Stránka 3 z 7

Napsal: stř bře 25, 2009 20:24
od Křečík Barbuška
Marek píše: ... Bezkontaktní rozdělovač ... Navíc má kratší graf odstředivé regulace, což je výhodné zejména u upravených motorů - u seriových motorů se musí nastavovat vyšší hodnota základního předstihu (o cca 5 - 6° než u klasického rozdělovače), což má za následek ostřejší nástup výkonu v nižších a středních pásmech otáček.
To je ovšem velice zajímavá informace. Měl by jsi nějaké konkrétnější "orientační" doporučení?

1) motor 2105 beze úprav, bezkontakt, palivo benzín, momentálně s předstihem 7°
2) motor 2103, hlava -0,5mm, bezkontakt, převážně na LPG, momentálně s přestihem 8°

Napsal: stř bře 25, 2009 20:36
od Marek
Vzhledem k tomu, že bezkontaktní rozdělovač LADA určený původně k systému AXTEC má regulaci předstihu o 6° kratší (25°/4500rpm oproti 31°/4800rpm u klasiky), nastavuj předstih ve volnoběhu na 10°-12° (u LPG můžeš až k 15°).

Napsal: stř bře 25, 2009 20:39
od Křečík Barbuška
U obou motorů stejně?

Napsal: stř bře 25, 2009 21:19
od Marek
Motor 2103 je upravený, a to dvěma způsoby - snížená hlava a LPG. Tam tabulkové hodnoty nefungují :wink:.

Je třeba vycházet z faktu, že regulace předstihu je o 6° kratší.
Tedy nastavení u motoru 2105 je: tabulkový základ 6° + 6° navíc = 12° ve volnoběhu.
U motoru 2103 je to tabulkový základ 4° + 6° navíc = 10° + LPG (cca +5° navíc) = 15° ve volnoběhu.

Napsal: stř bře 25, 2009 21:21
od Křečík Barbuška
Mno jo, ale já se tázal i na motor 2105, asi jsi to přehlédl :D .

Napsal: pát bře 27, 2009 00:19
od Cory
Tomu potom nejak dobre nechapem. Doteraz som zil v tom (a to som vycital tu na fore), že skratena regulacia kladne ovplyvnuje vykon motora, resp. zrychlenie atd, prave tym ze je kratsia. Co dosiahnem tym, ked posuniem zakladny predstih na vacsiu hodnotu? zasa bude konecny predstih na tej istej hodnote :scratch:

Napsal: pát bře 27, 2009 01:25
od XavierX
páni, prosim poradte
nenašiel by sa tu štelungmaister ako je Marek (doktor), alebo neviete niekoho poradiť. Na slovensku, jasne že nie zadarmo :)
totiž to my moja 1,2-ka papká krásnych 11l čo sa my zdá dosť veľa.
Nejde vôbec tak, ako by mala isť a neviem či je to len predstihom a zmesou alebo už motor odchádza na večný odpočinok, čo už má právo :D
Auto dlho stálo kym som ho dostal ja do užívania.
Alebo prezradte dáku fintu ako zistím či je motor KO alebo OK,
skušal som pretočiť motor cez vrtulu a nebol to problem, takže asi kružky alebo ventily su už :Hangman:
no proste neviem nie som istý

Napsal: pát bře 27, 2009 06:12
od Pája
Jestlis opravdu protočil motor vrtulí, tak už můžeš začít kopat hrob. Ale pro sichr bych si změřil komprese. Pak to bude tutovka.

Napsal: pát bře 27, 2009 06:41
od Wolf
XavierX píše:páni, prosim poradte...
Jestliže ti to Marek seřídil, tak by ten motor nemel tolik zrat ani vybehany (pri klidne jizde). Přesně jak píše Pája bych změřil tlaky a v případě, že jsou na ještě únosné úrovni, t.j. nad 10, tak bych se zaměřil zejména na podvozek. Doporučuji seřídit excentry zadních brzd, ložiska předních kol (dle předpisu) a hlavně zkontrolovat a případně opravit přední brzdiče tak, aby nezůstávaly viset. Po povolení pedálu se musí kolo ihned volně otáčet. Mám zkušenost, že právě na jízdní odpory se zapomíná a pak se to negativně projeví na spotřebě dost zásadním způsobem. Že starší brzdiče Lada bez údržby špatně odbržďují nemusím rozepisovat. Mnohdy mohou být příčinou zvýšené spotřeby nevhodné husté oleje v difu a převodovce. Hodně zdaru.

