Stránka 3 z 3
Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.
Napsal: pon pro 08, 2014 12:32
od Vašátor
Pokud bych počítal čas od zapnutí stroje, do vypnutí, tak bych se do 20ti min. na jedno líznutí v pohodě vlezl, ovšem víme jak to je... Nicméně toto je čas naprosto irelevantní. Pokud započítám čas potřebný k odnesení hlavy z motoru na ponk, odšroubování šteftů držící víko ventilů, odnesení na frézku, upnutí na frézku a vyrovnání, přehození frézovacího nože (ano, frézku používáme i na jiné věci), přenastavení rychlosti frézky, nastavení nože do potřebné výšky ... a teď teprve zapínám stroj. Jedno líznutí pak pro mne znamená cca 10min. A jelikož jistě víš, jak většinou hlava u Favorita/Felicie vypadá, na jedno líznutí to prostě neprojde. Ano, mohl bych nastavit větší úběr, nicméně klesá pak kvalita frézovaného povrchu. K tomu všemu podotýkám, že máme mašinu ze 60tých let a pokud člověk neví jak s ní pracovat, akorát to domrví. Druhou věcí je to, že povrch hlavy by měl být broušený - na magnetce, načež se většina lidí na frézování hlavy dívá jaksi nemile. Nicméně hlav už jsme udělali docela dost a všechny bez jediného problému chodí. A třetí věcí je pořizovací cena .... naše frézka stála 16 000kč. Modernější stroj by práci jistojistě urychlil, ale dávat za mašinu několikanásobně víc peněz jen kvůli ušetřenému času, když frézku používáme zřídka kdy, opravdu nemá smysl.
Ano, pokud odnesu hlavu někomu, kdo se tímto zabývá, za 20min. ji mám v ruce hotovou. Ale kde je čas potřebný k odnesení hlavy do firmy a zpět?
Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.
Napsal: pon pro 08, 2014 12:43
od Marek
Souhlas - brousit hlavu na magnetce je v podstatě alibismus. Je to pro běžný provoz zcela zbytečné a povrch z frézky na to úplně stačí.
Štefty nesundávám. Postavím hlavu "hore kopcom" na kostky, seberu dvě desetiny, pak případně další dvě a pokud ani to nestačí, vyhodím hlavu, protože změna kompresního poměru je pak víc než malá a takový díl nelze použít.
Bavíme se o benzinové hlavě. U naftové seberu, kolik je třeba, tam je to úplně jedno (akorát se pak o to déle zapouštějí ventily, což je vcelku woprcajtunk).
Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.
Napsal: pon pro 08, 2014 12:55
od Vašátor
Jo vidíš a to jsem ještě zapomněl na umytí hlavy v mycím stole ... špony z frézování mi do motoru nesmí. Takže za 20min. ani kdybych byl superman.
Hlavu taky stavím na "kostky", ale štefty víka ventilů jsou prostě dlouhý.
Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.
Napsal: pon pro 08, 2014 19:54
od zelvotron
Ve škole jsme dělali hlavy na obrážečce, prý je to lepší jak frézovat.
Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.
Napsal: úte pro 09, 2014 20:31
od MartasBrno
Marku, rada dobrá a šla by Zenitovi do krámu. Zenit, je ten motor bezproblémovej? Co má za sebou? Jen informativně.
Vašku, jaký by byl termín a místo předávky hlavy na operaci a z operace? Pokud bude oprava, do konce týdne bych to měl mít v garáži a hlavu sundanou, když se zadaří. Pak bych to viděl že změřím přesahy a uvidí se. Abysme to nakonec s bráchou neskládali honem zpět na dvě těsnění a honem s tím pryč
Děkuji za nabídku!
Na našem motoru se dělala hlava jen jednou a to viz. první příspěvek tohoto tématu. Nebyly udělané vůle ventilů, to jsme vyřešili po servisu sami. Vydrželo to 50 000 ježdění. Otázka proč tolik, jestli to neodflákli, nebo už tehdy nebyly ty vložky třeba na hraně... Ale to uvidíme.
Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.
Napsal: úte pro 09, 2014 21:33
od Vašátor
Ad převzetí hlavy .... na dílnu jezdím v úterý ráno a vracím se v pátek večer. Občas jezdím i v týdnu, ale do vánoc už v týdnu nepojedu. Takže pokud mi hlavu dejme tomu o víkendu či v pondělí hodíš, v pátek si ji můžeš vyzvednout.
Co se týká přesahů, dají se pořešit podložením z plechového kroužku dané tloušťky.
Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.
Napsal: stř pro 10, 2014 18:07
od 3enit
Kolik má najeto Ti neřeknu, protože jsem ho koupil na vrakovišti za 4 tisíce a potom jsem s ním najezdil asi 15 tisíc kilometrů (předchozí motor měl hlavu prožranou a stál dva měsíce, takže místo oleje byla krásná emulze
)
Když jsem ho ještě provozoval tak byl bezproblémovej, v zimě byla na víčku hlavy ,,bílá hmota". Jediný problém býval se škrtící klapkou, to je ale jiná kapitola
Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.
Napsal: čtv pro 11, 2014 06:17
od Marek
Víčko potažené slabou vrstvou emulze v zimním období je u Felicie zcela běžný jev. Je to vysrážená vlhkost vzduchu.
Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.
Napsal: úte zář 06, 2016 21:23
od MartasBrno
Auto ve 303 000km a pokročilém stadiu rozkladu prodáno... Opět na práci!