Stránka 3 z 23

Re: alternator

Napsal: stř říj 31, 2012 06:08
od Luděk Musil
Tento alternátor by jsi do 05 použít mohl, ale jsou k tomu potřeba ještě nějaké drobnosti, které jsou v elektrických obvodech rozdílné:
1. je třeba dodat napěťové relé (černá krabička s označením PP380)
2. je třeba dodat rozepínací relé kontrolky dobíjení
a je to samozřejmě třeba všechno dle el. schématu správně zapojit. L.

Re: alternator

Napsal: čtv lis 01, 2012 21:12
od MartasBrno
Čili jako přímá náhrada to nejde, ale s trochou jednoduché instalatérské práce to jde upravit na původní systém. Potřeba je umět číst schema, elektriku by měl dělat ten, kdo ji umí.

Re: alternator

Napsal: pát lis 02, 2012 20:09
od Filip85
takze asi nic pro me ... ale diky,treba se bude hodit :)

Re: alternator

Napsal: pát lis 02, 2012 22:27
od Křečík Barbuška
Možná, možná by šlo na ten "jedničkový" altík naroubovat "pětkový" regler (kostka s regulátorem a uhlíky), vyžadovalo by to určitě vyvrtání jedné díry, zrobení závitu v zadním tělese a pečlivý průzkum okolí díry, aby šroub náhodou nevnikl do diodového můstku apod. . Každopádně regler na podběhu je jistotka, netrpí tak jako ten co je přímo na altíku.

Re: alternator

Napsal: stř kvě 01, 2013 12:25
od Luděk Musil
Jan tak pro informaci:
Když se člověk pochlubí tím, že mu něco bez problémů funguje (viz zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... start=1140 ) tak se to (někdy téměř okamžitě) posere. Tak jako mě včera.
Odpoledne jsem v Kénigu naložil do vozejku dřevo a vyrazil k Rašovu. Po cca 100 m, před Slovaňákem, mi sjely oči na přístroje a nevěřícně zůstaly viset na V-metru, který byl zaražen hluboko v červeném poli přebíjení. Zhasnutí motoru a opětovné nastartování problém nevyřešilo, tak jsem na těch 35 km cesty měl zapnutý všechno, co bere nějakej proud. Baterce se to stejně moc nelíbilo a po příjezdu do Rašova byla už téměř nepříjemně teplá.
Po příjezdu jsem vzal multimetr a změřil to. Ve volnoběhu to dávalo 14 - 14,2 V, ale už od nějakých 1500 rpm to vylezlo na 17,5 - 17,8 V. Tak jsem vylovil ze skříně záložní regulátor. Ten jsem tam před časem odložil, protože pouštěl málo. Instaloval jsem jej s myšlenkou: radši dobíjet míň (stejně jezdím dlouhý štreky - takže to tak nevadí) než si rozstřelit baterku po motorovým prostoru. Celá výměna zabrala necelou hodinku a zkušební start proběhl úspěšně a po změření napětí jsem musel konstatovat spokojenost - ve volnoběhu nějakých 13,2 V, v otáčkách a s puštěnými světly (i bez nich) to dává 13,8 V. Takže prozatím spokojenost.
Ale proč to píšu? Bude to spíše otázka na elektrikáře: dá se ten regulátor nějak jednoduše (tzn. v domácích podmínkách) proměřit?
L.
PS: pro info je to alternátor z íčka s elektronickým regulátorem. Ale není to s tou peckou. Mám (před pár lety) koupenýho "speciála" z Magnetoru, kterej má parametry 14V 70 A.

Re: alternator

Napsal: stř kvě 01, 2013 20:48
od Křečík Barbuška
Regulátor se dá poměřit třeba u mě, zatím ještě dokonce i v práci. Ale přemýšlím proč když je téměř nad slunce jasné, že vypustil duši 8) .

Re: alternator

Napsal: čtv lis 14, 2013 13:42
od dmatej
Hola, pokud na svorkách baterky při běžícím motoru mám 11,95V, můžu konstatovat, že alternátor nefunguje? Když plusovou svorku za běhu vytáhnu, motor okamžitě zdechne.

Měnil jsem alternátor, měnil jsem regulátor napětí, ale nemělo to žádný efekt. Dráty vedou a vše je zapojeno správně. Kontrolka dobíjení svítí, rozsvítila se během jízdy po dálnici asi před týdnem a už nezhasla. Do té doby vše fungovalo a při poslední kontrole alternátor dával nějakých 13,8V.

Mohlo by to být ještě něčím jiným, nebo jsou prostě oba alternátory K.O. (a druhý mám Mušketýrovi reklamovat)?

