Lada vesta sedan Dec. 2108

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4042
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Příspěvek od Georgius »

jo pravda, nad 140 se mi taky trochu chvěje levé zevní zpětné zrcátko, ale jen málo (i tak je v něm docela dobře vidět) a při nepředpisových rychlostech, takže taky neřeším.
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Jajo
Příspěvky: 628
Registrován: ned říj 22, 2017 10:37
Bydliště: Žilina

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Příspěvek od Jajo »

Chalani, ja len tak ku tomu ako ťahá Vesta. Raz som to skúšal s kolegom. On mal staršieho Passata tiež s 1,6-tkou atmosféra, sami zdá, že to mal ten motor čo sa dával aj do Octavie 74 kw. No, a Vestička ho dala s prehľadom. :finga: Neviem či to spravili tie 4 Kw alebo super vodič Vesty, ale proste nemal na Vestu. No proste ťahá celkom fajn. Len kto prechádza z nafťáka na Vestu, tak si musí zvyknúť, že kým na nafte mal už zaradenú štvorku, tak Vesta si ešte stále vystačí s dvojkou, a to má potom nad 4000 otáčok iné prdy :lol: Samozrejme, že takto sa jazdí, keď chceš mať švih, príp. niekoho "dať dole". No a keď si už dobehol na tej dvojke čo si chcel, dáš rovno päťku a ideš na spotrebu. Proste, keď sa ponáhľaš, tak 3 a 4 ti je zbytočné :D . A ináč vieš ako sa radí na Ruských autách? Presne takto: 1,2,3,4,5 a R akéééééééééta. :mrgreen: :lol: :mrgreen:
Škoda Octavia I 1,9 TDI 66 kw r.1997 (07_2006 - 06_2019)
Lada Vesta sedan LUX- biela r. 2017 - prvá Žiline, jedna z prvej várky pre Slovensko :-) (04_2017- )
Lada Vesta SW Cross LUX - hnedá r. 2019 - prvá v Lada Žilina,ul. Kragujevská :-) (06_2019 - )
Robo
Příspěvky: 100
Registrován: stř říj 24, 2018 16:27
Bydliště: Milý

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Příspěvek od Robo »

Spomínate pípanie a nechce sa mi hľadať na 10-stránkovom odkaze. Ručnú brzdu prakticky nepoužívam a dvakrát mi to zapípa vždy pri studenom štarte a tuším nikdy pri štarte s ohriatym motorom.
Neriešim, beriem to ako pozdrav auta:-)

Problémy za asi mesiac a pol žiadne, včera pri predvádzačke kolegovi to kovovo cinklo pri štarte.
Ja som si to ani neuvedomil, tak možno to robí častejšie:-)
Uživatelský avatar
grafi2
Příspěvky: 696
Registrován: stř zář 13, 2017 19:40
Bydliště: SK, BB kraj

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Příspěvek od grafi2 »

kovové cinknutie je "normálne". Robí to snáď každá Vesta, ale moja už nie :D
kednok
Příspěvky: 104
Registrován: úte pro 11, 2018 21:57

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Příspěvek od kednok »

po koľkých km je vesta zabehnutá?
Georgius píše:
kednok píše:A ako sa s ňou obieha je to bežné :shock:
Někteří by mohli o obíhání s Vestou vypravovat, zatím dlouho nevydržím jezdit "na spotřebu".
Takže předjíždění - po Praze cokoliv, s Jetterem ujede s ohledem na průběh krouťáku a absenci start-stopu (i bez chipu) při rozjezdu v podstatě čemukoliv (po té, co jsem zmizel v křižovatce kolegovi v naftovém superbu jsem ho musel svézt a konstatoval, že je to živější než Sup), mimo město podřadit a kromě sporťáků včetně RS a Volva taky není problém (ale bacha, turba ve vyšších otáčkách docela táhnou), jediné co nejde předjet bez čipu předjet jsou Kaliny a Priory, zejména pokud v nich sedí Tommel :lol: Jo a počítej s tím, že nad 175 km/h GPS se Vestě už moc nechce zrychlovat (nevím, jestli nemá omezovač na max rychlost, víc než 182 GPS jsem z Vesty zatím nevymámil)
tak rýchlo nechcem jazdiť :)
Naposledy upravil(a) Georgius dne čtv pro 13, 2018 21:32, celkem upraveno 1 x.
Důvod: zase dvoják :roll:
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4042
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Příspěvek od Georgius »

kednok píše:po koľkých km je vesta zabehnutá?
Teoreticky po 1. garančce 3500 Km, reálně si motor sedne kolem 15 000 plus mínus. Sedne znamená, že klesne spotřeba a zvýší se živost motoru.
Detaily o záběhu motoru opět na wiki ;-)
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
kednok
Příspěvky: 104
Registrován: úte pro 11, 2018 21:57

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Příspěvek od kednok »

