Závada na 5q po repasi
Moderátor: Moderátoři
Re: Závada na 5q po repasi
Jestli Marku reagujes na me, tak na petku zrovna funguje, ale absolutne nejde zaradit 4ka a cely je to desne rozrachtany tzn rachta to na volnobeh jak kdyby to byla drticka neceho... a pri pokusu zaradit ctyrku se ozvou jen zuby... a to nejde ani u stojiciho auta se stojicim motorem zaradit... proste se to musi opravit, synchron naky loziska, co ja vim... (typek co mi ji prodaval me ujistoval jak je v poradku, hahaha)
Re: Závada na 5q po repasi
To bylo myšleno obecně.
U převodovek Lada je výhoda, že téměř veškeré díly z 4q pasují do 5q. Čili pokud rozhodíš 5q převodovku a zjistíš dejme tomu problém na synchronizační spojce nebo vidličce, lze to použít z původní 4q převodovky.
To se mi na Ladě jako značce vlastně vždycky líbilo, ta jednoduchost a kompatibilita. Cokoli vezmeš, pasuje z 99% na jakýkoli jiný model. A to platí nejen o motorech.
Ovšem škodovky, to bylo jiný kafe.....
U převodovek Lada je výhoda, že téměř veškeré díly z 4q pasují do 5q. Čili pokud rozhodíš 5q převodovku a zjistíš dejme tomu problém na synchronizační spojce nebo vidličce, lze to použít z původní 4q převodovky.
To se mi na Ladě jako značce vlastně vždycky líbilo, ta jednoduchost a kompatibilita. Cokoli vezmeš, pasuje z 99% na jakýkoli jiný model. A to platí nejen o motorech.
Ovšem škodovky, to bylo jiný kafe.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
Jan Vaníček
- Příspěvky: 1140
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Závada na 5q po repasi
Pokud je to s tím konstrukčním vylepšením 5Q takto, pak radši případně opravit tuto, bude-li to potřeba.
Dnes jsem se moji převodovku jal přetěsnit před vložením do auta a udělal jsem skvělou školáckou chybu - rozdělal jsem si kulisu řazení, tak mi tam ty hračičky napadaly dovnitř
. Nezbylo mi nic jiného, než ji celou rozdělat. Vizuální kontrolou jsem zjistil, že vnitřek vypadá velmi zachovale, žádné kolečko/zoubek nenese stopy opotřebení. Vše jsem pečlivě vymyl, složil, tak doufám, že i ložiska budou OK.
Po složení jdou řadit všechny rychlosti, no uvidíme. Je to rozložená/složená má první LADA převodovka. Dost jsem se navztekal se skládáním té kulisy a řadící páky.
Dělá se to na převodovce, která má již namontovaný zadní díl, nebo ještě před jeho nasazením, s tím, že tam pak páka do vidličky "nějak" zapadne? Já jsem to dělal až na konec a hlídat si pořád všechna ta zvířátka, by nespadla dovnitř byl vopruz na téměř 2 hodiny
.
Dnes jsem se moji převodovku jal přetěsnit před vložením do auta a udělal jsem skvělou školáckou chybu - rozdělal jsem si kulisu řazení, tak mi tam ty hračičky napadaly dovnitř
Po složení jdou řadit všechny rychlosti, no uvidíme. Je to rozložená/složená má první LADA převodovka. Dost jsem se navztekal se skládáním té kulisy a řadící páky.
Dělá se to na převodovce, která má již namontovaný zadní díl, nebo ještě před jeho nasazením, s tím, že tam pak páka do vidličky "nějak" zapadne? Já jsem to dělal až na konec a hlídat si pořád všechna ta zvířátka, by nespadla dovnitř byl vopruz na téměř 2 hodiny
Re: Závada na 5q po repasi
Ta kulisa jde z převodovky vyndat vcelku, ale musíš povolit jen ty krajní matky ze šteftů. Jak povolíš ty vnitřní, tak se to rozsype 
Re: Závada na 5q po repasi
Až to budeš dělat po padesáté... 
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Závada na 5q po repasi
Další část seriálu na pokračování. 
