turbo
Moderátor: Moderátoři
Napadlo mně hledat na netu a našel jsem tohle http://nz.youtube.com/watch?v=ckrsz_3sK ... ed&search= a na Fóru VW brouk je toho spousty . Takže kdo ještě pochybuje že turbo a karbec je utopie kochejte se.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
No lebo to tak proste je.Malda píše:Tak ten zvuk je hodne zajimavej A technicka - stlacenim smes vcelku zahrejva - jaktoze ta smes nechytne?
PS: Keby ti nestacila dogma tak vedz ze je to vdaka antidetonacnym vlastnostiam zmesi benzinu a vzduchu ktore su dimenzovane tak aby nedochadzalo k samovznieteniu ani pri podstatne vaccsich kompresnych pomeroch (pri kompresii vo valci) ako "tlaci" turbo.
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
no podle mne to "priskrcene" turbo nikdy nevivine takovy tlak aby se ta smes v potrubi vznitila...
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Turbo je v podstatě radiální ventilátor, což v praxi znamená, že pokuď se ucpe přívod, nebo odvod vzduchu, tak v ten moment je nezatíženo, roztočí se na vysší otáčky a tlačí minimální tlak, takže to stejně nenatlačí hodně Pascalu... V moment otevření škrtící klapky, se zatíži turbo a zmenší svoje otáčky, které potom zase musí postupně získat s otáčkama motoru a množstvím spálené směsi. Proto existujou Blow-Off ventily, kvůli účinnosti turba při řazení rychlostních stupňu.
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Blow-Off ventil nema u karbce absolutne zadny vyznam, tento ventil castecne odstranuje tzv. turbodiru, tim take lehce zlepsule akceleraci. Ventil umisteny mezi turbem a klapkou (u strikacek samo) vypousti nahromadeny tlak pri zavreni klapky, tim se turbo drzi v otackach, pri dalsim otevreni klapky motor lepe zabere, protoze turbina nepotrebuje velke mnozstvi spalin k pracovnim otackam.
U systemu karbec a turbo neni Blow-off ventil kde umistit, pri zavreni klapky akorat motor vycucne zbytek nahromadne smesi ve svodech za turbem a tim to hasne
U systemu karbec a turbo neni Blow-off ventil kde umistit, pri zavreni klapky akorat motor vycucne zbytek nahromadne smesi ve svodech za turbem a tim to hasne
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
a jaky by tam mel vyznam? nevim co by to tam delaloŠtěpán Getsko píše:Jenže pokuď vím, tak blow-off ventily v době vlády karburátoru neexistovali, takže není pravidlem, že to tam nemůže být...
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
ee.. mezi turbem a valci mezi karbcem a turbem je pouze podtlak...Štěpán Getsko píše:Kde vzniká tlak mezi škrtící klapkou a turbem???
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Z toho plyne, že výstup ventilu můžeš zavést před vstp na turbu, což v podstatě znamená, že vstup a výstup turba spojíš rovnou, a ovládat ventil bude podtlak před škrtící klapkou.Atex píše:ee.. mezi turbem a valci mezi karbcem a turbem je pouze podtlak...Štěpán Getsko píše:Kde vzniká tlak mezi škrtící klapkou a turbem???
-
- Příspěvky: 759
- Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
- Bydliště: Šurany -SK
- Kontaktovat uživatele:
No pokial je turbo za karburatorom tak pop-off ventil je zbytocny pretoze tam nema kde vzniknut tlak ktory by zastavil turbo. ak by si ale pouzil origo pretlakovy karburator tak z principu by si ho mal pouzit aj ked neviem ze ci to ten karburator uz nejako neriesi neviem nidky som taky karbec nevidel.
Na druhu stranu turbo bez blow ventilu nie je ono proste to musi mat sycat a nie je ako u diesla
Na druhu stranu turbo bez blow ventilu nie je ono proste to musi mat sycat a nie je ako u diesla
530i
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
nejak porad nechapu co by delal ventil ktery ma za ukol vypoustet prebytecny tlak, v useku kde je neustaly podtlakŠtěpán Getsko píše:Z toho plyne, že výstup ventilu můžeš zavést před vstp na turbu, což v podstatě znamená, že vstup a výstup turba spojíš rovnou, a ovládat ventil bude podtlak před škrtící klapkou.
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn