Stránka 3 z 4

Napsal: čtv úno 11, 2010 22:14
od EMI
však LPG má taky vysoký okt.č.

Napsal: pát úno 12, 2010 15:09
od Marek
Jistěže - LPG je pro upravené motory optimální palivo, právě díky vysokému oktanovému číslu (102 až 110 - podle složení). Jenže bohužel LPG má několik nevýhod, pro něž se do upravených motorů právě moc nehodí. Nicméně vysoké oktanové číslo je jeho dobrou vlastností.

Doporučuji všem, kdož mají motory s vyšším stupněm komprese, míchat do benzinu TOLUEN v poměru 1:25 až 1:50. Toluen má oktanové číslo vyšší než 140 a smísením s benzinem vznikne silně výbušná směs s oktanovým číslem 100 - 110 (podle poměru smísení). Znal jsem jednoho borce, který motor neladil úpravou předstihu, ale úpravou poměru toluen:benzin (a měl úspěch). V současné době je v tomto receptu malý problém - toluen se opravdu nesnadno shání (poděkujme narkomanům).

Taky je fajn do plné nádrže benzinu vhodit jednu tabletu naftalínu (proti molům šatním) - taky to umí své.

Napsal: pát úno 12, 2010 16:01
od Křečík Barbuška
Co na ten toluen řeknou již tak problematicky trvanlivé "nové" membrány čerpadel a akceleračních pumpiček?

OT Vzpomínám si jak se kdysi BA3 spole s dalšími dvěma jedinci dostal k většímu množství jakéhosi neidentifikovatelného ředidla. Mixli to baj voko 1:1 Všichni si to nalili do aut (stodváca, Lada, nějaký vstřikovací Favorit či Felda). První dva vozy skončily s proleptanými čerpadly do dvou dnů, vstřikovací vůz prý skončil hned první den, přestal vrčet :mrgreen: .

Jinak, toluen v balení 0,5l mi běžně prodávali když mi bylo cca. 10 let, používal jsem ho k lepení letadýlek a k pyromanským zábavám. S koupí problémy nikdy nebyly, až teď. Ale již nelepím, ani neexperimentuji s ohněm.

Napsal: pát úno 12, 2010 17:51
od Marek
Pokud by byly problémy s trvanlivostí membrán, dá se do této směsi ještě majznout M2T na domastění - stačí tak 1:200 (ať to moc nekouří). Ale myslím, že to nebude potřeba.

Napsal: pon úno 22, 2010 15:35
od miskoo
takze treba nastavyt inak aj rozdelovac?

Napsal: úte úno 23, 2010 08:35
od Marek
miskoo píše:takze treba nastavyt inak aj rozdelovac?
Naprosto určitě. Zvýšení kompresního poměru si vyžaduje naprosto jiné nastavení předstihu a jeho jiný průběh v závislosti na otáčkách. Při takových úpravách motoru už nestačí pouze jinak nastvit rozdělovač - musí se většinou rozdělovač mechanicky upravit (musí mít kratší odstředivou regulaci a v jiném průběhu).

Napsal: úte úno 23, 2010 11:50
od Roman
Alebo pouzit elektronicke zapalovanie u ktoreho sa da pri zablokovanej mechanickej odstredivej regulacii nastavit krivka predstihu elektronicky....

Napsal: úte úno 23, 2010 12:26
od Marek
Roman píše:Alebo pouzit elektronicke zapalovanie u ktoreho sa da pri zablokovanej mechanickej odstredivej regulacii nastavit krivka predstihu elektronicky....
Značka ideál... (ale už to není taková legrace a vzrůšo :wink: ).

Napsal: úte úno 23, 2010 13:06
od Roman
Práveže najväčšia "legrace"(hlavne pre čumilov) je keď v žigulíku vytiahneš notebook a pripojíš sa. :P

Napsal: úte úno 23, 2010 13:15
od Marek
Tak to beze sporu :-D.

Napsal: úte úno 23, 2010 18:53
od peet2101
Roman píše:je keď v žigulíku vytiahneš notebook a pripojíš sa
Fast and Furious hadra :D :D

Napsal: úte úno 23, 2010 20:52
od Cooper
Obrázek

To je přesně ono :-D

Napsal: úte bře 02, 2010 22:29
od miskoo
Este jedna otazocka ak muozem, mam motor 2103 cize 1.5ku chcel by som tam znizit hlavu ale tak aby motor aj nieco odjazdil aspon 2 sezony to je sice nie dlha doba ale motoru sa bude davat zabrat totisto to staviam na autocross kolko by som s tej hlavy mal ubrat aby bolo dobre? Ja som tak rozmyslal ze okolo 1,2mm co vy nato? A este pfu s tym zapalkom to bude problem nemam take a ani moc penazi takze neeistuje neaka lacnajsia alternativa? dakujem

Napsal: stř bře 03, 2010 07:52
od Marek
Osobně bych snižoval blok - u motoru 1500 klidně můžeš až 1,8 mm (tím by měl nedoběh stejný jako krátkozdvihové motory).

A motorů Lada při úpravách pro soutěže není problém jít na kompresní poměr klidně i 11:1. Je ale nezbytně nutné tomuto tvrdému motoru přizpůsobit předstih, a to velmi přesně a kvalitně. Je to to nejtěžší a nejnáročnější, co při úpravách je.

Napsal: stř bře 03, 2010 08:25
od JmJ
miskoo píše:Este jedna otazocka ak muozem, mam motor 2103 cize 1.5ku chcel by som tam znizit hlavu ale tak aby motor aj nieco odjazdil aspon 2 sezony to je sice nie dlha doba ale motoru sa bude davat zabrat totisto to staviam na autocross kolko by som s tej hlavy mal ubrat aby bolo dobre? Ja som tak rozmyslal ze okolo 1,2mm co vy nato? A este pfu s tym zapalkom to bude problem nemam take a ani moc penazi takze neeistuje neaka lacnajsia alternativa? dakujem
CARKY VE VETACH, TO SE NEDA LUSTIT!

pokud se o to aspon trochu nebudes snazit, tak uz prijdou tresty!