Stránka 3 z 6

Napsal: sob dub 09, 2005 07:44
od Marek
Števo píše:Marek ale skus to cez Leto vobec s nicim neriedit. A uvidis co to spravi s obycajnou vodou. Sice zalezi od tvrdosti vody. Niekde neni taka tvrda a kamen sa ani nevytvory.
Mozno G12 zabranuje tvoreniu vodneho kamena.
Měli byste si všichni uvědomit jednu velmi důležitou věc - nemrznoucí směs v systému chlazení je náplní trvalou nebo chcete-li celoroční. Znamená to tedy, že nebudu na léto do chlazení lít vodu. Pokud to někdo dělá, není duševně v pořádku, protože k tak nesmyslnému kroku není jediný rozumově normální důvod. Celoroční náplní by měla být proto, že vlastností nemrznoucí směsi je samozřejmě nejen její schopnost "nezamrznout", ale zejména schopnost zabraňovat tvorbě koroze, vodního kamene, celková ochrana systému a jeho impregnace, a světe, div se - dokonce nemrznoucí směs potlačuje přehřátí motoru!!! Logicky vzato - schopnost "nezamrznout" je věcí "jednou z celé řady", nikoli jedinou vlastností.

Napsal: sob dub 09, 2005 11:31
od Števo
Ja niesom taky debil,ze by som tam nenechal nemrznucu. Ved tomu sa nic nestane. Ja len ze ked mi chyba (lebo mi pusta tesnenie pri bloku darmo som ho dotiahol), tak tam dolejem destilku.
Ale vysvetli to majitelovi co mal Lajdaka preddomnou. Ten tam cez leto lial klasicku cistu vodu a len v zime tam dal Alycol.

G11

Napsal: pon dub 11, 2005 06:52
od Teepee
No, ale jakou zvolit novou kapalinu do systému, kde není známo čím je dosud naplněn. Barva asi nic nenapoví (čirá, zelená), když jsem provizorně dolíval 0,5 litru směsi kapalinou Antifreeze XT (bohužel z hlavy nevím, na jaké bazi je založena, ale je modrá) nic se nestalo, mezi sebou se dobře smísí.
Marek uvádí, že s G12+ začal být u někoho systém jak cedník, pak co s tím?
Mám doma připravenu ARAL Antifreeze Extra (VW TL 774C = G 11), můžu to tam dát? :roll:
A když jo, tak jak, jen propláchnout vodou? Nebo je nutné aplikovat různé "Petrocidy"?

Nebo snad, je barva směsi její druhový identifikátor?

Re: G11

Napsal: pon dub 11, 2005 07:12
od Patrac
Teepee píše:No, ale jakou zvolit novou kapalinu do systému, kde není známo čím je dosud naplněn. Barva asi nic nenapoví (čirá, zelená), když jsem provizorně dolíval 0,5 litru směsi kapalinou Antifreeze XT (bohužel z hlavy nevím, na jaké bazi je založena, ale je modrá) nic se nestalo, mezi sebou se dobře smísí.
Marek uvádí, že s G12+ začal být u někoho systém jak cedník, pak co s tím?
Mám doma připravenu ARAL Antifreeze Extra (VW TL 774C = G 11), můžu to tam dát? :roll:
A když jo, tak jak, jen propláchnout vodou? Nebo je nutné aplikovat různé "Petrocidy"?

Nebo snad, je barva směsi její druhový identifikátor?
Osobně bych to nekřečoval. Pokud to vyleješ a propláchneš čistou vodou, což se dělá při jakýkoliv výměněn kapaliny a osbně bych to udělal i když mi zkončí "životnost G12+" tak si myslím že se nic nepokazí. pokud v tom něco bylo,(nějaká nemrznoucáí směs) tak by se toho kamene nemělo vytvopřit tolik, aby ti pak něco ucpal. Takže asi bych to opravdu neřešil. Vylil bych stávající,pak nalil novou vodu ( raději destilku) a dolil třeba litr G12+ nebo to co tam máš ty, a jezdil. Až by se trochu odpařilo, tak bych dolil zase jen nemrznoucí směs. Tak by se mělo stát že do zimy už by jsi měl mít dostatečnou konzistenci a vodní kámen by se měl (pokud tam nějaký je) odstraňovat pomalu..Tolik názor "laika"

