Stránka 19 z 39
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
Napsal: pon dub 18, 2016 06:11
od Luděk Musil
250 - 300 nebo tak nějak vod kusu. S přípravou o cca 50 dražší.
Nezaručená informace. L.
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
Napsal: pon dub 18, 2016 09:20
od Vašátor
Já vozím na komaxit do Troubska,
www.dobos.cz, cena disku cca 350kč (přivezu starý disk, za týden odvezu nový, veškerou přípravu si udělají). U disků nechávám zatmelit spoj u ráfku, aby tam komax nebublal = + cca 20kč.
Pokud budeš chtít disky lakovat, vyjde to minimálně na dvojnásobek.
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
Napsal: pon dub 18, 2016 09:31
od 3enit
U komaxu je ale životnost a odolnost dostatečná, je to tak?
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
Napsal: pon dub 18, 2016 09:44
od Vašátor
Někdo ho chválí, někdo na něj nadává. Komaxit, aneb prášková barva, je barva nanášená elektrostaticky a vypalovaná v peci. Komax je tvrdý, rád se štípe, letící ostrý kamínek jej tedy odštípne. Klasickou barvu ovšem také. Důležité je při přebrání disky řádně zkontrolovat, pokud bude někde barvy málo, začne disk brzy podrezat - málo barvy u komaxu se projeví drobnými dolíčky v barvě, které sahají až na holý plech.
Pokud chceš disky mít udělané opravdu kvalitně, nejlepší je je nechat opískovat, pozinkovat a až poté lakovat. Nicméně to už jsme někde jinde finančně. Je to prostě o penězích.
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
Napsal: pon dub 18, 2016 10:56
od Jimmi
Já to řešil u Corolly taky opískováním, ale i když ta firma práškovou barvu nabízela, rovnou mě varovali, ať to nedělám, že to prostě při určité úrovni koroze dělá bubliny.
Tak jsem to vzal Alkytonem, nejprve penetrací, pak stříbrným odstínem. Je to trochu tmavší než běžné stříbrné odstíny na ráfky, ale jen o chlup.
Výhoda téhle barvy je, že je silně tixotropní a ani zblízka není poznat, že to je štětkou. A zimu to přežilo naprosto bez úhony.
Ještě jsem předtím vnitřní stranu okrajů ráfků, pod pneumatikou, vzal hliníkovým sprejem. Ale spíš pro jistotu, aby to nepodrezlo. Přeci jen bezdušovka musí těsnit.
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
Napsal: pon dub 18, 2016 11:56
od 3enit
Na obrázku to vypadá hezky, že je to štětkolak bych nepoznal...
Takže jako základ tohle:
Penetrátor na rez
A jako vršek:
Barva Alkyton
Chtěl bych nějaký podobný odstín, jako měl Oltcit na kolech originálně. A to je právě tmavší stříbrná metla. Co to prosím máš za odstín RAL?
Snažím se nějak vyzjistit, co bude nejlepší volba. Jestli pískování+komaxit nebo pískování+nátěr...
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
Napsal: pon dub 18, 2016 12:02
od Vašátor
Pokud opravdu přemýšlíš nad kvalitou a jsi ochoten do toho dát peníze, volil bych: opískování - zinkování - lakování (komaxit či klasické lakování). Já nechávám disky u veteránů většinou pouze pískovat + komax, načež při veteránském provozu není žádný problém. Na svém autě je mám takto udělané cca 8let a přes 30 000km, načež stále vypadají skvěle. Jenže auto nevidí zimu.
Pokud necháš disky pískovat, penetrátor koroze není potřeba - na správně opískovaných discích žádnou korozi nenajdeš. A pokud chceš mít opravdu jistotu, je ještě možnost chemického stažení barvy a následné opískování koroze
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
Napsal: pon dub 18, 2016 12:08
od 3enit
Já je též neplánuji do zimy, za rok bude malý nájezd tak do 5tis. km. Když disky nechám opískovat + komax, vyjde to kolem 1500. Když je jen opískuju a potom natřu, vyjde to o pár korun levněji.