Re: alternator

Napsal: čtv lis 14, 2013 14:49
od MartasBrno
Neřeknu ti jestli alternátor, ale dobíjení jako takové nefunguje. A to tak, že vůbec. Že je mrtvý alternátor změříš tak, že ověříš přítomnost budicího napětí na svorce 67 alternátoru - a zároveň absenci zvýšeného napětí, tedy stavu dobíjení. Pokud by měl altík připojené buzení a nedobíjel, je vadný. Může být po rotoru, po uhlících... Kdyby byly uhlíky a rotor dobrý, něco by to dělalo, ikdyž špatně.

Až půdeš s voltmetrem na to buzení, můžeš od začátku: před pojistkou, za pojistkou, svorka 30 regulátoru, svorka 67 regulátoru, svorka 67 altíku, anebo opačně. Pokud není buzení, někde v tomto najdeš chybu, špatný kontakt...

Re: alternator

Napsal: čtv lis 14, 2013 16:07
od Petr HC
MartasBrno píše: Potřeba je umět číst schema, elektriku by měl dělat ten, kdo ji umí.
Toto platí všeobecně.
Pokud Dmatej odpojil za běhu motoru + ať už od alternátoru (spíše to vypadá že od akumulátoru) pak je téměř jisté, že prorazil usměrňovací diody alternátoru. Už se to zde několikrát řešilo.
Viz např.
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... dy#p305622

Re: alternator

Napsal: čtv lis 14, 2013 17:47
od dmatej
No, odpojil, ale na svorce 67 už právě předtím vůbec nic nebylo, takže bych řekl, že jsem diodám neublížil (ale budu si to pamatovat ;) ). Na žádné svorce. Jinak dráty jsem pak bral ohmmetrem, všechny jsou v pořádku, včetně pojistek a průchodu přes pojistky.

Respektive takhle - před veškerým "servisem" i po něm na svorce 67 naměřím jen napětí baterie, což po dojezdu na baterku bylo 12,0V, dnes už jen 11,8V po několika přeparkováních a xy pokusech (včetně výměny alternátoru a regulátoru dobíjení). Jako kdyby tam alternátor ani nebyl.

Jde mi předně o to, jestli může být problém ještě jinde, nebo jsou prostě oba alternátory v prdeli.

Re: alternator

Napsal: čtv lis 14, 2013 19:23
od Petr HC
dmatej píše:Jde mi předně o to, jestli může být problém ještě jinde, nebo jsou prostě oba alternátory v prdeli.
Tam co píšeš "odjde" většina diod usměrňovacího můstku. Potvrdit to lze jejich změřením.
Předtím jeden vývod diod odpojit, aby se obvod neuzavíral přes vinutí statoru.
Psal jsem, že dojde k průrazu. Opětným připojením baterie se ovšem proražené diody propálí, takže se budou chovat jako nekonečně velký odpor.

Re: alternator

Napsal: čtv lis 14, 2013 19:47
od dmatej
Pořád nevím, jestli si rozumíme: proč by odešly diody na dvou alternátorech za provozu, tj. aniž bych cokoliv měl odpojené?
Nebo mi tím potvrzuješ, že prostě můj alternátor prostě "padnul v boji" za standardního provozu, zatímco Mušketýrův už byl v háji, když jsem ho dostal?

Pro jistotu opakuji, že to odpojení + kabelu jsem udělal až poté, co jsem věděl, že z alternátoru vůbec nic nejde.

Re: alternator

Napsal: pát lis 15, 2013 17:37
od dmatej
No, dejme tomu, že nebudu alternátor reklamovat (když poštovné je čtvrtina ceny), opět ho vyndám ... a co s ním?
Když ho někomu dám ke zgenerálkování (výměně diod a kartáčků a ...?), co za to může chtít? Nebo to zvládnu? (co je dioda, můstek, a jak funguje zatím ještě vím, ale z alternátoru jsem to nikdy nevykuchával ... a nemám moc času nazbyt, neb začíná mrznout a barákem stále ještě profukuje).

Re: alternator

Napsal: pát lis 15, 2013 18:51
od Petr HC
Dej si do vyhledavače "A co Plzeň?" -Máš tam cca 500 odkazů na kamarády z okolí (řada je shodných ale min. 50 jich bude) a to by v tom byl ďas, aby někdo nepomohl.

Re: alternator

Napsal: pát lis 15, 2013 19:16
od dmatej
Těm většinou pomáhám já a je nás tady jen pár aktivních ;)
Rozhodně Tvé vědomosti tu nikdo nemá, byť jak funguje alternátor asi víme všichni, takové ty věci "co se stane když" ... na to momentálně nemám už mentální kapacitu. 14 hodin denně teď řeším práci, zbytek času barák a auta.
Nic nestíhám a tohle už mě přestává bavit.

No nic, podívám se napřed na ten starý alternátor, a zjistím, co na něm vlastně odešlo. Pánové Jurčenko a Jeršov mi budou asistovat, pokud se tu zrovna někdo z Ladistů nezastaví :-)