cert píše:Díky za radu,
vše co jsem popisoval výše je tedy dle tebe v pořádku a chyba bude pouze v čidle nebo žárovce?
Moje včerejší zkouška v garáži se zvednutými oběma koly vpředu a pak poze s jedním mne uvedla do rozpaků.
Dnes jsem mluvil s kamárádem, který se mnou pro nivu byl a potvrdil mi, že v závějích při uzávěrce diferenciálu
hrabalo vždy jedno kolo na každé nápravě.
Díky za odpověď.
čert
AHOJ:
CO SE TÝKÁ UZÁVĚRKY Mezinápravového Diferenciálu u NIVY:
Uzávěrka mezinápravového Diferenciálu je-li v pořádku:
1)
v neuzamčeném stavu má NIVA pohon FULLTIME 4x4...
s možností prokluzu libovolného kola ikdyž ostatní kola se nehnou.
= pokud zvedneš do vzduchu libovolné kolo... po nastartování a zařazení jedničky(+po puštění spojky), bude NIVA stále stát na HEVERU a toto (libovolné) zvednuté kolo se bude otáčet. Ostatní kola budou na zem přenášet pouze takový kroutící moment jako kolo s nejnižší přilnavostí =(to odlehčené/zvedlé prokluzující protáčející kolo).
(Timto horlivě protáčejícím se kolem je ventilován počet otáček motoru zvýšený či snížený převodovými poměry, hlavní převodovky+redukční převodovky+soukolím rozvodovek stálého záběru(mezinápravové rozvodovky a nápravové rozvodovky přední nebo zadní, podle toho na, které nápravě toto protáčející se /nadzvedlé/ kolo je.)
A dále tento počet otáček znásobený satelitovýmí koly dvou diferenciálů jejichž jedna výstupní strana se netočí= tj satelitovými koly 1)
mezinápravového diffu a 2)jednoho
nápravového diffu= za ta kola jež jsou pevně na zemi a stojí!, ale která stále přenáší symbolický kroutící moment "hnací sílu" vůči zemi!!!
Zatímco přenášený celkový kroutící moment /"hnací síla vůči zemi"/, je rovnoměrně rozprostřen mezi všechna čtyři kola.
==> proto se jedná o stálý záběr všech kol tedy: Fulltime 4x4
viz video: čas 1m:47s... v záběru všechna kola, protáčí se jedno.
http://www.youtube.com/watch?v=QgaZgbGsJB8
2)
v uzamčeném stavu má NIVA pohon FULLTIME 4x4 LOCK
(uzamčený = "z činnosti vyřezený mezinápravový diferenciál" - "svítí kontrolka zařazené uzávěrky")
=pokud zvedneš do vzduchu libovolné kolo... po nastartování a zařazení jedničky(+po puštění spojky),
!nebude! NIVA stále stát na HEVERU NYBRŽ: toto (libovolné) zvednuté kolo se zařčne ve vzduchu protáčet, ale musí se otáčet také minimálně jedno kolo druhé nápravy. Proto Niva se zvedlým ikdyby celým předkem s uzáverkou mezi nápravového diffu "zadkem"(kolama zadní nápravy) zabere a shodí karoserii z heveru!!!
TEDY MODELOVÝ PŘIKLAD:
NIVA na heveru uvázaná za tažné ke zdi za ní : nadzvedlé pravé přední kolo: uzávěrka mezinápravového diferenciálu uzavřená : v převodovce zařazená jednička(případně zařazená redukce), nastartovaný motor, puštěná spojka:
-PP kolo: nadzvedlé - se volně protáčí a nepřenáší hnací sílu
(Tímto protáčením je ventilován počet otáček motoru jdoucí přes mezinápravovou rozvodovku, /"s vyřazeným mezinápravovým diferenciálem z činnosti"/, k přední nápravě a je u tohoto předního kola znásoben pouze diferenciálem přední nápravy za LEVÉ přední stojící kolo)
-LP kolo : stojí na zemi - neotáčí se a přenáší stejný kroutící moment "hnací sílu" jako sousední odlehčené/nadzvedlé PPkolo.
ovšem protože je mezinápravová uzávěrka uzavřená=
-
PZ kolo: stojí na zemi - protáčí se ztuha a přenáší hnací sílu vůči zemi.
(Ventilují se jím otáčky motoru jdoucí přes mezinápravovou rozvodovku "s vyřazeným mezinápravovým diferenciálem z činnosti", k zadní nápravě a protáčení tohoto kola je znásobeno přes soukolí nápravového diferenciálu za stojící PZ kolo které také však přenáší hnací sílu ale neotáčí se)
-
LZ kolo: stojí na zemi - neprotáčí se a přenáší hnací sílu vůči zemi.
Stejnou jako sousední nadlehčené PZ prokluzující kolo.
viz video: 1m:57s...
v záběru všechna kola, protáčí se nuceně minimálně dvě, zde obě levé.
http://www.youtube.com/watch?v=QgaZgbGsJB8
=proto zadní náprava rovnoměrně zabírá a shodila by jinak auto z heveru. Kola přední nápravy se přenosu hnací síly neučastní pokud je nadzvedlé jedno z nich, ale také je nucené minimálně jedno znich se točit/protáčet.