Stránka 3 z 3
Napsal: ned srp 29, 2010 19:56
od Jany_RS
MartasBrno, ne ale tu sa jedna o zmensenie rotačnich hmot aby lepsie isiel do otacok, viem ze len odlahcenim remenice to nepomoze, ale keby si odlahcil 5 veci tak ta 1 vec tomu urcite pomohla ku tym 5,preto sa pytam o tie hlinikove diely(a hlinik lepsie odvadza teplo)
-len ma neukamenujte,please

Napsal: ned srp 29, 2010 20:24
od MartasBrno
No, myslím že ty rotační hmoty v motoru jsou docela malé v porovnání s těma hmotama, který to tahá, chuděrka, přes převody za jízdy. Obávám se, že když to tahá tu tunu krabice, tak nějaké to deko na materiálu v motoru nebude mít až tak hluboký význam. nehledě na to, že na tak mizivou úsporu musíš vynaložit setsakramentský množství energie. (A spoludiskutující ji už vynakládají, byť dobrovolně z vlastní dobroty / hlouposti už teď) Pokud chceš vyšší výkony, tak je potřeba ubrat toho kravského břemene, nebo přidat výkon / účinnost / snížit ztráty v odporech... Tedy z naprosto opačného konce lana, než jsi ho uchopil.
kde já to jen čet? Bylo to tady? S tím bičem... Klasika je, že z hovna bič neupleteš... No, ale tak třeba jo, upleteš, ale nezapráskáš s ním... Ale když aj to zmákneš, no a zapráskáš s ním, tak tě to beztak celého osere, takže tak asi. Osobně mám radost jak malé dítě, když s 1200 občas předjedu někoho kdo jede na 80tce 50. Ale nedělám si iluze, že bych z toho udělal letadlo.
Promiň že ti plním téma o střívkách VAZidla jakousi filosofií, ale snad se nebudeš zlobit. (mimoto taky dělám kraviny a ne a ne mně to pustit

)
Napsal: ned srp 29, 2010 21:18
od Jany_RS
ne v pohode

mne tiez chodia po rozume same blbosti co a jak vylepsit s cielom vymysliet nieco co tu este nebolo,ale vsetko tu uz bolo a snazit sa nieco vylepsit lepsie- co konstrukteri profesionali vylepsili -to sa neda.
-no a mas pravdu ,ako prv som rozmyslal nad hmotnostou celeho auta,to znamena znizit hmotnost ani nie interieru ale kasni,vymenou plechu za laminat,skla za plexisklo atd..
tiez som uvazoval ako znizit hmotnost na podvozku ale tam sa to neda,brusit z naprav je blbost ved to ma byt cim pevnejsie aby to prenieslo vykon a aby to vydrzalo a pruziny,tlmice tiez nevazia nejak vela kil,mozno lahsie brzdy...
a nad tymi stratami v krutiaku som tiez rozmyslal ,ved cez prevody a podvozok su najvacsie straty,ci nie? lenze nic ma nenapada ako tie straty znizit mozno zavarenim diferaku alebo samosvor tahaju dve kolesa-uz su mensie straty alebo 4x4 z nivy(ale to som este nevidel na lade ale ja by tu prestavbu tej napravy a toho diferaku a neviem co tam vsetko je chcel spravit-mozno sa to da upravou kasni aby hlavne predna naprava sadla ,)a potom cez rozne klby ...tieto straty by trebalo znizit a zvysit tak ucinost vykonu
a odpor vzduchu to by trebalo tiez upravit nejak tu kasnu hlavne predok aby to malo mensi odpor na sposob tatry ,spodok auta nejak zakrytovat aby to auto nenadnašalo a aby sa zmensil odpor vzduchu,odpor valivy ,tam len nejake lepsie gumy,
-vidis to vsetko mam v hlave a ovela viac ale ked pridem s nejakym napadom ,tak kazdy hovori ze to je blbost ze to sa neda.ale podla mna sa to da nejak...
Napsal: ned srp 29, 2010 21:26
od MartasBrno
No, tak já nevím, jeslti ten výčet uvedu správně, ale vlastně máš celkem pravdu. Ubírat z nosných částí nebo z podvozku je jako uřezat si pod sebou větev. A ty ztráty v náhonu... Tak je tam od motoru převodovka, v obojím je nějakej olej kterej nějak maže, jsou tam nějaké soukolí... Pak je hardyspojka která má pružnost, vlastně celej agregát je v pružných silent blocích které mají pružnost, pak je tam nějak uloženej kardan s kloubama, takže opět uložení a klouby, a nakonec je tam rozvodovka která je taky naplněná nějakým olejem a má nějaké ozubení + uložení... A úplně nakonec jsou tam kola který maj vysokej profil, takže zase je tam docela dost gumy která má pružnost... No a v tom všem jsou ztráty, který ale nedokážu vyčíslit.
Ztráty v náhonu by mohl vyčíslit někdo, kdo měl auto na válcích na zkušebně při měření výkonu. Měřicí metoda která s epoužívá stanoví výkon motoru tak, že naměří charakteristiku a potom odečtě ztráty náhonu změřené decelerací po vyšlápnutí spojky. Doufám že moc nekecám, prakticky jsem to nezažil. Ladiči, kolik procent hnací síly se ztratí v náhonu žigula?
Napsal: ned srp 29, 2010 21:43
od Cory
Myslim ze paja to mal na brzde a niekde sa to cisielko objavilo v jeho teme...10%? nechcem mystifikovat.
Napsal: ned srp 29, 2010 22:01
od MartasBrno
Ono to tak zhruba bude...
Napsal: pon srp 30, 2010 20:17
od vintera
chce to už konečně vymyslet nějaké perpetum mobile
