Stránka 19 z 109
Napsal: čtv pro 01, 2005 14:08
od Skalouš
Mě už to LPG udolalo.
Zjistil jsem, že při ceně katu 12000kč a váha vzduchu taky není úplně zadarmo a mojí nechuti to nějak "bastlit", to prostě nebude fungovat o moc levněji, než na benzín.....
Navíc na benzín to jede líp.
(Sice za 8,5L/100km, ale jede to fakt pěkně.)
Luděk: Kdybych si vystačil s výměnou výfuku za "podobný" od stejného výrobce jako u tebe, nejspíš bych postupoval stejně, jak ty.
Napsal: čtv pro 01, 2005 14:31
od Luděk Musil
Skalouš píše: Mě už to LPG udolalo.... . Navíc na benzín to jede líp.
(Sice za 8,5L/100km, ale jede to fakt pěkně .)
Proti tomu nemůžu ......než souhlasit. Také občas musím přepnout na benzín a musím potvrdit, že ten (sedmnáctkovej) motor na benzín jde jak pilka (na plyn to sice jede, dokonce i vcelku rychle, ale je to takový nemastný, neslaný.........). L.
Napsal: čtv pro 01, 2005 14:36
od Skalouš
Ale Jiří se zatím drží!
Leč má Euro 2 a tak má o problém méně.
Napsal: čtv pro 01, 2005 15:11
od Jiri
vychazim z toho ze existuji tisce "spokojenych " lidi co jezdi na LPG a maji euro 2 a k tomu lpg podtlak a nic se jim nesere..
v mem pripade bych rekl ze ten kat muze byt prvni problemek ve kterem muze mit prsty LPG....
tkaze mohlo by to fungovat tak, ze budu mit misto katu jen rouru a pujde pryc i vaha zduchu ..lpg ji nepotrebuje a kdyz se odpoji tak na benzin to vstrikuje jen podle informace o uhlu otevreni skrtici klapky. a na starty to ma jinej program.....
Napsal: čtv pro 01, 2005 15:17
od Skalouš
Po těch kilometrech je vliv LPG sporný. Možná, že by skončil i bez LPG.... Kdyby mi odešel po 80-90tkm, tak bych si nebyl jistej čemu dávat vinu...
DanielTIR má "stříkačku+stříkačku" a je spokojenej......
Asi to bude pro E3 jediná bez problémů schůdná cesta.....
Napsal: čtv pro 01, 2005 15:24
od Jiri
a kolik ma Daniel najeto?.. celkove a na lpg?
do 35 tisic se mi lada taky zdala jako bezporuchovy vuz:-)
a do 85000 se lpg nijak negativne neprojevovalo.. to ze kat odchazi bylo videt vlastne uz na jare na emeisch bylo to o fous..... a myslim ze pomaly odchod nebyl provazeny tak brutalnimi projevy jako kdyz to chcipne nekomu nasledkem spalovani nezapalene smesi z vlace (martina , skalous)...
Napsal: čtv pro 01, 2005 17:42
od Jiri
Napsal: čtv pro 01, 2005 20:36
od tavri
Koupil jsem si pred par lety knizku Rene Mario Cedrych - Jezdime na plyn... Ale kdyz to vidim co se s tim vsechno deje, tak jsem uvahy o plynu vzdal, navic rocne najedu tak malo, ze navratnost je nejdrive za 2 roky a ja to se svoji Ladou vidim tak na jeste zhruba 3 roky (cca do 100 tis km, pak pujde z baraku)
Napsal: pát pro 02, 2005 08:32
od Wolf
Luděk Musil píše:Proti tomu nemůžu ......než souhlasit. Také občas musím přepnout na benzín a musím potvrdit, že ten (sedmnáctkovej) motor na benzín jde jak pilka (na plyn to sice jede, dokonce i vcelku rychle, ale je to takový nemastný, neslaný.........). L.
Ono uz je diskutabilni, jestli vubec plynari prenastavili krivku motoru nekam jinam. V originale je totiz nastavena na strop nekde pro oktanovy narok 95-96 okt., pricemz je mozna zmena pouze smerem dolu. U LPG je to trochu jinde, nekde okolo 100 okt. s tim, ze plyn ma i pomalejsi prubeh horeni. Takze pokud plynari nechali RJ bez povsimnuti lituji vyfukove ventily, protoze palivo dohoriva jeste ve vyfukovem cyklu, lituji lambdu, protoze vzhledem ke sve poloze pracuje v trochu teplejsim prostredi
, ale lituji i kat (pokud tam ovsem je
). Vlastne si ani nedovedu predstavit pouzivanou RJ pracujici ve dvou, preci jenom odlisnych, provoznich rezimech. Ale treba je to jinak, plynem se nezabyvam a tak je tohle jenom obycejna teorie. Spis je to jenom pro vysvetleni rozdilu ve vykonech motoru pri pouziti rozdilnych paliv (a jedna pozitivni zprava - motor ktery vyplachuje jeste nespalenou smes ma mekci a tizsi chod
) . W.
