Stránka 3 z 4

Napsal: čtv čer 18, 2009 09:03
od Jelen
To byl jen dodatek pro Veverku, jak to pozná.

Napsal: sob čer 20, 2009 12:28
od Veverka
Nasadil jsem novou membránu a nic,ve filtru není po pumpování žádný benzín.

Napsal: sob čer 20, 2009 14:08
od Křečík Barbuška
Pokud se ti vyprázdnilo potrubí tak to notnou chvilku trvá než se nasaje, já měl přes 14 dní zhozenou nádrž a než se zaplavila trubka, mohla si baterka články ukroutit, ruční pumpování bylo totiž neefektivní. Když nasadíš nějakou hadici co vystupuje z pod auta kolem převodovky a opatrně nasaješ benzín jde? Respektive pokud to profoukneš bublá v nádrži?

Stejně je to nespravedlivé, já nemohu zvítězit v boji s benzínem neb mi každou chvilku smrdí z jiného místa a Veverka ani nenasaje, to není fér :mrgreen: .

Napsal: sob čer 20, 2009 14:12
od Veverka
To jsem nezkoušel,ale provedl jsem roztažení a ani po 400m vůbec nic nenasál!
Hadice vypadají pěkně,asi se mě rozpadl filtr v nádrži nebo rozpadla hadice u ní jinak už nevim.
Edit:Palivový filtr u pumpy průchozí je,ten v nádrži nikdo 22 let neměnil a nevim jak to s ním vypadá.

Napsal: sob čer 20, 2009 14:18
od Křečík Barbuška
V nádrži žádný filtr není, vyjma kusu síťky co je na konci násosové trubky, rozdělané jsem to sice neměl, ale tuším analogii s nádrží sedanu. Samozřejmě mluvím o "karburátorových" nádržích. Profoukni to, jestli není zrada tam. Jinak pokud by jsi měl rozpadlé hadice, tak by jsi to myslím poznal po čuchu.

Napsal: sob čer 20, 2009 14:22
od Jelen
Pokud jsi vyměnil membránu a nic, zkus vyměnit ještě ty dva zpětné ventilky. A pokud nepomůže ani to, tak bude v háji ta hadička obalená hadrem, co je mezi nádrží a trubkou pod autem. Tu už jsem taky viděl děravou. Saje to tamtudy vzduch a nemá to šanci natáhnout benzín.

Napsal: sob čer 20, 2009 15:45
od Hurikán
Funkčnost pumpy jde na vymontovaném čerpadle zjistit velmi snadno:

Test 1: Když zacpu prstem vstupní trubku čerpadla a "zapumpuju", musí prst zůstat "přilepený" k trubce podtlakem v čerpadle.

Test 2: Když zacpu výstupní trubku z čerpadla a "zapumpuju" a následně poté prst uvolním, musím cítit/slyšet zasyčení unikajícího stlačeného vzduchu.

Jestliže je test č. 1 negativní, může být buď vadná membrána, nebo nefunkční první zpětný ventil.

Pokud je negativní test č. 2, je problém ve druhém zpětném ventilu. Jestliže je současně s tím negativní i test č. 1, tak je vadná membrána nebo je čerpadlo špatně složené (netěsní a přisává vzduch) a tudíž nečerpá. Zcela výjimečně mohou být teoreticky vadné oba zpětné ventily, ale takové čerpadlo jsem ještě nikdy neviděl.


Veverce tedy radím následující:

1. vyzkoušet funkčnost vymontovaného čerpadla viz testy 1 a 2

2. profouknout palivové potrubí. Nejlépe ruční pumpičkou. V nádrži to musí bublat. Pokud nebublá, je potrubí někde přerušené (což by se projevilo syčením v daném místě), nebo v nádrži není benzín. :Hangman:

Napsal: sob čer 20, 2009 18:20
od Jelen
Funkčnost čerpadla vyzkouší také spolehlivě tak, že tam napojí hadičku a dá do petky trochu benzínu :-P

Napsal: ned čer 21, 2009 09:56
od Pavel V.
Ano ano Jelene tvé řešení je méně složité na pochopení, a snad i rychlejší. :lol: :lol

Napsal: ned čer 21, 2009 10:21
od Hurikán
Jelen píše:Funkčnost čerpadla vyzkouší také spolehlivě tak, že tam napojí hadičku a dá do petky trochu benzínu :-P
Hlavně si ale musí při tomto testu uvědomit, že není příliš vhodné, dívat se přímo do výstupní trubky čerpadla. :) On totiž přímý zásah oční bulvy kapalinou ropného původu není vůbec nic příjemného. 8)
Pavel V. píše:je méně složité na pochopení
:axe: Chceš snad říct, že mé řešení je složité??? :x :lol: :lol:

Napsal: ned čer 21, 2009 10:59
od Křečík Barbuška
Hurikán píše: Chceš snad říct, že mé řešení je složité???
Mno, minimálně vyžaduje hebké prstíky. Pro majitele, méně hebkých prstíků doporučují ucpání trubičky jazykem. :mrgreen:

Napsal: ned čer 21, 2009 16:12
od Veverka
Provedl jsem všechny tyhle testy a membrána funguje správně.Závada tedy bude někde v hadicích u nádrže nebo v sítku.

Napsal: ned čer 21, 2009 19:55
od Petr HC
Hurikán píše: 1. vyzkoušet funkčnost vymontovaného čerpadla viz testy 1 a 2

2. profouknout palivové potrubí. Nejlépe ruční pumpičkou. V nádrži to musí bublat. Pokud nebublá, je potrubí někde přerušené (což by se projevilo syčením v daném místě), nebo v nádrži není benzín. :Hangman:
Ještě přihodím bod 3.
3. protlačit potrubím před profouknutím cca 2 - 3 dcl lihu.Budeš se divit co "sajrajtu" (voda se šupinami rzi) z potrubí vyletí ven (pokud odpojíš šroubení na nádrži a zachytíš to do nějaké nádobky). Když to v zimě zamrzne , je o další radost postaráno.

Napsal: pon čer 22, 2009 11:42
od Saša
Jó doba "zlatých českých ručiček" kdy skoro každý majitel auta si ho dovedl spravit sán je nenávratně pryč . Zřejmě dojde na má slova s přisáváním vzduchu (hadička u nádrže) což se dalo ověřit i bez demontáže čerpadla (nasadit na výstup čerpadla delší průhlednou hadičku a nasát hubou), nebo ještě překvapivější bude zjištění že v nádrži prorezla trubička nebo tam není benzín .

Napsal: pon čer 22, 2009 18:03
od Veverka
Profoukal jsem to a v nádrži benzin bublá,je tu možnost že je i přesto je hadice někde tam poškozena?
Poslední hadice co jde vidět v motoru(poslední směrem k nádrži-ale v motoru) nemá podtlak,na rozdíl od dalších když jsem to zkoušel u filtra apod.Je sice zvenku jen trochu popraskaná,ale podtlak nemá.
Tudíž zkusím vyměnit tuhle hadici,jen doufám že se nevyplní černé prognozy a nečeká mě "překvapení" v podobě netěsnících hadic či trubek tam "dole".