Georgius píše:
kednok píše:po koľkých km je vesta zabehnutá?
Teoreticky po 1. garančce 3500 Km, reálně si motor sedne kolem 15 000 plus mínus. Sedne znamená, že klesne spotřeba a zvýší se živost motoru.
Detaily o záběhu motoru opět na wiki ;-)
ja som skôr myslel kedy budem môcť v pohode používať ťažné?
Naposledy upravil(a) kednok dne čtv pro 13, 2018 22:47, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7273
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Příspěvek od valda1971 »

kednok píše:
Georgius píše:
kednok píše:po koľkých km je vesta zabehnutá?
Teoreticky po 1. garančce 3500 Km, reálně si motor sedne kolem 15 000 plus mínus. Sedne znamená, že klesne spotřeba a zvýší se živost motoru.
Detaily o záběhu motoru opět na wiki ;-)
ja som skôr myslel kedy budem môcť v pohode používať ťažné?
S rozumnou (menší) zátěží bych jej využil klidně tak od 2.000km, no a postupně víc. Samozřejmě Vesta není na tahání dodávky na plaťáku :wink:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Robo
Příspěvky: 100
Registrován: stř říj 24, 2018 16:27
Bydliště: Milý

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Příspěvek od Robo »

Tuším, že v techničáku je maximálna záťaž na ťažné 700 kg (to k tej "dodávke na plaťáku" :-) ).

A "kedy" - to je na Tebe.
Ja mám aktuálne asi 4.300 km a zatiaľ som nevyskúšal ani maximálku.
Myslím, že jak píše Džordž - auto je poriadne zabehnuté tak od 15.000 vyššie..
kednok
Příspěvky: 104
Registrován: úte pro 11, 2018 21:57

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Příspěvek od kednok »

Ako sedí vo veste trom ľuďom vzadu? Majú ako také pohodlie?
kednok
Příspěvky: 104
Registrován: úte pro 11, 2018 21:57

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Příspěvek od kednok »

Robo píše:Tuším, že v techničáku je maximálna záťaž na ťažné 700 kg (to k tej "dodávke na plaťáku" :-) ).

A "kedy" - to je na Tebe.
Ja mám aktuálne asi 4.300 km a zatiaľ som nevyskúšal ani maximálku.
Myslím, že jak píše Džordž - auto je poriadne zabehnuté tak od 15.000 vyššie..
Není to málo 700kg?
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Příspěvek od Dusan »

To su otazky, ako sa sedi, chod si sadnut a vyskusaj.
Malo vela, sedan ma vzadu bubny.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Příspěvek od Luděk Musil »

valda1971 píše:S rozumnou (menší) zátěží bych jej využil klidně tak od 2.000km,
Hrubé zajíždění = využití spíše nižšího spektra otáček (do 3500) a nepřetáčení by se dalo ukončit někde v ujetých 1.500 km. Potom se dá zrychlovat, tedy živější rozjezdy, využití otáček do 4000 rpm, to tak do 5000 km, No a pak bych začal využívat plnou kapacitu motoru. Při zajíždění je velmi vhodné měnit často jízdní režim = často řadit, aby motor běžel pod rozdílným zatížením a v různých otáčkách.
Já … tedy moje Granta :D začala tahat vozík někdy po ujetých 3000 km (nebylo zbytí - nastalo jaro a zemědělská/stavební sezóna :D ). Nebyly to žádný nálože, ale vozík měl, téměř vždy, celkovou kolem 4 - 5 q.
No a co se týče živosti motoru :scratch: . Moje Granta začala ožívat tak někdy kolem ujetých 15000 km … a mám pocit, že se stále zlepšuje (momentálně na tachu 50000).
Jo - a ještě jedna věc. V chytré knížce píšou výměnu oleje ve 3000 km a potom až v 15000. Ve 3 mi měnili olej v servisu. Černej nebyl, ale byl blízko. Potom jsem si sám vyměnil olej v 8, opět hodně tmavý. A potom v těch 15. To už měl takovou tu tmavě hnědou barvu. Já si měním olej sám po 10000 km, místo knížkou doporučených 15. A zdá se mi, že se to motoru líbí, jede čím dál lépe (možná jen subjektivní pocit).
Takže asi tak. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4042
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Příspěvek od Georgius »

kednok píše:
Robo píše:Tuším, že v techničáku je maximálna záťaž na ťažné 700 kg (to k tej "dodávke na plaťáku" :-) ).

A "kedy" - to je na Tebe.
Ja mám aktuálne asi 4.300 km a zatiaľ som nevyskúšal ani maximálku.
Myslím, že jak píše Džordž - auto je poriadne zabehnuté tak od 15.000 vyššie..
Není to málo 700kg?
Robo tuší špatně :-P, mám "po ruce" jen skenovaný původní SK a tam je 900/450 bržděný/nebržděný (na webovkách slovlady chybně píšou 400 nebržděný. Je to sice méně než tuna, co ji má psanou Rapid, ale nepřijde mi to až tak málo (ale přívěs nemám, takže neumím objektivně posoudit). Nepočítá se to nějak z výkonu motoru ?

LM: u Vesty mi přišlo že jí hlavně potěšila výměna 10W oleje za 5W (tu desítku daly šlapanice, pětka v sadské).
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7273
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Příspěvek od valda1971 »

..... Nepočítá se to nějak z výkonu motoru ?
Počítá se to z váhy tažného vozu, jeho brzd a poté dalšího.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“