Svítí "Kontrola mazání" kdy nemá ..

Moderátor: Moderátoři

Dusan
Příspěvky: 3883
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Paja na čerpadle je redukčny ventil...tak že tlak sa zvyšit neda. Ide o to že ten ventil začne prepustat, ak tlak v sustave prekroči caa 0,44 MPa. čiže dovtedy to čerpadlo tlači čo to da v zavislosti od otačok.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Ide prave o ten ventil ak mu upravis tlak pri ktorom zacne prepustat, tak sa da zvysit tlak.
Roman
Dusan
Příspěvky: 3883
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

no ked mu to netlaci viacako 2 tak tam nema co zdvihat...pravdepodobnost že praskla pruzina je mala :) skor netesnost v olejovom systeme alebo cerpadlo v riti.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Samozreme, ze nepovazujem za spravne ist pri nizkom tlaku oleja tymto smerom, ta uprava je vhodna pri upravenom motore, ale mazanie musi mat v 100 percentnom stave.....
Roman
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 432
Registrován: stř led 05, 2005 17:32
Bydliště: Brno - Starý Bronx
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomáš »

Pája píše:Kámošovi taky z ničeho nic klesnul tlak oleje a do cca 1500 ot mu svítila kontrolka. Po tejdnu ježdění rozhodil motor a šály na klice byly v prdeli. Měnil i kliku. Takže bych to moc nepodceňoval a aspoň bych zkusil zvednout mazací tlak čerpadla podložkama pod péro regulačního ventilu na čerpadle. Ještě že mi to maže...
jojo kdo nemaže ten nejede :hello1: :hello1: ..to je jak se ženskou :headbang:
Honza K.
Příspěvky: 10
Registrován: čtv dub 13, 2006 19:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Honza K. »

Z 90% u vozu starsi provenience to byva vadne cidlo tlaku oleje...
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

hmm, Jaanovi na 1600vke to svieti vo volnobehu tiez, pri tom tlakomer ukazuje tak 0,5 baru a v otackach aj 5. neriesim.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
expa
Příspěvky: 130
Registrován: čtv pro 09, 2004 15:54
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od expa »

V pohooooo :oops: ... ja som rok jazdil tak, ze do 1500rpm mi svietila kontrolka tlaku oleja, pri studenom motore mi budik ukazoval na zaciatku zeleneho pola, pri zohriatom motore nic, resp. rovno v tej medzierke medzi cervenou a zelenou a pred dvoma tyzdnami mi odisla kluka kakat. aleeee .. 15t km presiel.
VAZ 2107 ... kdyz milujes, neni co resit ;)
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Studuju tady toto téma a mam hned dotaz........co když kontrolka vůbec nesvítí, ale tlakoměr ukazuje skoro nulu?
Po zapnutí zapalování to skočí přesně na nulu, po nastartování se to hne tak o kousíček doprava...No a tak to drží prostě furt, hejbá se to nepatrně.....ale kontrolka ani neblikne...Majo sice v nějakým jiným topíku povídal, že "tie budíky kecajú", ale mě se to nelíbí...Oleje bylo na cca na min, drobet jsem dolil a nic, žádná změna....a to to ukazavalo tak ke čtyřce...... No doufam, že to je jenom další nálada, nerad bych to zašil na půli cesty do Příbramy :?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Zkontroluj si čistotu spojů a kontaktů na tlakoměru, nebo se spoj s jiným žigulářem, který má tlakoměr dobrý, nastav drát a zkus svůj tlakoměr napojit na jeho budík. Nebo to zkuste prohodit, jestli není špatný přímo tlakoměr (na to bych sázel spíše). Jinak stav oleje mezi ryskami má být spíše ve druhé polovině k maximu. Čím méně a čím starší olej ve vaně a větší venkovní teplota, tím menší tlak je za provozu.

U mě je to tak, že kontrolka nesvítí a při teplém motoru po dlouhé jízdě mi ukazuje ve volnoběhu přímo nulu a někdy dokonce mírně pod ní. Naprostá pravda, "tie budíky kecajú". :)
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Mno...takže dokud mě nesvítí kontrolka :roll: :P ....Budu se na to muset mrknout, ale zas ta škola...a po návratu hned vejlet..
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Acibuk
Příspěvky: 1006
Registrován: ned lis 06, 2005 22:01
Bydliště: u maminky

Příspěvek od Acibuk »

ja jsem kdysi zadrel motor, protoze mi nesvitila kontrolka oleje.. uz jsem tu nekde predhazoval, delaji to skoro vsechny 120ky a favority, co znam, nekde jsem zaslechl, ze olej se proste za urcitych okolnosti nedostane na cidlo..ale moc tomu neverim
zde
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....

Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Acibuk píše:ja jsem kdysi zadrel motor, protoze mi nesvitila kontrolka oleje.. uz jsem tu nekde predhazoval, delaji to skoro vsechny 120ky a favority, co znam, nekde jsem zaslechl, ze olej se proste za urcitych okolnosti nedostane na cidlo..ale moc tomu neverim
Mno tak kontrolka mě svítí....nebo to je dělaný ňák jinak, že při vypnutým motoru a zapnutým zapalování to bere šťávu přes nějakej jinej kontakt, než při malým tlaku s roužnutým motorem?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Funguje to tak, že když nemáš propojený obvod Kostra (blok válců)- kontakty spínače- přípojka čidlo/drát- přípojka drát/žárovka- žárovka a + pól baterie přivedený přes spínací skříňku poloha I. "jízda", tak se kontrolka nerozsvítí a správně bys neměl ani nastartovat, protože není možná kontrola mazání. Jiný obvod tam už není.
U Wartburga 1.3 bylo ještě čidlo na přetlak oleje, obě čidla byla napojena do vlastní řídicí jednotky ve sdruženém přístroji teplota/benzín a ta poté ovládala kontrolku.
Tato vymoženost však u žigulíka nehrozí. :D

Spínač v čidle tlaku je tedy v podstatě "rozepínač" obvodu. Špatné je, pokud v tom samém okamžiku kdy selže mazání praskne žárovička, ale to je nepravděpodobné. :)
Pokud je spoleh na budík, máš dvojí kontrolu. Není to sice úplně přesné viz. výše a zvlášť v případě toho Tvého, ale slouží to dobře k tomu jestli "mažeš- nemažeš".
Špatná funkce mazání, se bez kontrolky dá poznat podle toho, že začnou klepat ventily, ale to už je dost zlé a je za minutu 12... :roll:
Honza
Osa Praha - Brno
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

nebudu kvuli tomu zakladat novy tema

namontoval sem si na auto ten bazmek abych moh pripojit budik tlaku oleje. kdyz sem to namontoval tak sem jezdil a pohoda(budik sem jeste nemel zapojenej). dneska mi pri jizde zacla problikavat na volnobeh kotrolka oleje. kdyz sem pak doma zapojil budik tak kontrolka sviti neustale a budik mi ukazuje furt na 8ku(i na volnobeh). kdyz sem to promeroval tak mi merak ukazoval ruzny hausnumera podle toho jakej rozsah sem tam nastavil.
je mozny ze je spatnej ten bazmek?? pride mi divny aby byl tak velkej tlak
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“