Stránka 3 z 5

Re: 2101 Oliva

Napsal: pát lis 22, 2013 13:42
od clipper
Tak sem se zase po čase odhodlal, že sem zase něco napíšu:)
Na Olivce byl proveden nový nástřik spodku a dutin a výměna spojkové lamely, ložiska a krátkých čepů řízení. Tímto bych chtěl poděkovat Vašátorovi za jeho kvalitní práci! Díky chlape!:)

Taky jsem se odhodlal k výměně třmenu, protože už byl vážně dost zanedbaný (viz foto), jelikož jsem měl jeden celej novej třmen, tak sem to řešil výměnou kus za kus.
Po nasazení hadice jsem zjistil, že to ze třmenu stříká jako z konve:D Chvilu jsem myslel, že je to spatnou propojovací trubkou, ale nebylo.
Naštěstí se v okolí vyskytl Lada Rider, který mě upozornil na chybějící měděnou podložku pod hadicí, kterou jsem tam (já vůl) zapomněl dát:D

Třmen co jsem vyndal z olivy, se snažím zrepasovat. Řeknu vám, že vyndat brzdové válečky bylo opravdu peklo...

Re: 2101 Oliva

Napsal: pát lis 22, 2013 17:39
od Marťas
Jak jsi ty válečky vyndaval? Já je vždycky rozřezal flexou a rozbil kladivem :mrgreen:

Re: 2101 Oliva

Napsal: pát lis 22, 2013 17:50
od Laďuša
Jo, já taky, od tý doby jsem se preventivně ke druhýmu kolu radši eště nedostal :lol:
Jinak by mi taky zajímalo, co na třmenu může bejt zanedbanýho, vypadá zcela běžně a je to kus litiny nebo čeho :lol:

Re: 2101 Oliva

Napsal: pát lis 22, 2013 18:12
od clipper
Marťas: Válečky jsem sundával pomocí lisu, kterým se podařilo válečky "urvat" a pak už šli vymlátit kladivem. Jo no, rozřezání by byl plán B, kdyby to nešlo tím lisem a kladivem:D

Laďuša: Co bylo zanedbanýho na třmenu?:> Asi nic, ten byl v pohodě.. Šlo o to, ten díl prostě zachovat:) O korozi nemluvím to by mě neštvalo:D Akorát, že oba valečky byly zadřený a na jednom byly urvaný obě oka na tyčky destiček. A o tý prasklý hadici rači ani nebudu mluvit:D Zajímavý ale je, že to neteklo:D
Taky jsem se dlouho odhodlával, než jsem se na to vrhnul.
A s tím třmenem sem si tak vyhrál hlavně proto, že jsem chtěl vyzkoušet galvanickej zinek, jestli to na ten třmen vůbec chytne... Teď je jen otázkou co udělá zinek, hliník, brzdovka a okolní prostředí:D

By mě zajímalo čím namazat tyčky destiček, aby šly i po čase pěkně ven... Poraďte co používáte:)

Re: 2101 Oliva

Napsal: pát lis 22, 2013 18:16
od Laďuša
Jo takže o válečky šlo, ne o třmeny :P Ach ty termity :D
Já jsem ty tyčky namazal prehistorickou červenou vazelínou z n.p. Slovnaft, která se válí ve stodole a používam jí téměř na všechno. :P Vždycky při přezouvání kol to proklepnu klíčem na kola, aby si to na pružince zapružilo a je to po letech zcela v pořádku. Tušim, že loni jsem ale ani nepřezouval, tak snad už mi to zase nesrostlo :mrgreen:

Re: 2101 Oliva

Napsal: pát lis 22, 2013 18:29
od clipper
Sem se obával, že když na to dám nějakou normální vazelínu, že se to tam akorát připeče a bude to ještě horší:D Nebo je ta červená nějaká spešl? Jsem si myslel, že se celej brzdič může při brzdění dost zahřívat, nebo ne?

Re: 2101 Oliva

Napsal: pát lis 22, 2013 18:33
od Jakub Metelka
Na tyčinky ,ale i na další věci používám zásadně rezistin. :)

Re: 2101 Oliva

Napsal: pát lis 22, 2013 19:04
od Jan Vaníček
Galvanický zonen je OK, tak to je i z výroby, jen nemá na slitině velkou životnost, většinou jednu max dvě zimy. Proto je dobré udělat ještě nějaký nástřik na něj. Vazelínu používám grafitovou. Teď už se mého aura zimní provoz netýká, Ale já jsem tyčky, destičky a válečky máznul vždy při výměně kol a mám ro test i po 35 letech stále origo. Teď to při GO už Adi vyměním, případně zrepasuji.

Re: 2101 Oliva

Napsal: pát lis 22, 2013 19:21
od sevaman
na brzdy měděnou pastu. Vazelína nevydrží teplotu.

Re: 2101 Oliva

Napsal: pát lis 22, 2013 19:30
od Vašátor
Jsem rád, že se naše práce líbila ;-)

Tyčky destiček bych namazal grafitkou, molikou, nebo měděnkou. Je celkem jedno jakou vazelínu použiješ, ovšem měla by odolávat vodě. Ty tyčky se zas tak nehřejou :)

Bože můj, co vám nejde na vyndávání předních brzdových prasátek ze třmenu? Nezapomněli jste čistě náhodou na to, že tam je ještě pojistný kolíček :?: I když je pak prasátko zarostlé, lze nedestruktivně vymlátit. Clippre, doufám, že jsi na ty pojistné kolíčky nezapomněl a na nová prasátka jsi je osadil. Prasátko by pak mohlo vycestovat ven. a kolíčky taky namazat :)

Re: 2101 Oliva

Napsal: pát lis 22, 2013 20:15
od Laďuša
Nezapomněli. Bylo to prostě srostlý víceméně do jednoho kusu. I když už prase bylo řízlý na 2 poloviny a od pohledu by tam už samo nemělo vůbec držet, tak k vybouchání bylo potřeba užít sílu jako moje příjmení :P
Jinak si myslim, že na tyčky by vůbec žádná vazelína bejt nemusela, když se s tim jednou za čas hne.

Re: 2101 Oliva

Napsal: úte pro 17, 2013 09:51
od clipper
Ahoj kolegové,
mám k Vám dotaz... Včera, když jsem jel z páce jsem si všiml podivného zvuku, který zní jako když dáte matičku do plechové krabičky. Vychází někde od motoru, ale přesný zdroj tohoto rachotu nelze definovat. Přijde mi, že se ozývá jen při určitých otáčkách... Tak zhruba kolem 2 tisíc, pak přestane.
Mohlo být něco s řetězem nebo napínákem? Nebo je to jen nějaká banalita?

Díky

Re: 2101 Oliva

Napsal: úte pro 17, 2013 10:26
od Luděk Musil
Zesílit rádyjo :!: :idea: L.

Re: 2101 Oliva

Napsal: úte pro 17, 2013 10:41
od valda1971
Řetěz by se ozýval spíš na volnoběhu, když není v tahu. Podobnou rotyku dělal motor ještě tátovi - nakonec to byla volná přední matka klikovky (kam se strká "klikatej startér) - přišlo se na to až ulítla úplně....

Re: 2101 Oliva

Napsal: úte pro 17, 2013 10:59
od clipper
matka na klikovce? Nějak si nejsem jistý co přesně tím myslíš... Myslíš na vústění klikovky pro startovací kliku?