Stránka 3 z 4

Napsal: pon zář 28, 2009 19:21
od plavec
joles píše:Na voľnobeh mi zdochne. štartuje dobre ale hneď po naštartovaní ho musím plynom držať v otáčkach. Podarí sa aj 800-1000ot
Vyměň váhu vzduchu. Ideální je BOSH, Starline mi odešla po měsíci.Nejlepší je tyhle věci si od jiného ladovkáře půjčit.A zkoušet přehazovat díly (krokáč, čidlo polohy škrtící klapky a hlavně váha vzduchu) abys zbytečně nekoupil něco co máš v cajku.Po přehození dílu doporučuji odpojit a připojit baterii. :wink:

Napsal: pon zář 28, 2009 19:37
od joles
Čidlo polohy to asi nebude, lebo po pridaní to normálne ide, aj motor ťahá. Chyby som zresetoval a potom sa objavile iba jedna, a to 102. PP hlasom po rusky hovorí o nízkej úrovni signálu DMR(asi 2?). V inom zozname píšu o Mass or Volume Air Flow Circuit Low Input - asi je to váha vzduchu. Keď som ju odpojil, motor nešlo ani naštartovať, ale ďalšiu chybu nezapísal. Nevylúčil by som ani krokový motor ale začnem VV ak sa podarí niekde požičať (nepoznám Ladistu v blízkom okolí)alebo sa skúsim dopraviť k predajni a tam zapožičať na skúšku (??)

Napsal: pon zář 28, 2009 20:20
od plavec
joles píše:alebo sa skúsim dopraviť k predajni a tam zapožičať na skúšku (??)
Anebo tak.pokud budou ochotní Ti ji půjčit na vyzkoušení maj velké plus.
To já měl výhodu, sebral jsem jinej povoz zajel za školníkem se svou váhou a dal mu jí do jeho lady.Dělalo mu to totéž co mě, tak jsem šel téměř najisto.
Kody chyb neznám, tady někde na foru by měla být tabulka.Myslím, že Zelvotron ji sem někam dával.Radši počkáme na něj.

Napsal: pon zář 28, 2009 21:06
od Petr HC
plavec píše:¨ ... tady někde na foru by měla být tabulka...
Asi jsem ji sem dával také, ale už jsem ji zde nenašel. Tak znovu - platí pro ŘJ MP7.0 xxx.
2 Karty chybovych kodu=id_Diagnostic_Cards>main
2 MP7.0H
3 P0102. Nizka uroven signalu cidla vzduchove vahy=id_0102>DTCWin
3 P0103. Vysoka uroven signalu cidla vzduchove vahy=id_0103>DTCWin
3 P0115. Neurcity signal cidla teploty chladici kapaliny=id_0115>DTCWin
3 P0117. Mizka uroven signalu cidla teploty chladicikapaliny=id_0117>DTCWin
3 P0118. Vysoka uroven signalu cidla teploty chladici kapaliny=id_0118>DTCWin
3 P0122. Nizka uroven signalu cidla skrtici klapky=id_0122>DTCWin
3 P0123. Vysoka uroven signalu cidla skrtici klapky=id_0123>DTCWin
3 P0130. Neurcity signal Lambda sondy=id_0130>DTCWin
3 P0132. Vysoka uroven signalu Lambda sondy=id_0132>DTCWin
3 P0134. Chybejici signal Lambda sondy=id_0134>DTCWin
3 P0201 (P0202, P0203, P0204). Preruseni obvodu rizeni vstriku 1-ho (2, 3, 4) valce=id_0201>DTCWin
3 P0261 (P0264, P0267, P0270). Zkrat na kostru obvodu rizeni vstriku 1-ho (2, 3, 4) valce=id_0261>DTCWin
3 P0262 (P0265, P0268, P0271). Zkrat na napajeci zdroj rizeni vstriku 1-ho (2, 3, 4) valce=id_0262>DTCWin
3 P0327. Nizka uroven signalu cidla detonaci=id_0327>DTCWin
3 P0328. Vysoka uroven signalu cidla detonaci=id_0328>DTCWin
3 P0335. Neurcity signal cidla polohy klikoveho hridele=id_0335>DTCWin
3 P0336. Chyba cidla polohy klikoveho hridele=id_0336>DTCWin
3 P0444. Zkrat na napajeci zdroj nebo preruseni obvodu rizeni ventilu profuku absorberu=id_0444>DTCWin
3 P0445. Zkrat na kostru obvodu rizeni ventilu profuku absorberu=id_0445>DTCWin
3 P0480. Porucha v obvodu rizeni rele ventilatoru chlazeni=id_0480>DTCWin
3 P0500. Neurcity signal cidla rychlosti automobilu=id_0500>DTCWin
3 P0503. Prerusujici se signal cidla rychlosti automobilu=id_0503>DTCWin
3 P0506. Nizke otacky volnobehu=id_0506>DTCWin
3 P0507. Vysoke otacky volnobehu=id_0507>DTCWin
3 P0560. Kolisave napeti palubni site=id_0560>DTCWin
3 P0562. Snizene napeti palubni site=id_0562>DTCWin
3 P0563. Zvysene napeti palubni site=id_0563>DTCWin
3 P0601. Chyba kontrolniho souctu ROM=id_0601>DTCwin
3 P0603. Chyba vnejsi RWM=id_0603>DTCwin
3 P0604. Chyba vnitrni RWM=id_0604>DTCwin
3 P0607. Neurcity signal kanalu detonaci v RJ=id_0607>DTCwin
3 P1102. Nizky odpor zhaviciho teliska Lambda sondy=id_1102>DTCWin
3 P1115. Chyba v obvodu rizeni zhaveni Lambda sondy=id_1115>DTCwin
3 P1140. Neurcity signal cidla vzduchove vahy=id_1140>DTCwin
3 P1500. Preuseni obvodu rizeni rele palivoveho cerpadla=id_1500>DTCwin
3 P1501. Zkrat na kostru v obvodu rizeni rele palivoveho cerpadla=id_1501>DTCwin
3 P1502. Zkrat na napajeci zdroj v obvodu rizeni rele palivoveho cerpadla=id_1502>DTCwin
3 P1509. Pretizeni obvodu rizeni regulatoru volnobehu=id_1509>DTCwin
3 P1513. Zkrat na kostru v obvodu rizeni regulatoru volnobehu=id_1513>DTCWin
3 P1514. Preruseni v obvodu rizeni regulatoru volnobehu=id_1514>DTCWin
3 P1570. Neurcity signal imobilizatoru=id_1570>DTCwin
3 P1602. Pokles napeti v obvodech ridici jednotky=id_1602>DTCwin
3 P1689. Chybne znaceni kodu v pameti ridici jednotky=id_1689>DTCwin

