Stránka 3 z 6

Re: GO brzd

Napsal: úte led 13, 2015 19:49
od ger007
ja som bol v NM a TN, a meralo vsetkym od skody 1000MB az po 4 rocnu Hondu Citigo

Re: GO brzd

Napsal: úte led 13, 2015 20:35
od Křečík Barbuška
Taky jsem si niceho takoveho u nas nevsiml. Nebylo by to od veci. Odber vzorku bych dal povinne z kazdeho prasete. To by bylo servanych odvzdusnovaku 8) .

Re: GO brzd

Napsal: úte led 13, 2015 20:37
od Veteranista
V Kroměříži na destítkách technických co jsme byl mě ani jiným neměřili

Re: GO brzd

Napsal: úte led 13, 2015 20:47
od Cory
U nas nemeraju, ale do protokolu hodnotu napisu :D

Re: GO brzd

Napsal: úte led 13, 2015 21:18
od Jan Vaníček
Musím tedy trochu ironicky konstatovat, že otázka je za 100bodů. Z GO brzd je nakonec výměna kapaliny.

Ale k věci. Brzdy jednoznačně u takto starého auta kompletně zkontrolovat, hlavně vedení a zatuhlost válečků, pokud vše OK přimáznout pod manžetami, viz výše vše perfektně popsáno. Co není třeba neměnit!! Když už, tak pak vše. Zadní válečky pouze jako komplety a oba naráz.
Kapalinu třeba měnit pravidelně!!! jednak pro svoji bezpečnost a jednak právě jako prevenci zatuhnutí válečků.
Ten blbinec na HBV se vyměnit dá, jen je třeba mít jiný, ze starého válce. Utěsněno v HBV kroužkem a zvrchu zajištěno tou vějířovou ségrovkou. Pokud není viditelně shnilá, půjde vhodným nástrojem vydloupnout, následně lehce srovnat a např.oříškem z golypo výměně zaťuknout zpět do drážky. (musel jsem to dělat, protože na novém HBV to bylo jak jinak vadné - prasklé.
Před výměnou kapaliny je třeba neprodleně koupit odvzdušňováky, ty bych i preventivně vyměnil. Povolovat je pokud možno malou golou se šestihranem. H

Re: GO brzd

Napsal: čtv led 15, 2015 15:50
od corsair
tak som vymenil khumicku co je pod tou srandou a sekherku co je nad nou + hadicku od nadrzky. Uvidime casom. Po zatial len doliati kvapaliny a pedal zisiel az dole a potom uz to brzdilo normalne ako zamlada. Aj tak ma caka vymena brzdovych hadic tak neviem ci cely system nebudem musiet robit ak nepojde povolit hadicka od trubky.

Re: GO brzd

Napsal: pát led 16, 2015 10:21
od tomass
Hadice brzd (všechny 3 pod autem) se mění cca každých 5 let. Za běžného provozu se už po 4 letech začínají objevovat trhlinky na povrchu, to je známka, že se musí brzy vyměnit. Pokud chceš auto udržet, mění se opakovaně asi tak jako skoro u každého auta.

Ještě jeden poznatek tady z fora: Tu hadičku mezi brzdovým válcem a nádobkou máš určenou pro brzdovou kapalinu ? Pokud ne, kapalina je dost agresivní a třeba hadičky pro benzín a olej leptá, kapalina za několik týdnů, či měsíců nehezky černá. Pak se špatně pozná, jestli je opotřebení v systému, nebo špína z této hadice. Já si koupil v Ladaprodejně 2 originální hadičky k nádobce na Nivu, protože jsou stejné a doporučil mi je prodavač. Jsou s takovým hnědo-rezavým opletem. Z těch 2 hadic vystačí na spojovací hadičky brzd i spojky.

Re: GO brzd

Napsal: úte bře 24, 2015 12:20
od corsair
Dobre, vymena minimalne brzdovych hadic bude nutna. Ake doporucujete? S trubkami (ak bude treba) problem nebude tie mi vedia spravit namieru.

Re: GO brzd

Napsal: pon bře 30, 2015 19:37
od corsair
Davaju sa medzi brzdove valce a trubky nejake podlozky? Dotahuje sa to scitom alebo nafest scitom?
Hadice su uz doma BOSCH, dobre som kupil?

