Stránka 3 z 10

Napsal: čtv bře 31, 2005 21:49
od Marek
Wolf píše:Problemy to urcite delat nebude a jeho pouziti je mozne. Jenom proti olejum predepsanym pro osobni auta (nebot tento je predepsan pro trochu vetsi napravy) to po nekolik km od vyjeti je jako jizdy s prazdnym vozikem. Vim to, jiz jsem v ruznych autech zkousel ruzne oleje. W.
Plně souhlasím!!! Prvních 30 km jízdy bylo auto jako plně naložené - po prohřátí oleje se jeho jízdní vlastnosti rapidně změnily. Proto jsem olej nahradil olejem PP80W/90H a je po problému!!! :lol:

Napsal: pát dub 01, 2005 06:42
od Patrac
Dusan píše:Myšo myslim že vyrobca udava spotrebu 0,8l na 1000km (alebo 10000km už neviem :) Ale to je už krajna hodnota spotreby oleja :D
0,8l/1000 km to snad asi ani ne!! Po výměně gufer mám najeto cca 950 KM a olej mi asi zatím žádný neubyl. Motor je taky poněkud vyčištěný a sleduju úniky kapalin..

Napsal: pát dub 01, 2005 10:54
od Sefir
No dneska som bol kupovat ten olej do prevodovky a rozvodovky...
V predajni na Prievozskej mi poradil do prevodovky dat
MADIT hypol API GL5 SAE 80W-90 /125sk/l/,,,, zevraj je lepsi ako ako PP90 ,,,
a do rozvodovky Shell Spirax 85W-140 /225sk/l/.... lebo zevraj ked tam dam obycajny hypol od Maditu moze to ist hlucnejsie .....

co na to hovorite ?

Napsal: pát dub 01, 2005 11:14
od Patrac
Sefir píše:No dneska som bol kupovat ten olej do prevodovky a rozvodovky...
V predajni na Prievozskej mi poradil do prevodovky dat
MADIT hypol API GL5 SAE 80W-90 /125sk/l/,,,, zevraj je lepsi ako ako PP90 ,,,
a do rozvodovky Shell Spirax 85W-140 /225sk/l/.... lebo zevraj ked tam dam obycajny hypol od Maditu moze to ist hlucnejsie .....

co na to hovorite ?
No už tady kvůli tomu jednou byla skoro hádka ale myslím že do rozvodovky by snad měl bejt olej pro hypoidní soukolí. Tedy 85W 140H

Napsal: pát dub 01, 2005 11:44
od Sefir
neviem som pozeral na tranku shellu a celkom ta specifikacia sedi...
a on ma presviedcal.... uz som s toho jelen lebo kazdy povie nieco ine

http://www.shell.com/home/Framework?sit ... 640.html#6

Napsal: pát dub 01, 2005 11:49
od Wolf
Sefir píše:No dneska som bol kupovat ten olej do prevodovky a rozvodovky...
V predajni na Prievozskej mi poradil do prevodovky dat
MADIT hypol API GL5 SAE 80W-90 /125sk/l/,,,, zevraj je lepsi ako ako PP90 ,,,
a do rozvodovky Shell Spirax 85W-140 /225sk/l/.... lebo zevraj ked tam dam obycajny hypol od Maditu moze to ist hlucnejsie .....

co na to hovorite ?
MADIT hypol je urcen zejmena pro mazani stalych soukoli s hypoidnim prevodem (= API GL5) a jeho pouziti v prevodovkach Lada je mozne (i kdyz nekteri vyrobci oleju to nedoporucuji). Vhodnejsi by byl olej od stejneho vyrobce MADIT PP 80W-90. Shell Spirax vhodny pro hypoidni soukoli ma oznaceni AX, resp. cely nazev je Shell Spirax AX 85W-140. O viskozite tohoto oleje a jizdnich "prozitcich" behem ohrevu oleju viz vyse.
S vhodnou viskozitni tridou je ale tento olej pro hypoidni soukoli vynikajici, sam ho v naprave pouzivam (AX 80W-90). Dalsi jeho vyhodou je snadne plneni, pod vickem je plnici trubice. W.

Napsal: pát dub 01, 2005 13:40
od dmatej
Já dostal jako olej do převodovky i rozvodovky Hekra PP80, má API GL4 a SAE 80W. Zatím jsem to nikam nenalil, protože si nějak nejsem jistej...

http://www.hekra.cz

- mají tam i podrobný specifikace, což mě mile překvapilo. Bohužel nemám srovnání s jinými, protože třeba u "kastrólu" jsem nic takovýho neviděl.