Napsal: pon zář 28, 2009 22:02
od zelvotron
Je to tady: http://forum.ladaklub.com/download.php?id=8678 už jsem s tím zaspamoval fórum tak, že snad ani není možný, aby to někdo neměl stažený :D , je to ta starší neopravená verze, ta novejší tu taky byla, ale asi už není, :stop: stop mazání :stop: (doufám že sem si šplh u Laďušy :) ).

Hele když už sem píšu, poslední dobou mám takovej problém, normálně nastartuju, beží to klasicky na mírně zvýšenej volnoběh, jenže po chvíli (půl minutě) to zvýší volnoběh na okolo 2000 ot. a pak zase po pár kilácích až se to zahřeje víc, tak je volnoběh normální, dělá to po studeným startu. Chybu ukazuje pořád jednu, tu o tom čidle detonací, ale to už ukazovalo dávno předtím, než to takhle začalo blbnout.

Napsal: úte zář 29, 2009 06:57
od joles
S velkou pravdepodobnosťou je to teda VV. Asi ju kúpim ak nevyjde požič.. Ale vŕta mi pochybnosť, či to nemôže byť dôsledok inej chyby, keď prvýkrát hlásil aj chybu 134 (lambda) a 1602 (pokles napätia...)

Napsal: úte zář 29, 2009 08:27
od Petr HC
joles píše:S velkou pravdepodobnosťou je to teda VV. Asi ju kúpim ak nevyjde požič.. Ale vŕta mi pochybnosť, či to nemôže byť dôsledok inej chyby, keď prvýkrát hlásil aj chybu 134 (lambda) a 1602 (pokles napätia...)
Na chybu 102 je zde na fóru jako první pomoc popsáno vymytí VV (nejlépe butyl nebo propylalkoholem). Chyba 134 může nastat po intenzivním "propláchnutí" vzduchem při dlouhém brzdění motorem (zvláště když přitom došlo k vypnutí zapalování) a pokud se po vymazání chyb neopakuje-nevšímej si jí. K chybě 1602 dochází při startování slabou baterkou nebo při zastartování se zařazeným převodem (a sepnutou spojkou)-rovněž nic neohrožuje. Chyby při kterých se nerozsvítí CHE není nutno brát vážně, zvláště pokud se po resetu chyb neopakují.
For Zelvotron-projeď ohmmetrem (ručkovým)čidlo polohy škrtící klapky. Možná dochází při jeho "chrastění" k záskoku (samoobučenie) vzduchovou vahou. Také se tu o tom psalo.
P.S. Veškeré tabulky dat, poruch a dalších parametrů podle mne patří do FAQ a NEMAZAT.