Re: GO brzd

Napsal: pon bře 30, 2015 20:24
od Yellow01
Žádné podložky, to těsní uvnitř vzájemným třením. Dotahuje se to tak, aby to těsnilo, to prostě musíš mít v ruce.

Re: GO brzd

Napsal: pon bře 30, 2015 21:47
od corsair
Ani dozadu nejdu (hadica => prasa) ???
Takze mi treba len 4ks medene?

A pojde aj spojka (HSV-truba-hadica-PSV) toto je orig "staroruske" nove, v tom mam istotu. Takisto starorusky obmedzovac brzdneho tlaku

Re: GO brzd

Napsal: pon bře 30, 2015 22:09
od Yellow01
Vzadu hadička vede k rozvodové kostce, do ní by jedna podložka být mohla, nejsem si teď jistý, protože už roky to mám předělané na Škodováckou hadici a kostku.
Potom z kostky už jdou trubky do válečků, tam už nic. Tak si vezmi podložek pár navíc, je to korunová položka.

Re: GO brzd

Napsal: pon bře 30, 2015 22:56
od corsair
viete mi este napisat dlzku trubiek, nech to mozem robit "cut and paste"?

Re: GO brzd

Napsal: úte bře 31, 2015 00:38
od Yellow01
Délky nevím, já mám trubku v metráži a dělám si vždycky novou přesně podle původní.

Re: GO brzd

Napsal: pon čer 01, 2015 13:59
od tomass
tomass píše:Já měl klíč na převlečné matice a roztahoval se - asi špatný výrobce klíče. Pak jsem vzal klasický otevřený klíč a tím jsem to normálně povolil. Klíč byl ze sady 6-32 z marketu asi před 15 lety, kdy byly levný věci ještě trochu kvalitní. Maticový klíč má poměrně velkou tloušťku a proto se mi neroztáhl. Jinak kvalitní klíč na převlečné matice je samozřejmě lepší. Ten můj stál skoro 100 Kč a nepovedl se. :(

:!: Podstatou úspěchu bylo zakápnout všechny matky a mezi matkou a trubkou DEN PŘEDEM červenou brzdovou kapalinou. Pokud nemáš, můžeš použít povolovač šroubů, Konkor, WD, petrolej, prostě cokoliv na ten závit a mezi matku a trubku. Ideální je ta brzdovka, protože dobře vzlíná a pozdější kontaminace pokud to poleješ moc, tak kapka červené brzdovky uvnitř určitě nevadí.
Klíč na převlečné matice velikost 10 značka Kennedy doporučuju NEKUPOVAT. To je ten co neobstál, roztahuje se a ožvejká šestihran.
O víkendu jsem se pokoušel nakonec povolovat matku na brzdách vším možným i nemožným. Už jsem to skoro vzdával, že se musí spoj povolit až po delším zakapání kapalinou. V tom mě něco osvítilo a napadlo zkusit s klíčema "princip kladky". Vzal jsem dva stranové klíče 10 mm vedle sebe a každý zabíral za půlku matky, protože jejich šířka byla velká a přes matku přečuhovali. No a klaplo to. V ruce nebylo cítit, že by se klíč roztahoval a najednou se matka povolila. :D Odvzdušňoval jsem přitlakováním nádobky. Kapalina protéká dobře, ale přeci jen to není ono, pokud se zapomene tak jako se to stalo mě dolít kapalinu, protože ubývá značně rychleji, než při šlapání pedálem. Jen na předek jsem spotřeboval kuli zbytečné chybě celou pullitrovku kapaliny. U tlakování nádobky se mi zdá, že je větší spotřeba kapaliny, než u klasického šlapání přes pedál a taky se déle a hůře vyhánějí bublinky, než při šlapání pedálem. Tlakování budu používat už jenom na výměnu kapaliny bez předchozí výměny dílu na rozvodu brzd, kdy se souvislá stará kapalina bez bublin vymění za souvislou novou kapalinu. Vrátil jsem se k osvědčené praktice dvou lidí. Druhou stranu předku jsme odvzdušnili na 3 šlápnutí pedálu a pak už byla souvislá kapalina. Zase se mi potvrdilo, že se nevyplácí šetřit, protože se úsporou prodělá jinde. :) Jednu přední brzdovou hadičku jsem se vším všudy měnil skoro neuvěřitelný 3 hodiny. Nejhorší je povolení matky a pak naprosto zbytečně přidělaná práce se zavzdušněním. :mrgreen: