Stránka 3 z 4
Re: Kokpit - rozsvit a dosvit
Napsal: pát led 31, 2014 23:13
od Dusan
PWM s auz zavrhlo, sucistky su orientacne
Re: Kokpit - rozsvit a dosvit
Napsal: pát led 31, 2014 23:41
od smajchl
Petr HC píše: Podobně to navrhuje např Šmajchl, ale o těch 20ti Kč se v tom případě může někomu jenom zdát.
Koukni
http://www.ti.com/lsds/ti/microcontroll ... ducts.page ceny tech procesoru zacinaj na 0.34USD... doprava zadarmo, nebo si ho objednas jako vzorek a poslou ti ho zadarmo.. k tomu tranzistor a par odporu, stabik a kondiky... nic vic netreba
Re: Kokpit - rozsvit a dosvit
Napsal: sob úno 01, 2014 12:29
od Petr HC
smajchl píše:Petr HC píše: ... nic vic netreba
Pokud máš k tomu procesoru programové vybavení, literaturu, programátor a nářadí k práci s ním za desítky tisíc nebo k tomu máš zdarma přístup, pak ano.
Re: Kokpit - rozsvit a dosvit
Napsal: sob úno 01, 2014 13:48
od Marek
Myslím, že to celé někteří zbytečně dramatizujete a hledáte problémy a záludnosti tam, kde zajisté nejsou.
Re: Kokpit - rozsvit a dosvit
Napsal: sob úno 01, 2014 14:44
od Dusan
Petr HC píše:smajchl píše:Petr HC píše: ... nic vic netreba
Pokud máš k tomu procesoru programové vybavení, literaturu, programátor a nářadí k práci s ním za desítky tisíc nebo k tomu máš zdarma přístup, pak ano.
Programove vybaveie je zdarma. literatuty plny internet, programator (20E) dobra co to naprogramuje sa najde vzdy a zadara res postovne, jake naradie za desiatky tisic pajka a klieste ???
Re: Kokpit - rozsvit a dosvit
Napsal: sob úno 01, 2014 22:31
od smajchl
Petr HC píše:smajchl píše:Petr HC píše: ... nic vic netreba
Pokud máš k tomu procesoru programové vybavení, literaturu, programátor a nářadí k práci s ním za desítky tisíc nebo k tomu máš zdarma přístup, pak ano.
http://www.ti.com/tool/msp-exp430g2 za 10 dolaru i s dopravou a muzes programovat, akorat to chce umet pravda... (v literature na netu sem ted ponorenej, tvorim na tom diplomku) ale rad to markovi vyrobim kdyz selzou jeho napady
Ja budu zas potrebovat pomoct s motorem
A ten muj stal dokonce 4:30 dolaru kdyz delali nakou akci.. dlouho stal jen takhle malo a sou k nemu rovnou dva prociky 16-bit (v cecku), usb kabel a vyvojovy prostredi k tomu maj zadarmo pro takovyhle pouziti.
a zerou desne malo, mikroampery...
Re: Kokpit - rozsvit a dosvit
Napsal: ned úno 02, 2014 10:52
od Petr HC
Marek píše:Myslím, že to celé někteří zbytečně dramatizujete a hledáte problémy a záludnosti tam, kde zajisté nejsou.
Určitě to půjde i s mikroprocesorem. Já jsem skončil současně s učením na průmce na procesorech s jádrem 8051.Zůstane tam ale problém se vstupy a výstupy a odolností vůči impulzním napětím.
Učili jsme ale také různé časovače a úpravou invertujícího integrátoru s OZ LM741, jsem ziskal zapojení, které funguje v EWB, což je první krok k úspěchu. Mělo by stačit nahradit spinač M relátkem ovládáným dveřním spinačem a na výstup OUT připojit výkonový MOSFET s chladičem a je vystaráno.Bude nutno potlačit saturační napětí OZ (jeden odpor a dioda).Určitou nevýhodou je nutnost použití pomocného zdroje záporného napětí (lze odpojovat kontaktem relé a pak tam jedna "tužka"vydrží léta).
Výhodou je i lineární nárůst a pokles napětí proti řešení s RC články. charakteristika žárovek to ale stejně "rozbourá" . Kdo chce, může si pak pohrát se vztahem svítivost / napětí.
Re: Kokpit - rozsvit a dosvit
Napsal: ned úno 02, 2014 13:07
od Petr HC
Tak už jen bez komentáře
Re: Kokpit - rozsvit a dosvit
Napsal: pon úno 03, 2014 07:19
od Marek
Zapojení luxus a dík za něj. Akorát pro mě je to nepoužitelné - pořád nevím, proč do toho schematu stále montuješ ty dveřní spínače.....? Ty nemají s celou funkcí vůbec nic společného a v zapojení být nemohou.
Dveřní spínače u mého auta pouze posílají centrální jednotce informaci o tom, jestli dveře jsou či nejsou otevřené. Nejsou zapojené na obvod se žárovkami. Jedná se pouze a jednoduše o vstupní veličiny k tomu, aby jednotka mohla vyhodnotit stav dveří.
Jakmile otevřu některé dveře, jednotka dostane informaci o tom, že dveře X jsou otevřené a rozsvítí lampy. Jakmile dveře zavřu, jednotka o tom dostane zprávu, ale žárovky nezhasne - ty zhasíná až po 15 sekundách od okamžiku zavření posledních dveří. Ovšem jakmile bych měl zapnuté zapalování, nebo jej v tom 15-sekundovém mezidobí zapnul, jednotka světýlka zhasne okamžitě - nečeká těch 15 s. Čili z logiky věci vyplývá, že dveřní spínače jsou pouze vstupními signály.
