Re: nízký tlak oleje - SPĚCHÁ - v neděli jsou závody
Napsal: ned kvě 12, 2013 18:30
Vážení kolegové! Jdu opět navázat nitku v naší diskuzi. Marek má ve všem pravdu a všechno správně interpretoval.
Situace se má takto: sesadil jsem absolutně špičkové čerpadlo, podepřel pružinku podložkou a motor krásně maže cca do 8bar.
Bohužel se mi v sobotu večer (tj. včera, den před závodem) ozval zvláštní klepavý zvuk, který předtím slyšet nebyl. Je to velice silné a ostré ťukání, jako kdyby řetěz mlátil o blok. Cený sobotní večer jsem trávil opětovnou demontáží motorových součástí (napínák, vačka, ventily, rozvody) ale závadu neodhalil. Stále nedokážu uvěřit, že by byly takto slyšet šály, které jsem po nízkém mazání olej. čerpadla zkontroloval namátkovým rozebráním, a i přes "skutečně jen drobné známky opotřebení" nakonec nevyměnil..
Lámal jsem si nad tím hlavu až do půlnoci kdy jsem dospěl k závěru, že buď:
1) jsou to skutečně šály, které se cca 1kilometrovou jízdou (už při funkčím čerpadle) poškodili úplně a zcela brutálním způsobem
(ale ten zvuk prostě slyším někde z horní části motoru, né ze spodku!)
2) je to něco na převodovce/přítlačáku/setrváku
(jednou mi praskl plíšek na přítlačáku ale zvuk to byl jiný, tohle fakt strašně mlátí, resp cvaká)
Použil jsem i chytrou knihu, sekce závady, kde jsme postupně vyloučili všechny typy závad, až na to co sem napsal výše.
Nicméně nakonec jsem se rozhodl, že kdybych v hledání pokračoval, tak bych auto opravil cca někdy k ránu a byl na závodech absolutně nepoužitelný.
Nakonec jsem tedy o půlnoci poprosil Vojtu Krupku (zde na foru jako vojtakrupka), který mi propůjčil své závodní náčinní (LADA 2103 MTX) se kterým jsem dnes vyhrál LADA Cup...
Tímto tedy Vojtovi strašně moc děkuju, jsem rád, že jsem mu to nerozbil a že jsem zvítězil po minulé prohrané Bělé, na druhou stranu klobou dolů, vzhledem k tomu, že ještě stále jede v juniorech (a pár let v nich ještě zůstane) umí žigula vodit neskutečně dobře, jsem smutný za něj, že jel poslední jízdu na mokru a o vteřinky mu utekl pohár za 2 či 3 místo LadaCupu.
V současné době už vklidu a bez stresu (asi to tak je i lepší) všechno odstrojím a opravím, abych mohl mého závoďáka představit na srazu.
Až zjistím příčinu klepání a konečně dám motor do závodního stavu samozřejmě napíšu, čím to nakonec bylo, zatím je to velká záhada. Teď mě prosím omluvte, jdu dohánět spánkový deficit...
Situace se má takto: sesadil jsem absolutně špičkové čerpadlo, podepřel pružinku podložkou a motor krásně maže cca do 8bar.
Bohužel se mi v sobotu večer (tj. včera, den před závodem) ozval zvláštní klepavý zvuk, který předtím slyšet nebyl. Je to velice silné a ostré ťukání, jako kdyby řetěz mlátil o blok. Cený sobotní večer jsem trávil opětovnou demontáží motorových součástí (napínák, vačka, ventily, rozvody) ale závadu neodhalil. Stále nedokážu uvěřit, že by byly takto slyšet šály, které jsem po nízkém mazání olej. čerpadla zkontroloval namátkovým rozebráním, a i přes "skutečně jen drobné známky opotřebení" nakonec nevyměnil..
Lámal jsem si nad tím hlavu až do půlnoci kdy jsem dospěl k závěru, že buď:
1) jsou to skutečně šály, které se cca 1kilometrovou jízdou (už při funkčím čerpadle) poškodili úplně a zcela brutálním způsobem
(ale ten zvuk prostě slyším někde z horní části motoru, né ze spodku!)
2) je to něco na převodovce/přítlačáku/setrváku
(jednou mi praskl plíšek na přítlačáku ale zvuk to byl jiný, tohle fakt strašně mlátí, resp cvaká)
Použil jsem i chytrou knihu, sekce závady, kde jsme postupně vyloučili všechny typy závad, až na to co sem napsal výše.
Nicméně nakonec jsem se rozhodl, že kdybych v hledání pokračoval, tak bych auto opravil cca někdy k ránu a byl na závodech absolutně nepoužitelný.
Nakonec jsem tedy o půlnoci poprosil Vojtu Krupku (zde na foru jako vojtakrupka), který mi propůjčil své závodní náčinní (LADA 2103 MTX) se kterým jsem dnes vyhrál LADA Cup...
Tímto tedy Vojtovi strašně moc děkuju, jsem rád, že jsem mu to nerozbil a že jsem zvítězil po minulé prohrané Bělé, na druhou stranu klobou dolů, vzhledem k tomu, že ještě stále jede v juniorech (a pár let v nich ještě zůstane) umí žigula vodit neskutečně dobře, jsem smutný za něj, že jel poslední jízdu na mokru a o vteřinky mu utekl pohár za 2 či 3 místo LadaCupu.
V současné době už vklidu a bez stresu (asi to tak je i lepší) všechno odstrojím a opravím, abych mohl mého závoďáka představit na srazu.
Až zjistím příčinu klepání a konečně dám motor do závodního stavu samozřejmě napíšu, čím to nakonec bylo, zatím je to velká záhada. Teď mě prosím omluvte, jdu dohánět spánkový deficit...