Včera jsem auto projížděl a ten zvuk je strašnej. Když vyřadím pětku, tak to fakt zní jako kdybych tam cpal zpátečku přes zuby. Když vyřadím na neutrál, tak během toho skřípání nejde normálním pohybem ruky zařadit ani čtyřka, ani trojka. Musí se použít dost síly, aby tam nějaká rychlost zaskočila. Dával jsem kompletně novou spojkovou sadu a při zkušební jízdě jsem neměl seřízenou spojku, ale nezdá se mi, že by to mohla být příčina takovýho kvílení.
Dneska jsem vytáhnul tu kulisu a nepřišel jsem na žádný očividný problém. V převodovce jsem nic špatně neobjevil, Když je kulisa venku z převodovky, nejde tam zpátečka zařadit bez zamáčknutí, ale když kulisu zašroubuju do převodovky, tak to jde. Zkoušel jsem to snad 100x a vypozoroval jsem, že když rukou tlačím řadící páku trochu silou doprava a zároveň táhnu dozadu, tak zpátečka bez zamáčknutí zařadit nejde. Když ale jenom táhnu dozadu, tak řadící páka uhne trochu doleva směrem ke čtyřce a zpátečka tam zaskočí bez zamáčknutí. Na tom zobáčku na řadící tyčce, který leze přes pojistný výběžek, jsem zjistil trochu ohlodaný hranky a myslím, že tam zpátečka skáče bez zamáčknutí právě přes tu zhoblovanou hranku. Navařil jsem tam COčkem trochu materiálu a vypiloval to znova do původního tvaru. Zítra se snad dostanu na přetěsnění a smontování kulisy.
Včera jsem auto projížděl a ten zvuk je strašnej. Když vyřadím pětku, tak to fakt zní jako kdybych tam cpal zpátečku přes zuby. Když vyřadím na neutrál, tak během toho skřípání nejde normálním pohybem ruky zařadit ani čtyřka, ani trojka. Musí se použít dost síly, aby tam nějaká rychlost zaskočila. Dával jsem kompletně novou spojkovou sadu a při zkušební jízdě jsem neměl seřízenou spojku, ale nezdá se mi, že by to mohla být příčina takovýho kvílení.
Dneska jsem vytáhnul tu kulisu a nepřišel jsem na žádný očividný problém. V převodovce jsem nic špatně neobjevil, Když je kulisa venku z převodovky, nejde tam zpátečka zařadit bez zamáčknutí, ale když kulisu zašroubuju do převodovky, tak to jde. Zkoušel jsem to snad 100x a vypozoroval jsem, že když rukou tlačím řadící páku trochu silou doprava a zároveň táhnu dozadu, tak zpátečka bez zamáčknutí zařadit nejde. Když ale jenom táhnu dozadu, tak řadící páka uhne trochu doleva směrem ke čtyřce a zpátečka tam zaskočí bez zamáčknutí. Na tom zobáčku na řadící tyčce, který leze přes pojistný výběžek, jsem zjistil trochu ohlodaný hranky a myslím, že tam zpátečka skáče bez zamáčknutí právě přes tu zhoblovanou hranku. Navařil jsem tam COčkem trochu materiálu a vypiloval to znova do původního tvaru. Zítra se snad dostanu na přetěsnění a smontování kulisy.
Re: Závada na 5q po repasi
Jo ty vybrání v tyčkách vidliček co do nich zapadá řadící páka mám taky ohlodané, ale nechal jsem to tak, nadvařit mě to nenapadlo, škoda. Vím že jsem chtěl dát tyčky ze 4q, ale minimálně pětková/R tyčka je jiná, jestli né všechny. Už si to nepamatuju přesně, každopádně 4q kulisa je úplně jiná, takže ty tyčky prostě nepasují.
Ono převodovky 4q a 5q jsou vpodstatě stejné, akorát spousta dílů nejde zaměnit
Ono převodovky 4q a 5q jsou vpodstatě stejné, akorát spousta dílů nejde zaměnit
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Závada na 5q po repasi
Ale ide. Uz som aj vrtal 4kovy stromcek a cpal som ho do 5q...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Závada na 5q po repasi
Pasuje - dáme.
Nepasuje - upravíme, dáme taky.
