Stránka 3 z 4

Re: Kokpit - rozsvit a dosvit

Napsal: pát led 31, 2014 23:13
od Dusan
PWM s auz zavrhlo, sucistky su orientacne

Re: Kokpit - rozsvit a dosvit

Napsal: pát led 31, 2014 23:41
od smajchl
Petr HC píše: Podobně to navrhuje např Šmajchl, ale o těch 20ti Kč se v tom případě může někomu jenom zdát.
Koukni http://www.ti.com/lsds/ti/microcontroll ... ducts.page ceny tech procesoru zacinaj na 0.34USD... doprava zadarmo, nebo si ho objednas jako vzorek a poslou ti ho zadarmo.. k tomu tranzistor a par odporu, stabik a kondiky... nic vic netreba

Re: Kokpit - rozsvit a dosvit

Napsal: sob úno 01, 2014 12:29
od Petr HC
smajchl píše:
Petr HC píše: ... nic vic netreba
Pokud máš k tomu procesoru programové vybavení, literaturu, programátor a nářadí k práci s ním za desítky tisíc nebo k tomu máš zdarma přístup, pak ano.

Re: Kokpit - rozsvit a dosvit

Napsal: sob úno 01, 2014 13:48
od Marek
Myslím, že to celé někteří zbytečně dramatizujete a hledáte problémy a záludnosti tam, kde zajisté nejsou.

Re: Kokpit - rozsvit a dosvit

Napsal: sob úno 01, 2014 14:44
od Dusan
Petr HC píše:
smajchl píše:
Petr HC píše: ... nic vic netreba
Pokud máš k tomu procesoru programové vybavení, literaturu, programátor a nářadí k práci s ním za desítky tisíc nebo k tomu máš zdarma přístup, pak ano.
Programove vybaveie je zdarma. literatuty plny internet, programator (20E) dobra co to naprogramuje sa najde vzdy a zadara res postovne, jake naradie za desiatky tisic pajka a klieste ???

Re: Kokpit - rozsvit a dosvit

Napsal: sob úno 01, 2014 22:31
od smajchl
Petr HC píše:
smajchl píše:
Petr HC píše: ... nic vic netreba
Pokud máš k tomu procesoru programové vybavení, literaturu, programátor a nářadí k práci s ním za desítky tisíc nebo k tomu máš zdarma přístup, pak ano.
http://www.ti.com/tool/msp-exp430g2 za 10 dolaru i s dopravou a muzes programovat, akorat to chce umet pravda... (v literature na netu sem ted ponorenej, tvorim na tom diplomku) ale rad to markovi vyrobim kdyz selzou jeho napady ;-) Ja budu zas potrebovat pomoct s motorem :-)

A ten muj stal dokonce 4:30 dolaru kdyz delali nakou akci.. dlouho stal jen takhle malo a sou k nemu rovnou dva prociky 16-bit (v cecku), usb kabel a vyvojovy prostredi k tomu maj zadarmo pro takovyhle pouziti.

a zerou desne malo, mikroampery...

Re: Kokpit - rozsvit a dosvit

Napsal: ned úno 02, 2014 10:52
od Petr HC
Marek píše:Myslím, že to celé někteří zbytečně dramatizujete a hledáte problémy a záludnosti tam, kde zajisté nejsou.
Určitě to půjde i s mikroprocesorem. Já jsem skončil současně s učením na průmce na procesorech s jádrem 8051.Zůstane tam ale problém se vstupy a výstupy a odolností vůči impulzním napětím.
Učili jsme ale také různé časovače a úpravou invertujícího integrátoru s OZ LM741, jsem ziskal zapojení, které funguje v EWB, což je první krok k úspěchu. Mělo by stačit nahradit spinač M relátkem ovládáným dveřním spinačem a na výstup OUT připojit výkonový MOSFET s chladičem a je vystaráno.Bude nutno potlačit saturační napětí OZ (jeden odpor a dioda).Určitou nevýhodou je nutnost použití pomocného zdroje záporného napětí (lze odpojovat kontaktem relé a pak tam jedna "tužka"vydrží léta).
Výhodou je i lineární nárůst a pokles napětí proti řešení s RC články. charakteristika žárovek to ale stejně "rozbourá" . Kdo chce, může si pak pohrát se vztahem svítivost / napětí.

Re: Kokpit - rozsvit a dosvit

Napsal: ned úno 02, 2014 13:07
od Petr HC
Tak už jen bez komentáře

Re: Kokpit - rozsvit a dosvit

Napsal: pon úno 03, 2014 07:19
od Marek
Zapojení luxus a dík za něj. Akorát pro mě je to nepoužitelné - pořád nevím, proč do toho schematu stále montuješ ty dveřní spínače.....? Ty nemají s celou funkcí vůbec nic společného a v zapojení být nemohou.

Dveřní spínače u mého auta pouze posílají centrální jednotce informaci o tom, jestli dveře jsou či nejsou otevřené. Nejsou zapojené na obvod se žárovkami. Jedná se pouze a jednoduše o vstupní veličiny k tomu, aby jednotka mohla vyhodnotit stav dveří.

Jakmile otevřu některé dveře, jednotka dostane informaci o tom, že dveře X jsou otevřené a rozsvítí lampy. Jakmile dveře zavřu, jednotka o tom dostane zprávu, ale žárovky nezhasne - ty zhasíná až po 15 sekundách od okamžiku zavření posledních dveří. Ovšem jakmile bych měl zapnuté zapalování, nebo jej v tom 15-sekundovém mezidobí zapnul, jednotka světýlka zhasne okamžitě - nečeká těch 15 s. Čili z logiky věci vyplývá, že dveřní spínače jsou pouze vstupními signály.

