Stránka 20 z 109

Napsal: pon pro 05, 2005 10:16
od tavri
Včera jsem přijel s mokrým autem do garáže a dneska ráno bylo vlhko, mírně nad nulou, venku čvachta a já měl obtížný start. Chytne jedině při delším točení a s přidáním plynu, pak hned mírně prošlápnout. Asi nic moc pro motor a katalyzátor. Loni jsem měl to samý, domníval jsem se, že je špatný a nacucaný vzduchový filtr, dal jsem tedy fungl nový Champion a byl klid. Tato závada se vyskytuje vždy v zimě a za vlhka. V létě je klid. Nevím co je příčinou. Svíčky jsem také vyloučil, dal jsem nové. Do servisu se mi nechce, takový závady se blbě odtraňují a navíc v okolí žádný schopný servis nemám. Tak nevím... :(
Euro 2, GM

Napsal: pon pro 05, 2005 10:26
od Skalouš
Se startem jsem zatím neměl problém. Naopak bych řekl, že to chytá velmi pěkně a za jakýchkoli podmínek.

Napsal: pon pro 05, 2005 15:16
od Jiri
Zaplat panbuh timhle moje vozitko netrpi ( zatim)
ale vzhledem k tomu ze cerpani a vstriky paliva nebudou nachylne ne vlhkost okolo, zbvyva zapalovani , pripadne nejaka cidla (oblibena vaha vzduchu)
vaha vzduchu lze vyloucit tak ze pred startem ji clovek odpoji a pokud se to zlepsi tajk je to s ni napovazenou. Pricinou muze byt zkondeznovana vlhkost ktera je pricinou neadekvatnich siganlu - ale to je mala pravdepodobnost)
spis bych to videl na zapalovaci kabely, svicky ( tohle mi delaly BOSCHky, po vymene v pohode ale nebylo to o vlhku ale studenem motoru). Preventivne bych dal jine kabely a pak taky muze byt problem s hermeticnosti zapalovaci jednotky ( civky + elektronika) kazdopadne bych zkusil ten zapalovaci blok otrit suchym haderem od spiny protoze ta muze zpusobovat povrchove svody).
pokud nic z toho nepomuze tak bych zkusil snizit elektrodovou vzadlenost svicek cca na 0,7-0,8mm. Vymena civek je draha legrace. 10 000kc.
KAmos rika ze nejlip se to pak testuje rozprasovadlem vody na kytky..... vyrobit mlhu v motorovem prostoru a pak zkusit startovat
Nektere automobilky maji predepsany servisni preventivni ukon vymena zapalovacich kabeliu po 100 000km nebo 5 letech. Je to prevence pred tim aby ti kvuli necemu takovemu neodesel kat. Nepalici svicka ho totiz docela dobre odrovna....Pokud ti ale nesviti CHK ENG tak by to melo byt ok.

Napsal: úte pro 06, 2005 10:38
od tavri
Snížit elektrodovou vzdálenost jsem taky zkoušel, bez úspěchu. Svíčky tam jsou ty, co doporučuje výrobce, BRISK s označením myslím LR15YC-1 nebo tak nějak...
Dobrý nápad je otřít tu zapalovací cívku hadrem, poliju ji technickým benzínem a hadrem vytřu.
Kabely mám nějaké náhradní z Polska, kdysi jsem je tam kupoval jako nouzovku a jsou na Poloneze. Jako pokus by mohly stačit.
Odpojit váhu vzduchu mám nejspíš tím konektorem u ní, že?
Dneska ráno bylo stejné počasí jako včera a start v pohodě.
Ještě jsem nevypozoroval souvislost, když předchozí den v neděli jsem se vrátil s dostatečně zahřátým motorem po cca 110 km jízdě, zatímco včera se studeným po jízdě 3 km.

Napsal: úte pro 06, 2005 10:53
od Skalouš
Tavri: Soucítím s tebou, tohle blbá závada. Lepší je závada: "nejede vůbec". To se hledá líp.

Dneska mi kámen zase rozbil přední sklo. Mám ho připojištěné v pojistce, takže mě to trápí jen z hlediska další návštěvy servisu. To už bude třetí sklo......

Napsal: úte pro 06, 2005 11:24
od Erik
Tavri, dej si pozor, aby to nemělo souvislost s teplotou. Mě to dělalo při mrazech a několikadenním stání. A byl to snímač detonací (čidlo klepání). Erik

Napsal: úte pro 06, 2005 11:36
od Skalouš
Snímač detonací měním skoro při každé pravidelné servisní prohlídce.
(Elektronoka si stěžuje, že nefunguje.) Ale Check nesvítí a auto startuje dobře zima nezima. Vysvětlením by mohlo být, že si elektronika vymýšlí a nutí mě měnit neporouchané čidlo. Ale ví bůh....

