Stránka 3 z 4
Napsal: ned pro 26, 2010 10:53
od MartasBrno
Nicméně, je to zajímavá informace, tím vyřazením z činnosti někdo asi řešil nějakej problém. Do budoucna by bylo zajímavý to zprovoznit, může to něco ušetřit na benzínu.
krtek86 píše:Nedal by se karburátor jen profouknout, abych ho nemusel celý rozebírat?
Minimálně víko musí dolů, jinak se nic moc nezjistí. ještě Marek tady doporučoval meotdu, jak tlakovým rázem pročistit karbec - spočívá to ve vytočení motoru, zavřená karbu dlaní až vznikne podtlak a následním prudkém sundání dlaně. Za pokus to může stát, je to zadarmo, ale ruku do ohně nedám.
Napsal: ned pro 26, 2010 12:52
od krtek86
Dobrá. Zkusím vše. U toho čidla je jedno, která hadička jde kam? Přikrytím rukou myslíš sání obou komor a nebo jen té 1. (bez sytiče)?
Tato otázka taky nesouvisí s touto problematikou, ale u sání je přepínání na teplý vzduch od výfuku nebo jen čistě studeného ze předu. Přepínáte to někdo? Podle mne je to zbytečné, protože se směs stejně v motoru zahřeje rychle...
Napsal: ned pro 26, 2010 13:57
od Křečík Barbuška
Ne, není to jedno jak hadičky zapojíš. Co se týče zapojení ekonomizéru tak pohledej na fóru, je toho více než dost. Osobně bych se ekonomizérem zaobíral, až ve stádiu kdy to pojede a zatím jej nechal vyřazený, což znamená, že hadička jdoucí z pneuraketky karburátoru jde přímo na nátrubek kolena sání. Druhá hadička z karburátoru pak přivádí podtlak z pod klapek k membráně rozdělovače. Jinak to "čištění" karbu se dělá tak, že vyženeš motor do otáček a celou dlaní zakryješ vršek karbu, tedy obě komory. Tento úkon klidně zopakuj vícekrát. Když už to budeš trápit, tak zkontroluj jestli ti jde benzín do obou komor (po vytočení a rychlém uzavření budou klapky chvíli mokré) a zdali ti otvírá i klapka druhé komory co jest ovládána podtlakem v sání. Jen tak mne napadá, všechny části rozdělovače jsou pohyblivé? Nezadrhává ti odstředivá regulace? Jsou ty rozvody a základní předstih opravdu správně? Přepínání násosu léto zima má přínos, zejména v teplotách blížících se k nule a vyšší vlhkosti vzduchu, též je tu o tom mnoho napsáno.
Napsal: ned pro 26, 2010 14:02
od Cory
napadlo ma, ci nie su zamenene hadicky ekonomizeru a podtlaku do karbu.
Napsal: ned pro 26, 2010 14:31
od Luděk Ondrůch
krtek86 píše:Z karburátoru jdou na pravé straně 2 hadičky a obě by asi měly jít na takové čidlo (váleček) na pravém blatníku. K tomu čidlu vedou 2 el.dráty. To čidlo bylo odpojený už před opravou, takže to nemá na nic vliv, ale jen jsem se chtěl zeptat, k čemu to je. Karburátor je totiž propojen jen mezi sebou a čidlo taky jen mezi sebou.
Ha tu je chyba. Z karbu vede jedna hadička do elmag. ventilu (to je ten váleček) a druhá do podtlakové regulace rozdělovače. Druhá hadička z elmag. ventilu jde do sacího potrubí.
Edit: Cory byl rychlejší.
Napsal: ned pro 26, 2010 14:56
od krtek86
Tak tady problém taky neni. Hadička do el.ventilu vede od výfukového potrubí do karburátoru. Od této hadičky v karburátru vpravo nahoře je vyvedena hadička do rozdělovače. Takže tím to opět není...
Napsal: ned pro 26, 2010 18:08
od Saša
krtek86 píše:Hadička do el.ventilu vede od výfukového potrubí do karburátoru.
to snad ne . To potrubí je snad sací ne ?
Napsal: ned pro 26, 2010 19:08
od Křečík Barbuška
To je mucha, sací nebo výfukové. Hlavně, že vede ze správného směru
.
Napsal: ned pro 26, 2010 19:11
od krtek86
Pro představu přikládám fotky, jak to mám zapojený. Jinak membrána ruplá není, protože po odpojení hadice lítá benzín snad 10 cm vysoko šíleným proudem-takže přívod benzínu je dobrý. Sítko bylo zadělaný normálně-nic strašnýho.
Neni možný, že by to dělala bohatost směsi? Svíčky a vzduchový filtr vylučuji, protože jsem to všechno měnil před 4 000 km.
Napsal: ned pro 26, 2010 19:31
od Křečík Barbuška
To máš vyřazené dobře, koneckonců jinak by ti to ani volnoběh nedrželo.
2105-netáhne-pokračování
Napsal: čtv pro 30, 2010 19:23
od krtek86
Dneska jsem se dostal na vůle ventilů. Ventily byly různě rozházené-některé měly vůli větší, jiné zas měnší... Zítra to projedu a uvidim. Koukal jsem ještě jednou na rozvodový řemen a vypadal, že je dobře nasazený. Pro jistotu přikládám fotky. Co mě ale zarazilo jsou svíčky. Jsou krásně čisté, ale zdají se mi poměrně bílé. Znamená to, že je chudá směs?
Napsal: čtv pro 30, 2010 19:29
od Cory
Podla farby sviecok to podla mna vyzera na vysoky predstih, alebo chudobnu zmes
Napsal: čtv pro 30, 2010 22:48
od MartasBrno
Tyjo, to už je třetí vlákno na stejný problém. Ale ty fotky jsou fuper. Poku dmáš dobré zapalování, tedy předstih a regulaci předstihu dobrou, sázím stále na palivovou soustavu, myslím, že tomu chybí benzín. Co to udělá když za jízdy s ohřátým motorem vytáhneš sytič?
Napsal: pát pro 31, 2010 13:47
od krtek86
Slibuju, že už nebudu zakládat další vlákno na stejný problém
Koukal jsem na čerpadlo-dole na motoru. Po odendání hadice (mezi čerpadlem a karburátorem) a máčknutí benzín vylítne, takže je to OK.
KLAPKY: SYTIČ - mám seštelovaný tak, aby při zatažení byl max. otevřený (90°) a při max vytažení byl
uzavřený.
MECHANICKÁ OD PLYNU - ovládá se plynem a při zmáčknutí plynu se do komory vstříkne
benzín.
KLAPKA OVLÁDANÁ PODTLAKEM - jak mám zjistit její funkci?
Zkoušel jsem při přidání plynu zakrýt komory rukou až skoro zdechl motor a ruku jsem měl pokaždé motrou od benzínu. Obě klapky se zdáli být mokré.
Při vytahování sytiče u zahřátého motoru (na volnoběh) se plynule zvedají otáčky motoru. Motor z volnoběhu při prudkém přidání plynu reaguje rychle.
Napsal: pát pro 31, 2010 14:27
od cackler
Spíš jsi měl zkusit jízdu s vytaženým sytičem, jesti to nepojede líp - ukazovalo by to na chudou směs