Nivka z Krnova
Moderátor: Moderátoři
Re: Nivka z Krnova
Tak na vehikla teď není čas, ale nějaké díly už jsem sehnal, tak ji snad koncem ledna rozhýbu. Už se těším ale chtělo by to nějaký sníh sakra ...
Ale aspoň zde dám fotky bývalé trialové Nivy, je to pomalu deset let zpět .... pěkná nostalgie Tenkrát v trialech docela kralovala, no lépe řečeno - když dojela tak vyhrála. Ale asi si umíte představit co myslím tím "když dojela" Jezdily se s ní i takové sranda závody do vrchu na sněhu a ledu kde zdatně porážela i imprezy
Hned na prvním závodě byla bouda (večer před závodem "rám uděláme až po závodě, teď to bez něj odjedem" )
Takový klasický obrázek téměř z každého závodu
No a pak se z ní stal pickup kvůli lepšímu průjezdu brankami
Jo svého času na šípákách ve vypuštěných rybnících objížděla patroly tahající se na navijácích ...
Všechny fotky:
http://rcswine.rajce.idnes.cz/Trialova_Niva_1600
Ale aspoň zde dám fotky bývalé trialové Nivy, je to pomalu deset let zpět .... pěkná nostalgie Tenkrát v trialech docela kralovala, no lépe řečeno - když dojela tak vyhrála. Ale asi si umíte představit co myslím tím "když dojela" Jezdily se s ní i takové sranda závody do vrchu na sněhu a ledu kde zdatně porážela i imprezy
Hned na prvním závodě byla bouda (večer před závodem "rám uděláme až po závodě, teď to bez něj odjedem" )
Takový klasický obrázek téměř z každého závodu
No a pak se z ní stal pickup kvůli lepšímu průjezdu brankami
Jo svého času na šípákách ve vypuštěných rybnících objížděla patroly tahající se na navijácích ...
Všechny fotky:
http://rcswine.rajce.idnes.cz/Trialova_Niva_1600
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
Re: Nivka z Krnova
Nazdar chlapi, tak Nivka je v provozu a denně ji drtíme v terénu, seznamujeme se a zjišťujeme limity auta. Nějaké díly jsem měl od Martase, takže jemu díky za zaslání a mnoho cenných rad.
Začaly jsme tak nějak auto prolízat a zcela existenční je zde koroze podlahy, kdy je celý držák hlavní převodovky vytržený z podlahy. Vypadá to tragicky, stydím se to zde ukázat, ale bohužel nemáme COčko a momentálně ani moc čas ani zkušenosti, na to abychom se pustili do nějaké větší generálky, a že by to chtělo dost .... no každopádně převodovka se řešit musí, zde pro ilustraci:
Foto z interiéru
Zespod
Je to pravá strana, v podstatě je převodovka opřená o krycí plech výfuku. Tak nějak při běžné jízdě dopředu dobrý, ale při rozhoupávání v díře nebo nějakém hrabání to tam lítá jak hadr na holi.
No když pomineme vyvaření celé podlahy, což zatím moc není možné, tak první varianta je, že bychom vrchem v podlaze v interiéru vyvedly nějaký držák převodovky a ukotvili ho do zdravého místa. Už se to vyvařovalo, ale jen takové záplaty cikcak no a na tohle už se nedostalo. Nebo nějaké Lko ukotvené do zdravého místa, které by kopírovalo radius toho středového tunelu? něco na tenhle způsob .... ?
Jinak bych se chtěl zeptat na pár dalších věcí:
1 - co dorazy přední nápravy, máte je sundané? dorazy vrchního ramene jsou oba dva uhnilé a toho spodního (uvnitř pružiny) ten mi tam moc nevoní, dyť je tak dlouhý, že zdvih ramene může být možná max 5 cm nahoru ... ale zas když tam žádné nebudou, aby netrpěly při vykřížení klouby ... stabik mám sundaný
2 - jak sakra doplnit olej do převodovek - přídavka no ještě jsem to nezkoušel, ale snad by to šlo nějakým trychtýřkem nebo přes hadici no ale do hlavní převodovky?? dyť šroub je utopený ve středovém tunelu, no snad se kvůli toho nemusí skříň sundat ....
