Stránka 3 z 4
Re: Zapalování NIVA 21214
Napsal: pát zář 13, 2013 08:03
od hush
Když ten plyn dáš pryč, tak to na benzín funguje naprosto v pořádku? Pokud ne tak bych tu přírubu LPG asi neřešil.
Re: Zapalování NIVA 21214
Napsal: sob zář 14, 2013 11:28
od adamulik
Když tam ta příruba LPG je tak auto nedrží ani otáčky volnoběhu a když je venku tak alespoň ten volnoběh je celkem OK. Ale pořád mi to neřeší ten zásadní problém a to je akcelerace motoru a udržení otáček vyžších.
Re: Zapalování NIVA 21214
Napsal: sob zář 14, 2013 11:51
od Majo
adamulik píše:13 - absence signálu snímače koncentrace kyslíku
54 - oktanová korekce (zvýšené nebo nedostatečé napětí signálu)
Pokud se nemýlím oba chybové kódy jsou spojené s lambdou a ta je nová. Tak nevím.
Snimac koncentracie kyslika je podla mna taky okruhly snimac vo filterboxe, nie lambda sonda(ale mozem sa mylit a v tom pripade by mohol byt problem v privodnych kabloch k lambde).
oktanova korekce je zas niekde na blatniku, je to taky otocny potenciometer nazyva sa to aj oktanovy korektor a tiez bude pravdepodobne nieco s kablami/konektorom.
Re: Zapalování NIVA 21214
Napsal: sob zář 14, 2013 14:03
od adamulik
Diky za vysvěltlení pojmů. V pláncích zapojení je ale uvedenno, že ve filtrboxu je čidlo teploty nasavaného vzduchu a lambda je označovaná jako kyslíkový senzor. Myslíš, že by tyto dvě heblátka mohly mít vliv na tyto problémy s motorem? Už mě to štve a chytám se už kdejaké kraviny.
Re: Zapalování NIVA 21214
Napsal: sob zář 14, 2013 23:52
od Ivo
A jak se to chová, když lambdu odpojíš úplně?
Re: Zapalování NIVA 21214
Napsal: ned zář 15, 2013 08:00
od Cory
Cidlo koncentracie kyslika je lambda
Re: Zapalování NIVA 21214
Napsal: ned zář 15, 2013 08:16
od adamulik
Zatím jsem to bez lambdy nezkoušel ale snad zítra bude chvilka tak to vyzkouším a proměřím kabeláž k lambdě. Pokud jsem se dobře díval tak po otočení klíčku do pohotovostní polohy by měly na konektoru být jak kladny tak i záporný pól napětí baterie a ty zbyvající dva proměřím odpor mezi konektorem lambdy a konektorem řídící jednotky. Všechno mi to ale přijde jako by motor měl nedostatek paliva tak zkusím projít palivové potrubí a při nastartovaném motoru zjistit jestli si někde napřisává vzduch.
Díky za rady každá další je vítána!
Re: Zapalování NIVA 21214
Napsal: stř zář 18, 2013 19:23
od adamulik
Dnes se našla chvílka tak jsem něco zkusil.
Dolil jsem svěží benzín zresetoval ŘJ a dobil baterii.
Chvíli trvalo než motor naskočil a ale když se to povedlo tak držel otáčky volnoběhu kolem 1000ot/min. po zahřáti otáčky klesly na okolo 700.
Po sešlapování pedálu opět stejný problém motor se dusil. Po chvíli se rozsvítila kontrolka motoru po vyblikání opět chyba 13. Odpojil jsem lambdu a motor beze změny. Při zvyšení otáček na 2000 a postupném pomalém přidávaní plynu otáčky poklesly a ne a ne se zvýšit. Na konektoru lambdy napětí bateríe jsem naměřil bohužel jsem nestihl přeměřít zbývající dva dráty.
Ještě mě napadlo jak jsem montoval novou lambdu tak měla poněkud jiný vzhled než ta původní nemohlo by to mít nějakou souvislost?
Re: Zapalování NIVA 21214
Napsal: stř říj 16, 2013 09:55
od adamulik
Pánové tak konečně problem vyřešen.
Napadlo mě změřit tlak paliva a ejhle bílá vrána 0,5 atm. Vyměnil jsem palivové čerpadlo a auto šlape jako správný rus. Teď ještě doladit detajly a jdeme na STK.
Re: Zapalování NIVA 21214
Napsal: stř říj 16, 2013 23:39
od Hurikán
No tak sláva!!! A co plyn? Na ten to jede taky?
Re: Zapalování NIVA 21214
Napsal: úte lis 05, 2013 19:37
od adamulik
Auto šlape bez problému akorát po nějaké době od nastartování se objeví chyba chudá palivová směs. Zatím je nivka ve fázi testovacích jízd tak uvidíme.
