211x

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Jiri
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvek od Jiri »

Euro 3 si vyzadala u lady dalsi lambda sondu, jine rizeni Nevim jak je na tom Kalina a Euro 4 ale nove motry 1.6 neprinasi de facto zadny znatelny narust vykonu ani tociveho momentu. rekl bych ze vsecko padlo na ukor splneni emisnich limitu. Ona evropska unie se brani tomu aby jako nove byly pripusteny vozidla co splnuji jen euro 2.
hodnoty jsou tady http://www.kfztech.de/kfztechnik/motor/ ... swerte.htm
na prvni pohled to nevypada ze by mezi euro 2 a euro 3 byl takovy rozdil ale je tu vyrazna zmena metodiky mereni, euro 3 se testuje v nejruznejsich rezimech na brzdne stolici.
taky vyrobce musi garantovat ze hodnoty budou v limitech jeste po 5 letech a 80 000km. takze ve zkusebme trapi motor nejakou tu tisicovku hodin v rezimech brutalni akcelerace a studench startu, tepelnych soku.. a pak se uvidi co na to emise:-)
a proc je v lade 2litr co umi jen euro 2? v rusku to nevadi a ten motor je za hubicku......jsou radi ze to jeste nekdo nekde koupi.
No a v rakousku aby urychlili obmenu aut za ekologictejsi musi auta starsi 10 (nebo 15?) let kazdych 6 mesicu na technickou. pri cene servisu a technicke se to proste nevyplati.
Skalouš
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skalouš »

Mě by ten větší motor asi sežral. :-(
Navíc by to chtělo pak účinnější brzdy a to by znamenalo větší kotouče a to by znamenalo větší disky a nižší gumy. Už teď nechávám srovnávat disky 2x ročně a s nižšíma gumama bych ty disky měl hranatý ještě častěji. A pak bych neměl prachy na stálé opravy disků a na benzín a jezdil bych s nadupaným autem jak s hnojem. :-)
(jako to dělaj takový ty "leštiči", aby si neutrhli spojlery)
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Díky za link, to je to, co jsem postrádal.

Co se týče ekologie, tvrdím, že udržovaná Lada je mnohem ekologičtější, než nějaký nový VW. Emise jsou sice horší, ale obsahuje minimum plastů, elektroniky a dalších obtížně likvidovatelných materiálů. Pokud někdo střídá auto po 10ti letech, tak nakupí takovou hromadu šrotu, že ta ekologie dostane teprve na frak. Jenže pro automobilky i stát je to výhodnější, protože zaplatí možná 5x-10x tolik na daních a ceně.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Skalouš
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skalouš »

Souhlasím, že průměrná ojetina v ceně cca 150000kč, co se tu nejvíc prodává, je výrazně horší než starší auto (Lada) po GO motoru.
Když se pak tohle udžované karburátorové auto ještě nakrmí LPG....

Nedávno jsem před sebou viděl jet "zánovní" Berlingo.
(typnul bych si, že to po 3 letech a pár stovek tísících km prodala venku nějaká firma)
Chápu, že to umí jet i na drcenou gumu, ale zatím jsem nezjistil, jak to tam ten člověk dávkoval. V tu chvíli jsem litoval, že Lada nemá uzávěr vzduchu z venku.
(Něco takového jsem nezažil ani u 25let staré IFY, se kterou jsem chvíli jezdil.)

A takovejch aut, co se na západě "vyhodí" jako volítaný, tu jezdí fůra - vlastně většina...

A ty lidi maj navíc pocit, že maj "nový" ekologičtější auta.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Jiri
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvek od Jiri »

dovolim si nesouhlasit... ekologie je i o systemu likvidace odpadu
v cesku neni problem nechat auto nekde zreznout, vylejt z nej olej, baterku hodit na smetiste. a co se tyce pouzitych plastu... dneska uz v zadnem novem aute nenajdete skoro nic z PVC. kdyz se auto slisuje a udela se z nej zeleznej srot nikdo u nas z toho zadny plasty nesunda. takze vysoka pec to neekologicky zplynuje.
kdyz by jste hodili v nemecku do popelnice akumulator mate velkou snaci ze na vas prijdou a budete platit.
nejekologictejsi je nekupovat a nevyrabet zadny auta, netezit ropu, zrat travu (zrat zviratka pry taky neni in) , nesvitit a bydlet v jeskyni a v ni vyjimecne topit suchym drevem. jedinec nebo skupina co bude takhle vybocovat ma sanci delat akorat tak cistice bot nebo metare.
V nekterych zemich kdyz policie zjisti ze v ramci tuningu nekdo vyndal z auta umyslne katalyzator tak to resi jako danovej podvod (plati se dan z auta a ta je zavisla na deklarovanych emisnich limitech)
Skalouš
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skalouš »

