turbo

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Napadlo mně hledat na netu a našel jsem tohle http://nz.youtube.com/watch?v=ckrsz_3sK ... ed&search= a na Fóru VW brouk je toho spousty . Takže kdo ještě pochybuje že turbo a karbec je utopie kochejte se.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Saso diky moc.. ja jdu studovat :-)
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Malda
Příspěvky: 1013
Registrován: čtv srp 18, 2005 13:17

Příspěvek od Malda »

Tak ten zvuk je hodne zajimavej 8) A technicka - stlacenim smes vcelku zahrejva - jaktoze ta smes nechytne?
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

:lol: :lol: deti zase nebudu vediet zaspat
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Miso
Příspěvky: 69
Registrován: čtv črc 14, 2005 16:27

Příspěvek od Miso »

Malda píše:Tak ten zvuk je hodne zajimavej 8) A technicka - stlacenim smes vcelku zahrejva - jaktoze ta smes nechytne?
No lebo to tak proste je.
PS: Keby ti nestacila dogma tak vedz ze je to vdaka antidetonacnym vlastnostiam zmesi benzinu a vzduchu ktore su dimenzovane tak aby nedochadzalo k samovznieteniu ani pri podstatne vaccsich kompresnych pomeroch (pri kompresii vo valci) ako "tlaci" turbo.
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

no podle mne to "priskrcene" turbo nikdy nevivine takovy tlak aby se ta smes v potrubi vznitila...
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Turbo je v podstatě radiální ventilátor, což v praxi znamená, že pokuď se ucpe přívod, nebo odvod vzduchu, tak v ten moment je nezatíženo, roztočí se na vysší otáčky a tlačí minimální tlak, takže to stejně nenatlačí hodně Pascalu... :D V moment otevření škrtící klapky, se zatíži turbo a zmenší svoje otáčky, které potom zase musí postupně získat s otáčkama motoru a množstvím spálené směsi. Proto existujou Blow-Off ventily, kvůli účinnosti turba při řazení rychlostních stupňu.
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Blow-Off ventil nema u karbce absolutne zadny vyznam, tento ventil castecne odstranuje tzv. turbodiru, tim take lehce zlepsule akceleraci. Ventil umisteny mezi turbem a klapkou (u strikacek samo) vypousti nahromadeny tlak pri zavreni klapky, tim se turbo drzi v otackach, pri dalsim otevreni klapky motor lepe zabere, protoze turbina nepotrebuje velke mnozstvi spalin k pracovnim otackam.
U systemu karbec a turbo neni Blow-off ventil kde umistit, pri zavreni klapky akorat motor vycucne zbytek nahromadne smesi ve svodech za turbem a tim to hasne :-)
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Jenže pokuď vím, tak blow-off ventily v době vlády karburátoru neexistovali, takže není pravidlem, že to tam nemůže být... :D
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Štěpán Getsko píše:Jenže pokuď vím, tak blow-off ventily v době vlády karburátoru neexistovali, takže není pravidlem, že to tam nemůže být... :D
a jaky by tam mel vyznam? nevim co by to tam delalo :-)
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Atex píše:Blow-Off ventil nema u karbce absolutne zadny vyznam, tento ventil castecne odstranuje tzv. turbodiru, tim take lehce zlepsule akceleraci. Ventil umisteny mezi turbem a klapkou
Kde vzniká tlak mezi škrtící klapkou a turbem???

:D
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Štěpán Getsko píše:Kde vzniká tlak mezi škrtící klapkou a turbem???
ee.. mezi turbem a valci :-) mezi karbcem a turbem je pouze podtlak...
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Atex píše:
Štěpán Getsko píše:Kde vzniká tlak mezi škrtící klapkou a turbem???
ee.. mezi turbem a valci :-) mezi karbcem a turbem je pouze podtlak...
Z toho plyne, že výstup ventilu můžeš zavést před vstp na turbu, což v podstatě znamená, že vstup a výstup turba spojíš rovnou, a ovládat ventil bude podtlak před škrtící klapkou.
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

No pokial je turbo za karburatorom tak pop-off ventil je zbytocny pretoze tam nema kde vzniknut tlak ktory by zastavil turbo. ak by si ale pouzil origo pretlakovy karburator tak z principu by si ho mal pouzit aj ked neviem ze ci to ten karburator uz nejako neriesi neviem nidky som taky karbec nevidel.

Na druhu stranu turbo bez blow ventilu nie je ono proste to musi mat sycat :D a nie je ako u diesla :vom:
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Štěpán Getsko píše:Z toho plyne, že výstup ventilu můžeš zavést před vstp na turbu, což v podstatě znamená, že vstup a výstup turba spojíš rovnou, a ovládat ventil bude podtlak před škrtící klapkou.
nejak porad nechapu co by delal ventil ktery ma za ukol vypoustet prebytecny tlak, v useku kde je neustaly podtlak :-D
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“