V případě zájmu mohu dodat originál schémata zapojení - tam je to jasně poznat.
Re: Kokpit - rozsvit a dosvit
Napsal: pon úno 03, 2014 08:31
od Petr HC
Marek píše:... pořád nevím, proč do toho schematu stále montuješ ty dveřní spínače.....?
To schema rozhodně pošli na SZ. Ale v podstatě je jedno, jestli vstupní relé, nahrazující přepinač M (Space) bude spínáno dveřním spinačem, nebo výstupem z ŘJ. Může nastat jediný problém - (pokud je ŘJ hodně "chytrá") ,že zjistí odlehčený výstup pro žárovky a bude to považovat za vážnou chybu a rozsvítí CHE.
Re: Kokpit - rozsvit a dosvit
Napsal: pon úno 03, 2014 16:33
od Marek
Mám místo žárovek LEDky, což je odběr mnohonásobně menší, a jednotka pracuje zcela normálně.
Dveřní spínače v tom "mém" schématu vůbec nesmějí figurovat, to je holý nesmysl!!! Musí to být napojeno přímo na žárovky (LEDky). Dveřní spínače s tím nemají vůbec nic společného.
Schéma dávám sem.
Re: Kokpit - rozsvit a dosvit
Napsal: pon úno 03, 2014 18:48
od Dusan
Som ochotny zosmolit program do pic alebo atmel, len sa musi najst v cesku niekto kto ti to naprogramuje.
Re: Kokpit - rozsvit a dosvit
Napsal: úte úno 04, 2014 14:33
od Petr HC
Marek píše:Při otevření dveří (vlastně již při odemknutí vozu) se v autě rozsvítí prakticky okamžitě, tak, jak bývá běžně zvykem. Jenže vzhledem k tomu, že se najednou rožne deset žárovek o celkovém výkonu 60 Wattů, je to v noci docela pecka na oči. Proto bych rád nějak domontoval rozsvit, aby to rozsvícení světýlek probíhalo nějakým dejme tomu jedno- až dvousekundovým náběhem (optimálně aby to bylo v nějakém časovém rozmezí laditelné). Taktéž aby poté světýlka nezhasínala okamžitě, ale nějakým plynulým dosvitem, třeba o stejném čase.Nápady? Děkuji.....
Kdybys k tomuto původnímu zadání (více než před měsícem) přiložil schema z 03.02. Galaxy.pdf , odpadla by spousta zbytečných dohadů a možná i snah implantovat do ŘJ další ŘJ. Mně by třeba vůbec nenapadlo, že veškeré osvětlení v interieru vozu je řízeno z ŘJ pomocí relé.
Zběžným pohledem na schema je jasné, že náběh kompletního osvětlení nelze zkracovat, poněvadž by se tím zkrátil i okamžik náběhu varovných světel ve dveřích v momentě, kdy je jejich plný svit nejdůležitější, t.j. v okamžiku otevírání, tedy kdy hrozí náraz předjíždějícího vozidla do dveří (jedna z nejčastějších kolizí).
U čtecích lampiček (5 ks) , osvětlení zrcátek spolujezdců vzadu (3 ks), vpředu (1 ks), osvětlení zavazadlového prostoru (2 ks), by zpoždění asi nevadilo.
Proto by byl nutný zásah do instalace vozidla - tedy rozdělení zmíněného osvětlení na dva okruhy. V tom momentě se ale musí ošetřit a zkontrolovat ,jak vlastně funguje přepinač W (třeba dalším relátkem) i přepinač aut /man osvětlení pos. W 43 . Kam jdou vodiče 40 a 50 je mi záhadou. Legrace také bude, vyznat se ve vodičích osvětlovacích obvodů (skoro všechny jsou žlutohnědé).
Zapojení s MOSFETem řízeným integrátorem by se podle mého názoru muselo vřadit do záporného přívodu světel W 31 - 34 a sběrnici b 128, aby bylo splněno zadání v úvodu. Na místě přepinače Space v mém schematu by muselo být relátko spínané ze sběrnice B179 a odpojující pomocný zdroj 1,2 V v době, kdy je vnitřní osvětlení zhasnuté a upravit dělící poměr 10 k / 3k3.
Re: Kokpit - rozsvit a dosvit
Napsal: úte úno 04, 2014 17:25
od Dusan
A uz si videl zeby ta odrazka na dverach alebo svetlo zabranilo takej kolizii, ked tie dvere otvara blbec tak aj keby tam bol halogen tak to nezachrani.
Re: Kokpit - rozsvit a dosvit
Napsal: stř úno 05, 2014 07:50
od Luděk Musil
Dusan: tu odrazku či světýlko nevymýšleli úplní blbci po požití litrů alkoholu a vykouření metráku trávy
.
A je to tam právě kvůli tomu, co psal Petr. Jedná se o (hlavně) preventivní opatření. A jestli to zabránilo či nezabránilo nějaké kolizi je čistě akademická debata, neboť nějaké relevantní údaje o takových nehodách (z oficiálních zdrojů) nejsou.
Další věc, o které se Petr také zmínil (a platí pro VŠECHNY) je, že problém/vylepšení, se kterým chceme/potřebujeme pomoci je nutné co nejlépe specifikovat. Dotaz typu nejede to, co s tím je - nelze řešit.
L.