Stránka 3 z 6
Re: nejde nastartovat
Napsal: úte črc 09, 2013 10:41
od Teepee
A pokud vím, tak se radí, přesycenej motor odvětrat startováním bez sytiče s plně otevřenou klapkou (klapkami) karburátoru, resp. plným plynem, bez sešlapávání pedálu, aby nedocházelo k dávkování paliva akcelerační pumpičkou.
Když to k ničemu nevede, tak
A.) nadšený rozebírač pak vyndá svíčky, protočí motor bez nich, svíčky osuší, vrátí zpět a zkusí to znovu.
B.) zarytý nerozebírač to pustí dole kopcom.
(a pomodlí se aby to naskočilo dřív, než skončí kopec
)
Re: nejde nastartovat
Napsal: úte črc 09, 2013 12:31
od Vašátor
Teepee píše:
Když to k ničemu nevede, tak
A.) nadšený rozebírač pak vyndá svíčky, protočí motor bez nich, svíčky osuší, vrátí zpět a zkusí to znovu.
B.) zarytý nerozebírač to pustí dole kopcom.
(a pomodlí se aby to naskočilo dřív, než skončí kopec
)
C.) amatér to celý rozesere aniž by přišel na závadu a pak se diví
Startování se sytičem a studeným motorem v tomto teplu můře být problém. Kolikrát u studeného motoru po zapnutí klíčku rafička teploty naskočí na určitou malou hodnotu, načež se to s plným sytičem uchlastá. Viz. Oranžáda .... ta je na sytič nějak podezřele citlivá, stačí aby byl motor lehoulince ohřátý a už se na sytič uchlastá. Přitom je vše v pořádku, membránky, šoupátka, nastavení klapky. Ovšem když je kosa, cvrnknu do starteru a jede
. Co žigul, to jiný způsob startování.
Re: nejde nastartovat
Napsal: úte črc 09, 2013 14:52
od JmJ
Mi se stava aktorat to, ze kdyz horky motor odstavim na vice jak 10 minut a mene jak 2 hodiny, tak musim startovat s plnym plynem a kdyz chytit, tak se mu jeste moc nechce jet. Asi chudak nerad dycha vypary
Re: nejde nastartovat
Napsal: úte črc 09, 2013 15:07
od mceza
Funguje mi to stejně jako JmJ
Je to mrcha vzpurná.
Ale asi mi to dělá jen proto, že se zase bojí, že s ním pojedu na jeden zátah do Brna a zpět. Dle dědových provozních deníků to auto v kuse nikdy takovou vzdálenost najednou neujelo
Re: nejde nastartovat
Napsal: úte črc 09, 2013 15:15
od Teepee
Hele a není to tím, že startuješ se zavřenými dveřmi? Musíš je nechat otevřené, aby mohl naskočit i motor...
Nooo, to se nesměj, to je vážná věc, musíš před takovou dlouhou cestou rychle přiběhnout zezadu k otevřeným dveřím a naskočit, aby tě auto nestihlo kopnout někam
Páč takovej Knight Rider ten to dělá běžně ...
Xkrát se to tu probíralo, že zahřátý a chvíli odstavený motor se startuje s plným plynem, protože, jak píše JmJ, se do něj tlačí výpary z filtrboxu, není to vzpurností, je to normální.
Re: nejde nastartovat
Napsal: čtv dub 10, 2014 12:12
od Ladés 2103
Zdravím , mám tiež taký malý problém , pred zimou som si nastavil klapku sýtiča , auťák chytal hned na prvý krát ked bolo -5 napríklad , hned na prvé otočenie kluky , teraz ked je teplejšie chytí ale hned zdochne , potom asi 5s točí a chytí a potom sa už udrží , neviem čím to môže byť , ked ide ide 100% všetko v poriadku len tieto štarty ma troška zneisťujú.
Re: nejde nastartovat
Napsal: čtv dub 10, 2014 13:05
od Luděk Musil
Ladés 2103 píše:Zdravím , mám tiež taký malý problém , pred zimou som si nastavil klapku sýtiča , auťák chytal hned na prvý krát ked bolo -5 napríklad , hned na prvé otočenie kluky , teraz ked je teplejšie chytí ale hned zdochne , potom asi 5s točí a chytí a potom sa už udrží , neviem čím to môže byť , ked ide ide 100% všetko v poriadku len tieto štarty ma troška zneisťujú.
Něco takovýho mi blahé paměti dělala 03 taky. Chytla na první brnk, udělala 3 otočky a zdechla. Na druhý otočení klíčkem klíčkem udělala 3 - 5 otoček, chytla a držela. Problém jsem tenkrát žádnej nezjistil, tak jsem si zvykl. L.
Re: nejde nastartovat
Napsal: čtv dub 10, 2014 13:08
od dvk
Myslím si, že je to odpařováním benzínu z plovákové komory karburátoru. V zimě to není tak markantní, jak se oteplí, je to znát - benzín prostě "mizí" a chvíli trvá, než se dopumpuje. Dělá mi to taky, sice teda jiný stroj, ale taky karburátorový. Schválně zkus před prvním startem dopumpovat ručně, jestli to pomůže.
Re: nejde nastartovat
Napsal: čtv dub 10, 2014 13:15
od JmJ
Jojo, kdyz pada/odparuje se benzin, tak to na zbytky chyti, pak zdechne a pak se musi dopumpovat, takze chvili toceni motorem na prazdno. Ja to mival na klasicky "trojstart". Prvni start hned chytil a zdechl. Pak dalsi pokus o start asi 1 sec toceni, pak druhy pokus asi 1 sec toceni a chytil a jelo se.
Re: nejde nastartovat
Napsal: čtv dub 10, 2014 13:46
od Cory
Ten trojstart je uplne normalna vec, takto vzdy startovala moja 05ka, aj susedova 01ka a kopec dalsich zigulov, ktore poznam.
Re: nejde nastartovat
Napsal: ned dub 13, 2014 09:56
od Ladés 2103
No dobre , dneska skusim rucne dopumpovat , uvidime , Diky hoši.
Re: nejde nastartovat
Napsal: pon dub 14, 2014 07:46
od Ladés 2103
Tak mám pravdepodobnú príčinu že mi AC pumpa neudrží benzín.
Re: nejde nastartovat
Napsal: pon dub 14, 2014 08:48
od Luděk Musil
Ladés 2103 píše:... AC pumpa ...
Přísně technicky vzato: pokud myslíš "to", co je na bloku motoru mezi rozdělovačem a olejovým filtrem - tak to NENÍ AC pumpa, ale PODÁVACÍ (PALIVOVÉ) ČERPADLO.
AC pumpa (jinak též akcelerační pumpa) je součástí karburátoru. L.
Re: nejde nastartovat
Napsal: pon dub 14, 2014 08:53
od Cory
Nechcem mudrovat, ale niekde som cital, ze AC pumpa je prave palivove cerpadlo a nema to nic spolocne s akceleracnou pumpickou..ale ja som len sprosty ekonom-statistik
A spominam si, ze aj moj dedo, ktorý pracoval ako automechanik cca 40 rokov, nazyval AC pumpou prave podavacie cerpadlo, ale netvrdim, ze sa nemohol mylit
Re: nejde nastartovat
Napsal: pon dub 14, 2014 09:13
od Petr HC
Už se to tu řešilo a s konečnou platností to nikdo "nerozsekl".
http://forum.ladaklub.com/search.php?ke ... mit=Hledat