Napsal: pát pro 02, 2005 09:54
od Luděk Musil
Wolf píše: Ono uz je diskutabilni, jestli vubec plynari prenastavili krivku motoru nekam jinam. ......... Spis je to jenom pro vysvetleni rozdilu ve vykonech motoru pri pouziti rozdilnych paliv (a jedna pozitivni zprava - motor ktery vyplachuje jeste nespalenou smes ma mekci a tizsi chod
) . W.
Pochybuji, že by něco takovýho plynaři dělali.
Také bych doufal, že ŘJ pro plyn třeba posune stabilně okamžik zapálení třeba o + 5°................ to ale asi pravda nebude
. L.
Napsal: pát pro 02, 2005 10:09
od Jiri
Wolf: vsecko je to pravda ale nikdo nikde nerekl zadna konkretni cisla tedy o kolik je vetsi teplota vyfukovych ventilu pri urcitych otackach, jak je to s pracovni teplotou lambdy, a jak vypada prubeh horeni smesi s LPG a smesi s benzinem.
predpokladam ze rozdily budou umerne "prutoku paliva motorem" takze rozdil teplotniho namahani motoru pri 4000rpm a 4500rpm pri max otevreni skrtici klapky se take projevi na zvysenem tepelnem namahani jednotlivych dilu... prodlouzena doba horeni by mohla vadit kdyz to clovek toci porad do maxima povolenych otacek....
predpokladam ze motor stale spaluje optimalne slozenou smes (at lpg nebo benzin) a doba horeni muze byt nejak umerna mnozstvi te smesi.. Proto si myslim ze pri nizkych otackach to nehraje zadnou dulezitou roli, motor u lady nema cenu trapit v maximalnich otackach a i kdyz dam cihlu na plyn tak to pres 4500 na petku neroztocim.....¨
Ano LPG by si zaslouzilo svou vlastni ridici jednotku ktera bude mit sve vlastni mapy, atd, bude mit jiny predstih atd atd...
Stejne tak se drive experimentovalo s extra lambdou prokazdy valec a tohle se pouziva stale pro vyvoj saciho a vyfukoveho potrubi ..
Zatim je LPG porad bastl a to i u vyrobcu kteri delaji "bifuel" auta.
Ruzni se i nazory na vliv LPG na olej v motoru a to i na urovni protichudnych vyzkumnych zprav. Fakt je ze na LPG jezdi vetsinou lidi kteri rocne najedou vic km. A pripadu ze by jim na LPG umrel motor tech je docela malo. (i skodovky s netvrzenejma sedlama ventilu vydrzi dost pokud se s nima nejezdi s cihlou na plynu
ze skalousi:-)))
Napsal: pát pro 02, 2005 10:33
od Jiri
Ludku delaji se " chytre krabicky" ktere umi posunout predstih na LPG ale ....
u podtlaku ktery mas asi i ty je maximalni komfort ktery se dosahuje pomoci ridici jednotky LPH tento:
v zavislosti na hodnotach lambdy a mozna uhlu skrtici klapky(podle typu a vyrobce) se otevira servo ktrere skrti prutok plynu do mixeru. LPG "jednotka" ma urcitou adaptivni logiku pomoci ktere si udela sve mapy aby eliminovala chvilkove extemy pri prudkem pohybu pedalu skrtici klapky. tot vse. Z vahy vzduchu tahle jednotka nic necete, rovnez udaje o teplote jsou ji cizi.....
Kdyz se instaluje ten posuv predstihu (muze byt i nelinearni ale nema to moc cenu, tak se vlastne do ridici jednotky na benzin privadeji upravene impulsy..snizeni predstihu se da udelat jednoduseji - zvetseni je trosku problem....
Ani vstrikovani lpg v socasne dobe neresi vse ale je to posun o hooodne vred. Pokud si jako dalsi auto nekoupim naftaka tak tam chci vstrik LPG....
Napsal: pát pro 02, 2005 10:46
od Luděk Musil
Ano, podtlak mám, ovšem ta "krabička (ŘJ) pro plyn" mi nepřipadá moc chytrá. Lambda i vzduch jsou jí cizí. Snímá jen polohu škrticí klapky. O tom posuvu předstihu jsem přemýšlel - ale já to nedokážu. L.
Napsal: pát pro 02, 2005 11:02
od Jiri
Ludku, no ja obcas ctu lpg konferu na Pandore a nekde tom byl i odkaz kde se to da sehnat.
a jinak zajimavy cteni pro plynare:-)
http://envi.upce.cz/pisprace/ks_pha/imbr.pdf
neni to sice uplne nas pripad...ale za precteni urcite vybrane pasaze stoji.
Napsal: sob pro 03, 2005 13:18
od Skalouš
Ventily jsem měl i v LPG škodovce v pohodě. Viděl jsem je každých 10000km při výměně těsnění pod hlavou a byly OK.
Ale vzhledem k tomu, že celá operace stála vždy do 3000kč včetně oleje a fridexu, tak jsem si s tím nedělal hlavu. Navíc se to těsnění hlásilo vždy postupně a já věděl, že od prvních příznaků mám ještě 500km na objednání do servisu.