Napsal: pon dub 11, 2005 07:18
od Pato
Ked som prechadzal na alycol tak som pre istotu poriadne preplachol system.
Vypustit vsetok bordel (na zohriatom motore) napustit cistu vodu, zase vypustit, a pri otvorenych vypustakoch a zapnutom motore som strcil hadicu do nalievacieho otvoru na chladici (mam v hadici aj teplu vodu takze parada) a nechal som to bezat az kym nesla z motora voda "tak kristalove cista ze uz ani kristalove cistejsi nemuze byt".
A potom som tam veselo nariedil alycol s destilkou a uplne v pohode. Teraz mi ale niekde slzi okolo hadice, budem to musiet niekedy pozriet :toothy2: Vyhoda alycolu - ten zeleny sajrajt po sebe nechava vyraznu stopu :kermit:

Napsal: pon dub 11, 2005 07:45
od Patrac
Pato píše:Ked som prechadzal na alycol tak som pre istotu poriadne preplachol system.
Vypustit vsetok bordel (na zohriatom motore) napustit cistu vodu, zase vypustit, a pri otvorenych vypustakoch a zapnutom motore som strcil hadicu do nalievacieho otvoru na chladici (mam v hadici aj teplu vodu takze parada) a nechal som to bezat az kym nesla z motora voda "tak kristalove cista ze uz ani kristalove cistejsi nemuze byt".
A potom som tam veselo nariedil alycol s destilkou a uplne v pohode. Teraz mi ale niekde slzi okolo hadice, budem to musiet niekedy pozriet :toothy2: Vyhoda alycolu - ten zeleny sajrajt po sebe nechava vyraznu stopu :kermit:
G12+ nechává bílý šmouhy. Jdou umejt ale jsou taky dobře vidět.

Napsal: pon dub 11, 2005 20:55
od Marek
Do motoru Lada lze použít prakticky jakoukoli chladicí kapalinu, ovšem ne všechny jsou mísitelné (např. při potřebě dolití).
Osobně si myslím, že pokud systém funguje k plné spokojenosti, není při výměně kapaliny třeba dělat nic kromě klasického výplachu vodou z vodovodního řadu.
Já jsem to řešil podobně jako pisatel výše (nevšiml jsem si jména, sorry), otevřel jsem oba výpustné šrouby a do chladiče jsem vrazil hadici od vodovodu. Nechal jsem motor točit při mírně zvýšených otáčkách cca 2000 - 3000 rpm, aby pumpa běhala, a to celé asi 5 minut.
Pak jsem oba výpustné šrouby uzavřel, nalil 4 litry G12+ a dolil vodou z vodovodu. A je hotovo!!! :lol:

Bod tuhnutí

Napsal: úte pro 27, 2005 08:41
od Teepee
Mám v Hnědém LADOVI neznámou chladící směs, zřejmě Fridex Stabil (viskozitou a barvou). Když jsem dal vzoreček do mrazáku (-18°C) zmrzlo to na konzistenci ledových plátů proložených místy kapalinou, kapalnost žádná, objem ledu cca 80-90%, dalo se to ale rozdloubat a nakonec rozmíchat špejlí.
Je mi jasné, že bude jistější v -18°C nestartovat motor, tohle není čerpatelná směs. Ale je koncentrace dostatečná, aby v mrazech led něco neroztrhnul? Jak to spolehlivě určit?

Napsal: stř led 04, 2006 15:24
od Luděk Musil
Položím poněkud hloupoučkou otázečku: ten vzoreček jsi do mrazáčku dal ve skleničce, nebo v jiné, řekněme např., plastové nádobičce? L.
( :D :D omlouvám se za zdrobněliny :D :D :oops: )

Napsal: stř led 04, 2006 16:03
od Teepee
Luděk Musil píše:Položím poněkud hloupoučkou otázečku: ten vzoreček jsi do mrazáčku dal ve skleničce, nebo v jiné, řekněme např., plastové nádobičce? L.
( :D :D omlouvám se za zdrobněliny :D :D :oops: )
Když zrobněliny, tak zdrobněliny, to oslovení by mně ale naštvalo:
:D :D :D Ludánku, ten vzorečíček, jsem nacpal do mrazáčku ve skleničce od výživečky pro dětičky, plňoučké asi tak z jedné čtvrtinečky. A vedle skleničky jsem ustlal tepluměrku. Pak jsem to z mrazáčečku za dva dníčky vyndal, na tepluměrku -18°C stupníčků a ve skleničce popsaná sračička.