V případě zájmu mohu dodat originál schémata zapojení - tam je to jasně poznat.

Re: Kokpit - rozsvit a dosvit

Napsal: pon úno 03, 2014 08:31
od Petr HC
Marek píše:... pořád nevím, proč do toho schematu stále montuješ ty dveřní spínače.....?
To schema rozhodně pošli na SZ. Ale v podstatě je jedno, jestli vstupní relé, nahrazující přepinač M (Space) bude spínáno dveřním spinačem, nebo výstupem z ŘJ. Může nastat jediný problém - (pokud je ŘJ hodně "chytrá") ,že zjistí odlehčený výstup pro žárovky a bude to považovat za vážnou chybu a rozsvítí CHE.

Re: Kokpit - rozsvit a dosvit

Napsal: pon úno 03, 2014 16:33
od Marek
Mám místo žárovek LEDky, což je odběr mnohonásobně menší, a jednotka pracuje zcela normálně.

Dveřní spínače v tom "mém" schématu vůbec nesmějí figurovat, to je holý nesmysl!!! Musí to být napojeno přímo na žárovky (LEDky). Dveřní spínače s tím nemají vůbec nic společného.

Schéma dávám sem.
Osvětlení interiéru Galaxy.pdf
(859.55 KiB) Staženo 333 x

Re: Kokpit - rozsvit a dosvit

Napsal: pon úno 03, 2014 18:48
od Dusan
Som ochotny zosmolit program do pic alebo atmel, len sa musi najst v cesku niekto kto ti to naprogramuje.

Re: Kokpit - rozsvit a dosvit

Napsal: úte úno 04, 2014 14:33
od Petr HC
Marek píše:Při otevření dveří (vlastně již při odemknutí vozu) se v autě rozsvítí prakticky okamžitě, tak, jak bývá běžně zvykem. Jenže vzhledem k tomu, že se najednou rožne deset žárovek o celkovém výkonu 60 Wattů, je to v noci docela pecka na oči. Proto bych rád nějak domontoval rozsvit, aby to rozsvícení světýlek probíhalo nějakým dejme tomu jedno- až dvousekundovým náběhem (optimálně aby to bylo v nějakém časovém rozmezí laditelné). Taktéž aby poté světýlka nezhasínala okamžitě, ale nějakým plynulým dosvitem, třeba o stejném čase.Nápady? Děkuji.....
Kdybys k tomuto původnímu zadání (více než před měsícem) přiložil schema z 03.02. Galaxy.pdf , odpadla by spousta zbytečných dohadů a možná i snah implantovat do ŘJ další ŘJ. Mně by třeba vůbec nenapadlo, že veškeré osvětlení v interieru vozu je řízeno z ŘJ pomocí relé.
Zběžným pohledem na schema je jasné, že náběh kompletního osvětlení nelze zkracovat, poněvadž by se tím zkrátil i okamžik náběhu varovných světel ve dveřích v momentě, kdy je jejich plný svit nejdůležitější, t.j. v okamžiku otevírání, tedy kdy hrozí náraz předjíždějícího vozidla do dveří (jedna z nejčastějších kolizí).
U čtecích lampiček (5 ks) , osvětlení zrcátek spolujezdců vzadu (3 ks), vpředu (1 ks), osvětlení zavazadlového prostoru (2 ks), by zpoždění asi nevadilo.
Proto by byl nutný zásah do instalace vozidla - tedy rozdělení zmíněného osvětlení na dva okruhy. V tom momentě se ale musí ošetřit a zkontrolovat ,jak vlastně funguje přepinač W (třeba dalším relátkem) i přepinač aut /man osvětlení pos. W 43 . Kam jdou vodiče 40 a 50 je mi záhadou. Legrace také bude, vyznat se ve vodičích osvětlovacích obvodů (skoro všechny jsou žlutohnědé).
Zapojení s MOSFETem řízeným integrátorem by se podle mého názoru muselo vřadit do záporného přívodu světel W 31 - 34 a sběrnici b 128, aby bylo splněno zadání v úvodu. Na místě přepinače Space v mém schematu by muselo být relátko spínané ze sběrnice B179 a odpojující pomocný zdroj 1,2 V v době, kdy je vnitřní osvětlení zhasnuté a upravit dělící poměr 10 k / 3k3.

Re: Kokpit - rozsvit a dosvit

Napsal: úte úno 04, 2014 17:25
od Dusan
A uz si videl zeby ta odrazka na dverach alebo svetlo zabranilo takej kolizii, ked tie dvere otvara blbec tak aj keby tam bol halogen tak to nezachrani.

Re: Kokpit - rozsvit a dosvit

Napsal: stř úno 05, 2014 07:50
od Luděk Musil
Dusan: tu odrazku či světýlko nevymýšleli úplní blbci po požití litrů alkoholu a vykouření metráku trávy :idea: :lol: .
A je to tam právě kvůli tomu, co psal Petr. Jedná se o (hlavně) preventivní opatření. A jestli to zabránilo či nezabránilo nějaké kolizi je čistě akademická debata, neboť nějaké relevantní údaje o takových nehodách (z oficiálních zdrojů) nejsou.
Další věc, o které se Petr také zmínil (a platí pro VŠECHNY) je, že problém/vylepšení, se kterým chceme/potřebujeme pomoci je nutné co nejlépe specifikovat. Dotaz typu nejede to, co s tím je - nelze řešit.
L.