Stránka 3 z 4
Napsal: stř kvě 10, 2006 16:39
od Vašátor
Little Red Riding Hood píše:jen tak trochu mimo.. byla tu řeč o termostatu.. můžu nějak zjistit na venek zdali funguje správně?.. respektivě.. existuje nějaká repase??..
Termostat nezrepasuješ, ale funkčnost se dá ověřit ponořením do vody a následném ohřívání. Musí se otevřít naplno. Jo a termostat žigula pracuje tak, že při částečném zahřátí se prvně otevře topení a pak až teprve chladič.
Napsal: stř kvě 10, 2006 17:41
od Majo
Vasator, prosim Ta, to mi vysvetli, ze co myslis tym, ze sa prve otevre topeni?
Jak to "otevre"??? Mas tam snad nejaku automatiku na otvaranie kurenia???
Napsal: stř kvě 10, 2006 20:04
od Little Red Riding Hood
Majo píše:Vasator, prosim Ta, to mi vysvetli, ze co myslis tym, ze sa prve otevre topeni?
Jak to "otevre"??? Mas tam snad nejaku automatiku na otvaranie kurenia???
jo no.. s tim topením t tak nebude..

ale jinak dík za dobrej nápad..
Napsal: čtv kvě 11, 2006 09:14
od Vašátor
Majo píše:Vasator, prosim Ta, to mi vysvetli, ze co myslis tym, ze sa prve otevre topeni?
Jak to "otevre"??? Mas tam snad nejaku automatiku na otvaranie kurenia???
Myslím to tak, že termostat u žigula není otevřeno/zavřeno, ale má dva stupně....
Cituji z knížky: Při chladném motoru obíhá kapalina v malém okruhu: vodní čerpadlo - blok válců - hlava bloku - termostat - vodní čerpadlo.
Při částečně zahřátém motoru kapalina proudí v malém okruhu a část se přepouští přes chladič.
Při dokonale prohřátém motoru je horní ventil uzavřen a dolní otevřen...
Dobrá, s tím topením jsem se trošku seknul, měl jsem za to, že voda do topení proudí až při částečně zahřátém motoru. Ale nemám čas pořád koukat do knížek

. Stejně ji mám skoro celou v hlavě

... až na nějaký detaily

Napsal: čtv kvě 11, 2006 13:04
od zeek
Tak jsem dneska jezdil po praze...a zkoušel kdy se auto začne přehřívat....
při celkem stálé rychlosti kolem 50-60, se auto stále přehřívá, ale jen do doby než pustím větrák na chladiči...pak teplota sleze krásně těsně pod 90 a drží se tam....
Ale musím mít stále zapnutej ten větrách( topení v autě jsem měl úplně vyplé)
Ale bojím se až pojedu mimo město abych nemusel topit i tím...stále to vypadá na to těsnění pod hlavou?
Napsal: čtv kvě 11, 2006 13:31
od Luděk Musil
Těžko takhle radit ........ na dálku.
Dle mého by to mohl být "zaseklej" termostat. Takže trochu otevřenej. Ale ne zase tolik, aby stačil přepouštět všechnu (skoro)chladnou vodu z chladiče do okruhu. Puštěnej větrák na chladiči tu teplou vodu ještě zchladí a částečně otevřenej termostat to pustí do systému, takže se to ochladí na přijatelnou teplotu.
Jen tak mimochodem - to spínání větráků máš uděláno nezávisle na čidle teploty chladiče? L.
Napsal: čtv kvě 11, 2006 13:32
od Vašátor
Já bych to na těsnění pod hlavou neviděl. Spíš na přicpaný chladič. Náhradní chladič nemáš? Spíš bych řekl, že se v motoru uvolnila nějaká usazenina a přicpala část chladiče.
Napsal: čtv kvě 11, 2006 13:49
od Luděk Musil
A co takhle volnej klíňák? L.
Napsal: čtv kvě 11, 2006 13:54
od zeek
...přeberu zboží co mi teď přišlo a pak letím hned k autu...
Napsal: čtv kvě 11, 2006 14:32
od Pája
Taky sem si myslel, že by to moch bejt volnej klíňák, ale většinou to dřív nedobíjí...
Napsal: čtv kvě 11, 2006 14:55
od Roman
Chlapi, klinak? A ako potom majitel pusta vetrak co ma na chladici? Ja to vidim ze tam asi ma el. saharu , takze klinak asi nie, skor termostat.
Napsal: čtv kvě 11, 2006 15:05
od zeek
Tak klíňák je napnutej dobře....
Teď už vážně zbývá jen termostat že se rozsekal po cestě, nebo to těsnění pod hlavou...
A to mohlo vzít za své jelikož když jsem to auto koupil tak vařilo hodně a 3 x jsem s tím musel jet...než jsem ten termostat vyměnil...(dával jsem starší z mého původního auta před dvouma týdnama..)
Napsal: čtv kvě 11, 2006 15:30
od Luděk Musil
Roman píše:Chlapi, klinak? A ako potom majitel pusta vetrak co ma na chladici? Ja to vidim ze tam asi ma el. saharu , takze klinak asi nie, skor termostat.
Klíňák pohání vodní čerpadlo, takže když je volnej .........

.
Ale když je napnutej v pořádku, tak to opravdu vidím na zaseklej termostat. L.
Napsal: čtv kvě 11, 2006 15:36
od zeek
Luděk Musil píše:Klíňák pohání vodní čerpadlo, takže když je volnej .........

.
Ale když je napnutej v pořádku, tak to opravdu vidím na zaseklej termostat. L.
Ale kdyby byl kouslej termostat tak nebude chladič rozpálenej do ruda po jízdě rychlostí kolem 100...nebo snad jo?
Chápal bych kdyby byl vlažnej...ale on byl vážně moc horkéééj..ruku jsem na něm neudržel ani vteřinku...
Napsal: čtv kvě 11, 2006 15:54
od Little Red Riding Hood
a co když.. říkal si že si použil chladič ze svého starého auta.. tím pádem si vypustil v novém autě kapalinu namontoval chladič a napustil novou.. nemohlo se napuštěním (vypuštěním - sucho) změnit prostředí v chladící soustavě a tím se uvolnit povícero nečistot??.. které pak ucpaly chladič??... v kterém tet špatně cylkuluje voda??..
