsal: sob říj 10, 2020 09:32
od Vašátor
8 barů je na motor po GO opravdu velmi málo. Rovněž by mne zajímalo, jak jsi nastavoval časování ventilů. Pravdou ovšem je, že s mazáním to nic společného mít nebude. Ještě přidám, na konci vačkové hřídele je záslepka mazacího kanálu. Nechybí tam? Na Triumphu mi chyběla, motor i přesto relativně slušně mazal (ovšem tam je konstrukce mazání trošku odlišná).