3 - copak je tohle za krabičku? vypadá to na nějakou převratnou řídící jednotku je pod sedačkou spolujezdce, vede do ní nějaký svazek ... je tam nápis Axtec, což jsou karbece, ale ten tam mám z favoritu ...
4 - kdyby náhodou, vyměnil bych třeba gumy za nějaké Lassy, Voltyry nebo něco jiného jen kdyby náhodou ... jsou tam hezké zimáky Tigar 185/75 R16, disky klasika Niva, pěkný vzorek 7mm. Samozřejmě s nějakým doplatkem, zatím jen tak nadhazuju ... ale nějaké terénnější gumy bych uživil
Začaly jsme tak nějak auto prolízat a zcela existenční je zde koroze podlahy, kdy je celý držák hlavní převodovky vytržený z podlahy. Vypadá to tragicky, stydím se to zde ukázat, ale bohužel nemáme COčko a momentálně ani moc čas ani zkušenosti, na to abychom se pustili do nějaké větší generálky, a že by to chtělo dost .... no každopádně převodovka se řešit musí, zde pro ilustraci:
Foto z interiéru
Zespod
Je to pravá strana, v podstatě je převodovka opřená o krycí plech výfuku. Tak nějak při běžné jízdě dopředu dobrý, ale při rozhoupávání v díře nebo nějakém hrabání to tam lítá jak hadr na holi.
No když pomineme vyvaření celé podlahy, což zatím moc není možné, tak první varianta je, že bychom vrchem v podlaze v interiéru vyvedly nějaký držák převodovky a ukotvili ho do zdravého místa. Už se to vyvařovalo, ale jen takové záplaty cikcak no a na tohle už se nedostalo. Nebo nějaké Lko ukotvené do zdravého místa, které by kopírovalo radius toho středového tunelu? něco na tenhle způsob .... ?
Jinak bych se chtěl zeptat na pár dalších věcí:
1 - co dorazy přední nápravy, máte je sundané? dorazy vrchního ramene jsou oba dva uhnilé a toho spodního (uvnitř pružiny) ten mi tam moc nevoní, dyť je tak dlouhý, že zdvih ramene může být možná max 5 cm nahoru ... ale zas když tam žádné nebudou, aby netrpěly při vykřížení klouby ... stabik mám sundaný
2 - jak sakra doplnit olej do převodovek - přídavka no ještě jsem to nezkoušel, ale snad by to šlo nějakým trychtýřkem nebo přes hadici no ale do hlavní převodovky?? dyť šroub je utopený ve středovém tunelu, no snad se kvůli toho nemusí skříň sundat ....
3 - copak je tohle za krabičku? vypadá to na nějakou převratnou řídící jednotku je pod sedačkou spolujezdce, vede do ní nějaký svazek ... je tam nápis Axtec, což jsou karbece, ale ten tam mám z favoritu ...
4 - kdyby náhodou, vyměnil bych třeba gumy za nějaké Lassy, Voltyry nebo něco jiného jen kdyby náhodou ... jsou tam hezké zimáky Tigar 185/75 R16, disky klasika Niva, pěkný vzorek 7mm. Samozřejmě s nějakým doplatkem, zatím jen tak nadhazuju ... ale nějaké terénnější gumy bych uživil
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
Re: Nivka z Krnova
Čau tak nějak jsem to myslel, ten držák tý převodovky provizorně udělat jak je to na tý fotce stou přídavkou, ale dát plech zevnitř chytit ho ke zdravý podlaze a přišroubovat převodovku. Takhle jak to máš na tý fotce to musí neskutečně mlátit...
1. Horní dorazy tam mám, nepustí horní rameno níže ke kastli, po vyvaření a přidání dalšího plechu to mám jen tak tak... spodní mám asi o 2cm zkrácenej tam to ničemu nevadí, jen jde kolo při křížení víc nahoru - úprava lemů blatníků...
