Stránka 3 z 14

Re: uzávěra diferenciálu - poraďte prosím

Napsal: ned led 27, 2013 13:15
od Raduz
na to za jízdy pozor! spíše při rozjíždění

Re: uzávěra diferenciálu - poraďte prosím

Napsal: čtv led 31, 2013 21:25
od Martin Kursa
No tak i když dáte uzávěrku , tak přednim kolem točit pujde, ale druhé se pak točí opačně.

Re: uzávěra diferenciálu - poraďte prosím

Napsal: úte úno 12, 2013 01:08
od kitcarcup
cert píše:Díky za radu,

vše co jsem popisoval výše je tedy dle tebe v pořádku a chyba bude pouze v čidle nebo žárovce?
Moje včerejší zkouška v garáži se zvednutými oběma koly vpředu a pak poze s jedním mne uvedla do rozpaků.
Dnes jsem mluvil s kamárádem, který se mnou pro nivu byl a potvrdil mi, že v závějích při uzávěrce diferenciálu
hrabalo vždy jedno kolo na každé nápravě.

Díky za odpověď.

čert

AHOJ:
CO SE TÝKÁ UZÁVĚRKY Mezinápravového Diferenciálu u NIVY:

Uzávěrka mezinápravového Diferenciálu je-li v pořádku:

1) v neuzamčeném stavu má NIVA pohon FULLTIME 4x4...
s možností prokluzu libovolného kola ikdyž ostatní kola se nehnou.
= pokud zvedneš do vzduchu libovolné kolo... po nastartování a zařazení jedničky(+po puštění spojky), bude NIVA stále stát na HEVERU a toto (libovolné) zvednuté kolo se bude otáčet. Ostatní kola budou na zem přenášet pouze takový kroutící moment jako kolo s nejnižší přilnavostí =(to odlehčené/zvedlé prokluzující protáčející kolo).

(Timto horlivě protáčejícím se kolem je ventilován počet otáček motoru zvýšený či snížený převodovými poměry, hlavní převodovky+redukční převodovky+soukolím rozvodovek stálého záběru(mezinápravové rozvodovky a nápravové rozvodovky přední nebo zadní, podle toho na, které nápravě toto protáčející se /nadzvedlé/ kolo je.)
A dále tento počet otáček znásobený satelitovýmí koly dvou diferenciálů jejichž jedna výstupní strana se netočí= tj satelitovými koly 1)mezinápravového diffu a 2)jednoho nápravového diffu= za ta kola jež jsou pevně na zemi a stojí!, ale která stále přenáší symbolický kroutící moment "hnací sílu" vůči zemi!!!

Zatímco přenášený celkový kroutící moment /"hnací síla vůči zemi"/, je rovnoměrně rozprostřen mezi všechna čtyři kola.

==> proto se jedná o stálý záběr všech kol tedy: Fulltime 4x4

viz video: čas 1m:47s... v záběru všechna kola, protáčí se jedno.
http://www.youtube.com/watch?v=QgaZgbGsJB8


2) v uzamčeném stavu má NIVA pohon FULLTIME 4x4 LOCK
(uzamčený = "z činnosti vyřezený mezinápravový diferenciál" - "svítí kontrolka zařazené uzávěrky")
=pokud zvedneš do vzduchu libovolné kolo... po nastartování a zařazení jedničky(+po puštění spojky), !nebude! NIVA stále stát na HEVERU NYBRŽ: toto (libovolné) zvednuté kolo se zařčne ve vzduchu protáčet, ale musí se otáčet také minimálně jedno kolo druhé nápravy. Proto Niva se zvedlým ikdyby celým předkem s uzáverkou mezi nápravového diffu "zadkem"(kolama zadní nápravy) zabere a shodí karoserii z heveru!!!

