Stránka 3 z 3
Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku
Napsal: pon dub 04, 2016 12:06
od Jarda_NIVA1.7
2 Luděk Musil:
SPi má obě najednou, já mám původní vyřazené a ovládám to termospínačem z felicie (teď už přes relé a pro jistotu jsem si udělal i spínač, když vidím, že tomu budu dávat, tak si je zapnu předem), MPi má asi každou zvlášť, ale to bude líp vědět Majo
Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku
Napsal: pon dub 04, 2016 14:04
od Mara
Zdravim, doma se mi válí sahara z fiata, ted u ni nejsem, abych videl jak vedou draty- cidlo a zdroj k ventilatoru. V Nive mam 1 vrtuli napevno a vic nic, k tomu na palubce rucicka teploty porad poskakuje a co s tim zatim nevim. Tu saharu i s cidlem bych tam casem zkusil dat, jen by me zajimalo, na co je to rele (na kolik amper) a kde a jak ho zapojit, jednoduse bych si myslel, ze to dam na 12v a cidlo si to podle teploty pozapina/ vypina.. Diky.
Jmj, dobrá. Jako laik jsem vycetl, ze rele snad slouzi k... ? Uz nevim:) A rele co znam je treba z osvetleni a ma treba 5 koncovek. Zkusim to nekde vyškubnout se zasuvkou, at vim kolik z toho trci dratku.
Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku
Napsal: pon dub 04, 2016 15:00
od JmJ
Mara píše:Zdravim, doma se mi válí sahara z fiata, ted u ni nejsem, abych videl jak vedou draty- cidlo a zdroj k ventilatoru. V Nive mam 1 vrtuli napevno a vic nic, k tomu na palubce rucicka teploty porad poskakuje a co s tim zatim nevim. Tu saharu i s cidlem bych tam casem zkusil dat, jen by me zajimalo, na co je to rele (na kolik amper) a kde a jak ho zapojit, jednoduse bych si myslel, ze to dam na 12v a cidlo si to podle teploty pozapina/ vypina.. Diky.
Cidlo sepne rele, ktere sepne napajeni k elektromotoru vrtule.
Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku
Napsal: pon dub 04, 2016 21:34
od Cory
Niva MPi to ma tak, ze kazda sahara ma vlastne relatko, ale su ovladane jednym vodicom, takze spinaju naraz. Ale napriklad taka Chevy Niva spina na dvakrat a to tak, ze najskor zopne jedno rele, no silovy obvod ide este cez rezistor na chladici (termistor sa to nazvyva?), teda sahara sa otaca v zavislosti od teploty chladica. Pri zvysujucej sa teplote rastu otacky sahary a po dosiahnuti urcitej hranice teploty motora (nie chladica) sa zopne druha sahara naplno. Aj klasicka MPi Niva sa da prerobit na jednotlive zapinanie (bez regulacie cez rezistor), len v chipe maju nastavene rovnake teploty pre jednu aj druhu saharu. Ale to sa da lahko prehodit. Dokonca aj 110ky to maju
Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku
Napsal: úte dub 05, 2016 16:39
od Majo
k tomu len poznamka: Rusi sice tvrdia, ze je to termistor, ale je to blabol. Je to obycajny kovovy rezistor(natoceny drot), rovnaky ako je napr na ventilatore kurenia na 1.polohe. Jediny dovod preco je umiestneny na spodku chladica je aby bol chladeny naporovym vzduchom a nezhorel(presne ako je to v kureni v prude vzduchu). Dal som si tu pracu a jeho zavislost na teplote som zmeral, odchylka bola nebadatelna(od 20do 90st)
Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku
Napsal: úte dub 05, 2016 19:35
od Cory
Mozno uz bol pokazeny
Re: Polomotor 1,7 vhodný na generálku
Napsal: úte dub 05, 2016 20:24
od Majo
mam dva
a stejny system je aj u fiatu...