Opískování + zinkování + lakování = astronomická cena
Takže asi zkusím písek + komax
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
Napsal: stř dub 20, 2016 11:10
od Jimmi
3enit píše:Na obrázku to vypadá hezky, že je to štětkolak bych nepoznal...
A věř tomu, že ani okem. Což mne samotného překvapilo.
Pravda je, že kromě toho, že jsem docela šikovný
jsem používal otočnou podložku a využil postup, který je v návodu. Tedy po natření tak dlouho projíždět nenamočenou štětkou, až všechny kocoury zmizí. Což se i stalo.
Penetrátor jsem použil hlavně pro zvětšení tloušťky vrstvy.
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
Napsal: stř dub 20, 2016 16:42
od sevaman
za mě komaxit ne. Dovezl jsem si kdysi kola z komaxu, nechtě jsem do jednoho klepl klíčem při nasazování a kus se hned odštípl. Jak je výše napsané to stejné umí i kamínek, no prostě po pár tisících km už nevypadaly uplně dobře...
Co na tom bylo dobré, tak že i takový ten zapečený prach z desek šel dolů velmi snadno.
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
Napsal: stř čer 01, 2016 09:01
od 3enit
Tak kola jsem nechal opískovat, nazinkovat a na to PUR barvu. Z dálky to vypadá dobře, jinak je ve spoji ráfek/střed ,,bordel"...
Po malém servisu (výměna rozvodových řemenů a kladek, nastavení ventilových vůli, výměna oleje a olej. filtru, zalepení předních světlometů /zatékala do nich voda/, opravě alternátoru /výměna pomocných usm. diod/ + nový řemen alt., namazání uložení volantu /teď chodí jako ,,s posilovačem
"/), jsem vyrazil na 3. sraz socialistických vozidel v Hnačově. Celá cesta proběhla bez ztráty kytičky, i když jsem nějaké náhradní díly ,,pro jistotu" měl s sebou
Celkově najeto cca 700Km s průměrnou spotřebou 7L/100Km
Sraz byl vydařený, můj Oltcit tam byl jediný (z celkového počtu vozidel 570) a počasí taky celkem vyšlo
A domů jsem odjížděl s hromadou náhradních dílů a skoro kompletní plechařinou
Opravdu žasnu, co se do toho auta všechno vleze, bylo zaskládáno až po strop a zadní sedačky složeny
A v pátek hurá do Rakous
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
Napsal: čtv čer 02, 2016 08:57
od BeerRudolf
Dobře Ty
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
Napsal: pon črc 25, 2016 18:38
od 3enit
Letošní dovolená na chatě v Tatrách, celkem najeto lehce přes 1200km, průměrná spotřeba 6,97L/100Km
Olda se trochu přehříval, podle teploměru oleje (budík+čidlo Lada 2106), se teplota občas vyšplhala ke 120°C
Takže motor byl o něco hlučnější a při vyřazení ,,chcípal". Jiné závady nebyly.
Ta montážní jáma byla jedna z variant cesty k ,,naší" chatě. Pro jistotu jsem ji zkusil jen jednou
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
Napsal: úte črc 26, 2016 11:57
od Vašátor
No pěkné
(ta jáma)
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
Napsal: pon pro 19, 2016 17:40
od 3enit
Zajímal by mě názor zdejších odborníků na úpravu výfukových svodů. Fotografie viz níže.
Svody jsou vevnitř rozděleny přepážkou, tedy každý válec má svou ,,cestičku". Dostaly se mi ale do rukou svody, které mají tuto přepážku vykuchanou, aby byl umožněn lepší průchod plynům a tím snad i vyšší výkon.
Je to hloupost nebo je to možné? Nemůže tlak z jednoho válce působit negativně na vedlejší válec/výfukový ventil?
Aby se to nějak nehádalo...
Děkuji za případné odpovědi