Stránka 3 z 11

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: pon črc 16, 2012 20:59
od Cory
Nech sa páči :wink:

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: stř črc 25, 2012 16:56
od ger007
mal by som na vas 16V jednu prozbu,

mohol by mi niekdo nafotit termostat a hadice v 16V motore ako a kam vedu ak by bolo mozne aj popisat odkial a kam idu prosiiiiiiim dakujem

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: stř črc 25, 2012 18:25
od Petr HC
Zde obr.

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: stř črc 25, 2012 18:28
od ger007
:prayer: :prayer: :prayer:

moc dekuju

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: čtv zář 06, 2012 20:57
od ger007
nazdar

otazka : mame totu kabelaz http://forum.ladaklub.com/download/file ... &mode=view a chcel by som vedet odkial kam a co je to vobec tak 30ka , zasuvka panelu pristroju, vedu do toho tri kable z RJ s oznacenim 5/32 , 5/15 a 5/43 su niektory z nich CHEK ??? alebo naco sluzia. Chek totiz neviem skade napojit, v scheme od 2112 nevieme najst tento konektor, inac je nam vsjo jasno

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: čtv zář 06, 2012 21:51
od Petr HC
(30) je diagnostická zásuvka. Źádný z popsaných kabelů není CHE. Ten je vyveden z pinu 15 ŘJ (5) přes konektor (4) - zásuvka panelu přístrojů - tam je i kontrolka CHE. To Tvoje schema kabeláže (velice špatně čitelné) je od ruského provedeni s 8 pin diagnostickým konektorem. Vozy prodávané v ČR maji 12 pin konektor dle DIN normy - OBD2.

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: čtv zář 06, 2012 22:26
od Cory
Petre, sedím tu s Gerom za jedným stolom a trochu sme si lámali hlavy, pretože sa riadime hlavne schémou od Teba a tam je pod číslom 30 "zástrčka panelov prístrojov" z ktorej idú 3 vodiče do RJ. Ale po preskúmaní iných schém (aj schémy z Nivy MP7.0) som došiel k tomu, že CHE sa zapája medzi vývody 27 a 15 na RJ a otáčkomer na vývod 43. Aj keď mi veľmi nejde do hlavy napojenie CHE na vývod 27, ktorý je spojený s imobilizérom a zapaľovacím blokom :scratch:

A na tej schéme, čo tu dal Ger, vidím 16pinovú zásuvku diagnostiky práve pod číslom 4 a zástrčku panelov prístrojov práve pod číslom 30 :)

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: pát zář 07, 2012 08:20
od Petr HC
Máte pánové pravdu. Podotýkal jsem, že to schema je špatně čitelné a legenda není čitelná vůbec a navíc, večer už jsem byl asi nějak "mimo". Ale platí to, že CHE je připjena na pin 15 ŘJ a je čv-bí vodičem propojena na pin 6 zástrčky panelu přístrojů (30). A OBD2 Je 16 pinová.
Chtělo by to rozluštit tu legendu (alespoň rusky). Asi budete mít lepší oči než já, tak to zkuste. Pro mně jsou ty "bukvy" opravdu nečitelné.
P.S: To Cory - mluvíme o tom schematu co jsem doplnil českými nápisy ?

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: pát zář 07, 2012 10:59
od Hurikán
Petře, tady je přepis textu z obrázku:

13 Вход сигнала кодирования вариантов. У автомобилей ВАЗ-21083; 21093; 21099 контакт подключен к напряжению бортсети.

14 Вход "Силовое заземление". На напряажение на контакте должно быть близким к нулю.

15 Выход управления контролной лампой "Check engine". Контроллер включает лампу, замыкая ее цепь на массу. При включенной контрольной лампе напряженние на контакте должно быть близким к нулю. Когда контрольная лампа выключена, на контакте присутствует напряжение бортсети.