2. Používám petku a ve víčku mám bezdušovej ventil - http://www.ferdus.cz/zbozi/1867-11174-b ... -tr-414-hq a hadičku. Olej ohřeju a tlačím to tam, u hlavní převodovky sundavám řadičku je na třech šroubech a máš to tam nalitý hned
3. Řídící jednotka od Axteku pozůstatek po předělávce máš tam i katík a další nepotřebný věci...
4. S kolama ti nepomůžu, ale něco se vzorkem by to chtělo s těmahle v terénu moc zábavy neužiješ...
Tady někdo nabízí :
http://www.offroadforum.cz/viewtopic.ph ... 0&start=60
1. Horní dorazy tam mám, nepustí horní rameno níže ke kastli, po vyvaření a přidání dalšího plechu to mám jen tak tak... spodní mám asi o 2cm zkrácenej tam to ničemu nevadí, jen jde kolo při křížení víc nahoru - úprava lemů blatníků...
2. Používám petku a ve víčku mám bezdušovej ventil - http://www.ferdus.cz/zbozi/1867-11174-b ... -tr-414-hq a hadičku. Olej ohřeju a tlačím to tam, u hlavní převodovky sundavám řadičku je na třech šroubech a máš to tam nalitý hned
3. Řídící jednotka od Axteku pozůstatek po předělávce máš tam i katík a další nepotřebný věci...
4. S kolama ti nepomůžu, ale něco se vzorkem by to chtělo s těmahle v terénu moc zábavy neužiješ...
Tady někdo nabízí :
http://www.offroadforum.cz/viewtopic.ph ... 0&start=60
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Re: Nivka z Krnova
Mlátí to šíleně, musí se to řešit. To Lko uvnitř je asi lepší jak venkem, zkusíme to. I když ta podlaha je tam celá taková všelijaká různě polátaná ... u prahů už je zas díra ... no snad tam kousek místečka bude.
Ajo sundat řadičku mě nenapadlo, díky za tip.
Jo tenhle inzerát jsem viděl, chce za to pětku. Zkusím tyhle někde nabídnout, jsou to hezké zimáky.
Na ty dorazy kouknu, co si vlastně můžu dovolit, zkusím někde pořádně vykřížit. Oba horní uhnily ... lemy tam jsou nějak samodomo rozšířené, celkem hnus.
Celý zadek je taky dost chycený, celá kapsa pod zadním nárazníkem je úplně durch. Přemýšleli jsme jestli sundat tažné, v terénu strašně vadí, ale zároveň je to taková ochrana a drží ten zadek trochu po kupě no ale v terénu už jsme jednu stranu urvali, tak máme problém vyřešen
Tady pro ukázku jeden ze zadních nosníků ...
Ajo sundat řadičku mě nenapadlo, díky za tip.
Jo tenhle inzerát jsem viděl, chce za to pětku. Zkusím tyhle někde nabídnout, jsou to hezké zimáky.
Na ty dorazy kouknu, co si vlastně můžu dovolit, zkusím někde pořádně vykřížit. Oba horní uhnily ... lemy tam jsou nějak samodomo rozšířené, celkem hnus.
Celý zadek je taky dost chycený, celá kapsa pod zadním nárazníkem je úplně durch. Přemýšleli jsme jestli sundat tažné, v terénu strašně vadí, ale zároveň je to taková ochrana a drží ten zadek trochu po kupě no ale v terénu už jsme jednu stranu urvali, tak máme problém vyřešen
Tady pro ukázku jeden ze zadních nosníků ...
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
Re: Nivka z Krnova
Dneska jsem vyjel na jakýsi krtinec, ať trochu mrknu, jak to chodí ...
Bez horního dorazu ...
Díra v podlaze je nakonec fajn, krásně mi půjde dolít olej do přídavky
Bez horního dorazu ...