Škoda, že nikdo z lidí, kteří by teoreticky mohli mít šanci vyvořit nějaký ekologický systém (myslím systém daní, dotací, sankcí a úlev), nemá motivaci k tomu, aby se tím směrem angažoval. :-(
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Jiri
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvek od Jiri »

skalousi..lpg je trochu elologictejsi nez benzin, v cesku vetsina dovezenych TDi pri akceleraci zacne kourit. holt maji nalitano pres 250000km. u dieselu lidi vetsinou zapalti emise aby to proslo.
Lada po GO nebo pred GO... to neni takovej problem spis je to otazka katalyzatoru jestli tam je nebo ne. Emisni limity u aut bez katalyzatoru na volnobeh a zvysene otacky splnis i kdyz ti auto bude zrat 1,5litru oleje na 1000km- odzkouseno!
no a za 150 000 se da poridit ledacos od slusneho auta az po totalni zrezlou sracku s dojmem nablyskaneho luxusu. trh s ojetinama je vecne zivy:-)). Pokud libovolna skodovka rady 1000/100/120 atd a snad i facko bude nahrazeno benzinakem s rizenym katalyzatorem je to pozitivni prinos. Ted se nenaserte totez palti o dalsich autech bez katu, stare lady nevyjimaje!
Nepatrim mezi zastance zakazu provozu cehokoliv stareho.
Jiri
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvek od Jiri »

skalousi.. ja tam mam tlacitko uzavirani cirkulace vzduchu!:-))
a myslim ze na www.lada-welt.de je popis jak to tam dodelat!
Skalouš
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skalouš »

Pro Jiřího:
Srovnával jsem auto od výrobce bez katu ve slušném stavu,
s autem, kde by kat měl být funkční a není. (Nebo je vymontován)

Proti tomu se dá bojovat snad jen Eurem 3 se "zaplombovanou" elektronikou. Ale věřím tomu, že i ta druhá lambda se dá nějak "vochcat"... :-(

Souhlasím bezezbytku, že katalyzátor (je-li funkční) jasně vede. :-)
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Skalouš
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skalouš »

"Mrtvé" tlačítko s šipkama mám taky. V Ladě mi tvrdili, že mi ho zapnou, jen tehdy, když si tam nechám dát klimatizaci.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Jiri
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvek od Jiri »

jasne vochcat se da dost veci, ale myslim ze to pak resi OBD II ktrea je prave na to aby se chyba signalizovala ridici a dovolila mu dojet do servisu a nebo taky znemoznila dalsi jizdu (podle nejakeho inteligentniho rozhodovani)
No tlacitko mas mrtvy protoze tam nemas to ovladani ktere ucpe vchod vzduchu:-)) o tom psali na tom nemeckym webu. Me to funguje..:-)
Skalouš
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skalouš »

Ta klapka je nějaká dodělávka, nebo originál Lada záležitost?
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Jiri
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvek od Jiri »

skalous: no ja koupil ladu z rakouska po bourace mela 2000km fakt fungl novy, ten chalpik co bylprvnimajitel to bouchnul hned na prvni ceste domu, je to bez uprav cehokoliv. a ten co to v cesku opravoval do toho urcite ni nepridal. takze asi origos nebo neco primo pro ladu. v nemecku pisou ze tam ty klapky pridaly snad z jineho auta stejne jako jejich pneumaticke ovladani. fakt nevim koukni se tam.
Uživatelský avatar
Ctirad Vyskočil
Příspěvky: 410
Registrován: stř dub 13, 2005 21:05
Bydliště: Morašice u Znojma
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ctirad Vyskočil »

Kluci a nevíte někdo jak je to s individuálním dovozem z Ruska?Někde jsem viděl ceny(sice starší ale snad se to moc nezměnilo).Podle toho by tam 2112 vyšla na nějakejch 135 000-145 000(v přepočtu z dolaru).
Ctirad
Jiri
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvek od Jiri »

no nevim jak moc je to realna cena, na zaruku pak ale muzes vesele zapomenout.
Pripocti si k tomu clo ( u novyho auta nezmanipulujes nakupni cenu), radosti s prihlasenim, registraci (rusko neni EU..)
tady mas ceny ojetin
http://shop.kolesa.ru/goods/view?i=10906
a nove primo z fabriky
http://auto-lada.ru/lada.php
za 1 rubl je cca 0,9 koruny.
takhle se do ceska jako ojete dovazi prvni nivy chevy.. a ten co je dovazi si je vedom exkluzivity a patricne to da na jevo u ceny.. rozhodne to neni levnejsi. a udelat si dovolenou a jet do ruska koupit auto, ktere mam bez zaruky skoro stejne draho, to mi prijde silene.
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“