TEDY MODELOVÝ PŘIKLAD:
NIVA na heveru uvázaná za tažné ke zdi za ní : nadzvedlé pravé přední kolo: uzávěrka mezinápravového diferenciálu uzavřená : v převodovce zařazená jednička(případně zařazená redukce), nastartovaný motor, puštěná spojka:
-PP kolo: nadzvedlé - se volně protáčí a nepřenáší hnací sílu
(Tímto protáčením je ventilován počet otáček motoru jdoucí přes mezinápravovou rozvodovku, /"s vyřazeným mezinápravovým diferenciálem z činnosti"/, k přední nápravě a je u tohoto předního kola znásoben pouze diferenciálem přední nápravy za LEVÉ přední stojící kolo)
-LP kolo : stojí na zemi - neotáčí se a přenáší stejný kroutící moment "hnací sílu" jako sousední odlehčené/nadzvedlé PPkolo.

ovšem protože je mezinápravová uzávěrka uzavřená=

-PZ kolo: stojí na zemi - protáčí se ztuha a přenáší hnací sílu vůči zemi.
(Ventilují se jím otáčky motoru jdoucí přes mezinápravovou rozvodovku "s vyřazeným mezinápravovým diferenciálem z činnosti", k zadní nápravě a protáčení tohoto kola je znásobeno přes soukolí nápravového diferenciálu za stojící PZ kolo které také však přenáší hnací sílu ale neotáčí se)
-LZ kolo: stojí na zemi - neprotáčí se a přenáší hnací sílu vůči zemi.
Stejnou jako sousední nadlehčené PZ prokluzující kolo.

viz video: 1m:57s...
v záběru všechna kola, protáčí se nuceně minimálně dvě, zde obě levé.
http://www.youtube.com/watch?v=QgaZgbGsJB8


=proto zadní náprava rovnoměrně zabírá a shodila by jinak auto z heveru. Kola přední nápravy se přenosu hnací síly neučastní pokud je nadzvedlé jedno z nich, ale také je nucené minimálně jedno znich se točit/protáčet.

Re: uzávěra diferenciálu - poraďte prosím

Napsal: stř úno 20, 2013 07:00
od vik2
Hele s tim heverem opatrne. ona je schopna z nej seskocit i bez uzaverky. mas tam ruzne treni a prvotni impulz pri pusteni spojky...
Tak aby nejakemu zacatecnikovi neskocila za krk :lol:

Re: uzávěra diferenciálu - poraďte prosím

Napsal: stř úno 20, 2013 14:51
od kitcarcup
I chybama se začátečníci učí :D

Jen škoda, že více se nováčci učí na svých chybách než na cizích. Ale snad ten případný seskok po prudkém puštění spojky (bez uzávěrky), z taktak držícího heveru přežije ta Niva. :thumbup:

pozn: aha, proto je všude pro blbý napsáno: :arrow: "tuto ukázku provádí zkušený profesionál, radši tohle doma sami nezkoušejte" :D

Potřebuji informace

Napsal: pát bře 15, 2013 11:41
od Jožka30
Prosím o poskytnutí informace k přídavné převodovce.Na vysvětlenou, mám k traktůrku sehnanou zadní nápravu Gaz 69, která je však o 16 cm ze středové osy.Abych se dostal na střed potřebuji koupit přídavnou převodovku.Potřeboval bych vědět zda vzdálenost vývodu na převodovce dá požadovanou míru,t.j.minimálně 16cm.Více není na závadu, protože se do položením či postavením vystředit.Potom bych potřeboval znát rozměry šířku a výšku.Děkuji za pomoc.

Re: Přídavná předovoka

Napsal: pon bře 18, 2013 17:56
od Dusan
Niekto mu to zmerajte :D Pri najhorsom ja ked bude zajtra pekne.

Re: Přídavná předovoka

Napsal: pon bře 18, 2013 20:23
od Jožka30
Na připojeném náčrtku jsou údaje, které potřebuji.Prosím o posouzení, zda jde přídavná převodovka dát způsobem, který je vyznačen na nákresu.Převodovku jsem nikdy neviděl, tak to nedokážu posoudit.Většinou jsem na Nivách kamarádům opravoval nápravy, více zadní.