Napsal: pát dub 01, 2005 18:59
od Marek
Specifikace API je vždy uvedena na každém balení - bez ohledu na výrobce.

Pokud má olej specifikaci API GL-4, NELZE jej použít do rozvodovky!!! Pro hypoidní (mimoběžné) soukolí je nutné používat olej dle API GL-5, protože soukolí v důsledku své mimoběžnosti je namáháno smykem, což olej GL-4 neumaže!!! Bacha na to.

Napsal: pát dub 01, 2005 19:35
od dmatej
API i SAE jsou na balení, ale číselný hodnoty vizkozit jsem ještě neviděl. Ačkoliv momentálně ani nevím, k čemu by mi byly, překvapila mě ochota tyhle údaje vůbec zveřejňovat.

API jsem si bohužel nevšiml včas. Je ten olej nahoře aspoň obstojnej pro převodovku?

Napsal: sob dub 02, 2005 19:51
od Marek
Máš-li na mysli HEKRu PP80 (SAE 80W a API GL-4), pak odpovím ANO - do převodovky vhodný, do rozvodovky ovšem nikoli!!!

Napsal: ned dub 03, 2005 17:04
od Števo
Ja mám v prevodovke DYNAMAX PP90 API GL4. Ale do kým sa olej nenahrej dovtedy mám problém narvať dvojku. A píska mi trojka. Ale keď už je nahriaty bez problémou.
Do rozvodovky som dal Hypol od Maditu API GL5 SAE80W-90. A tam je to vpohode. Po 1000km (čo neni síce až tak veľa)vobec nič nechýba.

Napsal: ned dub 03, 2005 18:55
od Sefir
Števo píše:Ja mám v prevodovke DYNAMAX PP90 API GL4. Ale do kým sa olej nenahrej dovtedy mám problém narvať dvojku. A píska mi trojka. Ale keď už je nahriaty bez problémou.
Do rozvodovky som dal Hypol od Maditu API GL5 SAE80W-90. A tam je to vpohode. Po 1000km (čo neni síce až tak veľa)vobec nič nechýba.
No fakt niekedy sa neoplati setrit za kazdu cenu,,,
sice nie vzdy to je pravda ale ja som dal do prevodovky vcera Madit Hypol ten co si dal do rozvodovky...... a zda sa mi to okej,,, uz mi aj ide ta jednotka co mi doteraz ked to bolo studene isla strasne tazko...

Napsal: pon dub 04, 2005 18:22
od Marek
Števo píše:Ja mám v prevodovke DYNAMAX PP90 API GL4. Ale do kým sa olej nenahrej dovtedy mám problém narvať dvojku. A píska mi trojka. Ale keď už je nahriaty bez problémou.
To je problém více lidí - je to způsobené právě nevhodně zvolenou viskozitou oleje. Přestože výrobce doporučuje SAE 90, není to právě to pravé ořechové (oni totiž nic jiného tehdy neznali). Vhodnější je SAE 80W/90, lze použít i 80W, nejlépe 75W/90 (ale ten je z kategorie dražších).

Napsal: pon dub 04, 2005 22:36
od Števo
Moze byt. No predtym co tam bol olej,nejaky cudny. Tak to bola hroza :evil: :evil: . Aj dvojka piskala. A trojka uz piskala pri nizkych otackach. A teraz to piska len na trojke pri vysokych otackach, pri studenej prevodovke. A potom to prestane.
V lete ked budem robit GO ,tak budem menit aj prevodovku , tak si necham poradit :D :D

Napsal: úte dub 05, 2005 08:12
od Myso
Dusan píše:Myšo myslim že vyrobca udava spotrebu 0,8l na 1000km (alebo 10000km už neviem :) Ale to je už krajna hodnota spotreby oleja :D
lenze ja ho nespotrebovavam, mne tecie: benzinove cerpadlo, vypustny srob na vani a kvalitne madarske tesnenie pod vanou ako keby tam ani nebolo...mozem v lete pretesnovat...na 1300vke som to zvladol, po GO hlavy a vymene tesnenia pod vanou a vymenou vsetkeho okolo benzinoveho cerpadla som sa dostal na 0-vu spotrebu.v lete vymenim cerpadlo za elektricke a pretesnim tu vanu, mozno ju celu vymenim...