Napsal: úte pro 06, 2005 11:52
od tavri
Na pravidelné servisní prohlídky nechodím, v podstatě nemám kam a všechny věci si kontroluji sám. Stejně tak s údržbou a drobnými opravami. Poslední záznam končí na prohlídce 30 tis. km u prvního majitele. Navíc jsem si myslel, že auto je určeno také do ruských děréven a tam mají do servisu sakra daleko. Při mrazech to dělalo také, ale velké mrazy ještě nebyly. Auto garážuji, takže ani tam nepředpokládám velký pokles teplot.
Kde se nachází ten snímač detonací a kolik stojí? Mohu nějak simulovat jeho nefunkčnost? A co má na starosti? Konkrétně co snímá? Lada 110 je první vsříkačkový auto a v tomto ohledu tomu moc nerozumím...

Napsal: úte pro 06, 2005 11:57
od Erik
Je na bloku motoru směrem k chladiči. Je to takový kroužek navlečený na trnu se závitem a připevněný matkou. Vedou k němu dva dráty. Snad to najdeš. Dle mých informací by to mělo snímat dobu exploze v motoru a hýbat to s předstihem. O nasimulování nefunkčnosti nevím nic. No vlastně mohu Ti půjčit to moje špatné :-))))
A jen poznámka, do ruských děreveň si lidé možná tato auta kupují, ale určitě s karburátorem. Takže budou v tomto směru asi dost v klidu :lol:

Napsal: úte pro 06, 2005 12:02
od tavri
jo, to je ten nad cívkou, už vím co to je za video 8) Taky ho umeju a otřu :wink: ...v prvním kole :roll:

Napsal: úte pro 06, 2005 12:02
od Skalouš
To je můj sen! 1,6l 16V + řádnej karburátor. :-)

Napsal: úte pro 06, 2005 12:03
od Erik
No Skalouši, asi by to bylo o dosti problémů méně, co?

Napsal: úte pro 06, 2005 15:26
od Jiri
Skalouši..a na to turbo jsi zapoměl?.)))
hmm fakt co kus to unikát.... je nás tady 5,5 s desitkoou radou a najdou se tu bezproblemovy auta ale. sypajici se plecky... kupodivu me cidlo detonaci je OK:-) .... na sklo mi zatim sutr nepriletel:-) asi mam fakt kliku:-)))))) a vybiram si to jinde.

Napsal: úte pro 06, 2005 15:46
od Jiri
datčik detonacij je vlastně piezoelektricky elemnet, ktery dava signal umerny vibracim motoru. pri detonacnim spalovani je tento signal odlisny diky jinym vibracim a RJ na zaklade toho upravi predstih. NA volnobeh se to nemuze projevit . vada snimace totiz nemuze byt takoveho charakteru ze by daval signal bez onech vibraci (tak jako nemuze existovat vadna zarovka ktera sviti i kdyz do ni netece proud:-))))).
Vadne cidlo detonaci lze simulovat u nekterych aut tak ze ho odpojime. ( nevim jak je to u lady protoze ridici jednotka muze odpojeni cidla poznat a na zaklade toho "mirne upravit" program.)
Nektere lady (myslim ze euro 3) maji jeste cidlo nerovnosti vozovky. je to podobny piezoelektricky elemnt ktery snima vibrace pobliz zaveseni prednich kol a RJ porovnava jeho udaje s cidlem detonaci. Tim se da odlisit falesny signal z cidla detonaci aby pri jizde po dlazbe to nehybalo zbytecne s predstihem.
Bez obou tehle verglu by mela ridici jednotka fungovat normalne a chyba zadneho z nich se neprojevi rosvicenim check engine.
Byt to felda tak doporucim jinou zapalovaci "listu" z vrakoviste... u lady stojej civky 10 000....

Napsal: úte pro 06, 2005 16:36
od Skalouš
Čidlo nerovností tam fakt je! Je na podběhu těsně pod baterií. Zjistil jsem, že existuje, když mi do něj klepala siréna od alarmu, do které shora klepal reduktor od LPG. V okamžiku, kdy siréna definitivně odpadla na silnici, bylo všechno OK. Jen jsem si musel koupit novou sirénu a umístit jí jinam.