Stránka 3 z 4
Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi
Napsal: sob črc 11, 2020 09:04
od Mara
No Cory by si mohl poridit chalupu treba na Kysuci, to by vyresilo ladisty celeho Ceskoslovenska
Profouknout hadice se nekdy pokusim. 11 snimacu, čidel? Jen tak z hlavy bych vedel o těhle:
- otacky kliky
- snimac rychlosti
- krokovy motorek
- poloha klapky
- lambada
- absolutni tlak
- teplotni cidla asi 3x (voda u chladice, hlava olej, nasavany vzduch)
- ventil absorberu
- potom treba hladina v nadrzi..
To mi prijde jeste docela prijatelne. Akorat na Lpg mi v terenu a naklonech umi padat na dno otacky na volnobeh a to musim zastavit, pedalem plynu ji chvilku u dna nenechat chcipnout a do chvilky si RJ zase prevezme otěže a otacky si zase koordinuje sama. To je taky zajimavy jev
Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi
Napsal: sob črc 11, 2020 09:09
od Ondra1,7mpi
Tomu se říká tajný náklonoměr s omezovačem převrácení
Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi
Napsal: sob črc 11, 2020 11:03
od Henry
Podla prirucky este palubne napatie, oktanovy korektor a pripadne poziadavka klimatizacie (zap/vyp).
Zmena volnobeznych otacok na LPG by mohla byt sposobena zmenou polohy splynovaca a tym aj jeho membran (pravdepodobne z vertikalnej polohy na nejaku inu), kedy sa zmeni predpatie membrany a volnobezna zmes sa mierne obohati alebo ochudobni a tym klesnu otacky.
Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi
Napsal: pon črc 20, 2020 22:29
od Mara
Tak jsem fouknul do privodni hadice k absorberu. Ale z pohodlnosti jsem jen povolil vicko nadrze a fouknul smerem od absorberu asi 5atm. Chvilku odpor a potom lepsi, jenze si rikam jestli tam nejsou jeste nejake soucastky k te nadrzi, nejake jednosmerne ventily nebo tak neco a kdo vi jestli jsem radeji nemel foukat naopak.. Stejne bych rad zkontroloval i cely absorber, ten uz musel zazit hodne. Jen se tam v nem nikde moc nedostanu, akorat ten ventil jde mozna odcvaknout.
Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi
Napsal: úte črc 21, 2020 03:50
od Cory
Je tam spätny ventil, a pretlakovy ventil. Takze najskor si tym tlakom musel pretlacit, mozno znicit spätny ventil a potom by mal odfuknut pretlakovy.
Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi
Napsal: úte črc 21, 2020 10:29
od Ondra1,7mpi
Tenhlety ventily s hadičkama a tu nádrž v blatníku kdyžtak mám
a už to nebudu potřebovat
Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi
Napsal: úte črc 21, 2020 16:53
od Mara
Ten zpetny ventil zkusim fouknout zase z druhe strany, ale nejak to funguje. Ten ventil absorberu by pry nemel jit profouknout, kdyz neni sepnuty, to jsem nekde cetl nejaky preklad, tak to zkusim taky nekdy. Zatim jsem nasadil hadicku na privod vzduchu do absorberu a vyvedl ji proti vode nekam vyse. Taky jsem do ni fouknul a zpatky se nesl benzinovy oder, tak to je zrejme pruchozi.
Ondro, mozna bych par tech hadicek s temi vecmi kolem doma nasel, ale absorber navic nemam a jak pojedes do Vizovic, tak to treba muzes pribrat na zkouknuti
Alespon uz trochu vim k cemu ten absorber slouzi a je vhodne aby fungoval a nadrz nepsykala.
Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi
Napsal: úte črc 21, 2020 17:14
od Cory
Ventil absorberu nesmie prepustat v tom zmysle, ak robis podtlak na vyvode, ktory ide do sania.
Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi
Napsal: úte črc 21, 2020 19:12
od Mara
Dobře, diky. Nejak to zkusim, napada me, ze na to bude dobra pumpa na cluny co vyfukuje i nafukuje.. Pokud neni jednodussi zpusob.
Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi
Napsal: stř črc 22, 2020 14:42
od Henry
Ale pozor - elektroventil adsorberu sice musi tesnit, ale na samotnom adsorberi je okrem 2 natrubkov (vstup vyparov z nadrze a vystup vyparov do motora) este jeden natrubok, ktory je volne odvzdusneny do atmosfery! Preto ked fuknes vzduch zozadu od nadrze, tak adsorber bude fucat tiez a vsetok tlak unikne z neho von. Ja na to pouzivam obycajnu pumpu na auto/bicykel s konickym nastavcom, ktory narvem na hadicu, ktoru chcem prefuknut. Vsetky tie ventily odvzdusnenia nadrze som ja z pravej bocnice vyhodil, aj ked sa vsetky tvarili ako funkcne, nerobilo to dobrotu a furt mi to tlakovalo nadrz. Po ich vybrati je nadrz bez tlaku.
Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi
Napsal: stř črc 22, 2020 20:53
od Cory
Henry píše:Ale pozor - elektroventil adsorberu sice musi tesnit, ale na samotnom adsorberi je okrem 2 natrubkov (vstup vyparov z nadrze a vystup vyparov do motora) este jeden natrubok, ktory je volne odvzdusneny do atmosfery! Preto ked fuknes vzduch zozadu od nadrze, tak adsorber bude fucat tiez a vsetok tlak unikne z neho von. Ja na to pouzivam obycajnu pumpu na auto/bicykel s konickym nastavcom, ktory narvem na hadicu, ktoru chcem prefuknut. Vsetky tie ventily odvzdusnenia nadrze som ja z pravej bocnice vyhodil, aj ked sa vsetky tvarili ako funkcne, nerobilo to dobrotu a furt mi to tlakovalo nadrz. Po ich vybrati je nadrz bez tlaku.
No nevravis pravdu. Ak fuknes od nadrze do absorberu, vonku nesmie vyjst nic. Od toho tam je absorber, aby vonku do ovzdusia neuniklo ani deko vyparov. Ten ventil, ktory je na nom, prepusta cerstvy vzduch dnu, a to prave vtedy, ked je v sani podtlak, elektromagneticky ventil otvara a podtlak zo sania taha do absorberu cisty vzduch, ktory prevzdusnuje aktivne uhlie a vnasa benzinove vypary do sacieho potrubia.
V pripade, ak v nadrzi vznikne velmi velky pretlak, prepusti ho ventil č. 10
http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-ni ... -01_01.jpg
Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi
Napsal: čtv črc 23, 2020 00:04
od Henry
Hm, no tak mozne to je. V tom pripade mam ale ten natrubok na adsorberi vadny, lebo mne prepusta oboma smermi a nevyzera to byt poskodene/prasknute. A co to je? Nejaky gulovy ventil? Pretlakovy ventil 21 (podla katalogu ND, ktory som sem dal na zaciatku temy) prepusta az relativne vysoky pretlak (presnu hodnotu zmeranu nemam) - to sa ma taky vysoky pretlak v nadrzi bezne drzat (napr. ked vozidlo dlhsie stoji)? Inak je teda skvele, ze takato malichernost uz zaplnila 3 stranky diskusie a stale sa objavuju nove informacie.. Funkcia tohto natrubku/ventilu nikde popisana/znazornena nie je, v manuale je to popisane ako "air inlet", z coho vobec nie je jasne, ci to je ventil alebo iba priechodny natrubok
Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi
Napsal: čtv črc 23, 2020 11:20
od Mara
Lepsi 3 stranky nez zadna
Ten ventil se pry umi zanest vlivem necistot, nekvalitniho paliva. To jsem nejak vydedukoval z nejakych stranek . ru. Takze to jeste budu kontrolovat a alespon budu vedet na co se zamerit. On tento absorber asi umi ovlivnit chod otacek volnobehu a mozna i vykon auta? Nastesti je to pomerne jednoducha zalezist, kdyz uz se vi co a jak. V modernim aute, by jej ridilo 5 jednotek s hromadou nesmyslu a moznosti opravy by byla ekologicka recyklace vozu.
Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi
Napsal: čtv črc 23, 2020 14:49
od Mara
Tak ventil absorberu jsem decentne odrazil, neboli overil hybnost zaviraciho pistku. Jenze s nasazenym podtlakem a konektorem se ani pri turovani motoru neotvira a zatim jsem nenameril proud v konektoru.. Cili nefunguje, ale ten pridany filtr k sani je tmavsi, takze by tam funkce byt mela. Je znamo jake volty v jake fazi do ventilu proudi?
jinak tesni a diky, zase trochu posun v pruzkumu vozu.
Tesnost se jednoduse odzkousela na vytazenem, zapojenem ventilu. A ten podtlak je teda docela vyrazny, co tam k smesovaci proudi. Taky to umi vyrazne menit otacky, kdyz se ucpe nebo povoli.
Re: Hadice okolo nadrze Niva 21214 1,7 SPi
Napsal: čtv črc 23, 2020 15:47
od Henry
Nezabudaj, ze podla manualu k SPI RJ odvetrava adsorber (a teda pusta impulzy prudu do ventilu frekvenciou 16 Hz) az za nasledovnych podmienok:
teplota motora >80°C;
riadenie zmesi v "uzatvorenej slucke" (teda podla signalu z lambda sondy, az ked je zohriata a dava riadny signal);
rychlost >21 km/h - po jej dosiahnuti az do spomalenia <9 km/h;
poloha skrtiacej klapky 2-99% otvorenia.
Pri stojacom aute teda nemas sancu splnit tie podmienky a RJ nebude a ani nema spinat ventil adsorbera. Ak chces otestovat funkciu ventilu alebo privod prudu, premosti kontakty na konektore RJ akoby si chcel "vyblikat" zavady a vtedy po zapnuti zapalovania (pocas vyblikavania zavad) RJ pusti prud do ventilu adsorbera (a okrem toho spravi este par dalsich veci ako napr. zapne kuriaceho "jezka" v sacom potrubi, atd.). Vtedy ked odpajas a zapajas naspat konektor ventilu adsorbera, ventil bude pocutelne "cvakat".
Lada Niva 1,7 SPI je moderne auto - odporucam nekupovat ani zadarmo a ked uz ho clovek ma a su s tym problemy, jedine naozaj spolahlivo definitivne riesenie je ta "ekologicka" likvidacia