Stránka 3 z 3

Napsal: stř pro 02, 2009 11:46
od Luděk Musil
Dívám se na další fotky.
S tím přesuvníkem to není tak zlý, na prdel dostala hlavně vidlička. Nicméně to nemění nic na faktu, že zuby uvnitř přesuvníku jsou taktéž omačkány. Takže pokud budeš chtít měnit tak všechno.
Trochu odbočím (ale dané problematiky se to týká):
Na jaře jsem generálkoval pro Tomáše Fuksu pětikvaltku s podivnou minulostí, která hučela a vypadávala pětka. Napřed jsem ji mkomplet přeložiskoval a dal novou vidličku, což mě stálo cca 1500 (? nevzpomínám si přesně). Hučení zmizelo, vypadávání pětky ne. Takže jsem ji znovu (nyní již jen zadní díl) rozebral a měnil jsem přesuvník, jádro spojky a kolo se synchronem. Ozubený kola předlohy jsem nechal původní. Jo - ještě nějaký gufero. Platil jsem cca 3500 (cca). Převodovku jsem instaloval před cca 6 týdny a je v pořádku. L.

Napsal: stř pro 02, 2009 15:31
od wiku
Dnes jsem si zjišťoval ceny. Za vstupní ložisko, přesuvník, synchron, pružinku a vidličku dám 2190,- . Touhle investitcí se dostanu na cenu za kterou se běžně prodávají funkční 5q , takže jsem na tom vlastně nijak neprodělal :-)

Ještě otázka k těsnění. Vystříhám a vysekám si ho sám, ale jak tlustý papír na to mám koupit? Můžu změřit původní, ale toho tam už opravdu moc nezbylo :-D

Napsal: stř pro 02, 2009 16:22
od Luděk Musil
wiku píše:Ještě otázka k těsnění
Máš dvě .... vlastně 3 možnosti:
1. vysekáš, vystříháš z těsnícího papíru tl. 0,3 - 0,5 mm mimo těsnění na spodek - tam je gumokorek
2. za pár korun to komplet koupíš
3. těsnění se dá nahradit červeným silikonem
L.

Napsal: stř pro 02, 2009 17:49
od Cooper
Luděk Musil píše:3. těsnění se dá nahradit červeným silikonem
S tím ale nespěchat :-)

Napsal: stř pro 02, 2009 23:27
od wiku
Na spodním víku je gumokorek? Já tam měl papír.

Napsal: stř pro 02, 2009 23:49
od staneko
Originál těsnění je papír ..... sice docela silnej, ale papír ...... ale v zásadě je to jedno .....

Napsal: úte pro 08, 2009 16:26
od wiku
Doháje. Dnes mi přišli objednané díly. S velkou radostí jsem vyměnil ložisko a začal měnit synchron. Našel jsem ale jednu závadu které jsem si předtím nevšiml. Miska pro pružinku synchronu na pětkovém kole je prasklá a prasklina je tak z poloviny obvodu. Vyměnit to nejspíš nepůjde, protože kolečka jsou k sobě slisovaná. Celé nové kolo stojí přes 2000,- . Neměl by náhodou někdo z vás tohle kolečko v nějaké převodovce na ND?
Obrázek
Obrázek

Napsal: pon pro 14, 2009 22:08
od wiku
Klucí, radostná zpráva. Opraveno. Kolečko jsme rozlisovali, mističku jsme vytočili na soustruhu novou. Stará se svojí zadní stranou potkala s pětkovým soukolím, zdeformovala se a pero v ní zůstalo zaseknuté. Proto synchron nechodil. Kolečko jsme za tepla slisovali a hotovo. Dneska šla převodovka do auta. Páka řadí lehčeji než na původním čtyřkvaltu. Jen trojka a pětka trochu hučí. U trojky je to normální u všech žigulů. Pětka hučí trochu víc. Četl jsem že pětka hučí u většiny. Čím to je? Co mám vyměnit nebo upravit? Hučí jen v záběru, když pustím plyn tak ne.

Díky za předchozí rady.

Napsal: pon pro 14, 2009 22:37
od Cory
mne hucala 3ka a 5ka a tiez len v zabere - vymenil som loziska a je tichucko