Napsal: pát bře 27, 2009 08:49
od Marek
Wolf píše:
XavierX píše:páni, prosim poradte...
Jestliže ti to Marek seřídil, tak by ten motor nemel tolik zrat ani vybehany (pri klidne jizde). Přesně jak píše Pája bych změřil tlaky a v případě, že jsou na ještě únosné úrovni, t.j. nad 10, tak bych se zaměřil zejména na podvozek. Doporučuji seřídit excentry zadních brzd, ložiska předních kol (dle předpisu) a hlavně zkontrolovat a případně opravit přední brzdiče tak, aby nezůstávaly viset. Po povolení pedálu se musí kolo ihned volně otáčet. Mám zkušenost, že právě na jízdní odpory se zapomíná a pak se to negativně projeví na spotřebě dost zásadním způsobem. Že starší brzdiče Lada bez údržby špatně odbržďují nemusím rozepisovat. Mnohdy mohou být příčinou zvýšené spotřeby nevhodné husté oleje v difu a převodovce. Hodně zdaru.
Jak jsi přišel na to, že jsem mu ladil motor??? :shock: :shock: :shock:
Já jeho motor nikdy neviděl.

Napsal: pát bře 27, 2009 08:51
od Marek
Cory píše:Tomu potom nejak dobre nechapem. Doteraz som zil v tom (a to som vycital tu na fore), že skratena regulacia kladne ovplyvnuje vykon motora, resp. zrychlenie atd, prave tym ze je kratsia. Co dosiahnem tym, ked posuniem zakladny predstih na vacsiu hodnotu? zasa bude konecny predstih na tej istej hodnote :scratch:
Chápeš to špatně...

Kratší regulace předstihu je vhodná především pro upravené motory s vyšší kompresí. Vyšší komprese potřebuje upravit regulaci předstihu, protože díky vyšším tlakům a rychlejšímu hoření je třeba směs zapálit v jiný okamžik než u běžného motoru.
Pokud však osadíš rozdělovač se zkrácenou regulací na seriový motor, musíš dodržet maximální předstih motoru na stejné hodnotě jako u běžného rozdělovače. Proto je třeba nastavit vyšší základní předstih - tím nejen že maximální předstih bude stejný, ale díky vyšším hodnotám předstihu v nízkých otáčkách jede motor ostřeji a má nižší emise.

Napsal: pát bře 27, 2009 09:13
od Wolf
Marek píše:Jak jsi přišel na to, že jsem mu ladil motor??? :shock: :shock: :shock:
Já jeho motor nikdy neviděl.
:oops: Promiň Marku, špatně jsem si to přečetl, měl jsem v tom několik telefonátů, omlouvám se :oops:

Napsal: pát bře 27, 2009 09:38
od Marek
Já bych se mu na tu jeho dvanáctečku klidně podíval, ale kdyby měl dojet na seřízení až ke mně, má to z Bystrice opravdu z ruky a za tu spotřebu by ho to, kluka jednoho ušatýho, nejspíš sežralo :wink:.

Napsal: pon bře 30, 2009 22:00
od XavierX
Tak som sa pustil do toho štelovania karburátora sám :)
1. pokus nepravidelný volnobeh, občas z ničoho nič otáčky na 1 či dve sekundy stupli a potom OK a toto dookola :(
Na 1 a 2 prevodovom stupni ťahalo auto po rovine na volnobehu bez problémov.
Toto kolisanie može spôsobovať zloženie zmesi???
2. pokus pravidelný volnobeh konečne, vyššie otáčky ako v pokuse 1.
Auto ide OK, ešte aj na dvojke prehrabne predtým len miklo autom :D
Len aka bude spotreba, to bude ešte prdel.


Nuž a naozaj nieto nikoho na slovensku kto sa špecializuje na staré LADY
a ich štelung?


to Marek: ak by som nahral video so zvukom motoru za prevádzkovej teploty na volnobehu, vedel by si my poradiť?
že čo ubrať sýtosť zmesi a pod?
či to tažko

4 Puhi: ok dik pozriem to :wink:

Napsal: pon bře 30, 2009 22:03
od Puhi
presne takto mi lietali otáčky, bolo to len nesprávne "utiahnuté" tiahlo plynu, jednoducho bola prvá klapka vždy pootvorená, už som hľadal chybu kade-tade a nakoniec taká banalita, oprava cca minúta aj so zbehnutím po šrubovák :P