Díra v podlaze je nakonec fajn, krásně mi půjde dolít olej do přídavky
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
Re: Nivka z Krnova
Tak vím, že to není moc na chlubení. Všichni vyvařují jen já montuju nějaký stupidní plech ale vyvaření prozatím nelze tak jsem udělal takovou provizorku a drží to jak šlak! Jsem spokojen, určitě to chvíli poslouží. Do podlahy jsem zevnitř našrouboval Lko ze čtverky plechu a do něj ukotvil převodovku.
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
Re: Nivka z Krnova
Ten drát od spínače zpátečky máš pod tím plechem? Nebo to akorát vychází na to místo kde je prostrčen?
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Re: Nivka z Krnova
Ten plech nekopíruje úplně perfektně ten středový tunel, je tam trochu fuga. Je mezitím ještě desítka matka, aby to šlo kov na kov. Takže drát tam má malou skulinku, není tam nějak skříplý .... každopádně, když jsem ji koupil, čidlo zpátečky bylo odpojené po zapojení kabelů stejně nesvítí
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
Re: Nivka z Krnova
Tak jsem si domů dovezl Lassičky Nivka je teď moc krásná, fungují a hučí parádně nahuštěno na 1,2
Vychází to akorát
Jen jedna je sjetá víc jak ostatní, je menší asi o 8mm, tak snad to dif zkousne, dal jsem ji dopředu
Vychází to akorát
Jen jedna je sjetá víc jak ostatní, je menší asi o 8mm, tak snad to dif zkousne, dal jsem ji dopředu
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
Re: Nivka z Krnova
Pěkné teď už to bude jiná liga jen jsou skované moc v podběhách, chtělo by to nějakej lift
Tu gumu diferencialy zkousnou...
Tu gumu diferencialy zkousnou...
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Re: Nivka z Krnova
No přední lemy jsou tak nějak podomácku rozšířené, že by to bylo zrovna hezké říct nemůžu zvyšovat to zatím nechci, nějak nechci ty poloosy dráždit. Uvidím, jestli mě to bude hodně limitovat, až začnu jezdit v terénu. Zatím jsem bez značek, tak mám přístup jen k takovým lehčím pasážím.
Brácha chtěl furt sportovní volant. No je pravda, že ten origoš byl hodně dojebaný, ale byly trošku obavy, abychom to s tím utočili .... hm obavy se naplnily, je to peklo! ale museli jsme rozřezat ten starej, tak máme smůlu a budem posilovat!
Jinak hoši, původní kola dávám na prodej
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=18&t=20141
Brácha chtěl furt sportovní volant. No je pravda, že ten origoš byl hodně dojebaný, ale byly trošku obavy, abychom to s tím utočili .... hm obavy se naplnily, je to peklo! ale museli jsme rozřezat ten starej, tak máme smůlu a budem posilovat!
Jinak hoši, původní kola dávám na prodej
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=18&t=20141
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
Re: Nivka z Krnova
Sakra kdo že mě to psal zprávu, že z Nivky bude jednou kočka .... jo pajasti ... no možná ho vyvedu z omylu
Dnes jsme zkoumali takovou sekci, kde jsem si se zimákama ani neprdl a dobrý. Celkem dobře jsme zajezdily, dal jsem i celkem prudké výjezdy ... a pak to přišlo jezdili jsme v dost vysokém porostu, tak nebyly ty muldy moc čitelné a jedna tam byla trochu zákeřnější jak ostatní, tak jsme to hodili na břicho. No nevyjeli jsme tak nás tata pocuknul Patrolem ... no ale kam to uvázat ... zadek je shnilej jak kurva, za nápravu jsem nechtěl. Dal jsem to za oko ale bylo to tam dost rezavé ... vytáhl nás ale v podstatě jinak to dopadnout ani nemohlo ale nakonec jsme rádi, bez nárazníku to vypadá skvěle až na těch pár nerovností, to zakitujem
Se prostě nenudíme kurde asi budu muset pustit nějakou korunu za COčko ...