Dodatečně ještě děkuju všem za rady!
Re: Zapalování NIVA 21214
Napsal: pon srp 03, 2020 16:41
od Henry
Vedel by mi niekto znaly problematiky (asi jedine Cory
) opisat a vysvetlit funkciu "oktanoveho korektora" na Nive 21214/1,7 SPI? Predstavoval som si to zapojenim nejako velmi podobne ako cidlo absolutneho tlaku (MAP), teda ze jednym kablom ide referencnych +5V z RJ do cidla, druhym kablom vystupne napatie (na MAP premenlive podla tlaku, na oktanovom korektore konstantne podla polohy potenciometra) a tretim kablom uzemnene cidlo/korektor. Oktanovy korektor ma vsak podla elektrickej schemy sice 3 konektory, ale idu don iba 2 kable - jedno zemnenie (cierny kabel 61/69, pin D12 na RJ - spolocne s MAP a cidlom teploty nasavaneho vzduchu) a jeden zeleny kabel 59/pin B12 na RJ, ktorym ZAROVEN ma ist +5V z RJ a naspat (?) vystupny signal z oktanoveho korektora (default cca. 1V). Nerozumiem ako moze jeden kabel sluzit zaroven ako vstup a vystup s rozdielnymi napatiami. Dakujem!
Re: Zapalování NIVA 21214
Napsal: pon srp 03, 2020 17:02
od Luděk Musil
Ten korektor je, velmi zjednodušeně, pouze potenciometr, který je nastaven řekněme na nula stupňů předstihu. A to je ten naměřený 1 Volt.
Chceš-li, z jakéhokoliv důvodu jako je třeba méně kvalitní palivo, změnit předstih - změníš jej právě tímto oktanovým korektorem. Je to pouze sofistikovanější obdoba mechanického korektoru na rozdělovači.
L.
Re: Zapalování NIVA 21214
Napsal: pon srp 03, 2020 17:24
od Henry
Funkcii potenciometru rozumiem, akurat s mojimi chabymi znalostami z elektroniky si myslim, ze kazdy potenciometer musi mat vstup a vystup oddelene. Teda ze do potenciometru vstupuje nejake napatie/prud, v potenciometri je "zrazene" na nejake ine napatie/prud a to potom vystupom ide niekam dalej. V tomto pripade to tak nevyzera byt alebo skratka tomu nerozumiem.
Ja v podstate len chcem vyskusat, ci oktanovy korektor je nastaveny spravne, v nasich podmienkach je to 0° korekcie, comu by malo zodpovedat vystupne napatie 1V. A teraz je otazka, kde ho merat. Na zelenom kabli 59? A nema tam byt tych vstupnych +5V? Aby sme sa rozumeli, pripajam cast schemy s oktanovym korektorom a ilustraciu jeho zapojenia.
Re: Zapalování NIVA 21214
Napsal: úte srp 04, 2020 08:00
od nespor.jenda
V SPIčku se nevyznám, ale připojeného schématu oktanový korektor, ale ani čidla teploty nasávaného vzduchu a teploty chladící kapaliny nemají připojeno referenční napětí +5V. Tedy bys měl měřit (a naměřit ten 1V při nulové korekci až 4,5V při nejvyšší korekci) skutečně na zeleném vodiči 59.
Nejsem si tím zcela jist, ale tipnul bych si, že princip těchto čidel bude v tom, že jejich řekněme signálové svorky jsou zároveň "ideálním" proudovým zdrojem. To znamená, že z takové svorky teče konstantní proud, ale napětí se mění podle odporu připojené zátěže (u oktanového korektoru potenciometru). Tudíž je vodič 59 zároveň napájením (proudem) a signálovým vodičem (napětí je sginál). A ke změření odporu na potenciometru nejsou potřeba tři vodiče, ale pouze dva.
Jestli kecám, tak mne může někdo znalejší klidně poopravit. Jen proboha v posledním slově předchozí věty nevynechejte písmeno "o".
---
Edit: kouknul jsem pořádně na to druhé schéma, které se týká pouze zapojení svorek oktanového korektoru. Tam je vidět, že uvnitř řídicí jednotky je ke zdroji +5V sériově připojen odpor a teprve za tímto odporem jde svorka na vodič 59 a právě v tomto místě je na ní měřen signál (napětí). Ve výsledku jde tedy o zdroj proudu, ale to slůvko ideální, které jsem uvedl dříve, berte skutečně v těch uvozovkách, do kterých jsem ho uzavřel.
Lépe než jako zdroj proudu si to člověk představí jako nezatížený odporový dělič napětí:
+5V -> R1 (konstantní, uvnitř řídicí jednotky) -> svorka vodiče 59, zároveň měření -> R2 (oktanový korektor, proměnný) -> 0V (GND)