Re: Přídavná předovoka

Napsal: úte bře 19, 2013 00:06
od Dusan
Tazko robi posun opacnym smerom ako chces ty. Niva ma motor viac v pravo a preto pridavna prevodovka posuva vyvod od prevodovky do prostred vozidla. Na fotke co som dal je hore privod od prevodovky a dole vyvod na predny diferencial,presne na opacnej strane je vyvod na zad. Diferencial.

Re: Přídavná předovoka

Napsal: pát bře 29, 2013 19:14
od Jožka30
Dusane,dík za Tvoji informaci.Jsi tady asi jediný, kdo chce pomoci a nebo to zas tady nejsou takový odborníci, aby mohli poskytnout nějáké informace.Vložil jsem se pořádně do problému a zjistil jsem, že přídavná převodovka z Nivy je to co potřebuji.Už je také namontována a pracuje bez závad.Lituji času, který jsem ztrávil zbytečným psaním mé prosby na tomto webu.Je vidět, že už ani na prosbu nikdo není schopen pomoci.

Re: Přídavná předovoka

Napsal: pát bře 29, 2013 21:45
od Kolben
Jožko, Jožko.... :vom: :minigun:

Re: Přídavná předovoka

Napsal: ned bře 31, 2013 11:55
od Dusan
Jožka30 píše:Dusane,dík za Tvoji informaci.Jsi tady asi jediný, kdo chce pomoci a nebo to zas tady nejsou takový odborníci, aby mohli poskytnout nějáké informace.Vložil jsem se pořádně do problému a zjistil jsem, že přídavná převodovka z Nivy je to co potřebuji.Už je také namontována a pracuje bez závad.Lituji času, který jsem ztrávil zbytečným psaním mé prosby na tomto webu.Je vidět, že už ani na prosbu nikdo není schopen pomoci.
Takto odpovedal som ti lenzo obcas sa stane ze tu niekto nieco napise, a viac krat tu nepride, prevodovku mam na zahrade a je tam stale neskutočne blato tak že ist tam sa mi ncechelo navyse napisl som ti ako to je tak že sa mi zdalo ze pre teba nebude vhodna.... mohol si sa vyjadrit ze co a ako... ale dobre.

Re: Přídavná předovoka

Napsal: stř kvě 29, 2013 11:20
od Gabriel
Zdravím mládenci. Jsem s vámi a vašimi radami velmi spokojen. Zatím každý problém na nivce vyřešen bez komplikací. Pustil jsem se do výměny olejů v převodovkách, nic složitého to není jen na hlavní jsem nemohl kromě výpušťáku povolit nic tak jsem tam olej natlačil horem přes malou dirku pod napojením řadící páky. Vybral jsem si dle vašich rad stříkačku Žaneta a byla to bomba. Teď jsem dodělal i přídavnou převodovku. Místo oleje tam byla jen pasta která vypadala jako metalíza. Počítám, že minulí majitel neměnil. To je v poho, po vyčištění a dolití nového oleje, jsem zjistil, že olej mi pomalu kapává u zadní hřídele, před napojením na zadní kardan. Je tam takový plechový kroužek a pod nim to kape. Zřejmě budu muset přetěsnit. A prosím o radu. Musím jí celou sundat nabo jaké s tím máte zkušenosti? Co způsobuje že to kape? Prosím znovu o radu.

Re: Přídavná předovoka

Napsal: stř kvě 29, 2013 11:25
od dvk
- demontuješ kardan
- odšroubuješ matici unašeče a unašeč sundáš
- objeví se gufero, které ve tvojem případě je špatné, a to vyměníš za nové
- smontuješ, jezdíš, pod vozem je sucho, seš vysmátý :D

Ovšem pokud všechen olej předtím vytekl a jezdilo to jen na tu zbylou mastnotu, může být něco poškozené vevnitř. Tomu by odpovídaly i ty piliny (metalíza).

Re: Přídavná předovoka

Napsal: stř kvě 29, 2013 11:29
od Luděk Musil
Tipoval bych (neznaje přídavku), že tam (na výstupech dopředu i dozadu) budou gufera, které bude potřeba vyměnit.
A jestli to lze na namontované? Asi možná i jo, ale bude to vojeb. L.
Pozn. moderátora: doplň si do profilu bydliště nebo okres