Mám tady něco horšího co souvisí s provozem drážní dopravy:
Havárii, kterou zavinila téměř jistě technická závada přetížené tramvaje, byla nakonec zcela svalena na řidičku. Bohužel v té době se hovory na dispečink ještě nenahrávaly, dnes už to není naštěstí taková legrace, vše se nahrává.
I po 30 letech od havárie se DPMK nechce k této havárii vyjadřovat, tím spíše by stálo za to, vyšetřování znovu otevřít.
http://www.youtube.com/watch?v=cokTtJms0bU část 1.
http://www.youtube.com/watch?v=tLV1hf0ucSk část 2.
http://www.youtube.com/watch?v=jOaqJ95TIU8 část 3.
http://www.youtube.com/watch?v=x4ZYbYywhpQ část 4.
Tramvaj T3 už měla s brzdami poměrně dost problémů, spousta řidičů si např. po najetí do před nimi stojící tramvaje stěžovala, že je závada na brzdách. U odporové T1-T3, se to skutečně může stát, protože po zrušení tahu je potřeba vyčkat cca 2 vteřiny na "přípravu", než se zrychlovač- speciální kontrolér, nastaví zpět do výchozí pozice, tj. brždění motory (na ampérmetru je možné tuto přípravu zahlédnout- odporová T3 jedoucí výběhem neustále mírně přibržďuje motory).
Pokud řidič musí rychle zabrzdit a nevyčká na přípravu, el.dynamické brzdění nefunguje, musí se použít čelisťové, případně "bačkory"- magnety, k tomu je potřeba pedál prošlápnout hlouběji a v první chvíli se zdá, že nebrzdí!
Tyristorové regulace už tím netrpí a může se brzdit okamžitě...