Nepasuje - upravíme, dáme taky.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Závada na 5q po repasi
Po smontování kulisy a nasazení do převodovky šla zpátečka pořád bez zamáčknutí. Takže kulisa znovu ven, rozebrat, navařit, tentokrát jsem navařil všechny i sebemenéně ohlodané hranky, vypiloval a už to konečně jde zařadit jen se zamáčknutím. Ale dneska zkušební jízda a to vřískání při vyřazení pětky je tam pořád. V sobotu je sraz, tak nás čeká asi 600 km, doufám že se to cestou nějak nekousne.
Re: Závada na 5q po repasi
Tak sraz jsme odjeli, ale zlepšení žádné. V neděli po srazu jsem hned vyndal převodovku z auta, rozebral a už je to všechno jasný. Příčinou těch zvuků je moje blbost - při skládání převodovky jsem otočil velké zpátečkové kolo na hnací hřídeli. To malé kolečko, které se sune zároveň s vidličkou páté rychlosti naráželo při vyřazování pětky do velkého zpátečkového kola, které se točilo. Malé kolečko mělo zoubkové náběhy správně ve směru, ale to otočené zpátečkové kolo bylo samozřejmě proti němu nezkosenou stranou zubů. Při správně seskládané převodovce se tyhle kola v záběru nikdy nepotkají, protože oboje mají rovné ozubení a zasouvají se do sebe pouze za klidu při řazení zpátečky. Takhle jak jsem to měl seskládané já se při vyřazení pětky malé unášené kolečko muselo prokousat mezi zuby točícího se velkého zpátečkového kola a potom bylo celou dobu unášeno spolu se zpátečkovým kolem, protože se asi jednou třetinou šířky zubů vzájemně překrývaly. Obě kola samozřejmě ohlodaná, takže jsem rozebral starý čtyřkvalt co jsem měl ve sklepě a obě kola použil z něj. Teď už by to mělo všechno být v pořádku.
A ještě ohledně toho řazení zpátečky - kvůli otočenému velkému zpátečkovému kolu bylo ozubení asi o 1,5 cm posunuté dozadu, takže stačila jenom krátká dráha pákou a zpátečka se zařadila. Zároveň s tím kvůli opotřebovanému pojistnému výbežku na tyčce řazení bylo možné skutečně zařadit bez zamáčknutí a dráha pro zařazení zpátečky byla krátká. Po navaření a vybroušení už bez zamáčknutí zařadit nešlo.
Potrženo a sečteno jsem to pěkně pos..l, mám sice pětikvalt komplet po repasi, akorát teď můžu jenom čekat, jestli se kvůli částečkám kovu z obroušených zubů ozubených kol začnou zadírat nová ložiska.
A ještě ohledně toho řazení zpátečky - kvůli otočenému velkému zpátečkovému kolu bylo ozubení asi o 1,5 cm posunuté dozadu, takže stačila jenom krátká dráha pákou a zpátečka se zařadila. Zároveň s tím kvůli opotřebovanému pojistnému výbežku na tyčce řazení bylo možné skutečně zařadit bez zamáčknutí a dráha pro zařazení zpátečky byla krátká. Po navaření a vybroušení už bez zamáčknutí zařadit nešlo.
Potrženo a sečteno jsem to pěkně pos..l, mám sice pětikvalt komplet po repasi, akorát teď můžu jenom čekat, jestli se kvůli částečkám kovu z obroušených zubů ozubených kol začnou zadírat nová ložiska.
Re: Závada na 5q po repasi
to sa stane. Nastastie to nebolo zas tolko km a pocitam, ze vacsinu bordelu chytil magnet....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11089
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Závada na 5q po repasi
Ja bych tak optimisticky nebyl. Zadni bazenek jest pomerne izolovan malymi otvory. Tam ten "oter" bude skodit dlouho
.
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107, VAZ 1117
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107, VAZ 1117
Re: Závada na 5q po repasi
Všechno jsem samozřejmě vyčistil a olej přecedím přes silonku, ale pokud už v ložiskách něco je, tak to odtud nedostanu. Doufám že při mém nájezdu 3-4 tisíce km za rok to aspoň pár let vydrží.
Re: Závada na 5q po repasi
Ten olej by som vyhodil a dal novy nestoji.zato tam liat to doma nevyfiltrujes.