Překlad:

13 Vstup signálu kódování volby. U automobilů VAZ-21083; 21093; 21099 je kontakt připojen k napětí palubní sítě.

14 Vstup silového uzemění. Napětí na kontaktu musí být blízké nule.

15 Ovládací výstup kontrolky Check engine. Kontrolér zapíná kontrolku jejím připojením na kostru. Při zapnuté kontrolce musí být napětí na tomto kontaktu blízké nule. Když je kontrolka vypnutá, tak je na kontaktu napětí palubní sítě.

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: pát zář 07, 2012 11:00
od Cory
To je v poriadku, tá schéma čo sem dal Ger, je naozaj slabo čitateľná, dal ju sem len preto, lebo sa tu nedala dať schéma od Teba s Tvojími českými popiskami. Už som zapojil ten konektor a je dokonca rovnaký s konektrorom MPi a dokonca aj PINy pre CHE a otáčkomer sú rovnake ako na MPi v 2112. Už to mam skoro zapojene.

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: úte zář 11, 2012 20:56
od ger007
tak nestartuje, poviem to hned na zaciatku cerpadlo nevrci ale teraz preco ?

takze prva otazka je normalne ze 110 po zavreti dveri este asi 10 sekund sveiti a potom jako tak postupne zhasne??? a ked sadnem a hned odblokujem a zacnem startovat tak zhasne ???

ale k IMMOBILIZERU, predpokladam ze funguje tak, ze sadnem do auta zavrem dvere a ono to blika tak neak raz za 2 sekundyt asi, prilozim tam tu blbost a zhasne to, ked to neodblokujem a zacnem startovat tak to vresti. no a ked su zavrete dvere a nic sa nedeje tak to postupne zacne tak vrestat jako z hlbkoeho tonu prechadza do vysokeho jako pi pi pi piipipiii PIPI PI PI PIIIIIIIIIIIIIIIIIIi a zase blika raz za dve sekundy

ale ked otocim kluciky do polohy start malo by zavrcar cerpadlo, a to sa nedeje v nadrzi je dost benzinu ale aj keby tam nebol tak by to vrcalo napradno predpokladam otazka zne preco ???

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: úte zář 11, 2012 21:18
od Cory
Moja podotazka je, či imobilizér odpája aj čerpadlo alebo len zapaľovací blok, resp, čo vlastne odpája.

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: úte zář 11, 2012 22:44
od JmJ
Raz za 2 sec mi prijde jako nizka frakvence. Ovsem pokud po prilozeni klice pipne a prestane blikat, pak zrejme imob. provede odblokovani. I ta "sonicka vlna" odpovida tomu, ze imob byl odblokovan a zablokovava se.

Neodpovim primo, jen zksim neco pripomenout. Imob ma dva rezimy v zablokovanem stavu. Aktivni rezim a rezim spanku. Rezim spanku ma nizkou frekvenci blikani a aktivni rezim ma frekveci znatelne vyssi. Ze spanku se imob probere bud rozepnutim/sepnutim kontaktu ridicovych dveri, nebo zapnutim zapalovani. Raz za dve sekundy mi prijde jako rezim spanku, jenze v tomto rezimu imob nereaguje na prilozeni klice. Btw neprikladate nahodou master klic? Nevim jak se to pak muze chovat, jen pro sichr se ptam.

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: úte zář 11, 2012 22:54
od Cory
A ako vlastne prejde imobilizer z rezimu spanku do aktivneho? časom? Mato zrejme napojil baterku a rovno to siel skusať, takže sa imobilizer asi ani nemal cas zablokovat uplne?

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Napsal: stř zář 12, 2012 05:56
od ger007
ano ano vlastne, teraz ked nad tym tak triezvo uvazujem, ked som napojil baterku a potom otvoril dvere tak to zacalo tak rychlesjsie blikat a po prilozeni kluca cierneho to dvakrat piplo, ale otazka je ze ma 10 fakt take romanticke zhasinanie svetiel take postupne ?