Napsal: úte zář 29, 2009 08:46
od zelvotron
No ještě jsem asi měl napsat, že prakticky to samý to dělalo před dvěma rokama, když jsem měl auto "nový", tenkrát ještě kolísání otáček volnoběhu, to teď výjimečně. Tenkrát to přestalo tím, že jsem mezi auty prohodil čidlo klapky. Je zajímavý, že na druhým autě se ten problém neprojevoval, nebo projevoval, ale v minimální míře (lehký cukání v tahu při studeným motoru, to jsem vlastně zapomněl, že to teď dělá taky, ale celkem dost).

Potom byl do teď klid, jenom sem před půl rokem dal nový čidlo škrtící klapky a motorek volnoběhu od Plavce, po jejich montáži taky v pořádku. Ale poslední dva měsíce to zase začalo zlobit, teď už to dělá pokaždý. Zkusím pročistit motorek volnoběhu, ale nedávno sem to dělal, nebo ho spíš vyměním za ten původní.

Jinak to dělá pouze po nastartování studenýho motoru, napadla mě souvislost s čidlem teploty, ale teplota leze nahoru normálně postupně rovnoměrně (dle PP), tak by asi mělo být v pořádku.

Vím, že se to tu probíralo, i jsem něco našel, v podstatě se tam mluvilo hl. o tom motorku, bohužel je tu 20 témat týkajících se v podstatě hodně podobných věcí, tj. problémů s chodem motoru, přitom půlka je el. soustavě, půlka v pohonný soustavě, je v tom děsnej zmatek a klidně se přiznám, že mě to nějak zkazilo chuť se tím prohrabovat, nehledě na čas :oops:

Napsal: úte zář 29, 2009 11:44
od Petr HC
zelvotron píše: Jinak to dělá pouze po nastartování studenýho motoru, napadla mě souvislost s čidlem teploty, ale teplota leze nahoru normálně postupně rovnoměrně (dle PP), tak by asi mělo ...
Zkus "zaškrtit" hadičku ohřevu difuzoru (resp.mechanizmu škrtící klapky). Pokud by závada trvala podstatně déle, půjde o teplotní závislost čidla ŠK. Podobné závady v elektronických obvodech identifikuji také prudkým ochlazením podezřelého místa pomocí chloretylu (místní znecitlivění používané lékaři). Někdy stačí i líh nebo aceton (pozor na rozpouštění plastů a nebezpečí vznícení).

Napsal: úte zář 29, 2009 17:53
od joles
Umytie VV nepomohlo. Chcel som v Kelly kúpiť ale pre Ladu nenašli žiadnu VV. A to pozerali aj nejakú databázu väčšieho množstva výrobcov. Aký typ mám - nejaké presnejšie označenie - pýtať aby to v počítači našli? Lebo predajňu Lada mám na opačnom konci Bratislavy. Aby som bol ako-tak pojazdný, spravil som taký posunutý doraz škrtiacej klapky. Mám vyšší voľnobeh ale zato nezdochýna

Napsal: úte zář 29, 2009 18:07
od joles

Napsal: úte zář 29, 2009 18:15
od zelvotron
Petr: Díky, taková souvislost mě nenapadla, vyzkouším.

Joles: Zcela překvapivě se to nechá dočíst v tématu "Váha vzduchu" :mrgreen: hnedle na první stránce uprostřed. Ale mám pro to pochopení, sem taky línej hledat, takže odkaz následuje :)

http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=166739#166739

edit: tak to se omlouvám, zjevně jsem tě podcenil, byls rychlejší :)

Napsal: úte zář 29, 2009 19:10
od joles
Ale stále mi vŕta v hlave, viacerí píšu, že motor ide aj po odpojení VV. Ja keď som ju odpojil, motor sa nepodarilo naštartovať ani teplý ani studený. ...?...

Napsal: stř zář 30, 2009 05:56
od joles
To umytie možno predsa pomohlo. Teraz som prišiel do zamestnania a CHE nesvieti. Pozrieť chyby v PP som nestihol. Ale voľnobeh drží. Ten posunutý doraz fungoval asi tak 5km, potom vypadol, ale neviem presne kedy. Ale motor sa správa normálne. Máte skúsenosti o trvanlivosti takejto "opravy"? (či mám kúpiť pre istotu novú VV, zatiaľ našiel som dve, BOSH za 96€ a Magneti Marelli za 76€)

Napsal: stř zář 30, 2009 07:40
od zelvotron
Dle zkušeností fiatistů by měla mít MM větší výdrž než Bosch, ale mám to z druhý ruky. Já bych jí bral, už proto, že je levnější a Bosch mi není moc sympatickej obecně :)