:D :D :D

Později jsem do chlazení dolil asi 0,75 litru neředěného fridexu (tolik tam chybělo chladicího média). Dnes jsem byl s autem venku, tudíž se to dobře promíchalo a zkusím zase odebrat vzorek, třeba to bude lepší. Mám strach aby to někde mrazem nepopraskalo, zatím to stojí prakticky venku. (možno jen přikrýt plachtou). Na jaře, v rámci hraní tam přijde G11 (Fridex G48, Aral Antifreeze)), nebo možná G12(+) (Fridex D Extra). Stejně je v chladícím médiu klasický kal - blátíčko.

Napsal: stř led 04, 2006 16:18
od Luděk Musil
:D :D Fajn - když tak Luďánku - d s háčkem, dík! :D :D :D :D
------------------------------------------------------------------
Ale zpět a vážně:
V tom případě bych neměl strach do cca -25 - 30° C. L.

Napsal: stř led 04, 2006 16:44
od Radek
Teepee píše:Později jsem do chlazení dolil asi 0,75 litru neředěného fridexu (tolik tam chybělo chladicího média).
V tom případě můj prostinkej selskej rozoumek :lol: říká, že by se zmrznutí na výše popsanou polosrágoru mělo posunout k oněm cca -25 stupňům, jak píše Luděk. Ono třičtvrtě litru čistýho Fridexu je docela velký množství, a při letošních povětšinou (ne)mrazech bych se nebál.

Napsal: stř led 04, 2006 17:29
od Teepee
Luděk Musil píše::D :D Fajn - když tak Luďánku - d s háčkem, dík! :D :D :D :D
------------------------------------------------------------------
Ale zpět a vážně:
V tom případě bych neměl strach do cca -25 - 30° C. L.
Luďku, Ludánek je přece z Homolků, vynechání háčku bylo úmyslné :D :D :D :wink: :wink: :wink:

Díky všem za účast v mých obavách, dospěl jsem tak daleko, že když bylo těch -11 (aspoň tolik to u nás jednu noc naměřilo), tak byl čumák pod plachtou a v pod kapotou zavřená cca 40-60W žárovka jako "mrzký zvyšovač teploty v motorovém prostoru".
Klíčem bude kontrolní odběr po dnešní projížďce a reakce sračičky v mrazáčečku. :)
I když, kdybych se na ten mrazáčeček vyprd, asi by se už prd stalo, rekordní mrazy u nás jsou tak -18°C až -20°C.

Fridex Stabil?

Napsal: úte zář 12, 2006 08:41
od Teepee
Přemýšlím tu tak, hledám v katalogu www.velvana.cz a nemůžu najít jasnou odpověď na to, zda se do motorů LADA 2101-2107 dá použít Fridex Stabil. Nevíte to někdo?

Mate mně to tady, http://www.lavio.cz/ceniky/velvana.htm kde koukám, že by ten Fridex Stabil do LADY asi přijít neměl (není pouze Ferro motor - "železný" motor).
Ale Velvana zase uvádí, že kapalina Fridex Stabil je určena zvláště pro všechny typy starších motorových vozidel.

Re: Fridex Stabil?

Napsal: úte zář 12, 2006 08:48
od Tomáš
Teepee píše:Přemýšlím tu tak, hledám v katalogu www.velvana.cz a nemůžu najít jasnou odpověď na to, zda se do motorů LADA 2101-2107 dá použít Fridex Stabil. Nevíte to někdo?

Mate mně to tady, http://www.lavio.cz/ceniky/velvana.htm kde koukám, že by ten Fridex Stabil do LADY asi přijít neměl (není pouze Ferro motor - "železný" motor).
Ale Velvana zase uvádí, že kapalina Fridex Stabil je určena zvláště pro všechny typy starších motorových vozidel.
co sem se ptal...tak do našich motorů by neměl jít fridex bílé nebo čiré barvy...chlap mi říkal,že pro hliník je buď modrej nebo zelenej