Martas s tím zvednutím to nebude asi zas tak od věci ale tady tomu chybělo ještě hodně ... sedělo to fakt celou vahou
Dnes jsme zkoumali takovou sekci, kde jsem si se zimákama ani neprdl a dobrý. Celkem dobře jsme zajezdily, dal jsem i celkem prudké výjezdy ... a pak to přišlo jezdili jsme v dost vysokém porostu, tak nebyly ty muldy moc čitelné a jedna tam byla trochu zákeřnější jak ostatní, tak jsme to hodili na břicho. No nevyjeli jsme tak nás tata pocuknul Patrolem ... no ale kam to uvázat ... zadek je shnilej jak kurva, za nápravu jsem nechtěl. Dal jsem to za oko ale bylo to tam dost rezavé ... vytáhl nás ale v podstatě jinak to dopadnout ani nemohlo ale nakonec jsme rádi, bez nárazníku to vypadá skvěle až na těch pár nerovností, to zakitujem
Se prostě nenudíme kurde asi budu muset pustit nějakou korunu za COčko ...
Martas s tím zvednutím to nebude asi zas tak od věci ale tady tomu chybělo ještě hodně ... sedělo to fakt celou vahou
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
- Tommel
- Příspěvky: 3265
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nivka z Krnova
Já bych normalní volant připadně v zásobách našelsWiNe píše:Brácha chtěl furt sportovní volant. No je pravda, že ten origoš byl hodně dojebaný, ale byly trošku obavy, abychom to s tím utočili .... hm obavy se naplnily, je to peklo! ale museli jsme rozřezat ten starej, tak máme smůlu a budem posilovat!
Chatka 12 forever . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Re: Nivka z Krnova
Hele už si na něj zvykám, není to taková hrůza. Trochu potrénovat fyzičku mi neuškodí ale díky, případně bych se na tebe obrátil, Vyškov mám kousek
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
Re: Nivka z Krnova
Tak na Nivku se dlouho prášilo, ale teď ji dáváme trošku dokupy, protože jsme se u nás přihlásili na takový amatérský závod Offroad Jamboree. Je to takové cross country rally v lese podle itineráře, asi tříhodinová erzeta v mnohdy dost těžkém terénu. Jezdím už léta s patrolem jako navigátor a konečně nastává ten den D, kdy usednu poprvé za volant
Jsem si říkal, že ten volant chodí nějak moc, tak jsem sundal plast pod spínačkou a zjistil, že celá ta kovová konzole v které je uložena hřídel volantu je prasklá ze všech stran, tak to v tom lítalo jak hadr na holi. Po zavaření se to řídí mnohem lépe.
Udělal jsem třetí bod přídavné převodovky... Svářečku jsem držel naposled asi ve třeťáku na střední (no šest let to bude ... ) tak jsem se zas trochu seznamoval, takže žádné hitparáda
Brácha vyztužil Lkem zadní ramena, protože jsme jedno ohli pomalu do pravého úhlu ...
Tož nic světoborného, u vás standard, ale my se učíme ...
Teď jsme měnili kloub, u kterého někdo šikovně zajistil manžetu provázkem, takže byl plný vody a bahna ... podařilo se ho sklepnout až po autogenovém šílenství
Snad to ta naše kráska přežije ... ale mám jisté pochybnosti, nicméně už se těším jak hovado
Jsem si říkal, že ten volant chodí nějak moc, tak jsem sundal plast pod spínačkou a zjistil, že celá ta kovová konzole v které je uložena hřídel volantu je prasklá ze všech stran, tak to v tom lítalo jak hadr na holi. Po zavaření se to řídí mnohem lépe.
Udělal jsem třetí bod přídavné převodovky... Svářečku jsem držel naposled asi ve třeťáku na střední (no šest let to bude ... ) tak jsem se zas trochu seznamoval, takže žádné hitparáda
Brácha vyztužil Lkem zadní ramena, protože jsme jedno ohli pomalu do pravého úhlu ...
Tož nic světoborného, u vás standard, ale my se učíme ...
Teď jsme měnili kloub, u kterého někdo šikovně zajistil manžetu provázkem, takže byl plný vody a bahna ... podařilo se ho sklepnout až po autogenovém šílenství
Snad to ta naše kráska přežije ... ale mám jisté pochybnosti, nicméně už se těším jak hovado
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!